Gå til innhold

Får ikke keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ks og var oppe og gikk/dusjet dagen etter.Hadde ingen smerter og ble overført til pasient-hotellet 24 t etter.

Søsteren min fødte vaginalt,babien satt dønn fast,bekkenet ble ødelagt og hun ble sydd 70 sting.Kunne ikke sitte på 6 uker.Bekkenet er ødelagt for livet og hun klarer ikke gå tilbake i jobb.. dere som er så jævla redd for å bli operert aner ikke hva dere snakker om. Det lille snittet gror på 3 dager og jeg slapp å se ut som et norgeskart nedentil. Det var vondere med kikhullsoperasjon i hånden og kneet..

Anonym poster: 82abd062d907bfdd37199aa71eb35ae3

Ja som sagt, det finnes unntak. Du skjønner hva det betyr?

Anonym poster: fa1f87b599bcdc9940ba38f628b672ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok ks og var oppe og gikk/dusjet dagen etter.Hadde ingen smerter og ble overført til pasient-hotellet 24 t etter.

Søsteren min fødte vaginalt,babien satt dønn fast,bekkenet ble ødelagt og hun ble sydd 70 sting.Kunne ikke sitte på 6 uker.Bekkenet er ødelagt for livet og hun klarer ikke gå tilbake i jobb.. dere som er så jævla redd for å bli operert aner ikke hva dere snakker om. Det lille snittet gror på 3 dager og jeg slapp å se ut som et norgeskart nedentil. Det var vondere med kikhullsoperasjon i hånden og kneet..

Jeg brukte 4 dager på å gå uten støtte og flere måneder på å bli kvitt smertene etter keisersnittet, jeg brukte nesten en måne på å kunne sove skikkelig... Venninnene mine som fødte vaginalt var oppe og gikk rett etter på, og hadde ingen problemer med fødselen i etter tid. Hun ene fikk teste ut tang og sugekopp for ungen satt litt fast fikk jeg fortalt.

Alt kommer an på hvordan man er...

Skrevet

Skjønner bare ikke hvorfor det er så fælt å ville ha keisersnitt. Jeg ønsker ikke å føde vaginalt en gang til, så hvis jeg må lyve på meg angst, så må jeg bare gjøre det. Forrige fødsel var helt ok, men det gikk for fort. Fikk ikke annen smertestillende enn badekar. Måtte føde på naturlig avdeling for dem mente det var best for meg.

Anonym poster: fe8964ed73238358e8f5658fde2e6ba1

Jeg tenker at du får jo bare kjøre på, lyve om at du har fødselsangst og gråte store krokodilletårer til legen foran deg. Så får du en dato på papiret, du legges inn fastende og må som rgeel vente en del timer med intravenøs væske i armen og urinkateter i blæra mens nødvendige operasjoner foretas før ditt inngrep. Så trilles du inn i en stor operasjonssal full av scoop, sug, hjerteovervåkingsmaskiner, gasslanger og traller med medisinsk teknisk utstyr.

Du sitter på kanten av operasjonsbordet mens en anestesilege stikker en diger nål inn i ryggen din og gir deg spinalbedøvelse. Så legges du ned, du vaskes med sprit og dekkes i sterilt papir og to kirurger og en operasjonssykepleier skjærer deg gjennom hud, underhud, fett, muskler og livmor og henter ut barnet ditt. Så forsvinner jordmor og evt far ut med barnet mens du ligger og det 20 cm lange snittet blir sydd i sammen i 15-20 minutter.

I motsetning til når du fødte vaginalt så kan du ikke få barnet opp på brystet med en gang da KS-barn generelt har lavere apgar-score enn de som fødes naturlig. Du kan ikke gå i dusjen etter en halvtime og legges inn på barselhotell. Du må bo på to-eller firemanns rom med andre mødre og deres babyer. Mange kommer seg ikke skikkelig ut av senga før 3-4 dager etter et KS. Og om du er dum nok til å begynne å bakse med å løfte barnevogn inn og ut av bil, bære digre matposer ut av butikken og opp trappa hjemme osv så er det en stor risiko for at såret ditt revner eller at du pådrar deg brokk.

Men kos deg, sikkert mye kulere enn å føde enkelt og greit på 2 timer...

Anonym poster: 78c92b42ed98d826700bccb7649e5c3c

Skrevet

Søsteren min blødde nesten ihjel når hun skulle ta keisersnitt ved sin første fødsel, eneste måten å redde henne på var å fjerne hele livmoren hennes. Hun kan derfor aldri få flere barn, en tragedie. Hun hadde en "god" grunn for snittet da, barnet satt i sete og bekkenet hennes var for smalt, men uansett så er jo liver hennes fattigere på grunn av dette. Hun fikk beskjed om at dette var en "vanlig" komplikasjon som kunne forekomme under keisersnitt.

Så ikke prøv å lage denne operasjonen til en bagatell, er en grunn for at man blir anbefalt å føde vaginalt av fagpersonene.

Anonym poster: 017d41a741f38b43164460c1a5b2e1fc

Skrevet

Jeg fødte vaginalt og fikk babyen opp på brystet i samme svupp som han ble dratt ut. 30 min senere tok jeg en varm og deilig dusj og tisset. Lå i senga og spiste varm toast mens jeg ammet babyen og 2,5 t etter fødselen ble vi kjørt i golfbil bort til pasienthotellet. Fikk stort og deilig rom for barnefar, babyen og meg. Digg!!

Skrevet

Jeg fødte vaginalt og fikk babyen opp på brystet i samme svupp som han ble dratt ut. 30 min senere tok jeg en varm og deilig dusj og tisset. Lå i senga og spiste varm toast mens jeg ammet babyen og 2,5 t etter fødselen ble vi kjørt i golfbil bort til pasienthotellet. Fikk stort og deilig rom for barnefar, babyen og meg. Digg!!

Ja ikke sant! 2,5 timer etter snittet mitt lå jeg enda på oppvåkningen. Hadde akkurat fått hilst på babyen min og ble trillet opp på barsel. Der måtte jeg ha hjelp til alt! Ikke fikk jeg til å reise meg, ikke tisse, ikke dusje, måtte ha hjelp med alt ang babyen, slet med ammingen (noe som ofte skjer ifm snitt) fikk morfin for å takle smertene...

Så... Det at noen vil ha ks er et stort mysterie for meg! Hadde et knallhardt døgn med i gangsetting, drypp, epidural som bare funket delvis og ueffektive rier i forkant av snittet, men jeg håper virkelig jeg får en vaginal fødsel neste gang!

Skrevet

Ja ikke sant! 2,5 timer etter snittet mitt lå jeg enda på oppvåkningen. Hadde akkurat fått hilst på babyen min og ble trillet opp på barsel. Der måtte jeg ha hjelp til alt! Ikke fikk jeg til å reise meg, ikke tisse, ikke dusje, måtte ha hjelp med alt ang babyen, slet med ammingen (noe som ofte skjer ifm snitt) fikk morfin for å takle smertene...

Så... Det at noen vil ha ks er et stort mysterie for meg! Hadde et knallhardt døgn med i gangsetting, drypp, epidural som bare funket delvis og ueffektive rier i forkant av snittet, men jeg håper virkelig jeg får en vaginal fødsel neste gang!

Ja jeg hadde styrtåpning med førstemann og langtrukken utdrivingsfase da kroppen skrudde seg av etter å ha oppnådd full åpning. Hadde lengre utdrvingsfase enn åpningsfase... Var et helvetes smerteinferno i fire grusomme timer. Men nå som jeg er gravid med nestemann har jeg planlagt det godt. Skal ha samtale med jordmor nå i 7. måned og planen er inn og få epidural så fort jeg kjenner rier. Epidural kan trekke ut fødselen litt og om jeg har åpningsfase på 3 timer i stedenfor på 1,5 t så er jo det bare flott. Om jeg ikke rekker epidural så skal jeg få pudendalblokkade for å slippe de grusomme smertene i utdrivingsfasen. Men uansett hvor rystende og grusomt en styrtfødsel med påfølgende panikkføles, så varer det jo i få timer. Jeg er operasjonssykepleier og ikke F om jeg vil ha keisersnitt med alt drittet som det ofte medfører, både for baby og mor!

Skrevet

Søsteren min blødde nesten ihjel når hun skulle ta keisersnitt ved sin første fødsel, eneste måten å redde henne på var å fjerne hele livmoren hennes. Hun kan derfor aldri få flere barn, en tragedie. Hun hadde en "god" grunn for snittet da, barnet satt i sete og bekkenet hennes var for smalt, men uansett så er jo liver hennes fattigere på grunn av dette. Hun fikk beskjed om at dette var en "vanlig" komplikasjon som kunne forekomme under keisersnitt.

Så ikke prøv å lage denne operasjonen til en bagatell, er en grunn for at man blir anbefalt å føde vaginalt av fagpersonene.

Anonym poster: 017d41a741f38b43164460c1a5b2e1fc

KS er en bagatell, faktisk. Sjansen for at livmoren fjernes pga komplikasjon er langt, langt under 1%.

Anonym poster: ea1e6256bcfbb9b222ff874113c87c6b

Skrevet

Her på sykehuset får man ikke KS/tidlig igangsettelse selv om man er smal og venter et barn som vil være over 4.5 kilo ved termin. Man må like forbanna gå 14 dager over og få en kjempe på over 5 kilo, uten smertestillende. Fysj, gruer meg.

Anonym poster: 5d45ccf594e118e92050952fde38cfb3

Skrevet

Du over, hvis helsepersonell advarer mot KS, hvorfor er leger og jordmødre de to yrkesgruppene med HØYST forekomst av KS ved fødsel da? Fordi de er annerledes bygd enn andre kvinner?

Skrevet

Jeg har et ukomplisert haste-ks og to vaginale fødsler bak meg.

Keisersnitt- vondt etterpå, men tålererbart. Gikk som ei gammel kjerring for å ikke strekke såret. Noen restriksjoner etter fødselen. Selv 9,5 år etter har jeg ikke fått følelsen tilbake i huden.

Vaginal fødsel 1- ble klipt og brukt vakuum. Vondt i såret, men supersprek etter fødsel. Ingen restriksjoner, og mye piggere. Vondt å gå på toalettet noen dager.

Vaginal fødsel 2- værste fødselen jeg har hatt. Kalles vel nesten styrtfødsel., var på sykehus men gikk fra 2 cm til å få gutten på brystet på 5 min. Var i mitt livs beste form etterpå. Veldig ukomplisert. Veldig lite smerte.

Anbefaler å føde naturlig så sant du kan. Et keisersnitt er faktisk en operasjon. Og operere gjør man vel kun for å redde liv, i hvertfall utenom plastikkkirurgien. Det er et omfattende inngrep i kroppen.

Lykke til med framtiden!

Skrevet

Første gang jeg fødte, tok det 2 timer. Andre gangen tok det 30 minutter. Babyen kom på stuegulvet, men far som jordmor. Derfor skal jeg bli innlagt i god tid før termin denne gangen, for å prøve å unngå enda en hjemmefødsel. kanskje du kan høre med sykehuset om dette kan være en løsning for deg også ? det er sannsynlig at det kommer til å gå fortere denne gangen også for deg.

Anonym poster: 8193e556d761c37253fb20d7ba748ecd

Skrevet

Jeg har et ukomplisert haste-ks og to vaginale fødsler bak meg.

Keisersnitt- vondt etterpå, men tålererbart. Gikk som ei gammel kjerring for å ikke strekke såret. Noen restriksjoner etter fødselen. Selv 9,5 år etter har jeg ikke fått følelsen tilbake i huden.

Vaginal fødsel 1- ble klipt og brukt vakuum. Vondt i såret, men supersprek etter fødsel. Ingen restriksjoner, og mye piggere. Vondt å gå på toalettet noen dager.

Vaginal fødsel 2- værste fødselen jeg har hatt. Kalles vel nesten styrtfødsel., var på sykehus men gikk fra 2 cm til å få gutten på brystet på 5 min. Var i mitt livs beste form etterpå. Veldig ukomplisert. Veldig lite smerte.

Anbefaler å føde naturlig så sant du kan. Et keisersnitt er faktisk en operasjon. Og operere gjør man vel kun for å redde liv, i hvertfall utenom plastikkkirurgien. Det er et omfattende inngrep i kroppen.

Lykke til med framtiden!

Styrtfødsel på 5 minutter? Dæven! :)

Jeg hadde hastesnitt med første og styrtfødsel på 30 minutter med påfølgende panikk med den andre. Jeg har ikke tenkt å få flere barn, men dersom jeg skulle det, så håper jeg på en styrtfødsel til.

Anonym poster: 67dfb0499ca3ca5e0e94f8abb8d684c4

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk VIL føde i smertehælvete fremfor å få et keisersnitt.Vil dere virkelig ha en 4 kg baby ut av vagina når det finnes omtrent smertefrie alternativ.Var ingen problem å få innvilkget ks. Men det forutsetter at man klarer å argumentere og har satt seg inni alle sider av saken. HI: du kan ikke på alvor tro og mene at du skal få dette garantert FØR du i det hele tatt er gravid? du får en samtale i uke 28 hvis du går inn for det. Sats heller på å føde privat i london. Herregud,er jo ikke sikkert du blir gravid igjen en gang..

Ks som et "omtrent smertefritt alternativ"?? Skjønner virkelig ikke hva du mener her, altså... Jeg har hatt to ks, et akutt og et planlagt, og det ikke noe "smertefritt" ved tiden etter ks. De fleste har det skikkelig vondt etterpå, trenger mye hjelp, og trenger mer tid på å komme seg enn kvinner som har født vaginalt. Ja, selvfølgelig finnes det dem som omtrent spretter opp av senga etterpå og som ikke tar en eneste paracet, men de er i klart mindretall!

Jeg har fødselsangst selv, etter en traumatisk fødsel som endte med et traumatisk hastesnitt med førstemann. Det er ikke helt uvanlig å få fødselsangst etter styrtfødsler, faktisk. Men du sier jo at du ikke har det? Jeg får litt vondt inni meg av å lese at du ønsker å lyve på deg fødselsangst, for å være helt ærlig. Jeg har det selv, og det er helt forj*vlig. Det ødela livet mitt i nesten to år, det har tatt meg mange timer hos fastlege, jordmor, gynekolog og psykolog for å komme meg gjennom angsten. Jeg måtte ha planlagt ks med #2 av medisinske årsaker, men var uansett lovet ks pga angsten før jeg i det hele tatt ble gravid med andremann. Så ja, jeg vet hva det vil si å være redd.

I ditt tilfelle tenker jeg at jeg ville forsøkt å få til en igangsetting før termin, hvor du har avtale om at det settes epidural tidlig i forløpet. Hvis du står steilt på at det er enten det eller planlagt ks, vil de kanskje velge det som for dem (og deg!) er det minste ondet, nemlig igangsetting.

Helt ærlig så vet jeg ikke om du egentlig vet hva du ber om når du ber om ks... Tror du det er en enkel og grei sak? Det øker sjansen for komplikasjoner under og etter fødsel, f.eks. blødninger og infeksjoner. Du kan få sammenvoksninger som kan føre til problemer under senere nødvendige operasjoner i bukhulen, du kan få smerter i arret, du kan miste følelsen i huden på magen. Du kan få et stygt arr. Barnet ditt kan få pusteproblemer, det kan bli skadet av skalpellen. Hvis du senere velger å få et tredje barn, og heller ønsker å føde vaginalt, har du økt sjanse for et akutt ks fordi du har et arr i livmora di. Et unødvendig arr. Vil du ha det? En styrtfødsel kan være en skremmende opplevelse, men det nytter ikke å komme til gynekologen og si at "forrige fødsel gikk for fort, jeg har ikke angst, men jeg vil ha ks". Du må nok begrunne det langt bedre enn som så.

