Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #76 Skrevet 2. februar 2013 Oij ... kom på det er 4 uker siden jeg vask gulvet.. blei vasken i dag gitt... Anonym poster: afb8cb2e6c1dbc1659cc558127c07e0e
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2013 #77 Skrevet 2. februar 2013 Det er ingen som søler og griser hos oss (enda), Hvor mye søl kan et barn lage da? Kjenner jeg ønsker meg veldig vaskehjelp nå. Jeg har myyyyyye mer lyst til å kose med Nurket enn å vaske gulvene mange ganger om dagen. Akk, ja ,,,
Ikkesåallerværst Skrevet 2. februar 2013 #78 Skrevet 2. februar 2013 Jeg spør meg selv: må gulvene til en hver tid se nyvasket ut? Og svaret er: nei.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. februar 2013 #79 Skrevet 2. februar 2013 Åh, skulle ønske vi hadde gulvet som tok 10-15 min å vaske over!!! Vår 60kvm stue/kjk tar minst en time å vaske! Drittgulv!! Hvilket gulv har dere da? Vi har omtrent like stort, med upraktiske sorte blanke flis på kjøkken som gir flekker og oljet parkett (som skulle vært oljet igjen). Det tar bare 10 min å sveipe over her, det er liksom ikke slik at jeg letter og vasker bak alt... Det overlater jeg til vaskisen
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #80 Skrevet 2. februar 2013 Jeg støvsuger et par ganger om dagen nå som jeg går hjemme. Og vasker gulvet på kjøkkenet en gang om dagen. Men når jeg et i full jobb rekker jeg ikke og støvsuge så ofte vi har hund da Anonym poster: 7a50fc66692ec5f4207e57f4a770a04c
skinnfilla Skrevet 2. februar 2013 #81 Skrevet 2. februar 2013 Gud hjelpe meg, nei! Feiebrettet er min beste venn og er det annet søl på gulvet så tørker jeg det opp med en våtserviett;)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #82 Skrevet 2. februar 2013 Ganske ironisk å tenke på at de som vasker gulv så mye har de mest skitne gulvene når det kommer til bakterieantatall og oppblomstring av bakterier... De elsker fukten fra moppen nemlig. Det er bedre å støvsuge/tørrmoppe og vaske akkurat bare på flekker og søl. Anonym poster: 5191ddc9d34928f609231e7f06bde707
fikas Skrevet 2. februar 2013 #83 Skrevet 2. februar 2013 Åh, skulle ønske vi hadde gulvet som tok 10-15 min å vaske over!!! Vår 60kvm stue/kjk tar minst en time å vaske! Drittgulv!! Hvilket gulv har dere da? Vi har omtrent like stort, med upraktiske sorte blanke flis på kjøkken som gir flekker og oljet parkett (som skulle vært oljet igjen). Det tar bare 10 min å sveipe over her, det er liksom ikke slik at jeg letter og vasker bak alt... Det overlater jeg til vaskisen Det er ett (ganske) fint mattlakkert kirsebærgulv (mannens valg - etter at jeg hadde trumfet igjennom stort sett alt annet under oppussingen:)). Vi oppdaget selvfølgelig ikke problemet før gulvet måtte vaskes! Her nytter det nemlig ikke med mopp - det tar ikke flekkene som sitter som støpt i den matte lakken! Ned på knærne og skrubb... Sier seg selv at det ikke blir gjort daglig (knapt nok ukentlig) men vi tar flekker når de kommer og støvsuger daglig - husstøvallergi i huset så det må vi nesten bare.. Ellers bare 'vanlig' rengjøring, altså når det er behov. Har det sjeldent svart og grisete her (kun når mor er for syk til å trå til - mannen hat en mer greie for rot og ser ikke like fort når det blir svart). Og fireårigen må hjelpe til han også! Vasker litt og støvsuger - ikke fordi han er så flink men for å få inn vanen med å hjelpe til, han bor jo her han også
Snuppelupp1988 Skrevet 2. februar 2013 #84 Skrevet 2. februar 2013 Vasker gulv en gang i uke og støvsuger alt ettersom. Er det flekker på gulvet tar jeg bare en våt fille å vasker bort
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #85 Skrevet 2. februar 2013 Åh, skulle ønske vi hadde gulvet som tok 10-15 min å vaske over!!! Vår 60kvm stue/kjk tar minst en time å vaske! Drittgulv!! Hvilket gulv har dere da? Vi har omtrent like stort, med upraktiske sorte blanke flis på kjøkken som gir flekker og oljet parkett (som skulle vært oljet igjen). Vi har slitt gammel linoleum fra 50-tallet som sikkert ikke har vært bonet (?) på 30 år. Midlertidig leieleilighet. Er et mareritt å vaske. man må sitte på kne og skrubbe, ingen glir over gulvet, og alt henger fast. Haaat, haaaat, haaaaat... Anonym poster: 03ddf7495955e5ef45d25dd7d4df7997
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #86 Skrevet 2. februar 2013 Jeg hadde den samme "diagnosen" støvsugde sikkert4-6 ganger vær dag.. Så gikk støvsugeren dundas(!!!!) krise!!! Hehe.. Nå støvsuger jeg 1-2 ganger pr dag. Men kan ta en våt klut i en krok også hvis d trengs;) d gikk så langt at jenta mi på 1,5 år var misunnelig på støvsugeren... Tok meg i foten og pekte på støvsugeren og sa nei du!!! Nei støvsuger!!! Hehehehe.... Uff!!:/ jeg kunne også støvsuge for så å gå å vaske do mens støvsugeren sto på fordi jeg nyter lyden av den.. Men som sagt: har nesten blitt kurert!! 1-2 ganger er bare d vi må! jeg er forresten helt fanatisk på å tråkke på noe shit på gulvet! Ekkelt.!! Merker at jeg fort ser at andre støvsuger mindre hjemme hos seg.. Anonym poster: 01f149ad5666e8cb076a974de037e37a
Cat_Woman Skrevet 2. februar 2013 #87 Skrevet 2. februar 2013 Det blir ikke sølete så fort. Det blir fort bøssete, så vi støvsuger kjapt helst hver dag, evt annen hver dag. En dag i uka drar vi over gulvet samt støvsuger innunder sofa osv. Har ett barn.
LanzaroteJenta Skrevet 2. februar 2013 #88 Skrevet 2. februar 2013 Hjemme hos ser det helt for jævlig ut om dagen. Min lille på snart 18mnd har fritt spillerom i stua, mens jeg jobber 100%, er gravid og superkvalm. Orker rett og slett ikke å ta tak i vaskinga. Mannen hjelper til selvsagt, men han jobber også, og bruker stort sett fritiden sin til å aktivisere mini. Min teori er at når hyblekaninene blir store nok, hopper de nok ut av seg selv. Akkurat nå får ting være som det er. Aaaarghhhh!
4Nøtter Skrevet 2. februar 2013 #89 Skrevet 2. februar 2013 Du støvsuger 5-6 ganger om dagen?! Hvordan får du gjort noe annet? Hjemmeværende går jeg ut fra? Og vaske hver dag i tillegg?? Jaja. Jeg koster litt akkurat under bordet annenhver dag. Støvsuger en gang i uka. Vasker en gang i mnd pluss når jeg ser konkrete flekker. Det duger fint :-)
Gidder ikke! Skrevet 2. februar 2013 #90 Skrevet 2. februar 2013 Oioi, det var da voldsomt! Nå er jeg nok litt i andre enden av skalaen da, fordi jeg sliter med mye smerter og har måttet akseptere at huset ikke er så rent og ryddig som jeg ønsker. Prioriterer kjøkken og bad, gulvene blir nok støvsugd 2-3 ganger i uka og vasket 1-2 ganger i mnd.... Noen ganger kan det faktisk gå mer en det også. Punktvasker om det søles da. Skulle gjerne vasket de en gang uka, men HVER dag? Du er gæærn
LilleBamBam+EnTil Skrevet 2. februar 2013 #91 Skrevet 2. februar 2013 Støvsuger du fem-seks ganger om dagen må du da ha en diagnose? Ikke hele huset da. Men må jo støvsuges under spisebordet etter hvert måltid f.eks. Og litt her og litt der. Anonym poster: 997d20a4400b7298fc2f95c3f4ea59a3 Oj. haha, gjør ikke de fleste det? Anonym poster: 997d20a4400b7298fc2f95c3f4ea59a3 Nope. Jeg vet ikke om noen som gjør det. Litt smuler tåler en og blir det gris kan det tørkes opp. Vi støvsuger 1-2 ganger i uka og vasker hver fredag. Litt hybelkaniner og annet "spennende" blir det jo, men pyttsann...vi er da ikke tatt ut fra en husmorkatalog . Det skal være rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken
Vakreste_i_verden:-) Skrevet 2. februar 2013 #92 Skrevet 2. februar 2013 Oi! Har du jobb??? Eller går du hjemme å ser på støvet hver dag??
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #93 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har virkelig ett liv mellom støvsuger og vaskebøtter asså... Her leker jeg heller med barna enn å springe bak de med støvsugeren... Så vasker når jeg må, å støvsuger vel annenhver dag.... Man har ikke vondt av å ikke bo i ett sterilt hus, å kjedelig om du blir husket som mammaen som aldri hadde tid til dem fordi du prioriterte rengjøringsprodukter. Anonym poster: 55259671fa5e05e2a563b22b0eeaace7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #94 Skrevet 2. februar 2013 Om du vasker gulvene daglig og støvsuger 5-6 ganger daglig så regner jeg hvertfall med at du ikke har noen jobb Bra at du har funnet noe dypt og meningsfullt å fordrive livet ditt med HI, kan tenke meg du kommer til å ligge på dødsleiet og føle at du virkelig, virkelig levde livet fullt ut *applaus* ...... Anonym poster: e4dfa32ebf35ef14ade10ec439c1d1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå