Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #26 Skrevet 21. januar 2013 Støtter man noe annet enn lokale små gårder og privat jakt, så er man ingen dyrevenn, nei. Spiser man kjøttet fra større merker så støtter man faktisk grov dyremishandling. Anonym poster: fcf83cdabbe6d33498720ad22766f698 Åh, hjelpes. Jaja, så er jeg ingen dyrevenn, da. Så du mener seriøst at du er en dyrevenn når du spiser mat fra f.eks Gilde og Prior? Anonym poster: fcf83cdabbe6d33498720ad22766f698
Skautrollet Skrevet 21. januar 2013 #27 Skrevet 21. januar 2013 Støtter man noe annet enn lokale små gårder og privat jakt, så er man ingen dyrevenn, nei. Spiser man kjøttet fra større merker så støtter man faktisk grov dyremishandling. Anonym poster: fcf83cdabbe6d33498720ad22766f698 Åh, hjelpes. Jaja, så er jeg ingen dyrevenn, da. nei enkelte er visst umulig å overbevise gitt
Gjest Yzma Skrevet 21. januar 2013 #28 Skrevet 21. januar 2013 Så du mener seriøst at du er en dyrevenn når du spiser mat fra f.eks Gilde og Prior? Anonym poster: fcf83cdabbe6d33498720ad22766f698 Du skjønte seriøst ikke at jeg var ferdig med denne diskusjonen?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #29 Skrevet 21. januar 2013 Vi trenger på ingen måte krig og fattigdom. Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a Oki Godt du er enig. Men spnn fordi jeg er nysgjerrig: hva fikk deg til å tro at vi trenger krig og fattigdom? Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a
Von Hertelhofen Skrevet 21. januar 2013 #30 Skrevet 21. januar 2013 Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Dyr er ikke til for mennesker, like lite som kvinner er til for mannen. Dette er jo steinalder-tankegang fra din side. mennesker trenger ikke kjøtt i sitt kosthold for å være friske og sunne, det er motsatt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #31 Skrevet 21. januar 2013 Hvordan tør du å legge ut dette her? Og så detaljert? Hvis hun er her inne skjønner hun vel hvem du er? Anonym poster: 99d6b530e7e45223e0be0eb97001e8f4
Gjest Yzma Skrevet 21. januar 2013 #32 Skrevet 21. januar 2013 Hvordan tør du å legge ut dette her? Og så detaljert? Hvis hun er her inne skjønner hun vel hvem du er? Anonym poster: 99d6b530e7e45223e0be0eb97001e8f4 Feil tråd..?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #33 Skrevet 21. januar 2013 Hvordan tør du å legge ut dette her? Og så detaljert? Hvis hun er her inne skjønner hun vel hvem du er? Anonym poster: 99d6b530e7e45223e0be0eb97001e8f4 Hun trenger bare google bloggen sin for å havne her. Anonym poster: 9001b01db74f1d21d3adfb728cfd4b20
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #34 Skrevet 21. januar 2013 Jeg er sterk motstander av pelsindustrien. Det er skremmende hvordan noen kan tillate noe så hårreisende for noe HELT unødvendig. En venninne av meg på fb, la ut link til en blogg, nemlig denne : http://undulin.blogs...arch/label/pels Jeg ble litt... Satt ut. Det er greit å være engasjert i noe.. Men er det bare jeg som syntes hun tar litt vel av ? Hovedsaklig ble jeg mest satt ut av den lista hennes... : Når du drikker melk eller spiser noe med melk i bidrar du til dyrelidelser. Når du spiser kjøtt eller fugl bidrar du til dyrelidelser. Når du spiser fisk bidrar du til dyrelidelser. Når du spiser egg eller noe med egg i bidrar du til dyrelidelser. Når du spiser noe med gelatin bidrar du til dyrelidelser. Når du spiser honning bidrar du til dyrelidelser. Når du bruker ull bidrar du til dyrelidelser. Når du bruker pels bidrar du til dyrelidelser. Når du bruker skinn bidrar du til dyrelidelse. Jeg lurer på når og hvor denne jenta mistet jorda under sine føtter.. Joda.. Det er grusomt å se hvordan kyllingene lever før de ender opp i prior sine gule delikate innpakninger. Og det er grusomt at ting ikke foregår på en betydelig bedre måte enn det gjør i dag.. Men man kan ikke slutte å leve.. Skal man slutte med alt det hun nevner her, så vil menneskeheten dø ut.. Det vil bli en overpopulasjon av dyr. Det er jo faktisk slik at vi er skapt til å jakte og spise. Også å bruke pels, men den tid, brukte man hele dyret. Mat, bein, pels, osv. Jeg mener det er greit å slakte dyr for nødvendighetene. La de leve godt mens de lever, ikke torturere dem, og ikke av unødvendige grunner, som f.eks for å få en stygg krage, på den allerede stygge canda goose jakka.. Det er greit, man er engasjert i forskjellige ting, men jeg lurer på om denne jenta sitter å tenker over de stakkars barnearbeiderne som syr til de blør, for å lage sikkert MANGE av plaggene hun går med.. Det er som regel noe feil med alt.. De fleste ønsker fred på jord, harmoni og blomster og evig lykke, men en ting som er ganske sikkert, det er at verden aldri ville fungert uten det negative Vi trenger faktisk både krig og fattigdom. Det er slik verden går rundt, enten vi vil eller ikke. Egentlig godt å se at du har beina litt på jorda. Må si jeg lurte litt da du sa at hundeliv er mer verdt enn menneskeliv. Anonym poster: 9001b01db74f1d21d3adfb728cfd4b20 Må jo forstå at jeg setter ting litt på spissen da.. Men man skal behandle hundene(og andre kjæledyr) sine som familiemedlemmer, og jo, de er verdt minst like mye som oss . Det mener jeg fortsatt.
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #35 Skrevet 21. januar 2013 Hvordan tør du å legge ut dette her? Og så detaljert? Hvis hun er her inne skjønner hun vel hvem du er? Anonym poster: 99d6b530e7e45223e0be0eb97001e8f4 Hun trenger bare google bloggen sin for å havne her. Anonym poster: 9001b01db74f1d21d3adfb728cfd4b20 hvordan jeg tør? Det er jo en offentlig blogg.. jeg har da lov å si min mening om den? Jeg kjenner jo ikke jenta som eier bloggen... ble linket til den VIA en veninne som hadde kommet over den
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #36 Skrevet 21. januar 2013 Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Dyr er ikke til for mennesker, like lite som kvinner er til for mannen. Dette er jo steinalder-tankegang fra din side. mennesker trenger ikke kjøtt i sitt kosthold for å være friske og sunne, det er motsatt. Jo, mennesker trenger kjøtt i kostholdet sitt. Man kan jo ofte SE på vegetarianere at de er det.. Slappe, slitne.. osv. (Ikke de som varierer helt riktig osv kanskje) men det er bevist mange ganger.. Man klarer seg uten, men det burde være en del av kostholdet..
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #37 Skrevet 21. januar 2013 Støtter man noe annet enn lokale små gårder og privat jakt, så er man ingen dyrevenn, nei. Spiser man kjøttet fra større merker så støtter man faktisk grov dyremishandling. Anonym poster: fcf83cdabbe6d33498720ad22766f698 Åh, hjelpes. Jaja, så er jeg ingen dyrevenn, da. hehe, ikke jeg heller tydligvis.
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #38 Skrevet 21. januar 2013 Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Dyr er ikke til for mennesker, like lite som kvinner er til for mannen. Dette er jo steinalder-tankegang fra din side. mennesker trenger ikke kjøtt i sitt kosthold for å være friske og sunne, det er motsatt. Og jo... alt hører sammen.. det er slik verden går rundt. Nå, som i steinalderen. Vi trenger mat for å overleve, og vi trenger dyr, for å få store deler av maten. Og jo, menn og kvinner er da faktisk skapt for hverandre......
