Gå til innhold

Faen altså jævla dritt gubbe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En så radikal personlighetsendring kan muligens tyde på sykdom. Men han nekter sikkert også å la seg utrede? Alt fra schizofreni (maktbehov, kontrollbehov, mistenksomhet) til hjernesvulst kan være aktuelt...

Anonym poster: 9fe120ccf024fd45ed8c409e4b67d5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Jeg har jo sagt at skillmisseprosessen er igang, megler kontaktet. Alt dette på få uker.

Men ting skjer ikke ved ett knips!

Og hadde dette vært daglig/ukentlig brøling, dytting, nedsnakking osv så hadde jeg jo SÅKLART flyttet på dagen!

Anonym poster: 943f6b742e44849ad4d4e0c7359c810d

Skrevet

Jeg har mistenkt svulst, for han har vondt i hode hele tiden og dette har forverret seg den siste mnden betraktelig. Han tar 3-4 paracet mange ganger daglig. Men han nekter og gå til legen, så da flytter heller vi og ekteskapet er over.

Skrevet

Jeg datt av lasset et eller annet sted her...

Du skriver nye ting hver gang noen kommer med et forslag til deg.

Han er en fantastisk mann...eh. Men har kontroll på alt av kontoer. Neppe! Om sparekontoen står i ditt navn (noe jeg antar siden den er din?) så kan han ikke bare 'bestille' varsling på sms hver gang penger går ut av kontoen.

Familien din bor i Alta, og plutselig er de fattige? So what! Om du har penger på sparekontoen, så ber du familien fin legge ut for billetten, sende den på Mail til deg og du betaler tilbake når du kommer til Alta!

En annen ting. Plutselig har han mye hodepine og han har endret personlighet, og du bekymrer deg ikke for sykdom?

Spinn spinn spinn - plutselig sitter du fast i ditt eget nett...

Anonym poster: 717520a38b253d2dd3059ec533bd5acd

Skrevet

Jeg har mistenkt svulst, for han har vondt i hode hele tiden og dette har forverret seg den siste mnden betraktelig. Han tar 3-4 paracet mange ganger daglig. Men han nekter og gå til legen, så da flytter heller vi og ekteskapet er over.

Da syns jeg faktisk du burde ringe legen hans og forklare adferdsendringene hans. kansje legen kan kontakte mannen og prate litt fornuft i han..

Anonym poster: 76aea864b1803403a0c1012f689772c1

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det er godt å lese at du tar tak og har en plan for deg og barna dine.

Jeg skjønner at du blir oppgitt når vi ikke forstår hva du gjennomgår, men du må huske på at vi har kun det du skriver å forholde oss til, og de tilleggsopplysningene du kommer med etterhvert har vi ingen forutsetning for å kunne vite noe om før du forteller oss det.

Basert på de første innleggene dine fremsto situasjonen som svært kritisk for jenta di og at du var helt prisgitt hans luner for å kunne fungere.

Nå når du har forklart nærmere, ser jeg at du har en god plan og at du gjør alt for å skjerme barna fra farens ustabile humør. Det kan godt være at det er medisinsk betinget, men så lenge han nekter å gjøre noe med det gjør du rett i å forlate han.

Jeg ønsker deg lykke til og håper at det går bra med dere, og ikke minst at han får hjelp hvis det er sånn at han er blitt syk uten at dere vet det.

Gjest sussie77
Skrevet

Syntes du virker som en god mor og tenker på barnas beste. Du har jo faktisk gått fra han. Og bra er det. Nå må du bare komme deg ut av huset så fort som mulig.

Rart at han plutselig har forandret seg. Han må jo være syk eller noe.

Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å se hva som er grunnen til at dette har startet.

Du sier dere skal skilles siden dere ikke har kommet langt i oppgjøret så er det mest sannsynlig dette som er grunnen. Du skal ikke være hans lengre så han skal gjøre livet mest mulig jævlig for deg.

Han vet at det verste han kan gjøre mot det er at det går utover barnet ditt. Og det er derfor en måte å straffe deg.

Men du kan ikke gå rundt å bre holde tett om dette, skal han få ha samvær med din datter? Skal du sende henne til en mann som nå viser at han er istand til å utsette henne for mishandling?

Det spiller ingen rolle om han har vært verdens beste i et år eller 5 om han nå viser at han er istand til å gjøre slike ting.

Og han gjør det mot et barn han har vært pappa til i flere år noe som er mer skadelig for hennes psyke at noen går fra å være snille og god og hun elsker han til at han regelrett plager henne.

Og er du sikker på at han aldri har gjort henne noe før at det ikke bare har skjedd i skjul fra deg?

Og du sier han når brøler til henne og forlanger at hun skal gråte hva om hun i morgen ikke gråter når han brøler til henne hvor langt vil han gå for å se til at hun gråter?

jeg skjønner godt at det er vanskelig for deg, men tenk på barna først og fremst. Om du ikke har mulighet til å flytte ut eller reise på dagen hva om du forteller familien din at du nå er i skilsmisse og ting er vanskelig i huset deres for tiden så om de ikke kan ha henne på feriebesøk i en periode. Da er hun ute av huset og blir skjermet.

Det spiller liten rolle at hun opplever dette i bare en kort periode (og du hus salg kan gå fort og det kan ta et år eller mer man har ingen garantier.) Skaden for hennes trygghet og selvfølelse skjer like mye.

Hva du velger å utsette deg selv for er akkurat det samme for meg du er voksen og du kan ta ditt valg. Men barnet ditt har ikke noe valg og hun har bare mamma til å beskytte seg. Så der må du gjøre jobben din og finne en løsning.

Datteren din vil sikkert savne bhg men om man setter det å savne bhg opp mot det å føle seg utrygg og bli behandlet slik hver dag hva tror du er best for henne?

Anonym poster: 3c0e086dd51af466269269d45734929b

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Og hva skal man spise og fore barna med når man har avsluttet arbeidsforholdet sitt? Hvem skal betale husleia di, maten din, klær til barna osv? Når du ikke har NOEN å hjelpe til? "Krisehjelp" fra sosialen i løpet av 2 dager er en vits, særlig hvis du har flyttet til en annen kommune. Synes enkelte legger situasjonen frem som veldig enkel - det er bare å flytte og så får alle det bedre. Hadde penger vokst på trærne så...

Anonym poster: 481caeef4b8ae43274eef29ec8e44db3

Hun skriver jo at hun har familie i Alta! Hun og barna kan jo fint bo der til hun kommer seg på fote. Hvis du mener at hun heller må bli værende i forhold med en psykopat som mishandler jenta hennes og som har full økonomisk kontroll til de grader at han nekter henne å få pengegave fra familie så er du ikke helt klok du heller... Familien kan da fint legge ut penger for flybilletter! Men HI det er kjempeviktig at du dokumenterer det du kan for dersom han er perfekt familiefar utad så klarer han nok lett å sjarmere retten også...

Ja, har sett det, og mener ikke at hun skal bli for enhver pris. Men ikke alle familier har masse penger eller overnattingsplass til en voksen kvinne med 2 barn. Reagerte bare på hvor enkelt folk tror det er å bare flytte. Hadde alle hatt familier med masse penger og plass til å bo, så hadde det ikke vært behov for krisesentre.

Jeg har verken god plass eller mer penger enn til regningene. Men jeg gar en sofa, og jeg har plass på gulvet. Jeg har litt mat i fryseren, og i kjøkkenskapet. Jeg synes bare ikke noe av det er viktig i slike situasjoner, jeg hadde tatt inn familie uansett i slike situasjoner. Det er derfor det heter krisedituasjon! Penger til alt det praktiske får man ta etter hvert, de som rømmer fra en gal ektemann har sjelden den luksusen at de kan planlegge det praktisk og økonomisk. Det må bare skje der og da. Fordi det viktigste er å komme seg vekk. Det var det jeg mente.

HI, i hovedinnlegget får du det til å høres ut som at dette er noe som skjer nesten daglig, du skriver at han vil ha henne til å gråte hver gang sønnen deres gråter, og at han gråter bare du skifter bleie på ham. Det er jo derfor så mange her tror at dette skjer hele tiden.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Og hva skal man spise og fore barna med når man har avsluttet arbeidsforholdet sitt? Hvem skal betale husleia di, maten din, klær til barna osv? Når du ikke har NOEN å hjelpe til? "Krisehjelp" fra sosialen i løpet av 2 dager er en vits, særlig hvis du har flyttet til en annen kommune. Synes enkelte legger situasjonen frem som veldig enkel - det er bare å flytte og så får alle det bedre. Hadde penger vokst på trærne så...

Hun skriver jo at hun har familie i Alta! Hun og barna kan jo fint bo der til hun kommer seg på fote. Hvis du mener at hun heller må bli værende i forhold med en psykopat som mishandler jenta hennes og som har full økonomisk kontroll til de grader at han nekter henne å få pengegave fra familie så er du ikke helt klok du heller... Familien kan da fint legge ut penger for flybilletter! Men HI det er kjempeviktig at du dokumenterer det du kan for dersom han er perfekt familiefar utad så klarer han nok lett å sjarmere retten også...

Ja, har sett det, og mener ikke at hun skal bli for enhver pris. Men ikke alle familier har masse penger eller overnattingsplass til en voksen kvinne med 2 barn. Reagerte bare på hvor enkelt folk tror det er å bare flytte. Hadde alle hatt familier med masse penger og plass til å bo, så hadde det ikke vært behov for krisesentre.

Jeg har verken god plass eller mer penger enn til regningene. Men jeg gar en sofa, og jeg har plass på gulvet. Jeg har litt mat i fryseren, og i kjøkkenskapet. Jeg synes bare ikke noe av det er viktig i slike situasjoner, jeg hadde tatt inn familie uansett i slike situasjoner. Det er derfor det heter krisedituasjon! Penger til alt det praktiske får man ta etter hvert, de som rømmer fra en gal ektemann har sjelden den luksusen at de kan planlegge det praktisk og økonomisk. Det må bare skje der og da. Fordi det viktigste er å komme seg vekk. Det var det jeg mente.

HI, i hovedinnlegget får du det til å høres ut som at dette er noe som skjer nesten daglig, du skriver at han vil ha henne til å gråte hver gang sønnen deres gråter, og at han gråter bare du skifter bleie på ham. Det er jo derfor så mange her tror at dette skjer hele tiden.

Hva DU har er irrelevant, så lenge folk som har plass ikke ønsker å dele denne plassen. Alle familier er ikke like. Har ei venninne som rømte fra en gal mann og ble så å si satt på gata, siden familien mente de ikke hadde plass til henne (nei, hun er ikke norsk og kunne ikke flytte til Norge, slik at jeg kunne tilby henne plass).

Skrevet

Uansett tid han begynte å oppføre sg slik, eller om det er pga sykdom så må du komme deg vekk nå!!! Det vil aldri bli bedre..!

Det er jo ikke rart at babyen gråter hele tiden, han merker godt at mamman går på nåler rundt han! Ikke sunt for noen av dere, ikke deg heller HI! Det er bra at du er midt i en skilsmisseprosess, det tar tid som du sier selv, og mens dette skjer så trenger du hjelp! Håper virkelig at du tar rådene som kommer her, og kontakter krisesenter. De kan hjelpe deg med alt det praktiske, og andre ting.

Anonym poster: 5b3394b42472b10cc9f20886646d5cd5

Skrevet

Jeg bor et par timers kjøring fra Kristiansand, og trenger du et sted å bo er det bare å sende meg en pm. Høres helt sykt ut.

Skrevet

Familien min er liten, og fattig.

De har heller ikke troen på meg, eller plass til meg og ungene.

Har fortalt litt av hva som har endret seg de siste ukene. Men de trodde ikke på meg og tok dette opp med mannen. For han er jo så fantastisk.

Skjønner det var feil av meg og skrive her.

Huff så grusomt :( For en forferdelig situasjon! Og forferdelig at du heller ikke selv har klart å karre deg ut av fattigdom og har gjort deg fullstendig økonomisk avhengig av en mann. Krisesenter er vel eneste løsning da.

Herregud for et nedlatende svar. Man sparker ikke en som ligger nede! Skjerp deg.
Skrevet

Øhh. Dette med konto kontrollen begynte han faktisk med for en mnd siden. Altså, ikke så lenge. Det er heller ikke mange uker siden han for første gang sa at han ville hun skulle gråte når lillebror gjør det. Jeg trodde og tenkte at han var sliten, trøtt og hadde søvn mangel som fikk han til og si noe slikt. Derfor jeg ikke handlet da, når han sa det.

Så nei, dette har ikke pågått lenge. Men selvfølgelig går jeg på nåler når han har brølt til henne to ganger alt. For jeg vil jo ikke at det skal skje enda engang!

Han VAR ikke kontrollerende før for noen mnder siden. Det er jo derfor jeg reagerer så kraftig på det, at dette er noe som ikke har vært før.

Herregud.

Klare tegn til at han har fullstendig kontroll over deg, når du nå begynner å unnskylde seg. Så alt dette med styring av felles konto begynte "for et par uker" siden, manipuleringen begynte for "et par uker siden"....... LES HVA DU SKRIVER.

Jeg tror skilsmissen du snakker om er oppdiktet, og jeg får inntrykk at du er tafatt og "giddasløs", og ikke kommer til å gjøre en dritt med situasjonen....

Ingenting er viktigere enn barna, jeg er sjokkert over at du ikke handler.

Anonym poster: 57665848b54c84da27d266d591241869

Skrevet

Kjære Hi, jeg syns du har fått mange stygge svar her som du ikke fortjener.

Jeg tror du gjør så godt du kan og syns du gjør en god jobb, sikkert ikke lett for deg å være helt alene om dette. Om du trenger noe å prate med så send meg gjerne en PM

En god klem til deg.

Skrevet

Øhh. Dette med konto kontrollen begynte han faktisk med for en mnd siden. Altså, ikke så lenge. Det er heller ikke mange uker siden han for første gang sa at han ville hun skulle gråte når lillebror gjør det. Jeg trodde og tenkte at han var sliten, trøtt og hadde søvn mangel som fikk han til og si noe slikt. Derfor jeg ikke handlet da, når han sa det.

Så nei, dette har ikke pågått lenge. Men selvfølgelig går jeg på nåler når han har brølt til henne to ganger alt. For jeg vil jo ikke at det skal skje enda engang!

Han VAR ikke kontrollerende før for noen mnder siden. Det er jo derfor jeg reagerer så kraftig på det, at dette er noe som ikke har vært før.

Herregud.

Hvis han har endret seg totalt i løpet av 2 mnd burde han kanskje gå til legen? Det er ikke normalt å forandre seg så mye på så kort tid. Er det mulig å få han med på en time samlivsterapi eller familievernkontoret( vet ikke hva som er til hva ;) )

Men hvis han nekter å gå til lege eller familievernkontoret hadde jeg gått.

Jeg hadde gått i dag og så gitt han en sjangse på å finne ut hva som har skjedd med han, og hvis han ikke blir til sitt gamle jeg hadde det vært slutt.

Håper der ordner seg:)

Klem

Skrevet

Jeg synes ikke det virker som om du tar dette alvorlig, virker som du bare er ute etter at vi er enige i at han er en møkkamann, men ikke vil ha noen råd. Lurer på om dette bare er tull, siden du kommer med ny info for å unnskylde hvorfor enhver løsning noen foreslår er ugjennomførbar? Først fremstiller du det som om han er slem mot datteren din flere ganger om dagen, så ror du deg bort til at det har skjedd to ganger på to måneder?

Enten har han fått en hjernesvulst, i så fall burde du skaffe ham hjelp, og ta med datteren din bort fra ham frem til han er bedre. Du trenger selvsagt ikke gå tilbake til ham, selv om han blir frisk, men synes det er rart at en mann du har elsket og som har vært fantastisk mot deg og datteren din i fem år, bare skal slås hånden av og du driter i om han dør av hjernesvulst...

Eller så er han bare en syk kontrollerende drittsekk, og da må du uansett få datteren din bort fra ham. Å bli der på grunn av økonomi er helt sykt, selv om det plutselig har vært mye mindre alvorlig enn du sa i første innleggene. Ring barnevernet og be de ta seg av jenta til du kommer deg unna da vel. Eller skal du vente til han faktisk skader henne før du får ut fingeren og gjør noe mer enn å skrive hissige innlegg på forum?

Ser du skriver gjentatte ganger at du er en god mor. Mulig det, men du fremstiller ikke deg selv som det i denne tråden.

Anonym poster: 82e50ccee3ca1612c34b50fdc72a4a3f

Skrevet

Anmeld han for barnemishandling eller hva som helst, kontakt barnevern eller familievernkontoret. Det finnes vel et krisesenter et sted du kan kontakte?

Skrevet

synes dette var forferdelig opprørende og da jeg startet å lese tråden tenkte jeg som så mange sier at du selvfølgelig må få hjelp!

men når jeg har lest igjennom alle forslag og din egne svar er jeg jammen ikke sikker på hvor du egentlig vil hen? om du kun vil ha bekreftelse på at han gjør feil når han behandler datteren "deres" slik, selv om sier at du vet det veldig godt selv?

eller prøver du å helgardere deg ved at du viser din motstand på et forum her slik at om noe mer alvorlig skjer kan du trøste deg med at du i alle fall forsøkte?

du får ingen støtte fra familien din som er fattige og tar hans parti, du har heller ingen venner du kan snakke med dette om siden de sikkert også tar hans parti (ifølge deg selv slik jeg forstår deg). du har ingen egne penger til å komme deg noe sted så du håper på at han skal reise sin vei og bli borte en liten stund? skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe om han "vanligvis" er søt og snill? siden du ikke "kommer deg noe sted"; om han noensinne tar i datteren din igjen ELLER brøler til henne skal du ringe politiet og få de til å komme og hente han!

som nevnt er dette barnemishandling og du kan faktisk risikere at barnevernet får en bekymringsmelding, datteren din er mer enn gammel nok til å fortelle om dette i barnehagen og DA sitter du fint i det om du ikke selv har tatt initiativ til å gjøre noe med det annet enn å vente på at huset skal selges slik at du og barna kan flytte.

og om du ikke egentlig vil ha noen hjelp er det fint om du lar være å lage sånne tråder da det sitter så mange her som gjerne vil hjelpe og som blir oppriktig opprørt når vi hører om slikt!

Skrevet

Stemmer det. Kommer fra Alta, og bor i Kristiansand. Så timer med fly.

Jeg har eget soverom og han har lovet at han skal dra bort ei uke. Håper virkelig han drar i kveld, noe han sa han skulle.

Han har veldig høy status, alle liker han og ser på han som den ultimate mann. Jeg er så "heldig" som har han sier alle.

Han sier og at om jeg går fra han skal han gjøre alt for og knuse meg, og fremstille meg som psykisk syk. Og gjøre alt han kan for og ta ungene.

Dette bekymrer meg, men jeg kan ikke leve i dette lengre.. Gruer meg til mndene framover. Men har kontaktet advokat og fått time om 1,5 uke.

Sitter og vurderer og bestille billetter oppover om han ikke drar bort ikveld, men vet ikke om jeg tør.

Ta opp/film i smug disse sinnsyke tingene, omså bare en bit av det her, å en bit av det her, så har du noe bevis på hvordan han holder på å at det IKKE er du som er psykisk syk!

Anonym poster: f03a544adfa96408299263308d668672

Skrevet

Jeg hadde en stefar som var sånn, og forandringen hans kom når han og mamma flyttet fra hennes leilighet til felles leilighet. Da hadde han plutselig overtaket og makt. Hos deg høres det ut som forandringen kom når dere fikk felles barn. Kom deg unna, pakk barn og viktige klær og oppsøk nærmeste krisesenter. Han er psykopat, og jo lenge han har makta, jo mer kommer han til å ødelegge deg og barna. Min stefar var oxo godt likt av alle, og ingen trodde han var sånn. Men dette varte over så mange år at hans sanne jeg kom frem under turer med andre, og det kom frem på meldinger og telefonsvarere. Når de mister kontrollen så kommer du nok både til å få trusler og annet på sms og over telefon. Spar på alt av bevis mot han, men kom deg vekk umiddelbart.

Skrevet

Hvis du mistenker svulst eller psykisk sykdom kan du ringe til f.eks legen hans eller VOP å fortell hva det er som har skjedd og om den dramatiske endringen.

Min svigerfar ringte da min svigermor ble syk til lege, de kom å hentet henne på dagen. Nå hadde hun en diagnose fra før av så det kan jo kanskje ha noe å si. Men det er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Håper du klarer å komme deg unna.

Hos meg var det også slik.

Jeg hadde et barn fra tidligere forhold. Eksen var som en pappa for eldste. Alt var fint før vi fikk felles barn. Når felles barn kom, ble alt et helvete. Da yngste var 2uker ble det en helvetes krangel (og jeg aner ikke hvorfor...) - men han sa at han skulle sørge for at jeg mistet begge barna. Han kranglet med meg foran familien min. Han.. huff... Jeg klarer ikke å gjengi så mye av det som skjedde, for jeg har nok ikke fått bearbeidet alt.

Men, uansett.. Kranglene fortsatte, jeg ble mer onnesluttet. Han sa jeg var en dårlig mor, tok fra meg kontrollen som mor og som samboer. Som kvinne, rett og slett.

Jeg fikk ikke ha kontakt med noen,,,

Eneste kontaktene jeg hadde var med vennene hans. Etterhvert fikk jeg god kontakt med en av vennene hans.

Fortalte litt, men ikke alt.

Etterhvert ble ting så ille at ene vennen min snakket med meg en kveld på fb. Jeg ble plutselig borte fra FB, og han ringte meg. Eksen var så sinna så han rev ut nettet og han kastet dataen i gulvet.

Vennen min ringte mg,og skjønte at det var fare på ferde. Han ringte politiet. Aldri følt meg så langt nede da politiet kom.

Dumme meg sa at de ikke trengte å ta han med, og at jeg ikke ville legge inn en anmeldelse. Bare hvis han lovte å holde seg unna i noen dager. Det gjorde han.

Så gikk han bak ryggen min og tok kontakt med mine venner og familie. Fortalte hvor dårlig mor jeg var ++

På tiden var også tlf min sperret, så jeg hadde ikke mulighet til å ta kontakt med noen. Familien min ringte meg på tidspunkt de visste han var borte, og i 6dager levde jeg i et helvete.

Jeg tok kontakt med BV, politi barnehage ++

Rømte med unga. Kom meg unna.

Men, han gjorde som han lovte. Han forsøkte å ta fra meg barna.

BV trodde på han, og de ville ta barna fra meg.

Men, siden jeg flyttet til en annen klommune måtte det BV sende saken over til den andre kommunens BV og de så med engang at det ikek stemte.

Men har de siste årene gjort alt jeg har kunnet for å motbevise. Og nå skal det snart opp i retten,

Jeg gruer meg, men jeg må.

For jeg må vite at jeg har gjort alt jeg kunne for barna mine.

Husk: Ta med dåpsattester og fødselsattester.

Evt pass. Bankkort. ANdre viktige papirer.

Sørg for å få bevis. Ta opp samtaler på tlf. Gjerne sett igang en samtale hvor han forteller om hvorfor han oppfører seg slik, slik at du får bragt ditt på det rene at det faktisk ER slik.

Bruk alle midler. Dette er alvorlig, og du må virkelig kjempe.

Ønsker deg lykke til.

Hilsen Jeanette.

Anonym poster: fc9ed5557e2bf0de11045a71d1e20b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...