Gå til innhold

Faen altså jævla dritt gubbe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har sett sånn penn med kamera. Men så er det dette og kjøpe den da. Har ønsket meg penger av familie til jul og bursdag, men han var kjapp med og si at de kunne sette dem på kontoen vår så vi kan kjøpe boblebad ute.. For vi "sparer" til det. Er ikke noe problem og dra og kjøpe det, men det er jo for og hindre at jeg skal ha cash.

Han er ekstremt utspekulert og manipulerende, og jeg vet rett og slett ikke om jeg kan "vinne" over han. Han får alle over på sin side, alle tror på han og hva om han får alle til og tro det er jeg som er gal?

Anonym poster: 943f6b742e44849ad4d4e0c7359c810d

På meg høres det ut som om du burde flytte på krisesenter. Ring en venninne el. og be henne om å hente deg og barna når han er på jobb. Han har jo fullstendig kontroll over deg. Kontakt banken og nekt ham innsyn til din konto. Opprett en ny konto i annen bank og flytt dine utbetalinger med barnetrygd og permisjonspenger dit. Du får hjelp til å klare deg selv, men du må komme deg vekk fort som fy.

Anonym poster: 6d4aa3e7791706966e9573e139f18755

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal kontakte kfisesenter og høre om de kan hjelpe deg. Dersom han har full kontroll over økonomien på den måten du beskriver, i tillegg til å behandle datteren din slik han gjør er det om å gjøre å komme seg vekk med barna. Kan du evt ringe familien din for økonomisk hjelp, kan de evt bestille billett for deg?

Har mannen din alltid vært sånn, eller kan han ha en fødselsdepresjon eller et annet psykisk problem? Ikke at oppførselen hans er akseptabel uansett...

Anonym poster: 2bd437849f6067c9e96183f70eba4e1a

Gjest vinterbrud
Skrevet

Flytt ut så fort som mulig.Krisesenteret er til god hjelp i situasjoner som din.Du kan ikke leve i et sånt forhold,og det kan iallefall ikke barna dine.Han ødelegger jo jenta di sånn som han holder på.

Han burde da vite at små babyer gråter endel,og få gå på do uten en baby på armen,er da en menneskerett.

At han får henne til å gråte når babyen gråter,river meg i hjertet.Stakkars lille jenta di.

Skrevet

Sorry, men det finnes ingen unnskyldning.. Dette er omsorgssvikt og om du ikke ser det og drar NÅ så er du like ille som mannen din.. Man utsetter ikke barna for sånt - punktum. Om du bor i Kristiansand finnes det krisesenter der - bare å ringe og hive seg i en drosje.. Skjøner absolutt at det oppleves vanskelig å skulle "ta steget" og forlate, men dess lengre du utsetter det dess verre blir det for datteren din..

Anonym poster: dba08ab29795cd3c7861ddec0bbcbb3c

Skrevet

Du må komme deg bort asap!! Stakkars datteren din!

Han får aldri kloa i ungene, så ikke bekymre deg for det!! Ring banken å hør om du kan ta ut penger uten at han får sms. Eventuellt pakk alt og dra til flyplassen og kjøp billettene der i det du boarder flyet!

Uansett så må du redde datteren din ut av dette nå!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Han slenger hun inn på rommet hennes, brøler til henne og ber henne om og gråte. TOTALT unormalt i mine øyne. Hadde ikke forventet dette fra han da han er den eneste far hun noengang har hatt og han har vært det fra hun var under året.

Men ja, han vil at hun også skal gråte hver gang lillebror gråter og han mener det er min feil.

F.eks under maten, at det ikke går fort nok - så gråter lillebror.

Når vi skifter bleie, klær, etc - da gråter han.

Når han må ligge for seg selv - da gråter han.

Så nå vil han at hun også skal gråte og "ha det jævlig" etter hans mening. Siden lillebror da har det jævlig, for ellers ville ikke han grått. Herregud. Det er jo så latterlig!

Jeg forskjellsbehandler ingen, men det er det han som gjør!

Herregud!! Han er jo klin hakke gal!!!

Godt å lese at dere er i separasjonsprosessen, for han her burde virkelig holdes LANGT unna datteren din!

OG han burde ta seg et kurs i hvordan barn og babyer fungerer!