Von Hertelhofen Skrevet 21. januar 2013 #39 Skrevet 21. januar 2013 Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Dyr er ikke til for mennesker, like lite som kvinner er til for mannen. Dette er jo steinalder-tankegang fra din side. mennesker trenger ikke kjøtt i sitt kosthold for å være friske og sunne, det er motsatt. Og jo... alt hører sammen.. det er slik verden går rundt. Nå, som i steinalderen. Vi trenger mat for å overleve, og vi trenger dyr, for å få store deler av maten. Og jo, menn og kvinner er da faktisk skapt for hverandre...... Nei vi trenger ikke dyr for å få mat. Mennesker hersker ikke over dyrene. På samme måte som mannen ikke hersker over kvinnen (som jo var gjengs oppfatning for ikke så lenge siden). Verden går fremover.
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #40 Skrevet 21. januar 2013 Vi trenger på ingen måte krig og fattigdom. Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a Oki Godt du er enig. Men spnn fordi jeg er nysgjerrig: hva fikk deg til å tro at vi trenger krig og fattigdom? Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a Tja... Man kan ALDRI gjøre ALLE fornøyd. Det går ikke uansett hvor mye man skulle prøve.. Det kommer alltid til å være forskjeller, sjalusi, krangling ++++++. Dermed også alltid en form for krig og konflikter. Om 2 personer har akkurat like mye av ting, kommer de uansett til å finne en måte og prøve å være hakket bedre enn den andre på. Det er bare slik ting er.. Det går ikke ann å leve i en "perfekt" verden.. for det som er perfekt for en, er ulykke for en annen... Verden hadde ikke fungert uten mye av det negative.
CaptainHindsight Skrevet 21. januar 2013 #41 Skrevet 21. januar 2013 Jo, mennesker trenger kjøtt i kostholdet sitt. Man kan jo ofte SE på vegetarianere at de er det.. Slappe, slitne.. osv. (Ikke de som varierer helt riktig osv kanskje) men det er bevist mange ganger.. Man klarer seg uten, men det burde være en del av kostholdet.. Man kan se på en vegetarianer at de har et dårlig kosthold like mye som man kan se det på kjøttetere med et dårlig kosthold. (Dårlig kosthold er altså stikkordet her...) Skulle likt å se hvor du har dine studier fra, det er da heller bevist at det er sunnere med et vegetarisk kosthold.
Von Hertelhofen Skrevet 21. januar 2013 #42 Skrevet 21. januar 2013 Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Dyr er ikke til for mennesker, like lite som kvinner er til for mannen. Dette er jo steinalder-tankegang fra din side. mennesker trenger ikke kjøtt i sitt kosthold for å være friske og sunne, det er motsatt. Jo, mennesker trenger kjøtt i kostholdet sitt. Man kan jo ofte SE på vegetarianere at de er det.. Slappe, slitne.. osv. (Ikke de som varierer helt riktig osv kanskje) men det er bevist mange ganger.. Man klarer seg uten, men det burde være en del av kostholdet.. Sorry, men dette var helt på viddene Det kan godt være at du har sett en slapp veggis, men da har det kommet av noe annet. De jeg kjenner som er vegetarianere ser spreke og sunne ut.