Anonym poster: 95f78bf6d57c2a22f55ebfece03f9766

Skrevet

Du over, hvis helsepersonell advarer mot KS, hvorfor er leger og jordmødre de to yrkesgruppene med HØYST forekomst av KS ved fødsel da? Fordi de er annerledes bygd enn andre kvinner?

Akkurat det vil jeg gjerne se dokumentasjon på ;)

Skrevet

Akkurat det vil jeg gjerne se dokumentasjon på wink.png

Akkurat det stemmer nok, men jeg tror det er en kombinasjon av faktorer, rent personlig...

1) Spesielt legene er kanskje eldre enn gjennomsnittet? Men også jordmødrene, de har fem års utdannelse + praksis mellom de to studiene.

2) Mer engstelige fødende siden de "vet for mye"? De har sett fødsler med alvorlige komplikasjoner, og er redd for at det vil skje med dem, selv om sannsynligheten for at det vil skje kanskje ikke er så stor?

3) Jordmødrene og legene behandler kanskje ikke sine fødende kolleger helt likt - de fødende vil stille flere spørsmålstegn, se punkt 2, de vil kanskje tas med på råd angående sin egen fødsel på en måte som kanskje ikke er så heldig, og jeg vil tro at det kanskje tas flere keisersnitt "for sikkerhets skyld".

Skrevet

Akkurat det vil jeg gjerne se dokumentasjon på ;)

Akkurat det stemmer nok, men jeg tror det er en kombinasjon av faktorer, rent personlig...

1) Spesielt legene er kanskje eldre enn gjennomsnittet? Men også jordmødrene, de har fem års utdannelse + praksis mellom de to studiene.

2) Mer engstelige fødende siden de "vet for mye"? De har sett fødsler med alvorlige komplikasjoner, og er redd for at det vil skje med dem, selv om sannsynligheten for at det vil skje kanskje ikke er så stor?

3) Jordmødrene og legene behandler kanskje ikke sine fødende kolleger helt likt - de fødende vil stille flere spørsmålstegn, se punkt 2, de vil kanskje tas med på råd angående sin egen fødsel på en måte som kanskje ikke er så heldig, og jeg vil tro at det kanskje tas flere keisersnitt "for sikkerhets skyld".

Jeg gjentar: akkurat det vil jeg gjerne se dokumentasjon på ;)

Skrevet

Ulemper ved keisersnitt:

-Risiko for komplikasjoner som i verste fall kan føre til sterilitet eller død.

-Økt risiko for barnet da fostervann ikke blir "skviset" ut av lungene som ved vaginal fødsel.

-Tar lengre tid før du kommer deg

- Risiko for å utvikle sammenvoksninger som kan føre til senere smerter, i verste fall tarmslyng.

Jeg håper jeg slipper ks, selv om jeg er "gammel" og har andre problemer som kan gjøre ks indisert.

Men når det er sagt, er et planlagt ks langt å foretrekke fremfor et haste-/ katastrofe ks.

Skrevet

Akkurat det vil jeg gjerne se dokumentasjon på wink.png

Jeg gjentar: akkurat det vil jeg gjerne se dokumentasjon på wink.png

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/leger-og-jordmodre-far-oftere-keisersnitt/

Artikkel i Dagens medisin om temaet, vær så god.

Skrevet

SERIØST HI?! Slike som deg gjør meg provosert. Det er pga sånne som deg det er vanskelig for de som virkelig trenger ks må slite for å få det.

Første fødsel endte i katastrofesnitt. Jeg gråt og ba på mine knær om å få planlagt ks med andre pga sterk angst for at det skulle ende som første fødsel og kanskje enda verre.

Gikk til jordmor på sykehuset for samtaler.

Fikk jeg ks? Nei.

Endte siste fødsel som første? Ja.

Anonym poster: 61199d9c5ff492755471123c3240b35b

Skrevet

Ulemper ved keisersnitt:

-Økt risiko for barnet da fostervann ikke blir "skviset" ut av lungene som ved vaginal fødsel.

- Risiko for å utvikle sammenvoksninger som kan føre til senere smerter, i verste fall tarmslyng.

Jeg håper jeg slipper ks, selv om jeg er "gammel" og har andre problemer som kan gjøre ks indisert.

Men når det er sagt, er et planlagt ks langt å foretrekke fremfor et haste-/ katastrofe ks.

Risiko ved setefødseler og fødsler av STORE barn i hodeleie:

* Inkontinens resten av livet. Må bruke tena bind 365 dager i året, kjempefint, sexy og frigjørende

*Store skader i underlivet, smerter ved samleie, man må gjennom flere operasjoner for å få det nogen lunde bra

*Oxygenmangel hos barnet som sitter fast

*Barnet må hjelpes ut ved at helsepersonellet brekker kravebein/arm på barnet

Jeg er fullstendig klar over at det er risiko ved KS; men ingen snakker om risiko ved vaginal fødsel. Her er de ikke interessert i verken å sette meg i gang tidligere eller måle bekkenet, selv om barnet har vektavvik på 30%. Og ja. jeg er under 30 år og må regne med å gå i tena hver dag for resten av livet, skvette og lukte piss.

Skrevet

Skjønner bare ikke hvorfor det er så fælt å ville ha keisersnitt. Jeg ønsker ikke å føde vaginalt en gang til, så hvis jeg må lyve på meg angst, så må jeg bare gjøre det. Forrige fødsel var helt ok, men det gikk for fort. Fikk ikke annen smertestillende enn badekar. Måtte føde på naturlig avdeling for dem mente det var best for meg.

Jeg tenker at du får jo bare kjøre på, lyve om at du har fødselsangst og gråte store krokodilletårer til legen foran deg. Så får du en dato på papiret, du legges inn fastende og må som rgeel vente en del timer med intravenøs væske i armen og urinkateter i blæra mens nødvendige operasjoner foretas før ditt inngrep. Så trilles du inn i en stor operasjonssal full av scoop, sug, hjerteovervåkingsmaskiner, gasslanger og traller med medisinsk teknisk utstyr.

Du sitter på kanten av operasjonsbordet mens en anestesilege stikker en diger nål inn i ryggen din og gir deg spinalbedøvelse. Så legges du ned, du vaskes med sprit og dekkes i sterilt papir og to kirurger og en operasjonssykepleier skjærer deg gjennom hud, underhud, fett, muskler og livmor og henter ut barnet ditt. Så forsvinner jordmor og evt far ut med barnet mens du ligger og det 20 cm lange snittet blir sydd i sammen i 15-20 minutter.

I motsetning til når du fødte vaginalt så kan du ikke få barnet opp på brystet med en gang da KS-barn generelt har lavere apgar-score enn de som fødes naturlig. Du kan ikke gå i dusjen etter en halvtime og legges inn på barselhotell. Du må bo på to-eller firemanns rom med andre mødre og deres babyer. Mange kommer seg ikke skikkelig ut av senga før 3-4 dager etter et KS. Og om du er dum nok til å begynne å bakse med å løfte barnevogn inn og ut av bil, bære digre matposer ut av butikken og opp trappa hjemme osv så er det en stor risiko for at såret ditt revner eller at du pådrar deg brokk.

Det var da voldsomt til skremselspropaganda!

Jeg fikk barna mine på brystet etter ks for litt kos før de ble stelt, ble så sydd mens jeg tullet og pratet med kirurg og resten av teamet. Ble trillet inn på oppvåkning og da kom pappa og baby for å være med oss for da hadde babyen blitt vasket, stelt, veiet og målt.

