Gå til innhold

Inspirert! Hva er den rareste reaksjonen dere har fått da dere presenterte navnet på babyen første gang?


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Vi fikk en kommentar da minstejenta ble født; dere navner jo ongan som nordlendingan. Hm vet ikke helt hva de mente med det, men vi har helt vanlige norske navn på våre barn, de har to navn. Ellers bare positive kommentarer. Men vi holdt navnet hemmelig frem til fødselen.

 

Anonym poster: 6279fd11f486ab6f13e17ab104970b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke rart folk reagerer da, en del unger heter utrolig mye rart!!

 

Det går an å tenke seg litt om...

 

Anonym poster: 66a64f925d715c75bd9cf91192a826ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke fortelle navnet, men har fått mange kommentarer fordi det er et kjent navn i noen engelske filmer... Men navnet ble brukt en del for mange, mange år siden i Norge. Irriterende at de alltid tenker på det..

Thelma?

 

Nei ;) 7 bokstaver :)

 

Hermine?

 

Anonym poster: 98c1af147e3db11685bed1afb5bdf88e

 

Nope :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et såkalt "poppis"navn som fornavn og et ganske sjeldent navn til meloomnavn på yngste. Er bare ham som har dette navnet i Norge. Eldstejenta har også et eldre navn, skrevet litt ane

nerledes enn det som var vanlig.

 

Noen synes mellomnavnet til yngste er rart, men både jeg og gubbe liker det. Navn fra familien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle (bortsett fra foreldrene min som hadde hørt navnet tidligere) reagerer med "Å, det har jeg aldri hørt før. Det var fint" smile.png Veldig fornøyd med navnet vi i alle fall. Det er ikke veldig uvanlig, og heller ikke noe vi har funnet på selv....

 

Anonym poster: 2605b34267cab037f4ab9ce74e3f6fc3

 

Lurer veldig på hva din heter, for det er den reaksjonen vi også har fått fra stort sett alle! ;-) Ikke er navnet på gutten vår voldsomt uvanlig, norrønt navn som ca 80 i Norge heter, inkludert en kjendis. Jeg hadde hørt det mange ganger før vi valgte det.

 

Anonym poster: fa62abcff5c8dabc31ec9cfa7e427aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke rart folk reagerer da, en del unger heter utrolig mye rart!!

 

Det går an å tenke seg litt om...

 

Anonym poster: 66a64f925d715c75bd9cf91192a826ce

 

Hver sin smak sier jeg bare..

 

Anonym poster: 87f216fbfb6acfa22504ba47da07f274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville holde navnet hemmelig til barna blir født(en jente og en i magen) Svigemor synes vi var så kjipe siden vi ikke sa noe. Men hun ville ikke at vi skulle bruke mitt ene etter navn siden det var jo så vanlig og kjedelig. Også håpet hun ikke det ble Victoria eller noe sånt, for det var jo sååå kongelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er det et navn?

en gammel beskjent

 

- Kommer aldri til å greie å uttale det der

mamma

 

Blitt vant til det nå :P

 

Anonym poster: 5ff73aa59f08b770b7ece439b68633dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jaja, navnet skjemmer ingen", sa min mor da hun fikk høre navnet til eldstemann første gang. Hun trodde jeg hadde kalt ham opp etter min far som mora mi haaaater..

 

Anonym poster: 9a8e8a453146d342138535f2b2c9238f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers likte ikke at vi skulle ha dobbeltnavn. Så svigerfar sa: det er helt GRUSOMT at dere skal bruke to så fine navn på en og samme gutt. Syns det var ganske ufint av han å si det slik.

 

Anonym poster: 68ffbc928859faf34edbac5ccfd54979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rebecca??!! Nei, det var ikke noe fint! Jeg kaller henne for Renate, jeg."

 

Fra min gamle og psykisk syke bestemor. Etter ca ett år med "renate" ombestemte hun seg og syntes Rebecca var nyyyydelig.

 

Samboere farmor sa dette:

"Rebecca!! Ååh, så nydelig! Jeg er så glad dere lette i bibelen etter skikkelig kristent og sterkt navn!

 

Ehh... For det var akkurat det vi gjorde, ja; leste bibelen... Men hun får gjerne leve i den troen:)

 

En annen i familien kom med denne:

 

"Rebecca..?? Hvilken popstjerne er hun kalt opp etter?"

 

Jeg mener... HÆ?!?! Er Rebecca ett popstjerne navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle. da mener jeg alle som hører navnet til min sønn tror de får etternavnet når det er hans navn jeg sier. eller så skjønner de det ikke å bare sier ok.. eller må spørre ca 8-10 kanskje flere ganger for og huske det. barna i barnehagen klarer det fint og sier det rett som det er. mens de voksne kvier seg :-\ jeg er veldig stolt og han liker navnet sitt endå mer.. han er jo spesiell. ;-) for tviler det vil bli populært, men det er respektabelt :-)

 

Anonym poster: 053f68395ed624532262ce2a75a60504

 

 

 

Nå MÅ du jo si hva gutten din heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vel alle fått merkelige reaksjoner på navnet på barna våre. Hva er den merkeligste dere har fått?

 

Har aldri fått reaksjoner på navna til barna mine. De har veldig vanlige navn.

Spørsmålet var: "hva er den merkeligste dere har fått", angående reaksjoner på barnas navn.

Hvis du ikke har fått merkelige reaksjoner på dine barns navn, hvorfor har du da behov for å svare?

 

Anonym poster: c8c08b24f140549f23b16400d60c8e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår heter Vetle, reaksjon fra morfar: "dere vet at det betyr liten?"

 

Anonym poster: d52d3d33fcc259263728f898d5930cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa i lunsjen på jobben: jenta i magen skal hete Frida.

Da smeller det fra en av damene rundt bordet: Frida? Det heter høna mi!!!

 

(Hun bor på gård, men skal si jeg satt kaffen i halsen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke fått en eneste merkelig reaksjon vi! Så vi traff nok med ett navn alle synes var hyggelig og som alle kan like :)

 

Anonym poster: 65b8b12a08d278786d193a97560953cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har et navn tre eller færre heter (vil tippe han er eneste), har utelukkende fått positive tilbakemeldinger :) Driiiit fornøyd med det navnet.

Jenta mi har et litt mer vanlig navn, og et par har sagt de ikke liker navnet fordi "de kjente ei teit ei som heter det"... :)

 

Anonym poster: c8c08b24f140549f23b16400d60c8e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle fått merkelige reaksjoner på navnet på barna våre. Hva er den merkeligste dere har fått?

 

Har aldri fått reaksjoner på navna til barna mine. De har veldig vanlige navn.

Spørsmålet var: "hva er den merkeligste dere har fått", angående reaksjoner på barnas navn.

Hvis du ikke har fått merkelige reaksjoner på dine barns navn, hvorfor har du da behov for å svare?

 

Anonym poster: c8c08b24f140549f23b16400d60c8e71

 

Jeg vet hva spørsmålet var, men lurer mest på hvorfor det provoserer deg at jeg svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde du ikke en rotte som het Felix en gang?" :P Haha! Er babyen i magen min en gutt blir det nemlig en liten Felix ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke fortelle navnet, men har fått mange kommentarer fordi det er et kjent navn i noen engelske filmer... Men navnet ble brukt en del for mange, mange år siden i Norge. Irriterende at de alltid tenker på det..

Thelma?

 

Nei ;) 7 bokstaver :)

 

Hermine?

 

Anonym poster: 98c1af147e3db11685bed1afb5bdf88e

 

Nope :)

 

Teoline

 

Anonym poster: 644d3dc43f6b32aa17c0559765dcd777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en del motstand fra pappas familie... Alle navneforslagene jeg hadde (var vel 4) fikk jeg høre div. mobbenavn på. Ble ganske irritert til slutt.

 

Men det verste var X-en til onkelen til pappa da jeg fortalte navnet til jentungen. Fikk til svar: hvordan utaler du det? Svarte enkelt, som det skrives... Fikk lekset opp om at da ble det slik og slik på dialekten hennes... Trodde folk kunne lese bokmål :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Fæle folk....

Hendte ikke meg , men ei anna, da ho sa barnets navn til en gammel gubbe i familien:"Sukk - men bare barnet ellers er sunt og friskt!"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sviger fikk hørre navneforslaget til mellomste sa hun:Må ikke kalle henne det ,for da ser jeg for meg ei dum lyshåret ei.....

Jeg felte mange tårer den kvelden....

Hun har det navnet og er hverken dum eller lyshåret.

Sviger unngikk å si navnet hennes det første året .

 

 

Mulig svigerfar har vært å knullet på en med samme navnet? At hun fikk dårlige minner?

 

Anonym poster: 6557d7f5908d77b68c2d4e17a8901528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega: oj!!!

 

Skal sies at hun har et helt vanlig navn, nemlig Agnes. Min kollega kalte sin datter Sophie marielle. Vi har ulik smak men jeg ville aldri kommentert det likevel. Jeg lo litt da, for reaksjonen hans var veldig spontan.

 

Anonym poster: 8ba3c105ea4253a5e89813699609d966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...