Skrevet

Husk å dokumentere alt du kan. Denne mannen er livsfarlig og må ikke under noen omstendighet få være alene med barn. Send gjerne mail/sms til ham og diskuter dette slik at du har håndfaste bevis å bruke i fordelingssaken som snart vil komme.

Anonym poster: 9fe120ccf024fd45ed8c409e4b67d5ac

Skrevet

Nei, han har ikke vært sånn. Dette begynte sånn smått for to mnder siden. Mini er 6 mnder.

Men fram til da har han vært helt fantastisk med meg og jenta mi.

Jeg var mye dårlig og innlagt i sv.skapet og da tok han hu med i barnebursdager, skiturer, besøk, leste bøker, lekte osv med henne.

Hun kaller han pappa, så hun skjønner ikke hva som har skjedd.

Da lillebror ble født, hentet han jenta mi og dro og kjøpte gaver til lillebror og henne. Han kjøpte en storesøster gave til henne også.

Når lillebror var 8 uker, skaffet han barnevakt til han så vi tre skulle få tid til hverandre og at ikke hun skulle føle seg tilsidesatt.

Så dette er helomvending fra den han var og den jeg har kjent de siste 6 årene.

Skrevet

Om dette er en total helomvending og han aldri har vært sånn før burde du oppfordre ham til å oppsøke lege... Evt kontakte fastlegen og fortelle hvq som skjer. Det er mange tilstander og sykdom som kan gi slike symptomer...

Anonym poster: dba08ab29795cd3c7861ddec0bbcbb3c

Skrevet

Nå har jeg skrevet at jeg gjør ALT jeg kan for at lillebror ikke skal gråte når han er hos meg. For det er kun da mannen tar det utover jenta mi.

Så det har ikke hendt mer enn ett par ganger at han har sendt hun på rommet og brølt til henne. Men det er ett par ganger for mye, derfor jeg har gjort noe med det!

Jeg svikter IKKE datteren min, det skal jeg IKKE ha på meg! Det er en grunn for at jeg står på som faen for og gjøre sånn at ungene og spesielt jenta mi har det best mulig nå etter som mannen har forandret seg så. Jeg har tatt tak i dette ganske så fort.

Det meste har han sagt til meg, men ikke utført. Sånn som at han vil hun skal gråte når lillebror gråter når jeg skifter bleie. Det har han bare sagt til meg når jenta ikke har vært hjemme. Men bare at han sier det er drøyt og derfor jeg vil skilles.

Så det har kun hendt to ganger at han har brølt at hu skal gå på rommet sitt og gråte siden lillebror gjør det. Jeg unnskylder det ikke, jeg forsvarer det ikke. Jeg sier bare at jeg har tatt tak i det.

Og i dag bikket det over for meg når han på nytt sier at jeg elsker hu mer.

Skrevet

Og hva skal man spise og fore barna med når man har avsluttet arbeidsforholdet sitt? Hvem skal betale husleia di, maten din, klær til barna osv? Når du ikke har NOEN å hjelpe til? "Krisehjelp" fra sosialen i løpet av 2 dager er en vits, særlig hvis du har flyttet til en annen kommune. Synes enkelte legger situasjonen frem som veldig enkel - det er bare å flytte og så får alle det bedre. Hadde penger vokst på trærne så...

Anonym poster: 481caeef4b8ae43274eef29ec8e44db3

Hun skriver jo at hun har familie i Alta! Hun og barna kan jo fint bo der til hun kommer seg på fote. Hvis du mener at hun heller må bli værende i forhold med en psykopat som mishandler jenta hennes og som har full økonomisk kontroll til de grader at han nekter henne å få pengegave fra familie så er du ikke helt klok du heller... Familien kan da fint legge ut penger for flybilletter! Men HI det er kjempeviktig at du dokumenterer det du kan for dersom han er perfekt familiefar utad så klarer han nok lett å sjarmere retten også...

Skrevet

Familien min er liten, og fattig.

De har heller ikke troen på meg, eller plass til meg og ungene.

Har fortalt litt av hva som har endret seg de siste ukene. Men de trodde ikke på meg og tok dette opp med mannen. For han er jo så fantastisk.

Skjønner det var feil av meg og skrive her.

Skrevet

Stemmer det. Kommer fra Alta, og bor i Kristiansand. Så timer med fly.

Jeg har eget soverom og han har lovet at han skal dra bort ei uke. Håper virkelig han drar i kveld, noe han sa han skulle.

Han har veldig høy status, alle liker han og ser på han som den ultimate mann. Jeg er så "heldig" som har han sier alle.

Han sier og at om jeg går fra han skal han gjøre alt for og knuse meg, og fremstille meg som psykisk syk. Og gjøre alt han kan for og ta ungene.

Dette bekymrer meg, men jeg kan ikke leve i dette lengre.. Gruer meg til mndene framover. Men har kontaktet advokat og fått time om 1,5 uke.

Sitter og vurderer og bestille billetter oppover om han ikke drar bort ikveld, men vet ikke om jeg tør.

Nå er det slik at jeg ikke har jobb, ergo ikke egen inntekt. Satte min egen utdanning på vent da jeg ble gravid, og er ikke ferdig med den enda.

Har sparekonto, og han har en godt betalt jobb. MEN han har full oversikt over kontoene da vi har felles økonomi.

Hadde jeg KUNNET, hadde jeg dratt. Jeg har prøvd og bestille billetter før, men da fant jeg ut at han har sånn greie som sender HAN sms hver gang det blir trukket penger fra kontoene.

Så det er ikke så jævla enkelt.

Ja, selvfølgelig gjør jeg alt jeg kan for at han ikke skal gråte. Bærer på han overalt, gjør alt jeg kan så det ikke kommer ett pip fra han.

MEN når mannen skifter bleie, så kan lillegutt fint gråte UTEN at det går utover jenta. Når HAN gjør ting så går ingenting utover henne. Kun når det er jeg som gjør det. For da forskjellsbehandler jeg de.

Ja, jeg har sett sånn penn med kamera. Men så er det dette og kjøpe den da. Har ønsket meg penger av familie til jul og bursdag, men han var kjapp med og si at de kunne sette dem på kontoen vår så vi kan kjøpe boblebad ute.. For vi "sparer" til det. Er ikke noe problem og dra og kjøpe det, men det er jo for og hindre at jeg skal ha cash.

Han er ekstremt utspekulert og manipulerende, og jeg vet rett og slett ikke om jeg kan "vinne" over han. Han får alle over på sin side, alle tror på han og hva om han får alle til og tro det er jeg som er gal?

Les hva du selv skriver, HI. Er ikke snakk om at han alltid har vært en perfekt familiefar frem til for 2 mnd siden og at det eneste gale han har gjort er å brøle til datteren din (DERES) to ganger. Du skriver jo selv at han lenge har vært manipulativ og kontrollerende, aktivt hindrer deg i å ha kontanter og dermed frihet, og at du går på nåler og må bære din sønn med verdens tykkeste silkehansker fordi du er livredd for hva han gjør med datteren deres dersom gutten din gråter!

Skrevet

Familien min er liten, og fattig.

De har heller ikke troen på meg, eller plass til meg og ungene.

Har fortalt litt av hva som har endret seg de siste ukene. Men de trodde ikke på meg og tok dette opp med mannen. For han er jo så fantastisk.

Skjønner det var feil av meg og skrive her.

Huff så grusomt :( For en forferdelig situasjon! Og forferdelig at du heller ikke selv har klart å karre deg ut av fattigdom og har gjort deg fullstendig økonomisk avhengig av en mann. Krisesenter er vel eneste løsning da.

Skrevet

Og hva skal man spise og fore barna med når man har avsluttet arbeidsforholdet sitt? Hvem skal betale husleia di, maten din, klær til barna osv? Når du ikke har NOEN å hjelpe til? "Krisehjelp" fra sosialen i løpet av 2 dager er en vits, særlig hvis du har flyttet til en annen kommune. Synes enkelte legger situasjonen frem som veldig enkel - det er bare å flytte og så får alle det bedre. Hadde penger vokst på trærne så...

Hun skriver jo at hun har familie i Alta! Hun og barna kan jo fint bo der til hun kommer seg på fote. Hvis du mener at hun heller må bli værende i forhold med en psykopat som mishandler jenta hennes og som har full økonomisk kontroll til de grader at han nekter henne å få pengegave fra familie så er du ikke helt klok du heller... Familien kan da fint legge ut penger for flybilletter! Men HI det er kjempeviktig at du dokumenterer det du kan for dersom han er perfekt familiefar utad så klarer han nok lett å sjarmere retten også...

Ja, har sett det, og mener ikke at hun skal bli for enhver pris. Men ikke alle familier har masse penger eller overnattingsplass til en voksen kvinne med 2 barn. Reagerte bare på hvor enkelt folk tror det er å bare flytte. Hadde alle hatt familier med masse penger og plass til å bo, så hadde det ikke vært behov for krisesentre.

Skrevet

Pakk det mest nødvendige og ta med deg barna og oppsøk et krisesenter. Der kan de hjelpe deg med det meste av det praktiske. Prøv å få oppretta deg en egen konto, gjerne i en annen bank, og sett over det som er dine penger til den kontoen og få barnetrygd og div inn på den kontoen. Kom deg unna den mannen. Kan skjønne det ikke er lett, men tenk så usikker og frustrert jenta di blir av dette. Den hu ser på som far og kaller pappa har plutselig blitt sånn mot henne,Og mot deg. Dette er ikke rettferdig mot noen av dere, og kan skade dere.

Skrevet

Skremmende. Også tenker du PENGER foran barnet ditt? Sånn går det når man har møtt "mannen i sitt liv",- og man er SÅÅÅÅenig i at man selvfølgelig som mor, skal vær hjemmeværende, når mannen tjener så bra at han før på alle sammen. MAn er da sammen for at det skal vare livet ut..

Back-up plan, og det og PRØVE og være selvstendig, selv om man ikke MÅ, er alltid lurt.....Håper dette er en historie til ettertanke til alle som lar seg dulle og dalle med av mannen og lar mannen stå for hele økonomien, mens man selv blir ei stående med skjegget i postkassa den dagen ting forandrer seg...

Nok om det,- etterpåklokskap er nå en ting, men ikke la den slå deg i bakhodet enda en gang, ved og la det som må være en "psykopat" av en mann ødelegge datteren din fordi DU har gjort deg økonomsik avhengig av en mann. Og hun bare må bite tenna og holde ut terroren hans, fordi DU ikke har gjrot deg i stand til og ta vare på barna dine selv.

Anonym poster: a19f08d7882dbd8f8cbb0b7d3b5606e8

Skrevet

Det spiller ingen rolle om han får smsvarsel på at du har tatt ut alle pengene dine. Du sitter nemlig på krisesenteret når han får den smsen. Ta ansvar og vær en god mor.

Skrevet

Øhh. Dette med konto kontrollen begynte han faktisk med for en mnd siden. Altså, ikke så lenge. Det er heller ikke mange uker siden han for første gang sa at han ville hun skulle gråte når lillebror gjør det. Jeg trodde og tenkte at han var sliten, trøtt og hadde søvn mangel som fikk han til og si noe slikt. Derfor jeg ikke handlet da, når han sa det.

Så nei, dette har ikke pågått lenge. Men selvfølgelig går jeg på nåler når han har brølt til henne to ganger alt. For jeg vil jo ikke at det skal skje enda engang!

Han VAR ikke kontrollerende før for noen mnder siden. Det er jo derfor jeg reagerer så kraftig på det, at dette er noe som ikke har vært før.

Herregud.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg tror deg når du sier du gjør alt du kan for barna dine, og jeg er glad du ikke finner deg i dette tullet hans!

Men jeg er enig i at hvis du ikke har andre mulige veier ut, så er krisesenter det eneste rette. Vet det kan høres litt drastisk og dramatisk ut, men de vet ihvertfall veien videre for deg og kan hjelpe deg med de første skrittene.

Skrevet

Ærlig talt jeg hadde gitt han beskjed om at han gjorde noe slikt mot datteren min igjen så var forholdet over, sagt fra en gang og ingen flere sjangser om det skjer igjen.

Mannen plager barnet ditt og du tar ikke tak i det, det er omsorgsvikt i høy grad. hvordan tror du barnet ditt føler det når hun blir dyttet inn på rommet sitt og skreket til ?

Hva tror du det gjør med hennes selvbilde og trygghet i hjemmet.

ikke bare skal hun venne seg til å dele mamma med et lillebror som nettopp har kommet men hun får en stefar som holder på slik.