På "mitt" sykehus får alle enerom etter ks. Så jeg hadde enerom med begge barna og far kunne være der så mye han ville. Var oppe og gikk noen timer etter ks begge gangene, fjernet kateter og dusjet på egenhånd. Begge gangene fikk jeg skryt for å være den sprekeste på barsel ( stor fødeavdeling)

Og det er slettes ikke sikkert det er så greit med vaginal fødsel heller.

Det jeg har av " skader" etter to barn er et lite hvitt arr under bikinilinjen. Punktum.

Mange av mine venninner har hatt store rupturer, sliter med inkontinens og avføringslekasjer, skjedefremfall, analprolaps, dårlig sexliv, lite følelse i underlivet osv, osv..av alle oss har jeg kommet desidert best ut av det!

Så ks kan være det beste, det kan bli komplikasjoner - ja. Men husk at det er en planlagt og kontrolert operasjon. Man har ingen garanti for at en fødsel ikke gir komplikasjoner, hvor naturlig det en er!

Anonym poster: 08bd3ce4d6d8f1efa532bcd6bb7317ee

Skrevet

Ulemper ved keisersnitt:

Risiko ved setefødseler og fødsler av STORE barn i hodeleie:

* Inkontinens resten av livet. Må bruke tena bind 365 dager i året, kjempefint, sexy og frigjørende

*Store skader i underlivet, smerter ved samleie, man må gjennom flere operasjoner for å få det nogen lunde bra

*Oxygenmangel hos barnet som sitter fast

*Barnet må hjelpes ut ved at helsepersonellet brekker kravebein/arm på barnet

Jeg er fullstendig klar over at det er risiko ved KS; men ingen snakker om risiko ved vaginal fødsel. Her er de ikke interessert i verken å sette meg i gang tidligere eller måle bekkenet, selv om barnet har vektavvik på 30%. Og ja. jeg er under 30 år og må regne med å gå i tena hver dag for resten av livet, skvette og lukte piss.

Sludder og vås. Det er like mange av de som har tatt keisersnitt som de som har født vaginalt som må gå med både tena og bleie etter 5 år.

Søk incontinence vaginal delivery på uptodate.com

Studien som viste at det ikke er noen forskjell innehold ti tusenvis av kvinner!

Anonym poster: 8935d04a77b7a1ce370a713784b7d760

Skrevet

Det var da voldsomt til skremselspropaganda!

Jeg fikk barna mine på brystet etter ks for litt kos før de ble stelt, ble så sydd mens jeg tullet og pratet med kirurg og resten av teamet. Ble trillet inn på oppvåkning og da kom pappa og baby for å være med oss for da hadde babyen blitt vasket, stelt, veiet og målt.

På "mitt" sykehus får alle enerom etter ks. Så jeg hadde enerom med begge barna og far kunne være der så mye han ville. Var oppe og gikk noen timer etter ks begge gangene, fjernet kateter og dusjet på egenhånd. Begge gangene fikk jeg skryt for å være den sprekeste på barsel ( stor fødeavdeling)

Og det er slettes ikke sikkert det er så greit med vaginal fødsel heller.

Det jeg har av " skader" etter to barn er et lite hvitt arr under bikinilinjen. Punktum.

Mange av mine venninner har hatt store rupturer, sliter med inkontinens og avføringslekasjer, skjedefremfall, analprolaps, dårlig sexliv, lite følelse i underlivet osv, osv..av alle oss har jeg kommet desidert best ut av det!

Så ks kan være det beste, det kan bli komplikasjoner - ja. Men husk at det er en planlagt og kontrolert operasjon. Man har ingen garanti for at en fødsel ikke gir komplikasjoner, hvor naturlig det en er!

Anonym poster: 08bd3ce4d6d8f1efa532bcd6bb7317ee

Du har også en mange full av sammenvoksninger som blir et problem den dagen du må opereres akutt i magen.

Anonym poster: 8935d04a77b7a1ce370a713784b7d760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...