Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. januar 2013 #26 Skrevet 29. januar 2013 Ja, det er jo så in å melde seg ut, så.... ...ba dum tss..? Ante jeg et lite ordspill eller var det bare tilfeldig..?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. januar 2013 #27 Skrevet 29. januar 2013 Å skjære i kroppen på et barn, når det ikke er av medisinsk årsak, er for meg ubegripelig og grusomt. Man kan ikke drive å skjære til barn slik de blir som man ønsker. Det er bare trist og fælt. ALLE mennesker burde selv få bestemme om de vil endre seg, kutte bort noe, legge til noe, lage huller eller merker på kroppen sin. Utrolig at det er lovlig at foreldre kan bestemme noe så permanent som å skjære bort noe fra barnet sin kropp.
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #28 Skrevet 29. januar 2013 Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #29 Skrevet 29. januar 2013 Omskjæring av gutter er ikke så ille, det kan faktisk bli bedre for dem,men omskjæring av Jenter er helt Forferdelig,for de får så vondt og mye plager,men jeg ville aldri gjort det med mitt barn,men respektere de som gjør det, kjenner ei som er gift med en fra Irak, og guttene der er også Omskjært,de har ikke hatt plager,men jenta deres skal det ikke. Jo, det er ille. I verste fall dør de. I beste fall får de nedsatt følsomhet. Les om ting før du uttaler deg. Anonym poster: 0077f11eb227563606ed38c81b0f4e7a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #30 Skrevet 29. januar 2013 Omskjæring av gutter er ikke så ille, det kan faktisk bli bedre for dem,men omskjæring av Jenter er helt Forferdelig,for de får så vondt og mye plager,men jeg ville aldri gjort det med mitt barn,men respektere de som gjør det, kjenner ei som er gift med en fra Irak, og guttene der er også Omskjært,de har ikke hatt plager,men jenta deres skal det ikke. Ikke så ille. Sånn bortsett fra at man kan dø av det http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10053299 Anonym poster: 309686880dbd73b939152cb9275e8f1c
Beklager - Dysleksi Skrevet 29. januar 2013 #31 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har ikke lest dette innlegget som dere snakker om. Det er ikke noe galt i å omsjere en gutt, de får ikke noe problemer med det senere. Men jenter... Det er rett og slett forferdelig. Jeg er ikke ute etter å ta deg, men det er ikke bra. Hvor har du DET? fra? Vet du hvor mange som dør hver år grunnet omskjøring (gutter) Og jeg kjenner personlig flere menn som sliter i voksen alder fordi de ble omskjært som barn. Både fysisk og psykisk. Anonym poster: 3b74728d51ee7afc46862ffb0278396e OK... Kanskje jeg tar feil. Men jeg var sammen med en gutt som var omsjert. Det var ikke noe problem for han. Og det å omsjere gutter er jo veldig veldig vanlig i store deler av verden. Det jeg her hørt er det mere reinslig, og akuratt det må jeg si jeg er enig i.
Kaklehøna Skrevet 29. januar 2013 #32 Skrevet 29. januar 2013 Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep.
Februargullet2013 Skrevet 29. januar 2013 #33 Skrevet 29. januar 2013 Omskjæring av gutter er ikke så ille, det kan faktisk bli bedre for dem,men omskjæring av Jenter er helt Forferdelig,for de får så vondt og mye plager,men jeg ville aldri gjort det med mitt barn,men respektere de som gjør det, kjenner ei som er gift med en fra Irak, og guttene der er også Omskjært,de har ikke hatt plager,men jenta deres skal det ikke. Jo, det er ille. I verste fall dør de. I beste fall får de nedsatt følsomhet. Les om ting før du uttaler deg. Anonym poster: 0077f11eb227563606ed38c81b0f4e7a Jeg respektere uansett de som gjør det,og de jeg kjenner har ikke slitt med det,men vil ikke diskutere mer,fordi alle mener forskjellige i denne saken
Ikkenonick Skrevet 29. januar 2013 #34 Skrevet 29. januar 2013 Jeg TROR ikke denne tråden var for at hønsene skulle få fortsette diskusjonen HI opprinnelig furter for at har oppstått. Denne tråden var for å oppmuntre henne til å bli, skrive støttende ord og slikt. Og sikkert trøste litt også... Og ja, nevnte jeg oppmuntre henne til å bli?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #35 Skrevet 29. januar 2013 OOOO, draaaama... Legegr man ut innlegg som man vet kommer til å skape kontrovers, for så å legge ut innlegg om at man skal melde seg ut, så er man rett og slett medlem i en veldig stor klubb her på DiB. Det skjer ca en gang i uka og har gjort det siden 2005. Siden 2005? Hva skjedde da? Var det ingen som meldte seg ut før det? Anonym poster: 44e8a1477322e46c78bd98ac6f95f27d
Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. januar 2013 #36 Skrevet 29. januar 2013 Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep.
