Gå til innhold

Inspirert! Hva er den rareste reaksjonen dere har fått da dere presenterte navnet på babyen første gang?


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Da vi presenterte navnet på storesøster til svigersøster sa hun "stakkars jente! Alle kommer til å tro at hun har stavefeil og hun kommer til å bli mobbet med et slikt navn". Uvanlig navn, ja, men hun kunne ikke hatt noe annet :)

Tror vi kjørte navnevalget litt langt første gang, så da de siste barna kom til, virket det som folk var litt mer forberedt på alt som kunne komme. Men har vært noen store øyne, betenkte fjes og morsomme uttrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann sitt navn var alle veldig positive, syns det var fint. Solid navn som ikke er altfor populært. Til neste tenker vi et navn som ikke er så vanlig, men som vi liker godt. Har blitt litt sånn; jeg synes de andre du nevnte var finere liksom. Men tror det er en tilvenningssak for dem. Bryr meg absolutt ikke.

 

Anonym poster: 87f216fbfb6acfa22504ba47da07f274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke fortelle navnet, men har fått mange kommentarer fordi det er et kjent navn i noen engelske filmer... Men navnet ble brukt en del for mange, mange år siden i Norge. Irriterende at de alltid tenker på det..

Thelma?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt ikke enige om hva vårt barn skal hete, men jeg kan fortelle at min bestefar sa følgende da mine foreldre fortalte hva jeg skulle hete: "Stakkars, lille, gamle dame". Navnet mitt var nok litt uvanlig da og det er ikke mange på min alder som heter det, men navnet har ligget høyt på navnetopplistene siden 90-tallet ;)

 

Anonym poster: 353d1e1d3fab964641a89477877e1d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke fortelle navnet, men har fått mange kommentarer fordi det er et kjent navn i noen engelske filmer... Men navnet ble brukt en del for mange, mange år siden i Norge. Irriterende at de alltid tenker på det..

Thelma?

 

Nei ;) 7 bokstaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sviger fikk hørre navneforslaget til mellomste sa hun:Må ikke kalle henne det ,for da ser jeg for meg ei dum lyshåret ei.....

Jeg felte mange tårer den kvelden....

Hun har det navnet og er hverken dum eller lyshåret.

Sviger unngikk å si navnet hennes det første året .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma etter førstemann, "da kan vi bare si mellommannen, fordi lillebroren din ble rette av en som heter det første navnet"

Fastlegen på første legebesøk med nr 2, "Hunden min heter også det"

Fine reaksjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma etter førstemann, "da kan vi bare si mellommannen, fordi lillebroren din ble rette av en som heter det første navnet"

Fastlegen på første legebesøk med nr 2, "Hunden min heter også det"

Fine reaksjoner..

 

Altså mellomnavnet, og lillebror ble mobbet.

Hersens stavekontroll:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg, for 14 år siden, vralta rundt med en gutt i magen, fikk vi mye " oi! Spesielt! Men, men.. Ja,ja.." gutten min heter Oliver :-) var visst flere enn meg som synes det var fint!

 

Anonym poster: 44d3284c11d1adbf9458d2b222143c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lang tid på å bestemme navn, og da vi endelig ble enige sendte vi papirene med en gang.

Svigermor klarte å presse utav seg: du vet, du kan fortsatt rette opp navnet! Om du bare ringer og forklarer dem litt så får dere forandre det..

 

Hun bruker fortsatt etter 10 år bare mellomnavnet..

Vi bruker begge navnene hjemme ;)

 

Anonym poster: 3257fd08dba681cea48d7f0d78700b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mest når han var baby; Oi, det var et voksent navn!!

Jeg måtte bare le og si at jeg hadde tenkt han skulle bli det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke fortelle navnet, men har fått mange kommentarer fordi det er et kjent navn i noen engelske filmer... Men navnet ble brukt en del for mange, mange år siden i Norge. Irriterende at de alltid tenker på det..

Thelma?

 

Nei ;) 7 bokstaver :)

 

Hermine?

 

Anonym poster: 98c1af147e3db11685bed1afb5bdf88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle. da mener jeg alle som hører navnet til min sønn tror de får etternavnet når det er hans navn jeg sier. eller så skjønner de det ikke å bare sier ok.. eller må spørre ca 8-10 kanskje flere ganger for og huske det. barna i barnehagen klarer det fint og sier det rett som det er. mens de voksne kvier seg :-\ jeg er veldig stolt og han liker navnet sitt endå mer.. han er jo spesiell. ;-) for tviler det vil bli populært, men det er respektabelt :-)

 

Anonym poster: 053f68395ed624532262ce2a75a60504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vel alle fått merkelige reaksjoner på navnet på barna våre. Hva er den merkeligste dere har fått?

 

Mamma proklamerte høyt og tydelig at hun ville kun bruke min datters første fornavn.. Det andre er så rart, visstnok (er et navn som var mest brukt på slutten av 1800-tallet). Er ikke så flink til å bruke det, jeg heller, men passer på å bruke det ekstra mye rundt mamma :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en del overraska uttrykk da vi sa navnet. Første fornavn er veldig akseptert, og en oppkalling etter min bestefar og min tippoldefar. Andre fornavn er veldig spesielt. Ingen andre har det navnet i Norge, og det er skjeldent på verdensbasis. Folk stusset litt på om vi burde bruke det, men det er et flott navn, og mannens bestefar het det. Ingen syntes navnet var fælt, bare høyst uvanlig og fremmed. Vi bruker det ikke i dagligtale. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det et ordentlig navn? Er ikke det mer et... Kallenavn?

 

Min datter heter Nanna, et gammelt norrønt navn - hun har to formødre som heter det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter har et engelsk dobbeltnavn siden pappa'n er fra Sør Afrika. Når jeg fortalte min mor hva hun skulle hete sa hun åååå, xxxx (første fornavn) er fint, men kan dere ikke droppe xxxxx (andre fornavn) og heller kalle henne opp etter meg? Eeehhh, NEI :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han kommer til å bli mobbet!!"

 

Navnet er forøvrig Vetle, et helt normalt navn mao.

 

Anonym poster: f1a8b81cf46c50b93454f3e6cd647c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min mormor : uff, nei! Dere kan da ikke kalle ungen det navnet! Min mor sa hun ville klare å venne seg til det etterhvert. Selv synes vi navnet er helt normalt ;)

 

Anonym poster: 09c4de3f8766e7a5333279ec54ed04a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå var det navnet? Forsto ikke det jeg.. hva var det igjen?

 

Så avslutte med å si. Nedi det var ikke noe enkelt navn så kaller han for noe annet jeg.. gutten min som er glad i navnet sitt ble lei sei da han hørte dette...

 

Anonym poster: 053f68395ed624532262ce2a75a60504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen til en venninne: Ka saa du mamma, ska di kalla na TUBA.

 

Hun heter Tuva

Endret av hit og dit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle fått merkelige reaksjoner på navnet på barna våre. Hva er den merkeligste dere har fått?

 

Har aldri fått reaksjoner på navna til barna mine. De har veldig vanlige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...