Gå til innhold

Inspirert! Hva er den rareste reaksjonen dere har fått da dere presenterte navnet på babyen første gang?


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Jeg ble spurt (av en kollega) hvilke navneforslag vi satt igjen med. Jeg fortalte to navn vi vurderte. Hans reaksjon var: på ordentlig da?

 

Vi endte på ett av de, ikke et veldig sjeldent navn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Er det et navn?

en gammel beskjent

 

- Kommer aldri til å greie å uttale det der

mamma

 

Blitt vant til det nå :P

 

Anonym poster: 5ff73aa59f08b770b7ece439b68633dc

 

 

"BeSKJent"?? Du mener vel "BeKJent"?

Får håpe at barnet ikke heter Kjetil eller Kjersti ... eller skal vi si "Sjetil" eller "Sjersti"?

 

 

Anonym poster: 353d1e1d3fab964641a89477877e1d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei nå når dere se å tenker dere om"

Svigermor når hun fikk vite at gutten skulle hete Linus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke nevne navnet her, da blir jeg gjenkjent :P Men et spesielt navn, - det er det! Bare 400 har fornavnet og 15 har andre fornavn.

 

Eneste kommentaren kom her innefra. Det ble nevnt et nokså likt navn, og ett av svarene var at barnet måtte leve med vokalhelvete!

Jepp.. gutten min sitt navn har 7 vokaler i dobbeltnavnet :D

 

 

 

Anonym poster: 16058ad6569d5b14bc9d8f95f8a2d172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte Nathaniel (dette er et par år siden så var litt færre som heter det, føler det navnet har eksplodert litt hos bloggerne nå).

 

Reaksjonen vi fikk fra begge sider av familien: Daniel? Alle kommer til å tro han heter Daniel. Hvorfor ikke bare kalle han daniel da?

 

Alle syntes det var er rart navn som måtte staves. Man kunne ikke leve med å hete det liksom..

 

Jeg liker fortsatt navnet Nathaniel, men vi valgte et annet og kommer nok ikke til å bruke det på nestemann heller. Og babyen heter ikke daniel nei.

 

Anonym poster: 457927af83bdb38f2793a7b52dc8d924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte Nathaniel (dette er et par år siden så var litt færre som heter det, føler det navnet har eksplodert litt hos bloggerne nå).

 

Reaksjonen vi fikk fra begge sider av familien: Daniel? Alle kommer til å tro han heter Daniel. Hvorfor ikke bare kalle han daniel da?

 

Alle syntes det var er rart navn som måtte staves. Man kunne ikke leve med å hete det liksom..

 

Jeg liker fortsatt navnet Nathaniel, men vi valgte et annet og kommer nok ikke til å bruke det på nestemann heller. Og babyen heter ikke daniel nei.

 

Anonym poster: 457927af83bdb38f2793a7b52dc8d924

 

Synes også det navnet var nydelig før! Men så så jeg hun i unge mødre som kalte ungen sin for Nathniel Chrisander... Da var det gjort! Hehe :S

 

Anonym poster: b093e3c94f50dc185194f9118b7942ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ven av mine foreldrer:

"Hvorfor i al verden skal hun hete det?" med himlende øyne osv.

Måtte bare svare "hvorfor ikke?" - han forstod vist at han hadde trampet i salaten og forsøkte å glatte over.

Vi er forresten stadig ok venner i dag. ;)

Min mor da hun hørte eldstes navn:

"Oi, det var pompøst!" (Kort jentenavn, fem bokstaver, slutter på a....pompøst....?) Jeg måtte bare le litt av reaksjonen hennes da hun sa det og så lo hun heldigvis med selv også så ingen sure miner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster lurte på hva jenta vår skulle hete, jeg sa Synne, da sa hun "Åh, hvorfor det?" Haha, tja si det..fordi vi likte navnet, kanskje??

En annen sa "Er det et navn dere har funnet opp selv??"

