Gå til innhold

Dere som ikke vasker gulv hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du høres ut som en veninne av meg. Fikk panikk da jeg hadde to blader hengende fast under skoen min, som datt av i gangen hennes!

I sommer var vi der og grillet i hagen deres, og da smatt datteren min på 1,5 inn terassedøren, og rakk å gå et par meter inn på stuegulvet før jeg løftet henne ut igjen. Sa at sandalene hennes var kjøpt samme dag, og at hun kun hadde gått med de på terassen deres. Venninna mi forlot faktisk grillmåltidet og gikk inn og vasket gulvet i hele stua, før hun kom ut igjen til oss andre som da var ferdig å spise! Kunne hun ikke gjort det etter vi var reist? Alle satt jo utendørs uansett!!

Anonym poster: 108bb861ae79cf3f4abd8084823ae71a

For ei syk, syk dame!

Anonym poster: 872b86859b4091eae2bcdb10a6eeb2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt om tørkerull, klut og kost???

Vasker gulvet max 1 gang per uke, noen ganger sjeldnere.

Støvsuge gjør jeg annenhver dag, mest pga smuler og støv, men 5-6 ganger til dagen?

Anonym poster: a2bf8957e93e46050a88c03a93e82914

Skrevet

Du får komme på besøk til meg, se at vi overlever vi som ikke har støv på hjernen vi også ;) Vi er aldri syke engang ;)

Skrevet

Alle smuler unner bordet blir spist av bikkja.

Jeg støvsuget hverdag da jeg hadde barn som puttet ting i munn. Men ikke nå lengre. Det er det rett og slett ikke behov for, vi har det ganske rent og pent. Barn må ta av seg skitne klær før de kommer inn, og hunder må rett på badet for labbevask.

Skrevet

Mora til venninna mi var sånn, vasket og skurte og støvsugde ørten ganger om dagen. Og ble skikkelig stressa om man smulte eller noe slikt.

Fryktelig slitsomt å være på besøk der, og ungene greide ikke slappe av. Venninna mi og søskna var stadig livredd for å søle, livredd for kjeft, og var stadig stresset i sitt eget hjem. Ikke kunne mora være med ut å leke etc heller, fordi hun alltid måtte vaske og rydde. Trist å se.

Nå er det like nevrotiske som mora, og ene har utvikla OCD og må vaske både hender, seg selv og hus tusen ganger om dagen. Hun andre har anoreksi og er fullstendig kontrollfreak.

Pass på så du ikke overfører dette på ungene dine, HI.

Anonym poster: 42785a58b9df6cdf5342c73c0f3b9683

Skrevet

Du høres ut som en veninne av meg. Fikk panikk da jeg hadde to blader hengende fast under skoen min, som datt av i gangen hennes!

I sommer var vi der og grillet i hagen deres, og da smatt datteren min på 1,5 inn terassedøren, og rakk å gå et par meter inn på stuegulvet før jeg løftet henne ut igjen. Sa at sandalene hennes var kjøpt samme dag, og at hun kun hadde gått med de på terassen deres. Venninna mi forlot faktisk grillmåltidet og gikk inn og vasket gulvet i hele stua, før hun kom ut igjen til oss andre som da var ferdig å spise! Kunne hun ikke gjort det etter vi var reist? Alle satt jo utendørs uansett!!

Gud bedre, hun har GARANTERT en diagnose. Ingen helt friske gjør det der.

Anonym poster: 94c5fea7dd2bb85906ad9369ffb3df46

Skrevet

Mora til venninna mi var sånn, vasket og skurte og støvsugde ørten ganger om dagen. Og ble skikkelig stressa om man smulte eller noe slikt.

Fryktelig slitsomt å være på besøk der, og ungene greide ikke slappe av. Venninna mi og søskna var stadig livredd for å søle, livredd for kjeft, og var stadig stresset i sitt eget hjem. Ikke kunne mora være med ut å leke etc heller, fordi hun alltid måtte vaske og rydde. Trist å se.

Nå er det like nevrotiske som mora, og ene har utvikla OCD og må vaske både hender, seg selv og hus tusen ganger om dagen. Hun andre har anoreksi og er fullstendig kontrollfreak.

Pass på så du ikke overfører dette på ungene dine, HI.

Du er nå ganske dramatisk syns jeg.

Anonym poster: 997d20a4400b7298fc2f95c3f4ea59a3

Skrevet

Få deg en katt! Vår spiser alle smulene under bordet!

Anonym poster: c74f00db6eec30d26445e97e5744a8c6

Skrevet

Støvsuger du fem-seks ganger om dagen må du da ha en diagnose?

Ikke hele huset da. Men må jo støvsuges under spisebordet etter hvert måltid f.eks. Og litt her og litt der.

Oj.

haha, gjør ikke de fleste det?

No way!

Anonym poster: 28ccd4a758c28ef72eb02ccee0ab0688

Skrevet

Du har det sikkert ikke så skittent som du tror. Du ser sikkert en svær smule når d ligger 0,5 mm støvkorn der. Akkurat som en anorektiker, som ser seg selv som feit.

Greit at du ikke liker skitt, det gjør ikke jeg heller, men tror ikke det er bra for barna at du er så hysterisk. Du må jo virke helt på tuppa. Har du tid til noe annet?? Som å være tilstedeværende? Hvis du bare tenker støv, så tror jeg ikke du er så tilstedeværende på andre områder. Jeg har noen få perioder hvor jeg selv er hysterisk. Da blir jeg lettere irritabel. Og jeg klarer ihvertfall ikke fokusere på barna.

Hva med å la de spise rundt spisebordet bestandig. Så holder kanskje smulene og sølet seg på ett sted ihvertfall.

Anonym poster: 8595b814518b121d961ef5212a8c1fa9

10-15 min 6 ganger per dag er jo ingenting... neida... har sikkert ikke andre ting å gjøre... så da er det jo bare å kjøyra på :-D

Men ærlig talt da. Hvor lang tid tar det å vaske over gulvene tror du? 10-15 min eller noe sånt? Og jeg pleier uansett å vaske over gulvene når de er i seng.

Skrevet

Jeg rar frem støvsugeren sikkert 5-6 ganger om dagen. For det blir fort smuler, lodotter, rusk fra peisen osv. Men i tillegg til dette så må jeg også vaske over gulvene i hovedrommene (kjøkken, stue, spisestue, gang, bad) hver dag. For syns alltid det er et eller annet kliss på gulvet. Eller søl fra sko i gangen osv.

Har intrykk av at mange ikke vasker gulv hver dag, og da lurer jeg. Er det fordi du ikke syns det gjør noe med søl. Eller blir det ikke sølete, og om det er siste, hvordan får du til det? Hvor gamle er barna dine?

Du hadde fått fnatt hadde du kommet til oss. Støvsuger 1-2 ganger i uken, vasker gulvet 1 gang i uken. Har til og med venta to uker engang :-O

Men feiebrette eller tørrmoppen er ofte framme, men jeg bruker den mest under middagsbordet.

Anonym poster: 1fa767d8e0be1c3bcbb1b627d35debba

Skrevet

Ooooog da er du nok nevrotisk. Men du vet, vi som jobber 100% har ikke tid til sånt.

Å herregud. Jeg har heller ikke støv på hjernen, men hva er det med kjerringer her inne som tror at alle som gidder noe de selv ikke gidder må være hjemmeværende trygdesnyltere eller lignende? De aller fleste av oss jobber 100 %. Og en stor andel av oss klarer likevel å lage hjemmelaget mat fra bunnen, trene, og vaske huset (jeg er ikke så god på å vaske huset, men det er fordi jeg ikke gidder, ikke fordi jeg ikke har tid). Ser dog ikke så mye på TV ;)

Anonym poster: 03ddf7495955e5ef45d25dd7d4df7997

Skrevet

Jeg støvsuger 2-3 ganger hver dag (gang og stue). Vi har hund som røyter, pluss at det blir mye bøss fra ved, sand som blir dratt inn, barn som søler under bordene osv. Men jeg vasker gulvet kanskje 2-3 ganger i mnd.

Søler barna middag på gulvet, så vasker jeg med klut akkurat der de søler. Gidder ikke å ta hele gulvet.

Jeg hater å tråkke rundt i brødsmuler, sand osv. Jeg er hverken fanatisk, eller har en diagnose, men jeg liker å ha det rent rundt meg.

Soverom osv, altså 2. etg blir støvsugd maks 2 ganger i uka.

Skrevet

Det er bare det om man trener, jobber 100% og vasker 5-6 ganger daglig kan umulig ha mye tid til barna. Men å vaske en gang per dag er ok. Fortsatt hysteri etter min mening, men det er jo bare å ta når barna er lagt. Men å vaske mellom beina på barna flere ganger om dagen er etter MIN mening å være nevrotisk :-D

Skrevet

Du har det sikkert ikke så skittent som du tror. Du ser sikkert en svær smule når d ligger 0,5 mm støvkorn der. Akkurat som en anorektiker, som ser seg selv som feit.

Greit at du ikke liker skitt, det gjør ikke jeg heller, men tror ikke det er bra for barna at du er så hysterisk. Du må jo virke helt på tuppa. Har du tid til noe annet?? Som å være tilstedeværende? Hvis du bare tenker støv, så tror jeg ikke du er så tilstedeværende på andre områder. Jeg har noen få perioder hvor jeg selv er hysterisk. Da blir jeg lettere irritabel. Og jeg klarer ihvertfall ikke fokusere på barna.

Hva med å la de spise rundt spisebordet bestandig. Så holder kanskje smulene og sølet seg på ett sted ihvertfall.

10-15 min 6 ganger per dag er jo ingenting... neida... har sikkert ikke andre ting å gjøre... så da er det jo bare å kjøyra på :-D

Men ærlig talt da. Hvor lang tid tar det å vaske over gulvene tror du? 10-15 min eller noe sånt? Og jeg pleier uansett å vaske over gulvene når de er i seng.

Altså, vasker bare gulvene en gang (stort sett i alle fall ;) )

Skrevet

Det er bare det om man trener, jobber 100% og vasker 5-6 ganger daglig kan umulig ha mye tid til barna. Men å vaske en gang per dag er ok. Fortsatt hysteri etter min mening, men det er jo bare å ta når barna er lagt. Men å vaske mellom beina på barna flere ganger om dagen er etter MIN mening å være nevrotisk :-D

Ingen som vasker 5-6 ganger om dagen i denne tråden (som jeg har sett i alle fall)

Skrevet

Åh, skulle ønske vi hadde gulvet som tok 10-15 min å vaske over!!! Vår 60kvm stue/kjk tar minst en time å vaske! Drittgulv!!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Ser ikke poenget med å støvsuge litt sot fra peisen, hvis du vet at du må støvsuge under bordet etter måltid 1 time seinere uansett! Hva med å samle opp litt før du drar frem støvsugeren. Er ingen som dør av å se en liten lodott i et hjørne. Jeg har selv en toåring som smuler mye, men er det så krise om det ligger noen smuler på gulvet da?? Man må løsne litt på krava når man er smbarnsforeldre!!

Jo jeg syns det er ganske krise. Klarer ikke slappe av. Blir irritabel og sur. Hater det, rett og slett. Så da er det greiere å bare ta det bort syns jeg;)

Ooooog da er du nok nevrotisk. Men du vet, vi som jobber 100% har ikke tid til sånt.

*kremt* nå er jeg riktignok i mammaperm, men vasket like fult like mye da jeg jobbet (i 120%) wink.png

Ok, jeg ønsker å bruke tid på annet enn jobb og vasking. Har behov for eksempel for å lese, ha en hobby, se litt på TV, og så må jeg følge ungene med på aktiviteter flere ganger i uka. Kan jeg spørre, hvorfor vasker ikke mannen din når du jobber 120%?

Skrevet

Vasker ikke hver dag fordi det bor ikke griser her.. ergo, det er ikke behov for daglig gulvvask..

Skrevet

Ser ikke poenget med å støvsuge litt sot fra peisen, hvis du vet at du må støvsuge under bordet etter måltid 1 time seinere uansett! Hva med å samle opp litt før du drar frem støvsugeren. Er ingen som dør av å se en liten lodott i et hjørne. Jeg har selv en toåring som smuler mye, men er det så krise om det ligger noen smuler på gulvet da?? Man må løsne litt på krava når man er smbarnsforeldre!!

Jo jeg syns det er ganske krise. Klarer ikke slappe av. Blir irritabel og sur. Hater det, rett og slett. Så da er det greiere å bare ta det bort syns jeg;)

*kremt* nå er jeg riktignok i mammaperm, men vasket like fult like mye da jeg jobbet (i 120%) ;)

Ok, jeg ønsker å bruke tid på annet enn jobb og vasking. Har behov for eksempel for å lese, ha en hobby, se litt på TV, og så må jeg følge ungene med på aktiviteter flere ganger i uka. Kan jeg spørre, hvorfor vasker ikke mannen din når du jobber 120%?

Hmmm... har da hobbyer jeg også. Synger i kor, spiller i orkester, sitter i kommunestyret (litt hobby det også;) ), trener. Er med i vinklubb (kremt, bokklubb var det visst) Men jeg ser ikke TV da:) Og mannen vasker han også;)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg har barn på 2, 4, 6 og 13 år, men kan aldri si jeg har trengt å støvsuge 5-6 ganger om dagen. Sikker på at du ikke lider av litt tvangstanker?

Her er det aldri grisete, støvsuger maks en gang om dagen, men det er gjerne om vi har spist noe de har sølt med.. Ellers støvsuger jeg kanskje 2-3 ganger i uka i hovedrommene. Vaske gulvet gjør jeg en gang i uka og etter behov.

Skrevet

Vaske og trene kan man da gjøre etter barna har lagt seg, hvem sier man må bruke de få timene de er våkne etter barnehage/skole til å trene og vaske?

Jeg synes jo det er nevrotisk å vaske en gang om dagen også jeg, for ikke å snakke om 5-6 ganger daglig, så der er vi enige, men ser ikke at det handler om tid (med en gang, 5-6 blir noe annet), men om prioriteringer.

Skrevet

Har en følelse av at dere missfotstår og overvurderer Hi sitt såkalte badkemani.

Går man hjemme med unger hele dagen så blir gulvene møkkete enten man vil eller ei.

At Hi velger å fare over med støvsugeren etter hvert måltid som gjerne blir en 5-6 ganger i løpet av en lang dag og sveipe over med moppen en runde når ungene er lagt ser ikke jeg på som noe nevrotisk.

Saken er den at hvis man holder orden og tar støvsigingen etterhvert så tar det jo veldig kort til hver gang. Kan aldri tenke meg HI bruker timevis med manisk vasking.

Personlig liker jeg og at det ser rent og pent ut her til enhver tid men jeg klarer ikke å holde det strøkent til enhver tid.

Har vakehjelp ukentlig og støvsuger når jeg ser det trengs.

Enhver får feie for egen dør!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har dere veldig grisete unger som får lov å løpe rundt med brødskiver med syltetøy, yoghurt, klissete frukt etc over alt?

Ja :D

Skrevet

Har en følelse av at dere missfotstår og overvurderer Hi sitt såkalte badkemani.

Går man hjemme med unger hele dagen så blir gulvene møkkete enten man vil eller ei.

At Hi velger å fare over med støvsugeren etter hvert måltid som gjerne blir en 5-6 ganger i løpet av en lang dag og sveipe over med moppen en runde når ungene er lagt ser ikke jeg på som noe nevrotisk.

Saken er den at hvis man holder orden og tar støvsigingen etterhvert så tar det jo veldig kort til hver gang. Kan aldri tenke meg HI bruker timevis med manisk vasking.

Personlig liker jeg og at det ser rent og pent ut her til enhver tid men jeg klarer ikke å holde det strøkent til enhver tid.

Har vakehjelp ukentlig og støvsuger når jeg ser det trengs.

Enhver får feie for egen dør!

Jeg blir svett av tanken på å bo sammen med noen som drar frem støvsugeren 5 ganger per dag, bråkete og travelt. Om vedkommende ville vasket gulv hver kveld så greit nok, men jeg hadde aldri i verden blitt med på galskapen. Hvis mannen min forlangte at jeg tok i et tak og vasket gulvene dagen etter at han hadde vasket dem hadde han fått beskjed om at jeg anså det som poengløst. Ergo jeg ville aldri vasket.

Hadde en vennninne da jeg gikk grunnskolen som hadde en mor som HI. Hun nesten støvsuget i hælene på oss. Huset var til en hver tid skinnende rent samtidig som hun beklaget seg over alt roter og støvet:P Vi var sjelden der, men var mye i det hjemmet med litt høyere 'smuleterskel'.

Når det er sagt, HI kan jo gjøre med tiden sin som hun vil og så lenge mannen orker å leve med det så passer de vel fint sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...