Gå til innhold

Dere som ikke vasker gulv hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rar frem støvsugeren sikkert 5-6 ganger om dagen. For det blir fort smuler, lodotter, rusk fra peisen osv. Men i tillegg til dette så må jeg også vaske over gulvene i hovedrommene (kjøkken, stue, spisestue, gang, bad) hver dag. For syns alltid det er et eller annet kliss på gulvet. Eller søl fra sko i gangen osv.

Har intrykk av at mange ikke vasker gulv hver dag, og da lurer jeg. Er det fordi du ikke syns det gjør noe med søl. Eller blir det ikke sølete, og om det er siste, hvordan får du til det? Hvor gamle er barna dine?

Anonym poster: 997d20a4400b7298fc2f95c3f4ea59a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit...er dere mye syke? Det er jo ikke bra å ha det sterilt rundt seg da!

Vi vasker gulvene en gang i uken, grises det noe i løpet av de andre dagene, blir det vasket vekk med våt klut med en gang.

Anonym poster: 5b8f1cdca85d3e3ac2eb95ca01bb0e9f

Gjest sug lut
Skrevet

Støvsuger du fem-seks ganger om dagen må du da ha en diagnose?

Skrevet

Vi vasker ikke hele gulvet hver dag. Vi vasker bort sølet når det blir sølt. Men vi støvsuger ca hver dag, eller bruker tørrmopp.

Skrevet

Støvsuger 5-6 ganger om dagen??... oj.. Jeg bruker feiebrettet mye jeg... også punktvasker jeg her og der, når det blir søl. Flyr litt rundt med klut og spray.. Vasker over gulvene skikkelig kanskje to-tre ganger i måneden. Støvsuger 2-3 ganger pr. uke.

Ungene er 4 og 1 år, og søler jo endel, men vi spiser kun ved bordet, ikke i sofaer, og vi går ikke rundt med mat. Det er jo stort sett mat som søles, setter flekker osv..

Jeg er vel ikke supernøye, og synes ikke det gjør noe om det ligger et støvkorn i et hjørne en times tid før det tas ;-)

Anonym poster: 59d95ba57ee1cbf890c0c98d19e71581

Skrevet

Med en ett-åring i hus er det alltid sølete, men jeg vasker ikke hver dag, men tar alltid det verste. Nå er det også litt krise i heimen, da jeg har ødelagt støvsugeren.

Skrevet

Nevrotisk? D var i overkant mye vasking altså....

Anonym poster: f9be143d7b4d91d6d4713e3c5f6aa868

Skrevet

Ikke hele huset da. Men må jo støvsuges under spisebordet etter hvert måltid f.eks. Og litt her og litt der.

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke hele huset da. Men må jo støvsuges under spisebordet etter hvert måltid f.eks. Og litt her og litt der.

Oj.
Skrevet

Hørt om å feie??

Skrevet

Oj.

haha, gjør ikke de fleste det?

Skrevet

Hvorfor skulle j gidde å vaske gulv hver dag??? En gang i uka max.. jeg har da ikke tid til det hver dag og iallfall ikke støvsuge 5-6ganger om dagen. Som sug lut sier, du må ha en diagnose... det er jammen ikke normalt, ikkenoe av det du sier!

Det er jo ikke alle andre som er unormal, kun deg selv..

(Men ey, kom gjerne hjem til meg i ny og ne)

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke feiebrett? Kjapt og enkelt!

Anonym poster: 59d95ba57ee1cbf890c0c98d19e71581

Skrevet

Hørt om å feie??

Foretrekker støvgugeren.

Skrevet

Oisann! Nei, her er det relativt langt mellom hver gulvvask, altså!

Det vil si, støvsugeren er framme omtrent daglig, eller iallfall annenhver dag... men vaskefilla? Næææj.

Det blir mye smuler og diverse hos oss også, og da bruker jeg kost og støvbrett til å få opp dette med. Hvis det søles, tørker jeg det opp der og da, trenger jo ikke å vaske hele gulvet hvis det kun dreier seg om en flekk eller to, tenker jeg.

Sølete blir det egentlig kun i yttergangen, da ingen får lov til å gå inne med sko (sånn i teorien, iallfall). Så derfor tør jeg påstå at gulvene ellers i leiligheten ikke nødvendigvis er skitne - men støvete :)!

Barn: gutt (36 år), jente (7 år), jente (10 måneder)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Det hørtes slitsomt ut! Tror kanskje du støvsuger og vasker litt oftere enn de fleste andre. Selv vi som har en hund som røyter mye og to små barn støvsuger kun en gang om dagen.

Skrevet

Hvorfor skulle j gidde å vaske gulv hver dag??? En gang i uka max.. jeg har da ikke tid til det hver dag og iallfall ikke støvsuge 5-6ganger om dagen. Som sug lut sier, du må ha en diagnose... det er jammen ikke normalt, ikkenoe av det du sier!

Det er jo ikke alle andre som er unormal, kun deg selv..

(Men ey, kom gjerne hjem til meg i ny og ne)

Men der det fordi det ikke blir skittent hos deg, eller er det fordi du ikke bryr deg om skit/rusk/smuler?

hi

Skrevet

Er det rart noen kalles kjerringer? Sorry ass.

Skrevet

Jeg vasker og under bordet etter hvert måltid(har 2åring)....støvsuger hver dag. Men kun èn gang om dagen da ;)

Anonym poster: 2b3a9b023b8fc43a70c6cdaf35880218

Skrevet

Kanskje jeg har unormalt rotete barn, eller kanskje heller mann. (for han roter og søler nesten mer enn barna syns jeg.)

hi

Skrevet

Jøss! Vaskehjelpa kommer en gang i uka. En sjelden gang blir det sølt litt og da tar vi selvsagt det. Det hender vi feier i gangen, men det er sjelden behov for. Kjøkkenbenk osv tar vi selvsagt over daglig.

Barnet er 4,5 år og vi har aldri gjort det annerledes.

Anonym poster: a843040e156709b8ce3cb69336b64097

Skrevet

Hjelpes. Og jeg som trodde vi hadde støv på hjernen her...

Støvsuges hver dag her, men da kun en gang, selv om vi har hund, og selv om det smules. Har aldri hørt om noen som har daua av litt smuler! ;)

Gulvet vaskes 1-2 ganger i uka, ikke mer. Søles det, vaskes det der det søles. Vårt gulv tåler ikke å vaskes hver dag, og ikke er det nødvendig heller.

Det høres veldig slitsomt ut, slik du holder på?

Skrevet

Du må jo være helt nevrotisk... Jeg er mer opptatt av å leve mitt eget liv enn å ta livet av hybelkaniner før de er født ;) Vil at barna mine skal oppdrag til å ha det passe ryddig og rent, men at de ser på det som viktig å bruke tid på utdanning, jobb og et sosialt liv. Jeg skjønner jeg har valgt mine venner med omhu, de har heller ikke støv på hjernen ;)

Anonym poster: 53347cf7300362677160f9df971981bb

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Altså, jeg har 100% jobb. Det kan hende at dere som er hjemmeværende har tid og overskudd til sånt, men det er det ikke her i huset.

Skrevet

Jeg tror jeg er over gjennomsnittet lat når det kommer til å vaske gulv.. Men jeg er en ræser med håndstøvsugeren :P

Er ikke skittent, men det blinker ikke av flisene heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...