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #43 Skrevet 21. januar 2013 Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Dyr er ikke til for mennesker, like lite som kvinner er til for mannen. Dette er jo steinalder-tankegang fra din side. mennesker trenger ikke kjøtt i sitt kosthold for å være friske og sunne, det er motsatt. Jo, mennesker trenger kjøtt i kostholdet sitt. Man kan jo ofte SE på vegetarianere at de er det.. Slappe, slitne.. osv. (Ikke de som varierer helt riktig osv kanskje) men det er bevist mange ganger.. Man klarer seg uten, men det burde være en del av kostholdet.. Sorry, men dette var helt på viddene Det kan godt være at du har sett en slapp veggis, men da har det kommet av noe annet. De jeg kjenner som er vegetarianere ser spreke og sunne ut. Livløst hår, hud, osv. Ser.. ja, slappe ut. Men sikkert dårlig vegetarkosthold da.. men mange man kan se det på De studiene har jeg fra litt av hvert. F.eks en tvdokumentar om en gruppe vegetarianere som lot seg spise kjøtt i 6 mnd eller noe. de innrømmet selv hvor mye bedre de hadde det med kjøtt i kostholdet. Og omvendt, kjøttspiserene ble slappe, trette, osv
CaptainHindsight Skrevet 21. januar 2013 #44 Skrevet 21. januar 2013 Livløst hår, hud, osv. Ser.. ja, slappe ut. Men sikkert dårlig vegetarkosthold da.. men mange man kan se det på De studiene har jeg fra litt av hvert. F.eks en tvdokumentar om en gruppe vegetarianere som lot seg spise kjøtt i 6 mnd eller noe. de innrømmet selv hvor mye bedre de hadde det med kjøtt i kostholdet. Og omvendt, kjøttspiserene ble slappe, trette, osv | Kjenner ikke en eneste vegetarianer som det har skjedd med. Jeg tok av meg ti kilo, fikk tykkere hår og fin glød i huden da jeg kuttet ut kjøtt. Fikk mer energi og bedre helse. Men som sagt; Et dårlig kosthold er et dårlig koshold.
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #45 Skrevet 21. januar 2013 Livløst hår, hud, osv. Ser.. ja, slappe ut. Men sikkert dårlig vegetarkosthold da.. men mange man kan se det på De studiene har jeg fra litt av hvert. F.eks en tvdokumentar om en gruppe vegetarianere som lot seg spise kjøtt i 6 mnd eller noe. de innrømmet selv hvor mye bedre de hadde det med kjøtt i kostholdet. Og omvendt, kjøttspiserene ble slappe, trette, osv | Kjenner ikke en eneste vegetarianer som det har skjedd med. Jeg tok av meg ti kilo, fikk tykkere hår og fin glød i huden da jeg kuttet ut kjøtt. Fikk mer energi og bedre helse. Men som sagt; Et dårlig kosthold er et dårlig koshold. det er sant ja
Catlady Skrevet 21. januar 2013 #46 Skrevet 21. januar 2013 tror jo du misforstår meg veldig her.. Klart dyr er til for mer enn mat.. Men det er jo pga bruk av dyr (mat, klær, redskap osv ) at mennesker har overlevd i det hele tatt. Så når en skal påstå at det er så horribelt å spise både egg og drikke melk, syntes jeg det er å ta litt vel i. Helt enig i at fler burde få opp øya, og ikke bruke sminke testet på dyr. kjøtt fra visse produsenter osv osv. Få en slutt på grusomheten.. Hele poenget mitt var at hvis man skal tenke over det negative i absolutt ALT så er det mye man må unngå... Mennesker har overlevd som jeger og sanker, ikke på å drive dyrehold på samlebånd så mennesker spiser på seg kreft. Det ER horribelt å spise egg og melk, med mindre man kjøper fra lokale gårder og den slags. Har du sett hva slags forhold såkalte "frittgående høns" lever i? Har du sett hva slags liv melkekuer har? Jeg lever ikke som veganer, men prøver å gjøre mitt likevel. Det er faktisk ikke så mye som må til før man hadde fått en mer akseptabel dyrevelferd her i landet. Man trenger ikke gå å gruble over det negative, man må velge sine kamper. Men å kalle det å "ta helt av" når det hun sier er fornuftig hjelper ikke på diskusjonen. Igjen er jeg veldig enig med deg i hva du skriver. Sittet og nikket for meg selv her Samtidig blir jeg litt deppa og oppgitt over den fullstendig uvitenheten her ...alt fra at dyra er her for vår skyld, til at verden omtrent går under om vi ikke hadde spist kjøtt til at vi er avhengige av kjøtt for å ha et sunt kosthold, at vegeterianere har mangelsykdommer, og at man kan se på noen at de er vegeterianere ... Var det igår kanskje, det var en tråd her om det opptaket fra et slakteri hvor det ble avslørt ekstrem dyremishandling. . Hvor de som så var helt fra seg, og huffameien hva feilet det slike folk osv .... Det jeg ikke skjønner der, er at de aller fleste sitter der og uffer seg, og så går de og lager opp taco eller biff til middagen .... Hva er forskjellen ????? Ja, nå så de hvordan de ble behandlet før de døde, men tror de virkelig det er bedre i Norge ? At de blir bedre behandlet eller at slikt skjer ikke i Norge ? Det er en grunn til at slakterier har tykke lydisolerte vegger .. Hadde de hatt video overvåkning eller glass vegger hadde vel stort sett alle vært vegeterianere... Derimot ser jeg vår plass i næringskjeden, og at vi kan spise kjøtt. Det jeg er imot er den helt sykt groteske industrialiseringen av dyrene. Det er så sinnsykt, at jeg kan bli gal bare å tenke på det. Jeg spiser kjøtt noen ganger i året, og det er når det er rypejakt, og om da mannen kommer hjem med noen .. Fisk spiser jeg om jeg får fisk selv, og egg får jeg fra naboen hvor hønene lever et rolig slaraffenliv..
Gjest Antarctica Skrevet 21. januar 2013 #47 Skrevet 21. januar 2013 Driver man ikke med avl av dyr til mat og klær, vil selvfølgelig antallet synket. Dyr man nå jakter på vil også naturlig falle tilbake til det naturlige, der (andre) rovdyr tar seg av den biten. Mener du virkelig at man ikke lever om man ikke spiser kjøtt eller bruker ull/skinn/pels? At menneskeheten dør ut om man tenker litt miljø og dyrevern? Må innrømme at jeg spiser melkeprodukter og har enkelte ullplagg, men det kunne faktisk ikke falt meg inn å spise kjøtt og bruke pels/skinn når dyrene har det så vondt som de har det nå. Betyr det at jeg har mistet bakkekontakten? Det er jo faktisk slik at dyrene ikke har det bra, hverken når de blir melket, slaktet eller flådd, så hva er det du mener er så grunnløst? Jeg mener det er grunnløst å slakte et dyr levende, for å bruke pelsen for å kaste dyret... Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Jeg mener at hvis man skal tenke over ALT det negative med ting, så må man slutte å leve hvis man skal stoppe med alt.. For å flisespikke: slakte et dyr LEVENDE??? Blir ikke alle slaktet levende? Når det er sagt: det eneste etiske "forbruket" av dyr er jo å la dem være ville, og jakte på dem. Da vet vi at deres liv har vært optimalt utifra deres forutsetninger, og dersom de drepes raskt og humant, spiller det NULL rolle om vår motivasjon er å spise eller kle oss med dem. Dermed kan en pels av et vilt dyr (mår, sobel, røyskatt) være atskillig mer etisk riktig å kjøpe enn kjøttet fra en okse eller eggene fra ei burhøne. Fisk og vilt er maten du alltid kan spise, hvis du ikke vil pine dyr. Pels fra ville dyr kan du dermed også gå i.
Bustetroll Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #48 Skrevet 21. januar 2013 Driver man ikke med avl av dyr til mat og klær, vil selvfølgelig antallet synket. Dyr man nå jakter på vil også naturlig falle tilbake til det naturlige, der (andre) rovdyr tar seg av den biten. Mener du virkelig at man ikke lever om man ikke spiser kjøtt eller bruker ull/skinn/pels? At menneskeheten dør ut om man tenker litt miljø og dyrevern? Må innrømme at jeg spiser melkeprodukter og har enkelte ullplagg, men det kunne faktisk ikke falt meg inn å spise kjøtt og bruke pels/skinn når dyrene har det så vondt som de har det nå. Betyr det at jeg har mistet bakkekontakten? Det er jo faktisk slik at dyrene ikke har det bra, hverken når de blir melket, slaktet eller flådd, så hva er det du mener er så grunnløst? Jeg mener det er grunnløst å slakte et dyr levende, for å bruke pelsen for å kaste dyret... Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Jeg mener at hvis man skal tenke over ALT det negative med ting, så må man slutte å leve hvis man skal stoppe med alt.. For å flisespikke: slakte et dyr LEVENDE??? Blir ikke alle slaktet levende? Når det er sagt: det eneste etiske "forbruket" av dyr er jo å la dem være ville, og jakte på dem. Da vet vi at deres liv har vært optimalt utifra deres forutsetninger, og dersom de drepes raskt og humant, spiller det NULL rolle om vår motivasjon er å spise eller kle oss med dem. Dermed kan en pels av et vilt dyr (mår, sobel, røyskatt) være atskillig mer etisk riktig å kjøpe enn kjøttet fra en okse eller eggene fra ei burhøne. Fisk og vilt er maten du alltid kan spise, hvis du ikke vil pine dyr. Pels fra ville dyr kan du dermed også gå i. lo godt nå. lurer på¨hva jeg tenkte på da jeg skrev det...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #49 Skrevet 21. januar 2013 Driver man ikke med avl av dyr til mat og klær, vil selvfølgelig antallet synket. Dyr man nå jakter på vil også naturlig falle tilbake til det naturlige, der (andre) rovdyr tar seg av den biten. Mener du virkelig at man ikke lever om man ikke spiser kjøtt eller bruker ull/skinn/pels? At menneskeheten dør ut om man tenker litt miljø og dyrevern? Må innrømme at jeg spiser melkeprodukter og har enkelte ullplagg, men det kunne faktisk ikke falt meg inn å spise kjøtt og bruke pels/skinn når dyrene har det så vondt som de har det nå. Betyr det at jeg har mistet bakkekontakten? Det er jo faktisk slik at dyrene ikke har det bra, hverken når de blir melket, slaktet eller flådd, så hva er det du mener er så grunnløst? Jeg mener det er grunnløst å slakte et dyr levende, for å bruke pelsen for å kaste dyret... Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til. Jeg mener at hvis man skal tenke over ALT det negative med ting, så må man slutte å leve hvis man skal stoppe med alt.. For å flisespikke: slakte et dyr LEVENDE??? Blir ikke alle slaktet levende? Når det er sagt: det eneste etiske "forbruket" av dyr er jo å la dem være ville, og jakte på dem. Da vet vi at deres liv har vært optimalt utifra deres forutsetninger, og dersom de drepes raskt og humant, spiller det NULL rolle om vår motivasjon er å spise eller kle oss med dem. Dermed kan en pels av et vilt dyr (mår, sobel, røyskatt) være atskillig mer etisk riktig å kjøpe enn kjøttet fra en okse eller eggene fra ei burhøne. Fisk og vilt er maten du alltid kan spise, hvis du ikke vil pine dyr. Pels fra ville dyr kan du dermed også gå i. Nesten så jeg lurer på om hun mente at vi bare bør spise sjøldaua dyr. Anonym poster: 9001b01db74f1d21d3adfb728cfd4b20
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #50 Skrevet 21. januar 2013 Vi trenger på ingen måte krig og fattigdom. Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a Oki Godt du er enig. Men spnn fordi jeg er nysgjerrig: hva fikk deg til å tro at vi trenger krig og fattigdom? Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a Tja... Man kan ALDRI gjøre ALLE fornøyd. Det går ikke uansett hvor mye man skulle prøve.. Det kommer alltid til å være forskjeller, sjalusi, krangling ++++++. Dermed også alltid en form for krig og konflikter. Om 2 personer har akkurat like mye av ting, kommer de uansett til å finne en måte og prøve å være hakket bedre enn den andre på. Det er bare slik ting er.. Det går ikke ann å leve i en "perfekt" verden.. for det som er perfekt for en, er ulykke for en annen... Verden hadde ikke fungert uten mye av det negative. Jeg lurer fortsatt på hvorfor du tror vi _trenger_ krig og fattigdom Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå