Gå til innhold

Dette med pels og sånt da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sterk motstander av pelsindustrien. Det er skremmende hvordan noen kan tillate noe så hårreisende for noe HELT unødvendig.

En venninne av meg på fb, la ut link til en blogg, nemlig denne : http://undulin.blogspot.no/search/label/pels

Jeg ble litt... Satt ut. Det er greit å være engasjert i noe.. Men er det bare jeg som syntes hun tar litt vel av ?

Hovedsaklig ble jeg mest satt ut av den lista hennes... :

Når du drikker melk eller spiser noe med melk i bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser kjøtt eller fugl bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser fisk bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser egg eller noe med egg i bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser noe med gelatin bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser honning bidrar du til dyrelidelser.

Når du bruker ull bidrar du til dyrelidelser.

Når du bruker pels bidrar du til dyrelidelser.

Når du bruker skinn bidrar du til dyrelidelse.

Jeg lurer på når og hvor denne jenta mistet jorda under sine føtter..

Joda.. Det er grusomt å se hvordan kyllingene lever før de ender opp i prior sine gule delikate innpakninger.

Og det er grusomt at ting ikke foregår på en betydelig bedre måte enn det gjør i dag..

Men man kan ikke slutte å leve..

Skal man slutte med alt det hun nevner her, så vil menneskeheten dø ut.. Det vil bli en overpopulasjon av dyr.

Det er jo faktisk slik at vi er skapt til å jakte og spise. Også å bruke pels, men den tid, brukte man hele dyret. Mat, bein, pels, osv.

Jeg mener det er greit å slakte dyr for nødvendighetene. La de leve godt mens de lever, ikke torturere dem, og ikke av unødvendige grunner, som f.eks for å få en stygg krage, på den allerede stygge canda goose jakka..

Det er greit, man er engasjert i forskjellige ting, men jeg lurer på om denne jenta sitter å tenker over de stakkars barnearbeiderne som syr til de blør, for å lage sikkert MANGE av plaggene hun går med..

Det er som regel noe feil med alt..

De fleste ønsker fred på jord, harmoni og blomster og evig lykke, men en ting som er ganske sikkert, det er at verden aldri ville fungert uten det negative :) Vi trenger faktisk både krig og fattigdom. Det er slik verden går rundt, enten vi vil eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nok en av de få som tar "helt av". De fleste av oss går ikke med pels, men spiser kjøtt og drikker melk.

Anonym poster: c8effc0affe46e0fa159c59aa82230ec

Skrevet

Det blir ikke bare overpopulasjon av dyr, de dør av sult og ubehandlet sykdom. Vi blir nødt til å fordrive dyr fra beitemarker for i den desperate kampen for å dyrke nok til å overleve på veganerdiett.

Barnearbeidere blir barneprostituerte når de ikke har en fabrikk å jobbe i.

Pels er varmt og godt. Bruk pels, men ikke oppdrettspels. Mange nyttedyr har også pels som det er en skam om skal kastes etter at kjøttet er tatt.

Anonym poster: 9001b01db74f1d21d3adfb728cfd4b20

Skrevet

Hun har jo rett, men fordelene oppveier ulempene, som etter min mening for pels.

Anonym poster: e636e48c50ca92d1bb1d7858ba6cf330

Skrevet

Det blir ikke bare overpopulasjon av dyr, de dør av sult og ubehandlet sykdom. Vi blir nødt til å fordrive dyr fra beitemarker for i den desperate kampen for å dyrke nok til å overleve på veganerdiett.

Barnearbeidere blir barneprostituerte når de ikke har en fabrikk å jobbe i.

Pels er varmt og godt. Bruk pels, men ikke oppdrettspels. Mange nyttedyr har også pels som det er en skam om skal kastes etter at kjøttet er tatt.

Helt enig

Skrevet

Vi trenger på ingen måte krig og fattigdom.

Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a

Skrevet

Vi trenger på ingen måte krig og fattigdom.

Anonym poster: f02bce5b99e08b7648f02b5feca1b23a

Oki

Skrevet

Driver man ikke med avl av dyr til mat og klær, vil selvfølgelig antallet synket. Dyr man nå jakter på vil også naturlig falle tilbake til det naturlige, der (andre) rovdyr tar seg av den biten.

Mener du virkelig at man ikke lever om man ikke spiser kjøtt eller bruker ull/skinn/pels?

At menneskeheten dør ut om man tenker litt miljø og dyrevern?

Må innrømme at jeg spiser melkeprodukter og har enkelte ullplagg, men det kunne faktisk ikke falt meg inn å spise kjøtt og bruke pels/skinn når dyrene har det så vondt som de har det nå. Betyr det at jeg har mistet bakkekontakten?

Det er jo faktisk slik at dyrene ikke har det bra, hverken når de blir melket, slaktet eller flådd, så hva er det du mener er så grunnløst?

Skrevet

Haha, nei.

Les deg opp om ting før du uttaler deg så bastant.

Huff, jeg blir flau.

Anonym poster: fcf83cdabbe6d33498720ad22766f698

Skrevet

Driver man ikke med avl av dyr til mat og klær, vil selvfølgelig antallet synket. Dyr man nå jakter på vil også naturlig falle tilbake til det naturlige, der (andre) rovdyr tar seg av den biten.

Mener du virkelig at man ikke lever om man ikke spiser kjøtt eller bruker ull/skinn/pels?

At menneskeheten dør ut om man tenker litt miljø og dyrevern?

Må innrømme at jeg spiser melkeprodukter og har enkelte ullplagg, men det kunne faktisk ikke falt meg inn å spise kjøtt og bruke pels/skinn når dyrene har det så vondt som de har det nå. Betyr det at jeg har mistet bakkekontakten?

Det er jo faktisk slik at dyrene ikke har det bra, hverken når de blir melket, slaktet eller flådd, så hva er det du mener er så grunnløst?

Jeg mener det er grunnløst å slakte et dyr levende, for å bruke pelsen for å kaste dyret...

Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til.

Jeg mener at hvis man skal tenke over ALT det negative med ting, så må man slutte å leve hvis man skal stoppe med alt..

Skrevet

Det handler om de valgene man hele tiden står ovenfor og kan ta. Valgene vi tar påvirker også samfunnet. Sålenge de fleste synes det er greit nok at dyr og mennesker må lide unødvendig for at vi skal få billigere mat, kosmetikk, klær etc så opprettholdes driften på den måten. Om flertallet endrer sine vaner: kjøpe egg fra utendørs frittgående høns, ta umaken med å finne kosmetikkmerker som er produsert uten dyreforsøk/andre skadelige stoffer, klær fra produsenter som betaler og behandler sine ansatte skikkelig etc, vil dette lønne seg for produsenter og ringvirkninger vil skje.

Selvølgelig er det behagelig å lukke øynene, sannheten er ikke alltid vakker.

Anonym poster: fa360c06186ae2bc888ae28d698ec7c9

Skrevet

Jeg er imot pelsdyrindustrien. Det vil si den industrien som tar pelsen og ingenting annet. Den flådde skrotten brukes ikke til noe fornuftig. Veldig mange dyr lever også i horrible forhold.

Å handle klær og andre varer i skinn har jeg stort sett ikke noe imot, så lenge skinnet kommer fra dyr hvor vi også spiser kjøttet. F.eks storfe og sau.

F.eks aligator og slangeskinn er jeg også gennerelt imot.

Det finnes så mye fint i fake på markedet så skjønner ikke helt vitsen med det ekte jeg da :-)

Skrevet

Jeg mener det er grunnløst å slakte et dyr levende, for å bruke pelsen for å kaste dyret...

Det er derimot ikke grunnløst og slakte dyr for å mate mennesker.. Det er det de er til.

Jeg mener at hvis man skal tenke over ALT det negative med ting, så må man slutte å leve hvis man skal stoppe med alt..

Dyr er kun til for å mate mennesker? Tuller du?

Isåfall skjønner jeg hovedinnlegget ditt, for da har du jo rett og slett ikke peiling. Beklager at jeg er krass nå, men slike uvitende og egoistiske holdninger skremmer meg.

Man trenger ikke stoppe med alt. Man trenger ikke slutte å leve. Men stopp med dårlige vaner.

Stopp bruken av kosmetikk som er testet på dyr. Stopp bruken av billig kylling. storfe og svin som har endt livet sitt på bestialske måter. Stopp bruken av billige egg hvor hønene lider.

Ikke støtt sirkus med dyr. Ikke støtt pelsindustrien. Ikke støtt dyretesting.

Men som den over her så treffende påpeker: Det er enklere å bare lukke øynene og fortsette med sine dårlige vaner.

Skrevet

Dyr er kun til for å mate mennesker? Tuller du?

Isåfall skjønner jeg hovedinnlegget ditt, for da har du jo rett og slett ikke peiling. Beklager at jeg er krass nå, men slike uvitende og egoistiske holdninger skremmer meg.

Man trenger ikke stoppe med alt. Man trenger ikke slutte å leve. Men stopp med dårlige vaner.

Stopp bruken av kosmetikk som er testet på dyr. Stopp bruken av billig kylling. storfe og svin som har endt livet sitt på bestialske måter. Stopp bruken av billige egg hvor hønene lider.

Ikke støtt sirkus med dyr. Ikke støtt pelsindustrien. Ikke støtt dyretesting.

Men som den over her så treffende påpeker: Det er enklere å bare lukke øynene og fortsette med sine dårlige vaner.

tror jo du misforstår meg veldig her..

Klart dyr er til for mer enn mat..

Men det er jo pga bruk av dyr (mat, klær, redskap osv ) at mennesker har overlevd i det hele tatt.

Så når en skal påstå at det er så horribelt å spise både egg og drikke melk, syntes jeg det er å ta litt vel i.

Helt enig i at fler burde få opp øya, og ikke bruke sminke testet på dyr. kjøtt fra visse produsenter osv osv. Få en slutt på grusomheten..

Hele poenget mitt var at hvis man skal tenke over det negative i absolutt ALT så er det mye man må unngå...

Skrevet

Men det er jo pga bruk av dyr (mat, klær, redskap osv ) at mennesker har overlevd i det hele tatt.

Så når en skal påstå at det er så horribelt å spise både egg og drikke melk, syntes jeg det er å ta litt vel i.

Helt enig i at fler burde få opp øya, og ikke bruke sminke testet på dyr. kjøtt fra visse produsenter osv osv. Få en slutt på grusomheten..

Hele poenget mitt var at hvis man skal tenke over det negative i absolutt ALT så er det mye man må unngå...

Mennesker har overlevd som jeger og sanker, ikke på å drive dyrehold på samlebånd så mennesker spiser på seg kreft.

Det ER horribelt å spise egg og melk, med mindre man kjøper fra lokale gårder og den slags. Har du sett hva slags forhold såkalte "frittgående høns" lever i?

Har du sett hva slags liv melkekuer har?

Jeg lever ikke som veganer, men prøver å gjøre mitt likevel.

Det er faktisk ikke så mye som må til før man hadde fått en mer akseptabel dyrevelferd her i landet. Man trenger ikke gå å gruble over det negative, man må velge sine kamper. Men å kalle det å "ta helt av" når det hun sier er fornuftig hjelper ikke på diskusjonen.

Skrevet

Mennesker har overlevd som jeger og sanker, ikke på å drive dyrehold på samlebånd så mennesker spiser på seg kreft.

Det ER horribelt å spise egg og melk, med mindre man kjøper fra lokale gårder og den slags. Har du sett hva slags forhold såkalte "frittgående høns" lever i?

Har du sett hva slags liv melkekuer har?

Jeg lever ikke som veganer, men prøver å gjøre mitt likevel.

Det er faktisk ikke så mye som må til før man hadde fått en mer akseptabel dyrevelferd her i landet. Man trenger ikke gå å gruble over det negative, man må velge sine kamper. Men å kalle det å "ta helt av" når det hun sier er fornuftig hjelper ikke på diskusjonen.

jeg er jo helt enig med deg, så ser ikke helt hva du prøver å si...

Det virker som om denne jenta vil at hele verden skal SLUTTE å spise kjøtt egg osv.. Det jeg reagerer på.

Skrevet

var en voldsom blogg det der.

men det får meg nok ikke til å slutte å spise meieri produkter,egg, kjøtt og fisk.

sorry

Skrevet

men det får meg nok ikke til å slutte å spise meieri produkter,egg, kjøtt og fisk.

sorry

Nei, Gud forby at du faktisk skal gjøre en positiv innsats.

Hvorfor er den voldsom, forresten?

Skrevet

sorry

jeg holder meg unna pels og skinn, jobber frivillig i dyrebeskyttelsen. er ikke mindre dyrevenn om jeg ikke er veggis
Skrevet

Jeg er enig at pels er unødvendig, samtidig som jeg mener at fisk, melk, kjøtt og egg er en viktig del av kostholdet vårt.

Men dyrevelferden er alt for dårlig, utdanner meg nå til fiskehelsebiolog og ser på med glede at det er stor utvikling i oppdretsnæringa for fisk sitt lovverk for velferd :D

Skrevet

sorry

jeg holder meg unna pels og skinn, jobber frivillig i dyrebeskyttelsen. er ikke mindre dyrevenn om jeg ikke er veggis

Haha, virkelig? Du er dyrevenn når du spiser dem? Dagens.

Skrevet

sorry

Javel? Jeg har hund og katt, driver med hest og har jobbet i fjøs. Og hold deg fast; jeg spiser kjøtt! De dyrene jeg har ansvar får, vil jeg påstå har det som plommen i egget. Forklar hvordan jeg ikke er dyrevenn da?

Skrevet

Jeg er sterk motstander av pelsindustrien. Det er skremmende hvordan noen kan tillate noe så hårreisende for noe HELT unødvendig.

En venninne av meg på fb, la ut link til en blogg, nemlig denne : http://undulin.blogspot.no/search/label/pels

Jeg ble litt... Satt ut. Det er greit å være engasjert i noe.. Men er det bare jeg som syntes hun tar litt vel av ?

Hovedsaklig ble jeg mest satt ut av den lista hennes... :

Når du drikker melk eller spiser noe med melk i bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser kjøtt eller fugl bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser fisk bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser egg eller noe med egg i bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser noe med gelatin bidrar du til dyrelidelser.

Når du spiser honning bidrar du til dyrelidelser.

Når du bruker ull bidrar du til dyrelidelser.

Når du bruker pels bidrar du til dyrelidelser.

Når du bruker skinn bidrar du til dyrelidelse.

Jeg lurer på når og hvor denne jenta mistet jorda under sine føtter..

Joda.. Det er grusomt å se hvordan kyllingene lever før de ender opp i prior sine gule delikate innpakninger.

Og det er grusomt at ting ikke foregår på en betydelig bedre måte enn det gjør i dag..

Men man kan ikke slutte å leve..

Skal man slutte med alt det hun nevner her, så vil menneskeheten dø ut.. Det vil bli en overpopulasjon av dyr.

Det er jo faktisk slik at vi er skapt til å jakte og spise. Også å bruke pels, men den tid, brukte man hele dyret. Mat, bein, pels, osv.

Jeg mener det er greit å slakte dyr for nødvendighetene. La de leve godt mens de lever, ikke torturere dem, og ikke av unødvendige grunner, som f.eks for å få en stygg krage, på den allerede stygge canda goose jakka..

Det er greit, man er engasjert i forskjellige ting, men jeg lurer på om denne jenta sitter å tenker over de stakkars barnearbeiderne som syr til de blør, for å lage sikkert MANGE av plaggene hun går med..

Det er som regel noe feil med alt..

De fleste ønsker fred på jord, harmoni og blomster og evig lykke, men en ting som er ganske sikkert, det er at verden aldri ville fungert uten det negative :) Vi trenger faktisk både krig og fattigdom. Det er slik verden går rundt, enten vi vil eller ikke.

Egentlig godt å se at du har beina litt på jorda. Må si jeg lurte litt da du sa at hundeliv er mer verdt enn menneskeliv.

Skrevet

sorry

Javel? Jeg har hund og katt, driver med hest og har jobbet i fjøs. Og hold deg fast; jeg spiser kjøtt! De dyrene jeg har ansvar får, vil jeg påstå har det som plommen i egget. Forklar hvordan jeg ikke er dyrevenn da?

Støtter man noe annet enn lokale små gårder og privat jakt, så er man ingen dyrevenn, nei. Spiser man kjøttet fra større merker så støtter man faktisk grov dyremishandling.

Skrevet

Støtter man noe annet enn lokale små gårder og privat jakt, så er man ingen dyrevenn, nei. Spiser man kjøttet fra større merker så støtter man faktisk grov dyremishandling.

Åh, hjelpes. Jaja, så er jeg ingen dyrevenn, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...