Cat.68 Skrevet 8. februar 2013 #51 Skrevet 8. februar 2013 Etter min erfaring er det mange menn med bil som særinteresse, som faktisk ER sære når det gjelder biler, men er greie ellers. Så ikke døm mannen pga bil! Anonym poster: e0524aa3f6fbc03fd2569cdcf3c8531d Det er helt greit å ha særintresser, men man lar dem ikke gå ut over familje og barn. Har man en så fin bil at man ikke kan ha barn i dem så er det ikke en bruksbil, ergo kan han fortsatt bruke FELLES midler på en FELLES bil, og egne oppsparte midler på særintresset sitt. Dt skal ikke være slik at hun skal ordne seg med egen bil med egne midler når dem bur sammen bare fordi hans er for fin å ha unger i?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #52 Skrevet 8. februar 2013 Hvis du skal betale mer for mat enn han fordi du barn og han ikke må dere også regne på hvor mye mer han spiser enn deg... Mannen min spiser nesten dobbelt så mye som meg i hvert fall. Ikke at noen av oss er så gjerrige at vi tenker på den måten. At han ikke gidder å bli med på fotballkamper, treninger etc forstår jeg da veldig godt, det er jo et mareritt. Jeg er litt delt, for rettferdighetssansen min sier at han ikke skal betale for dine barn, du får jo bidrag for dem også. Samtidig som jeg selv ikke hadde orket å leve med et så egoistisk menneske. Du bør ikek forvente at han skal dele utgiftene, men han bør ikke være kjip på det heller - vanskelig det der. Hvis du insisterer på at han skal ha utgifter på dine barn er du gjerrig og kjip, hvis han nekter å betale er han gjerrig og kjip. Æsj, alt rotet rundt det der er grunnen til at jeg aldri hadde orket å være sammen med noen som har barn med andre mennesker, det blir ikke riktig uansett. Men de fleste jeg kjenner som har særkullsbarn er det biologisk forelder som tar alle utgiftene, må dere ha større feriehutte fordi dere har med barn enn dere ellers måtte hat må du betale mer, er det samme størrelse uansett deles det på to. Men et normalt menneske har ikek noe problem med å spandere en is eller et eple på stebarnet sitt uten å skulle få igjen penger av den biologiske forelderen. Er barna dine veldig grisete av seg siden han ikke vil ha dem i bilen sin? Jeg har alltid vært vant til at det ikke er lov å spise eller drikke i bilen, så ser ikke hvordan barna skal klare å rote og grise i bilen? Med mindre de er så små at de har bakovervendt barnesete, da er det vel vanseklig å unngå bøss i setet fra skoene. Anonym poster: e88fb12efb16c0ae7c9a5bf3954f8d61
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #53 Skrevet 8. februar 2013 han ønsker ikke egne barn, og jeg ønsker ikke flere... Han sa dette etter at han var så snill og tok med bilen min på jobben i går for å vaske den inni og utenpå... var litt vel møkkete på plassen til vesla. Hun sitter ikke bakovervendt. er 4år. Men jeg har aldri tid til å vaske bilen ordentlig, så er vel noe av grunnen... jobber 100% og til tider litt overtid hjemme når barna sover. Ble nok litt satt på spissen ser jeg ut fra hvorden dere har tolket innlegget mitt, har rekt å roe meg litt nå. Han er veldig god mot barna. Er med og leser og synger ved leggtid. Laster ned filmer, spiller spill etc. Hjelper de om de spør. Men tror nok helst det var følelsene som ble såret i går når han var så krass på det med bil. jeg sier Vi kjøpe bil, eller Vi gjøre etc. Men føler det er naturlig slik, selv om jeg kjøper bilen... Jeg får jo Bonus iblandt som hjelper meg på god vei til en brukbar bil, men anser jo det som vårt så lenge vi da bor sammen... Får jeg stor bonus og vi ønsker ferie hadde jeg nok ikke vært firkantet på det heller. han hjelper mye til hjemme her nå selv om han ikke bor her. Fikser bilen, vasker den, henter ved, møker snå, støvsuger, tar oppvasken, rydder og legger barna. Så i bunn og grunn er han veldig god og snill. Blir bare så krass når vi snakker om penger. Var livredd ang hus også før han skjønte at vi kunne skrive kontrakt hos advokat e.l som sa noe om eierdel i huset. samboerkontrakt vil jo regulere litt... Må nok bare gi han tid, og prate godt igjennom slike ting som fører til at en av oss reagerer. (les når jeg overreagerer...) På søndag skal han være med oss på svømming, bestemte seg vist for det her i stad :-) Ønsker ikke at penger skal gjøre det anspent mellom oss. orker ikke være helt firkantet her, blir for dumt... men ønsker ikke at det skal bli urettferdig ovenfor han eller oss heller... hmmmm ikke lett det der... HI Anonym poster: 7c2015a97a6b38681833f8cacb250b70
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 8. februar 2013 #56 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Jeg datt ut etter halve førstesiden.. Men føler ikke jeg trenger mer for å dra en konklusjon! For en egoist! Min, meg og mitt er det eneste jeg leser ut av dette. Ikke vil han ha noe som helst forsørgeransvar for barna som i å hjelpe hverandre med/ dele utgifter, du må betale for ungene når dere skal noe, dere kan ikke engang dele bil fordi barna kan grise ned bilen hans? Altså... seriøst... Virker ikke som denne mannen vil bli en god stefar, føler han at barna er i veien? At de bare er "bagasjen" og at han egentlig ikke kommer til å se på dem som "sine egne"? For utifra det lille jeg har lest så virker han ikke akkurat som en god og vennlig stefar eller spesielt barnevennlig. han gidder ikke engang å delta når det gjelder barna. Bryr han seg det minste om dem? Eller er de bare barna til dama mi? Leser nå at han deltar noe... Men er fortsatt ikke en mann jeg ville flyttet sammen med Endret 8. februar 2013 av Sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #57 Skrevet 8. februar 2013 Det kan være han har noen ekstremt gode sider utover det som det snakkes om her..... men jeg ville ikke hatt det sånn om vi skulle være en familie. Jeg vil ha en mann som inkluderer barna mine som om de nesten skulle vært hans egne. Det er nok et krav jeg skulle hatt for barna sin del om jeg skulle gått inn i et nytt seriøst forhold. Syns ikke du overreagerer i det hele tatt. Anonym poster: 61d5a94a2f1468e75d2c5f8d67d0fce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå