Gå til innhold

Ukeshandling unnagjort, ca 500 kr


Anbefalte innlegg

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da :P

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting ;) Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da :P

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

500 kr på ei uke er jo ganske bra gjort. Hvor mange er dere? Hva slags type middager lager du da? Synes det er så vanskelig å finne på så ofte blir det noe lettvint og dyrt da.
Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting ;) Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Men hvis fryseren alltid er full, må du jo bruke endel kroner på å fylle den? Og da er ikke den faktiske prisen på maten for en uke det du handler den ene gangen.

 

Hadde ikke holdt her heller. Vi er 1 baby, 1 førskolebarn og 3 voksne og bruker nok f.eks 10 l melk i uka i motsetning til 3.

 

Men klart vi kan få handla relativt billig!

 

Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting ;) Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Men hvis fryseren alltid er full, må du jo bruke endel kroner på å fylle den? Og da er ikke den faktiske prisen på maten for en uke det du handler den ene gangen.

 

Hadde ikke holdt her heller. Vi er 1 baby, 1 førskolebarn og 3 voksne og bruker nok f.eks 10 l melk i uka i motsetning til 3.

 

Men klart vi kan få handla relativt billig!

 

Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting wink.png Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Nei det er de ikke, men vår familie er ikke spesielt stor. Du kan ikke kalle det ukeshandling når du har 70% av det du skal bruke på en uke hjemme i skap og fryser fra før.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da :P

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

500 kr på ei uke er jo ganske bra gjort. Hvor mange er dere? Hva slags type middager lager du da? Synes det er så vanskelig å finne på så ofte blir det noe lettvint og dyrt da.

 

Vi er jo bare to voksne. Snart en baby, men utgiftene øker nok ikke med det første pga en nyfødt :) Blir alltid billigere om jeg handler for en uke, for ellers blir det lettvinte løsninger her også, og det koster. Denne uka skal vi feks spise kyllinglår (ferske til 19.90 for 900 gram var jo et kupp da). Da legger jeg de i en form sammen med løk, gulrøtter, paprika, grønne bønner, minimais og andre ting vi liker. Lager en god saus og severer med ris.

 

Så blir det torsk med tilbehør, hjemmelagde fiskepinner av sei, enchiladas, wok med svin. Mye god mat til en billig penge :)

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting ;) Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Men hvis fryseren alltid er full, må du jo bruke endel kroner på å fylle den? Og da er ikke den faktiske prisen på maten for en uke det du handler den ene gangen.

 

Hadde ikke holdt her heller. Vi er 1 baby, 1 førskolebarn og 3 voksne og bruker nok f.eks 10 l melk i uka i motsetning til 3.

 

Men klart vi kan få handla relativt billig!

 

Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0

 

Som sagt, ikke alle familier er like store. Og nei, eg bruker ikke masse penger på å fylle fryseren. De 4 pakkene med fisk og de to svære pakkene med kylling er er for mye for oss på en uke (siden vi ikke orker å spise fisk og kylling alle dagene), så det havner i fryseren. Neste uke handler jeg verken fisk eller kylling fordi det har jeg. Skjønner ?? Alt vi har i fryseren er ting fra ukeshandling på 400-500 kr per uke. Hjemmelagde kjøttkaker har jeg massevis av i fryseren, for de hadde karbonadedeig til 10 kr pakka for noen uker siden og da hamstret jeg og lagde masse kjøttkaker. Også en ukeshandling på rundt 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting ;) Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Men hvis fryseren alltid er full, må du jo bruke endel kroner på å fylle den? Og da er ikke den faktiske prisen på maten for en uke det du handler den ene gangen.

 

Hadde ikke holdt her heller. Vi er 1 baby, 1 førskolebarn og 3 voksne og bruker nok f.eks 10 l melk i uka i motsetning til 3.

 

Men klart vi kan få handla relativt billig!

 

Anonym poster: e0883897fb4bd707ef3fcebe17b163e0

 

Dessuten skrev jeg ikke 3 liter melk. Jeg skrv 3 pk, og jeg kjøper de som er nesten 2 liter.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

Jeg blir så imponert :) gode idéer å hente her! Flinke, organiserte damer -sånn vil jeg også bli når babyen kommer!

Før jeg ble gravid hadde jeg følgende i fryseboksen min: MASSE isbiter og en flaske Absolut Vodka :P

Nå har jeg mat der, da... ;)

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting wink.png Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Nei det er de ikke, men vår familie er ikke spesielt stor. Du kan ikke kalle det ukeshandling når du har 70% av det du skal bruke på en uke hjemme i skap og fryser fra før.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Jøss, hør på henne som sitter med fasiten da :P såklart kan jeg kalle det ukeshandling ditt nek... Handler jeg en pakke mel en uke, og den varer i en mnd, så er det fortsatt en del av ukeshandlinga den uka. Om jeg har en dæsj mel til jevning av saus, skal jeg da plusse det på ukeshandlinga fordi jeg hadde det hjemme fra før? Haha :P

 

Jeg handler for 4-500 i uka, sjelden noe utenom. Om jeg har salt på middagen idag så skal jeg jammen meg huske på å plusse det på kassalappen fra i dag :P

 

Det er jo det som er poenget med ukeshandling, spare tid/penger. Jeg handler ikke tannkrem hver uke, heller ikke kanel og melis. Gjør du?

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Her kom dagshandlingen på 400 kr. Det var bare middag, brød og pålegg for i dag.

500 kr for en uke hørtes helt fantastisk ut. Hadde spart mye penger hvis jeg hadde klart det ;)

Skrevet

Jeg blir så imponert :) gode idéer å hente her! Flinke, organiserte damer -sånn vil jeg også bli når babyen kommer!

Før jeg ble gravid hadde jeg følgende i fryseboksen min: MASSE isbiter og en flaske Absolut Vodka :P

Nå har jeg mat der, da... ;)

 

Ja tenkte det skulle bli en bra tråd, men jeg får jo bare "kjeft" fordi jeg later som jeg ukeshandler, bruker tilbud flittig og fyller fryseren :P

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

Her kom dagshandlingen på 400 kr. Det var bare middag, brød og pålegg for i dag.

500 kr for en uke hørtes helt fantastisk ut. Hadde spart mye penger hvis jeg hadde klart det ;)

 

Sånn holdt jeg også på før, 3-400 kr dagen på butikken. Begynte å skrive handleliste, bruke tilbudsavisene (på nett) flittig og kun handle en gang pr uke. Det lønte seg ! :)

 

For noen uker siden fant jeg tilbud på karbonadedeig, 10 kr for 400 gram. Karbonadedeig er til vanlig en del dyrere, så da kjøpte jeg mange pakker og lagde flere mnds forbruk av kjøttkaker og heiv i fryseren :) Skulle jeg handlet middag hver dag hadde det jo blitt ferske kyllingfileter til 69 kr for to stk osv, bare fordi det er lettvint.

 

Som sagt er vi bare to foreløpig, så en 2 kg frossen kyllingfiletpk holder jo til 5 middager for oss. I stedet for å bruke nesten samme beløp daglig på fersk kyllingfilet ;)

 

Har blitt veldig flink til å planlegge og beregne hva vi trenger. Så da blir det billig :) Og som ei her tydeligvis trodde, så bruker jeg ikke 500 kr i uka PLUSS mange tusen på å fylle fryseren. Jeg bruker 500 kr uka, punktum :)

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

Jeg blir så imponert smile.png gode idéer å hente her! Flinke, organiserte damer -sånn vil jeg også bli når babyen kommer!

Før jeg ble gravid hadde jeg følgende i fryseboksen min: MASSE isbiter og en flaske Absolut Vodka tongue.png

Nå har jeg mat der, da... wink.png

 

Ja tenkte det skulle bli en bra tråd, men jeg får jo bare "kjeft" fordi jeg later som jeg ukeshandler, bruker tilbud flittig og fyller fryseren tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

ja, du fortjente litt kjeft for det der... Luredamen som skulle ha oss til å tro at du kjøpte ALT du brukte på en uke, for 500 kr!

Du skjønner da vel du også, at for at det skal kalles ukeshandling, så må du tømme fryser og skap søndags kveld.

Rubbel og stubbel må bort..om ikke er det juks!!!

Skrevet

Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg ;)

Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut...

Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti.

Dagens inspirasjon ;)

Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det.

 

Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting wink.png Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Nei det er de ikke, men vår familie er ikke spesielt stor. Du kan ikke kalle det ukeshandling når du har 70% av det du skal bruke på en uke hjemme i skap og fryser fra før.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Jøss, hør på henne som sitter med fasiten da tongue.png såklart kan jeg kalle det ukeshandling ditt nek... Handler jeg en pakke mel en uke, og den varer i en mnd, så er det fortsatt en del av ukeshandlinga den uka. Om jeg har en dæsj mel til jevning av saus, skal jeg da plusse det på ukeshandlinga fordi jeg hadde det hjemme fra før? Haha tongue.png

 

Jeg handler for 4-500 i uka, sjelden noe utenom. Om jeg har salt på middagen idag så skal jeg jammen meg huske på å plusse det på kassalappen fra i dag tongue.png

 

Det er jo det som er poenget med ukeshandling, spare tid/penger. Jeg handler ikke tannkrem hver uke, heller ikke kanel og melis. Gjør du?

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Herlig med saklig argumentasjon. Dere spiser ikke salat, lite grønnsaker (2 broccoli, 2 blomkål og en kg gulrøtter er ikke mye) spiser ingen form for lørdagskos, drikker brus, øl osv? Ukeshandling er for meg det man spiser på en uke foruten salt og pepper og annet krydder. Vi får være enige om å være uenige i denne saken.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

Skrevet

Jeg blir så imponert smile.png gode idéer å hente her! Flinke, organiserte damer -sånn vil jeg også bli når babyen kommer!

Før jeg ble gravid hadde jeg følgende i fryseboksen min: MASSE isbiter og en flaske Absolut Vodka tongue.png

Nå har jeg mat der, da... wink.png

 

Ja tenkte det skulle bli en bra tråd, men jeg får jo bare "kjeft" fordi jeg later som jeg ukeshandler, bruker tilbud flittig og fyller fryseren tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

ja, du fortjente litt kjeft for det der... Luredamen som skulle ha oss til å tro at du kjøpte ALT du brukte på en uke, for 500 kr!

Du skjønner da vel du også, at for at det skal kalles ukeshandling, så må du tømme fryser og skap søndags kveld.

Rubbel og stubbel må bort..om ikke er det juks!!!

 

Ja jeg burde skjønt det :/ Skulle lagd ribbe, kalkun, 500 kjøttkaker og sikkert 30 andre middager i går kveld for å ikke bli tatt for juks, dumme dumme meg... Ærlighet varer lengst :(

 

Stakkars mannen min om jeg skulle brukt opp alt av chili, pepper osv i krydderskapet hver uke :P

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg wink.png

Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut...

Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti.

Dagens inspirasjon wink.png

Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det.

 

Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7

 

Ja der har du det! At jeg ikke skjønte at det selvfølgelig var MISUNNELSEN min som skrev i sted! *ironi* Hvorfor er jeg misunnelig fordi jeg påpeker at det mangler mye på den handlelisten for å kunne lage alle måltider til en hel familie på en uke?

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

Skrevet

Syns du hadde fått utrolig mye for 500 kr jeg. Ikke bry deg om den gretne kjerringa som klager på at det ikke er ukeshandling.

Skjønner jeg må bli litt mer strukturert og bevisst når jeg handler. Synes ofte jeg kommer hjem med varer for 300 - 400 kr, og omtrent bare fjas og ting jeg egentlig ikke trengte, men hadde lyst på :(

 

Kan jeg spørre hvor du kjøpte kyllingen til 19,90?

 

Anonym poster: 521916a2324361e8cecb04efa97a67d0

Gjest meg mamma?
Skrevet

Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg wink.png

Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut...

Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti.

Dagens inspirasjon wink.png

Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det.

 

Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7

 

Ja der har du det! At jeg ikke skjønte at det selvfølgelig var MISUNNELSEN min som skrev i sted! *ironi* Hvorfor er jeg misunnelig fordi jeg påpeker at det mangler mye på den handlelisten for å kunne lage alle måltider til en hel familie på en uke?

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Kan du ikke slutte og være så gretten, stått opp med feil bein i dag? Dette var hi sin ukeshandling, ikke din. Og sånn gjør hun sin handling

Skrevet

3 pk melk, 6 pk pålegg (3 for 2 på rema), 2 brokkoli, 2 blomkål, 1 kg gulrøtter, 2 kg mel (har resten til brødbaking), 2 pk yoghurt, 3 liter juice, tannkrem, smør, margarin, 1 kjøttdeig, 2 pk ferske kyllinglår (900 gram til 19.90, tilbud), 2 pk torsk, 2 pk sei, 1 pk bacon, 12 egg, agurk, løk, paprika, frukt, dopapir, 1 kg pastarør, buljongterninger, cottage cheese og 1 pk frosne bær.

 

Virkelig mye for pengene synes jeg. Men for dere som vil spare penger på ukeshandling, sjekk kassalappen. De 900 grams pakkene med ferdke kyllinglår ble slått inn til 49.90, men kostet 19.90. Mye penger på sånne feil i det lange løp. Sa ifra jeg da tongue.png

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Ukeshandling? Det er milevis fra det vi trenger og spiser på en uke.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Nå er ikke alle familier like store da smarting wink.png Og fryseren er alltid full så ukeshandlingene ligger stort sett mellom 400 og 500 kr.

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Nei det er de ikke, men vår familie er ikke spesielt stor. Du kan ikke kalle det ukeshandling når du har 70% av det du skal bruke på en uke hjemme i skap og fryser fra før.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Jøss, hør på henne som sitter med fasiten da tongue.png såklart kan jeg kalle det ukeshandling ditt nek... Handler jeg en pakke mel en uke, og den varer i en mnd, så er det fortsatt en del av ukeshandlinga den uka. Om jeg har en dæsj mel til jevning av saus, skal jeg da plusse det på ukeshandlinga fordi jeg hadde det hjemme fra før? Haha tongue.png

 

Jeg handler for 4-500 i uka, sjelden noe utenom. Om jeg har salt på middagen idag så skal jeg jammen meg huske på å plusse det på kassalappen fra i dag tongue.png

 

Det er jo det som er poenget med ukeshandling, spare tid/penger. Jeg handler ikke tannkrem hver uke, heller ikke kanel og melis. Gjør du?

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

 

Herlig med saklig argumentasjon. Dere spiser ikke salat, lite grønnsaker (2 broccoli, 2 blomkål og en kg gulrøtter er ikke mye) spiser ingen form for lørdagskos, drikker brus, øl osv? Ukeshandling er for meg det man spiser på en uke foruten salt og pepper og annet krydder. Vi får være enige om å være uenige i denne saken.

 

Anonym poster: 7b2ea5878cd3daee2be74ead815aacdd

 

Hun har nå skrevet at hun har kjøpt agurk, løk og paprika. Og så kan det jo hende at hun har noe fra forrige uke også. Bare sånn for ikke å dømme folk på svakt grunnlag mener jeg.

 

Og jeg er nå enig med HI. En ukeshandling et det man faktisk bruker på mat den uka. Det man har hjemme har man betalt for tidligere. Det er da normalt å tenke sånn. Det blir litt vanskelig å kjøpe to spiseskjeer hvetemel til sausen, bare fordi det skal være en del av ukeshandlingen...

 

Anonym poster: 59b849bebfe73a5afc2b7ac67ac764ba

Skrevet

Det er en bra tråd! Sikkert bare litt missunnelige damer som ikke får til samme type handling som deg ;)

Innkludert meg! Skal sjerpe meg, var flinkere før men nå har det sklidd heeelt ut...

Nå blir vi snart fire i familien, men summen blir jo lavere om man er strukturert slik som deg uansett om man er to eller ti.

Dagens inspirasjon ;)

Og by the way, enig med deg, man legger ikke til ett par øre for hver tannpuss til dagen... Det er kjøpt.den uken det kjøpt dennuken man har betalt det.

 

Anonym poster: 478da7e198d4b0b11b279897b74803d7

 

Ja det er akkurat det jeg mener, det inngår i ukeshandlingen den uken det er kjøpt og betalt. Ikke min feil at vi ikke bruker en hel tannkremtube eller håndsåpe på 1 uke :P

 

Ja er verdt å bli flinkere på sånt om man synes det hår mye penger på mat og husholdningsartikler ;) og å handle en gang i uka MÅ jo være enklere for mange enn å måtte dra på butikken etter jobb hver dag? Når babyen kommer skal jeg fortsatt handle en gang i uka, mens pappaen er hjemme med baby :) hadde aldri orket å handle hver dag som jeg gjorde før. Masse kø etter jobb og på kveldstid, butikken er ikke en plass jeg ønsker å henge daglig lenger :)

 

Skulle mannen ukeshandlet så hadde det blitt 2000 i uka, så han har overlatt ansvaret til meg, mens han har fått ansvaret for annet "husarbeid" :)

 

Det skal sies at jeg lager det meste fra bunnen. I stedet for en posesaus fra toro til 14(?) kr posen, så kan jeg kjøpe basisvarer for 30 kr og ha ingredienser til saus en mnd. Ett av mange eksempler :)

 

Anonym poster: 58ab534d95306ceaa3ee087691f958b4

Skrevet

Jeg tror denne ene dama forveksler begrepene 'ukeshandling' og 'ukesforbruk'. Det er to forskjellige ting.

 

Bra jobba, HI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...