Problemet her er ikke at sønnen din gråter når han ligger for seg selv, problemet er at mannen mishandler barnet ditt. Man trenger ikke fysisk slå eller sparke barnet for at det går under mishandling og omsorgsvikt.

Løsningen er ikke å se til at gutten din aldri gråter løsningen er å se til at mannen aldri gjør dette mot din datter igjen, enten det gjelder at han tar seg sammen og aldri handler slik igjen eller du ser til at han aldri får muligheten til det med å flytte.

Anonym poster: 3c0e086dd51af466269269d45734929b

Skrevet

http://www.kristiansand.kommune.no/krisesenter

Tlf 38 10 22 00

Ta en telefon og snakk med dem.... Alt kan alltid løses på ett eller annet vis! Og om ikke annet så får du snakke med og få råd av noen med masse erfaring med slike vanskelige situasjoner.... Jeg forstår godt at dette er en skikkelig vanskelig situasjon for dere...

Anonym poster: fcf83e0b82800bc1d80db996570fbce1

Skrevet

Igjen.

Hun må ikke bite tenna sammen og hun er som vanlig.

Det er jeg som reagerer på at han har forandret seg.

Jeg har bare satt studiene på vent pga sv.skap og at jeg tok henne ut av den forrige barnehagen da vi flyttet.

Jeg begynner og studere igjen i august og har kun ett år igjen før jeg er ferdig med utdannelsen min. Så jeg har ikke gjort meg avhengig av mannen.

Jeg er en god mor og jeg tar tak! Noen ville ventet lengre, kanskje fått familievernet innblandet og prøvd og hjelpe mannen ut av sine problemet. Jeg tenker på ungene og meg selv og vil starte på nytt.

Så nei, jeg tenker ikke på meg selv og at jeg må bli hos mannen. Jeg vil jo bort, og det er jo derfor jeg jobber med og komme meg bort. Men huset selger seg ikke selv, jeg må studere og ha inntekt, barnehage er ikke bare bare og få tak i om man flytter. Derfor gjør jeg heller alt jeg kan for at lillebror ikke gråter, holder det ryddig og tar med ungene ut på masse så vi ikke er med mannen så mye.

Det hadde vært mer dramatisk om jeg skulle hylt og skreket og pakket alt og flyttet på dagen. Jeg kunne itillegg da blitt anmeldt for kinapping. Da hadde jo også jenta mi lurt på hva galt hun har gjort som ikke får gå i barnehage. For hverdagen i huset er normal. Jeg er hjemme med mini, går med jenta i barnehagen, hjem, leker, rydder, vasker osv, fram til jeg henter jenta mi igjen i barnehagen.

Mannen jobber lange dager og er sjelden hjemme før 18-19 tiden, og da er det ikke mange minutter de får sammen. Og da er han blid, i godt humør og er "normal".

Det som har skjedd har skjedd i helgene når han har vært hjemme og mener jeg er urettferdig. Dette har heller ikke skjedd mange ganger noe jeg burde ha skrevet først. Men jeg var så sur og oppgitt at det ikke kom med.

Skrevet

hvis det nettopp har startet, så er jo det bra..det rare er jo at du ikke VET hva du skal gjøre..Er det noe tvil? Jeg mener, mangel på penger og folk og ta kontakt med. I verste fall må du dra barnehage/lærer til din datter og få hjelp.

Selv om jeg tror at du ma da kjenne EN person du kan dra til..Til og med FELLES venner av dere....Til dere får oppklart ting. Dattera di er jo gammel nok til og bekrefte din historie....

Du kommer med unnskydlnign på unnskyldnign om hvorfor det er så mye vanskeligere for deg enn alle andre og dra fra en potensiell ødeleggende mann. Det har nylig skjedd, du kan forhindre større skade ved og reagere i dag.

Anonym poster: a19f08d7882dbd8f8cbb0b7d3b5606e8

Skrevet

Jeg SAAAAAAAAAA JO AT OM HAN GJORDE DET ENGANG TIL ETTER FØRSTE GANGEN SÅ VAR DET SLUTT!

OG DET ER DET JO!

Herregud, noen leser virkelig ikke hva som blir skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...