Februargullet2013 Skrevet 29. januar 2013 #37 Skrevet 29. januar 2013 Omskjæring av gutter er ikke så ille, det kan faktisk bli bedre for dem,men omskjæring av Jenter er helt Forferdelig,for de får så vondt og mye plager,men jeg ville aldri gjort det med mitt barn,men respektere de som gjør det, kjenner ei som er gift med en fra Irak, og guttene der er også Omskjært,de har ikke hatt plager,men jenta deres skal det ikke. Ikke så ille. Sånn bortsett fra at man kan dø av det http://www.vg.no/nyh...?artid=10053299 Anonym poster: 309686880dbd73b939152cb9275e8f1c Det skjer svært skjelden, og alle de jeg kjenner har det helt bra,men uansett,man blir aldri enig i denne saken,så gir meg her. jeg har andre meninger.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. januar 2013 #38 Skrevet 29. januar 2013 Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep. Du MÅTTE JO SE DET KOMME! Klart det blir personangrep, dette er dib! Er du ny her eller? Stikk eller bli eller skift nick... Who cares??
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #39 Skrevet 29. januar 2013 Jeg lurer... Dere som har vært med menn både med og uten forhud, og sier det var så mye mer renslig uten; hvor ofte dusjet de mennene dere var med, som hadde forhud? Jeg kan bare sammenligne med gubben, og jeg synes han er ren. Det er uansett snakk om kjønnorganer. Det skal være et annet "miljø" der, så det lukter så klart annerledes enn det lillefingeren til folk flest gjør.
Elsker livet Skrevet 29. januar 2013 #40 Skrevet 29. januar 2013 Det er bare å innse at om man ikke følger saueflokken eller er politisk korrekt så får man gjennomgå. Men det tåler du! Så det å skjære i ungene sine er kort og godt bare en som er tøff og velger annerledes enn saueflokken? Seriøst? Anonym poster: 0077f11eb227563606ed38c81b0f4e7a Jeg sa ikke noe konkret om saken. Jeg mener allikevel at man kan svare på en respektfull måte selv om man ikke er enig. Det blir litt mye heksebrenning her inne.
Kaklehøna Skrevet 29. januar 2013 #41 Skrevet 29. januar 2013 Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep. Du MÅTTE JO SE DET KOMME! Klart det blir personangrep, dette er dib! Er du ny her eller? Stikk eller bli eller skift nick... Who cares?? Er det meg du svarer? I såfall så er jeg hverken ny eller noe annet. Jeg har hengt her lenge nok til å vite at hønene går til angrep, men jeg mener allikevel at det ikke er ok. Got it?
Elsker livet Skrevet 29. januar 2013 #42 Skrevet 29. januar 2013 Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep. Du MÅTTE JO SE DET KOMME! Klart det blir personangrep, dette er dib! Er du ny her eller? Stikk eller bli eller skift nick... Who cares?? Er det meg du svarer? I såfall så er jeg hverken ny eller noe annet. Jeg har hengt her lenge nok til å vite at hønene går til angrep, men jeg mener allikevel at det ikke er ok. Got it? Klukk klukk
Ikkenonick Skrevet 29. januar 2013 #43 Skrevet 29. januar 2013 OOOO, draaaama... Legegr man ut innlegg som man vet kommer til å skape kontrovers, for så å legge ut innlegg om at man skal melde seg ut, så er man rett og slett medlem i en veldig stor klubb her på DiB. Det skjer ca en gang i uka og har gjort det siden 2005. Siden 2005? Hva skjedde da? Var det ingen som meldte seg ut før det? Anonym poster: 44e8a1477322e46c78bd98ac6f95f27d Jo helt sikkert, men jeg har ikke vært her før det og vet derfor ikke. Ikke er det nevneverdig søkbart heller...
Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. januar 2013 #44 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep. Du MÅTTE JO SE DET KOMME! Klart det blir personangrep, dette er dib! Er du ny her eller? Stikk eller bli eller skift nick... Who cares?? Er det meg du svarer? I såfall så er jeg hverken ny eller noe annet. Jeg har hengt her lenge nok til å vite at hønene går til angrep, men jeg mener allikevel at det ikke er ok. Got it? Da måtte du i allefall vite at du stakk hånda i vepsebolet... Ps. Nå er det jo strengt tatt du som er høna her Endret 29. januar 2013 av Vicky Pollard
SmåSpurven Skrevet 29. januar 2013 #45 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har ikke lest dette innlegget som dere snakker om. Det er ikke noe galt i å omsjere en gutt, de får ikke noe problemer med det senere. Men jenter... Det er rett og slett forferdelig. Jeg er ikke ute etter å ta deg, men det er ikke bra. Hvor har du DET? fra? Vet du hvor mange som dør hver år grunnet omskjøring (gutter) Og jeg kjenner personlig flere menn som sliter i voksen alder fordi de ble omskjært som barn. Både fysisk og psykisk. Anonym poster: 3b74728d51ee7afc46862ffb0278396e OK... Kanskje jeg tar feil. Men jeg var sammen med en gutt som var omsjert. Det var ikke noe problem for han. Og det å omsjere gutter er jo veldig veldig vanlig i store deler av verden. Det jeg her hørt er det mere reinslig, og akuratt det må jeg si jeg er enig i. Og jeg kjenner folk som har lekt på motorveien uten å blitt påkjørt, som har falt gjennom isen uten å drukne, som har brukt narkotika uten å bli hekta, som har fått kreft uten å dø. Skjønner du hvor jeg vil?
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #46 Skrevet 29. januar 2013 Da måtte du i allefall vite at du stakk hånda i vepsebolet... Kremt, hønsehuset. Et hønsehus fullt av veldig, veldig aggressive høns
SmåSpurven Skrevet 29. januar 2013 #47 Skrevet 29. januar 2013 Omskjæring av gutter er ikke så ille, det kan faktisk bli bedre for dem,men omskjæring av Jenter er helt Forferdelig,for de får så vondt og mye plager,men jeg ville aldri gjort det med mitt barn,men respektere de som gjør det, kjenner ei som er gift med en fra Irak, og guttene der er også Omskjært,de har ikke hatt plager,men jenta deres skal det ikke. Ikke så ille. Sånn bortsett fra at man kan dø av det http://www.vg.no/nyh...?artid=10053299 Anonym poster: 309686880dbd73b939152cb9275e8f1c Det skjer svært skjelden, og alle de jeg kjenner har det helt bra,men uansett,man blir aldri enig i denne saken,så gir meg her. jeg har andre meninger. Åja, men så lenge det er sjelden man dør så er det jo heeeelt ok.
Kaklehøna Skrevet 29. januar 2013 #48 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Det er helt greit å si at man er uenig ang omskjæring. Det er helt greit å synes at det er en forferdelig ting å gjøre, men det er IKKE ok å gå til personangrep fordi et menneske har tatt et annet valg/har andre synspunkter enn deg! Man kan diskutere sak, ikke person! Enig i at sak, ikke person, skal diskuteres. Jeg må si jeg er imponert over ærligheten til Skautrollet, at hun så åpent prater om det når hun vet hvor omstridt dette er (til tider) her inne. Jeg er ikke enig i hennes grunner til å gjøre det, og jeg kan dessverre ikke si at jeg skjønner det eller "godtar" det. Det er ikke mitt å godta, men for meg er det en stor urett å gjøre mot et barn. Jeg er enig med deg. Men jeg mener også at det ikke er ok å snakke sånn til et annet menneske. Man kan holde seg til saken uten å gå til personangrep. Du MÅTTE JO SE DET KOMME! Klart det blir personangrep, dette er dib! Er du ny her eller? Stikk eller bli eller skift nick... Who cares?? Er det meg du svarer? I såfall så er jeg hverken ny eller noe annet. Jeg har hengt her lenge nok til å vite at hønene går til angrep, men jeg mener allikevel at det ikke er ok. Got it? Da måtte du i allefall vite at du stakk hånda i vepsebolet... Ps. Nå er det jo strengt tatt du som er høna her Ehm... Nå er det ikke jeg som er hovedinnlegger her, så jeg vet ikke hva du mener? Jeg bare fortsetter å påpeke at jeg ikke synes det er ok med personangrep.. Siden jeg ikke er hovedinnlegger, så lurer jeg på hva nøyaktig jeg burde ha sett komme? Endret 29. januar 2013 av Kaklehøna
Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. januar 2013 #49 Skrevet 29. januar 2013 Da måtte du i allefall vite at du stakk hånda i vepsebolet... Kremt, hønsehuset. Et hønsehus fullt av veldig, veldig aggressive høns Hehe... Ja du vet, bedre med ei høne i hånda enn 10 på dib
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. januar 2013 #50 Skrevet 29. januar 2013 Av dib mener du? Hvis det er pga innlegget om at du har omskjært barna dine så drit i det. Enkelte her inne er så patetiske at det skulle ikke vært lov!! Prøv å hev deg over de.! Eh, er man patetisk fordi man ikke er enig at det er helt greit å omskjære? Eller misforstår jeg noe her? Du misforstår:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå