Gå til innhold

Elsker Livet: Derfor misunner jeg det livet du lever! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mange av svarene dine her inne og må si at jeg faktisk ønsker å leve som deg! Du er gift med en kjekk og rik lege, har fire flotte barn og snille svigerforeldre som bor like ved og som stiller opp for dere. Dere har råd til at du er hjemmeværende. I tillegg har dere klare grenser på akseptabel og ikke akseptabel oppførsel, høres egentlig veldig avslappende ut. Og jeg personlig er glad i at mannen markerer seg som mann og at jeg skal være typisk kvinne. I tillegg til at du får fysisk "avstraffelse" når du har gjort noe galt, det kunne jeg også tenkt meg ;) Dette er ikke et sarkastisk innlegg, jeg mener det seriøst. Mannen min er altfor avslappet i forhold til det meste, skulle ønske han var mer dominerende slik at jeg slapp å ta stilling til alt i hverdagen... Jeg får bestemme nesten alt og det er ikke alltid like morro...

Anonym poster: 994fd0bce847c676ec612aadd05417d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett, det er bekymringsløst og avslappende :) Jeg slipper å ha ansvar for ting alene. Jeg trenger ikke gå med dårlig samvittighet eller føle på om stemningen er god eller ei, jeg får klar beskjed og gir også klar beskjed tilbake om noen ikke føles riktig. Med en uegoistisk og dominerende mann er det veldig å lett å vite hvilke krav som stilles, og de er ikke urimelige. Men jeg forstår godt de menn som ikke ønsker en slik rolle, det er krevende og fører med seg mye ansvar, spesielt etisk.

Negative sider er at jeg må godta småting på felt der vi ikke er enige. Han er f.eks for streng på enkelte områder i forhold til hva jeg ønsker. Men de aller fleste ønsker og behov jeg har får jeg slik jeg ønsker. Kanskje mer enn hos par der de alltid forhandler seg frem til ting.

Skrevet

Hm.....alt jeg fikk med meg var fysisk avstraffelse! Hva i all verden vil det si?

Hørtes jo ikke bra ut!! :-(

Anonym poster: 09e0e089f09032adf51ee314e80f3b3c

Skrevet

Jeg synes det er trist at noen ønsker å leve et slikt liv som Elsker livet gjør. Ja, jeg ser at det er noen positive sider ved et slikt levesett og det viktigste er jo at hun selv trives med det.

Derimot så er jeg glad for at de fleste kvinner, inkludert meg selv, får leve som et selvstendig individ i et parforhold. Historiske kvinner skal ikke forgjeves ha tatt opp kampen for at dagens kvinner får leve uavhengig av menn. Jeg vil ikke tilbake til et slikt samfunn.

Det betyr IKKE at jeg ønsker å klare meg uten en mann. Min mann og jeg utgjør et flott team. Jeg elsker han og er glad for at han ikke ønsker å være min sjef, men min partner.

Skrevet

Fysisk avstraffelse når man gjør noe galt; hva er det da!?

Ris på rompa hvis ikke potetene er skikkelig kokt!? Oi så pirrende!!!!

Hva med barna!?

Anonym poster: 7eb75ac96cf09a9c3a5ef09b824a0039

Skrevet

Denne diskusjonen er det vel ikke nødvendig å ta igjen og igjen?

Alle må få lov til å leve livet slik som de vil. Jeg personlig har nok for sterk personlighet, til å la mannen være "sjef". Vi trives godt med å samarbeide, som likeverdige partnere.

Men om Elsker Livet trives med livet sitt, hva er galt med det?

Anonym poster: c4b0808da1501e448af4d547ad79eba8

Skrevet (endret)

Jeg synes det er trist at noen ønsker å leve et slikt liv som Elsker livet gjør. Ja, jeg ser at det er noen positive sider ved et slikt levesett og det viktigste er jo at hun selv trives med det.

Derimot så er jeg glad for at de fleste kvinner, inkludert meg selv, får leve som et selvstendig individ i et parforhold. Historiske kvinner skal ikke forgjeves ha tatt opp kampen for at dagens kvinner får leve uavhengig av menn. Jeg vil ikke tilbake til et slikt samfunn.

Det betyr IKKE at jeg ønsker å klare meg uten en mann. Min mann og jeg utgjør et flott team. Jeg elsker han og er glad for at han ikke ønsker å være min sjef, men min partner.

For meg er det viktigst at folk lever som de ønsker. Jeg er et selvstendig individ og vi sammen er et team som alle andre. Vi har bare en annen måte å gjøre det på. Jeg er også glad for at kvinner har tatt opp kampen mot kvinnerundertrykking. Men kampen som føres når med å undertrykke menn, og få kvinner til å bli menn er jeg ikke tilhenger av. Jeg er stolt over å være kvinne, er ikke noe jeg har behov for å undertrykke.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Har lest mange av svarene dine her inne og må si at jeg faktisk ønsker å leve som deg! Du er gift med en kjekk og rik lege, har fire flotte barn og snille svigerforeldre som bor like ved og som stiller opp for dere. Dere har råd til at du er hjemmeværende. I tillegg har dere klare grenser på akseptabel og ikke akseptabel oppførsel, høres egentlig veldig avslappende ut. Og jeg personlig er glad i at mannen markerer seg som mann og at jeg skal være typisk kvinne. I tillegg til at du får fysisk "avstraffelse" når du har gjort noe galt, det kunne jeg også tenkt meg ;) Dette er ikke et sarkastisk innlegg, jeg mener det seriøst. Mannen min er altfor avslappet i forhold til det meste, skulle ønske han var mer dominerende slik at jeg slapp å ta stilling til alt i hverdagen... Jeg får bestemme nesten alt og det er ikke alltid like morro...

Hvordan vet du er mannen til Elsker Livet er kjekk? :-)

Anonym poster: 3617f507866c1c8fd72bc8d8d0ade990

Skrevet

For meg er det viktigst at folk lever som de ønsker. Jeg er et selvstendig individ og vi sammen er et team som alle andre. Vi har bare en annen måte å gjøre det på. Jeg er også glad for at kvinner har tatt opp kampen mot kvinnerundertrykking. Men kampen som føres når med å undertrykke menn, og få kvinner til å bli menn er jeg ikke tilhenger av. Jeg er stolt over å være kvinne, er ikke noe jeg har behov for å undertrykke.

Jeg tror at vi begge to lever i parforhold som fungerer for oss og det er jo det viktigste. Alt for mange (som vi blant annet leser om her inne) er ikke like heldige.

Når man trives i det forholdet man er i så drømmer man ikke om å ha det annerledes.

Skrevet

Jeg tror Elsker Livet startet denne tråden

Anonym poster: 02aaea1f4ddd5223a5738985d9419ddc

Skrevet

Hvis du en dag skulle bli mentalt syk eller begynnende dement, håper jeg han skjønner at du er syk og ikke slem og slutter å straffe deg for uønsket oppførsel. Eller at det ikke eskalerer til noe ukontrollerbart, hvis han rammes av noe av det.

Skrevet

Kan vi slutte å diskutere dette snart? Hvis dere har så innmari lyst til å lese om det får dere søke opp gamle tråder. Det er nok å ta av...

Anonym poster: d9a3fe10aa5e45916142ada40f50d52a

Skrevet

Så patetisk, du er misunnelig på noe som kanskje ikke er virkelig en gang?

Jeg synes mange av svarene til elskerlivet ikke henger på greip. Er sikkert ei bitter gammel kjerring som sitter i en leilighet på grorud å røyker petterøes sammen med alle kattene sine :P

Ingen som lever et så perfekt liv har behov for å sitte på et sånt søppelforum som det her hele dagen. Jug lang vei, og dere høner går fem på!!!

Anonym poster: 29f109522889dd2c4ff64f72fe9bf84f

Skrevet

Jeg visste ikke at det var laget en likedan tråd om dette temaet? Har bare fått med meg alle hetse-trådene om Elsker Livet, og ønsker nå å komme med min mening som ikke er ment som hets. Og nei, det er ikke Elsker Livet som har startet denne tråden. Jeg er overbevist om at mannen hennes er en meget oppegående, sympatisk og ansvarlig person. Tviler sterkt på at Elsker Livet hadde skrevet så mye positivt om forholdet sitt bare for å trolle med oss... Og hun virker som en flott dame med bein i nesa og som har over gjennomsnittet god formuleringsevne :)

Hehe, vet ikke hvordan jeg "vet" at mannen hennes er kjekk, men alle leger er jo kjekke? ;) HI

Skrevet

Vi er da mange med velstående kjekke menn, som både er rause, omsorgsfulle og høyt respekterte, men som samtidig ikke er en "tøffel", uten at det betyr at jeg må være underdanig og gjøre alt på kjøkkenet ;-)

Hver enkelt får velge å leve som de vil, man må jo ta hensyn til personligheter, verdier etc. som gjelder for den enkelte familie.

Skrevet

Jeg visste ikke at det var laget en likedan tråd om dette temaet? Har bare fått med meg alle hetse-trådene om Elsker Livet, og ønsker nå å komme med min mening som ikke er ment som hets. Og nei, det er ikke Elsker Livet som har startet denne tråden. Jeg er overbevist om at mannen hennes er en meget oppegående, sympatisk og ansvarlig person. Tviler sterkt på at Elsker Livet hadde skrevet så mye positivt om forholdet sitt bare for å trolle med oss... Og hun virker som en flott dame med bein i nesa og som har over gjennomsnittet god formuleringsevne :)

Hehe, vet ikke hvordan jeg "vet" at mannen hennes er kjekk, men alle leger er jo kjekke? ;) HI

Når man først har tatt et valg i livet om å leve som underdanig i et parforhold, vil man gå langt for å finne alle mulige positive argumenter som underbygger det valget man har tatt(både for egen del og utad). Uten sammenligning vil jenter som har vært i forhold med psykopater se galskapen først når de har brutt ut.

Anonym poster: c9d925f4664c26f84cb16c3f2560291b

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Kan vi slutte å diskutere dette snart? Hvis dere har så innmari lyst til å lese om det får dere søke opp gamle tråder. Det er nok å ta av...

Anonym poster: d9a3fe10aa5e45916142ada40f50d52a

Jeg er enig at emnet begynner å bli ganske utdebatert, men det er jo faktisk så enkelt at vi bare kan la være å klikke oss inn på de trådene som omhandler dette. Det kommer jo svært tydelig frem i overskriften hva det handler om?

Skrevet

Jeg må si jeg var skeptisk da hun fortalte om hvordan de hadde det..

Men hun er da vel så oppegående som alle andre, og hadde hun levd i et forhold som tilsa å leve for 100 år siden er hun mest sannsynlig intelligent nok til å velge selv. Utdannelse har hun også.

Noen vil leve annerledes og det får de velge selv. Tvang derimot, blir noe helt annet!

Selve religonen oppi dette har jeg ikke så mye til overs for, men jeg tror på vitenskapen ikke eventyrbøker. Sier ikke at en del regler og moral som kommer gjennom religion ikke er bra(veldig bra!), men det å leve etter hva en støvgubbe "liksom" sa for noen tusen år siden blir tullete.

Jeg lever iallefall NÅ.

Anonym poster: d3695f16d3a31eb5d5b2d5f231410ae2

Skrevet

Men altså, hva menes med fysisk avstraffelse? Jeg ble veldig nyskjerrig nå, kjenner jeg :-P

Kan du forklare Elsker Livet??

Skrevet

Fysisk avstraffelse i et forhold= BDSM uansett hvordan man vrir og vender på det. Ikke all avstraffelse fører til sex der de åpent går ut om BDSM heller.

Anonym poster: 2e6fbad6ff09786a64236e056b674dcd

Skrevet

Fysisk avstraffelse i et forhold= BDSM uansett hvordan man vrir og vender på det. Ikke all avstraffelse fører til sex der de åpent går ut om BDSM heller.

Så det er seksuelt relatert?

Skrevet

Huff, nå får hun enda mer "spalteplass" til å forkynne sin religion og sitt levesett.

Dette er ferdig utdebatert.

Anonym poster: a11c26d6420b7608d54d808a81bf9206

Skrevet

Så det er seksuelt relatert?

Det kan vel diskuteres, men at man finner det tilfredsstillende på en eller annen måte må være tilfelle.

Jeg hadde hatet mannen min om han forsøkte å straffe meg fysisk.

Skrevet

Når man først har tatt et valg i livet om å leve som underdanig i et parforhold, vil man gå langt for å finne alle mulige positive argumenter som underbygger det valget man har tatt(både for egen del og utad). Uten sammenligning vil jenter som har vært i forhold med psykopater se galskapen først når de har brutt ut.

Anonym poster: c9d925f4664c26f84cb16c3f2560291b

Den ene forskjellen er at jeg har bevisst ønsket meg en slik mann og levemåte før jeg traff mannen min. På en måte har jeg hatt flaks som har funnet en som vil det samme som meg. Det er vi sammen som har laget reglene. Ikke noe jeg har blitt hjernevasket til litt etter litt.

Skrevet

Jeg synes det er kjempeflott at folk velger å leve som de ønsker, i stedet for å leve etter A4-formen som er politisk korrekt her i Norge.

Kvinnefrigjøring i Norge betyr tydeligvis både i følge BIM og mange blogger rundt omkring at vi skal oppføre oss som menn på de negative sidene (karrierejag, ligge rundt etc), og som kvinner på de negative (bitche og mase på mannen hele tiden om alt han gjør galt.)

Jeg baker ikke cupkakes, men blir ikke det minste provosert over de som gjør det. Jeg blir ikke provosert over de som jobber 70 timer i uka når de har barn heller, det får jo være opp til dem selv om jeg aldri kunne tenkt meg det. Men jeg blir provosert over de som mener at alle som har andre ønsker for livet enn dem selv er dumme, undertrykte og ødelegger for kvinnekampen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...