Litt rart, Synne er jo et gammelt, og ikke helt uvanlig navn :)

 

Anonym poster: c30d1c72f8742d375ab0081bb6624545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er det et navn?

en gammel beskjent

 

- Kommer aldri til å greie å uttale det der

mamma

 

Blitt vant til det nå :P

 

Anonym poster: 5ff73aa59f08b770b7ece439b68633dc

 

 

"BeSKJent"?? Du mener vel "BeKJent"?

Får håpe at barnet ikke heter Kjetil eller Kjersti ... eller skal vi si "Sjetil" eller "Sjersti"?

 

 

Anonym poster: 353d1e1d3fab964641a89477877e1d40

 

Se det, hvem gjorde deg til et språkforskeren her inne?

 

Anonym poster: 386a2682ccfaa9bdafc67eb6c0a44a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er det et navn?

en gammel beskjent

 

- Kommer aldri til å greie å uttale det der

mamma

 

Blitt vant til det nå :P

 

Anonym poster: 5ff73aa59f08b770b7ece439b68633dc

 

 

"BeSKJent"?? Du mener vel "BeKJent"?

Får håpe at barnet ikke heter Kjetil eller Kjersti ... eller skal vi si "Sjetil" eller "Sjersti"?

 

 

Anonym poster: 353d1e1d3fab964641a89477877e1d40

 

Se det, hvem gjorde deg til et språkforskeren her inne?

 

Anonym poster: 386a2682ccfaa9bdafc67eb6c0a44a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen reaksjoner på vår sønns navn, men kan nevne hva min bestemor sa da mine foreldre fortalte hva jeg skulle hete..

 

"Hva? Det går ikke ann! Det er jo navnet på ei geit!"

He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med O? Eller er det en skrivefeil på smokken hennes?

Hehe.. Det hører vi ofte.. Vi har et helt vanlig navn, men byttet ut den ene bokstaven slik at det er et navn som kan brukes på norsk og engelsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Alle de gode alternativene så endte dere opp med det???

 

Og

 

Å herregud, jeg kjenner ei som heter det og hun er helt skutt i hodet...

 

Samme personen som kom med disse uttalelsene, Hehe, koselig det :P

 

Anonym poster: b093e3c94f50dc185194f9118b7942ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun et "vennepar" som reagerte - syns navnene var håpløst gammeldagse.

 

Det var forøvrig de samme som uttalte at de ikke på noen måte unnet oss det da vi vant noen millioner i Lotto.

 

De er ikke omgangsvenner med oss mer for å si det sånn...

 

Anonym poster: 3045fdd6b50861d5a8a95e36d32970d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tante: jaja, navnet skjemmer ingen.

 

Vi fortalte mannens farmor at det stod mellom Aksel og Emil, men at vi landet på Aksel. Hun svarte "hadde det vert opp til meg hadde det blitt Emil, men" med en streng tone.. Skal sies at hun har blandet seg opp i navnevalget til sine egne døtre, bl.a tvinget ene til å gi ungen mellomnavn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange grusomme navn, og jeg har lært meg å si enten "ja, det var spesielt" eller " å, så interessant" hvis jeg blir spurt om min mening.

 

Blir jeg ikke spurt, holder jeg munn. Men hvis jeg liker navnet, lovpriser jeg det.

 

"Ja, det må jeg tygge litt på", sa jormoren min under min siste kontroll. Jeg hadde ikke bedt om hennes mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste av de beste..

 

David er et for kristent navn, kan dere ikke heller kalle han Isak, Noah eller Jonas.. (Ruth eller Maria om det ble jente)

 

Visste ikke om jeg skulle le eller grine.. Dette var en voksen dame.

 

Anonym poster: eae399b886592b0d9f367640717054c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er bare gamle folk som heter det", sa mormora mi :) Svigermora til venninna mi: "Det er så mye rare navn nu til dags" :)

 

Anonym poster: 4d308d4757c625da1cc0ff336f38aefe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holdt navnet hemmelig til etter han ble født, og pappa ble mildt overrasket når vi sa det. Jeg spurte om han ikke likte det og han svarte: "Jo, jeg bare forventet noe annet, film-inspirert eller noe. Som John." (John med engelsk uttale). Haha! :D

 

Anonym poster: afa9220a521385871072a1bc3f17945e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...