Gjest yrild Skrevet 13. januar 2013 #26 Skrevet 13. januar 2013 Jeg vet ikke hva barnevernet gjør, men jeg ville ihvertfall kontaktet famiievernkontoret til samtaler i tillegg til å få foreldreveiledning. Dette må tas tak i nå! Vold mot barn er ikke greit. Ei heller knipsing på fingrene. Min svigermor (som ikke er norsk) og min morfar ville foreslått slike metoder i barneoppdragelsen.... der og dengang var det en akseptert del av barneoppdragelsen, men her og nå er det overhodet ikke det og dette må din mann lære. Han må lære alternative metoder for å irettesette og oppdra barnet deres. Hvor gammelt er barnet?
Mia_73 Skrevet 13. januar 2013 #27 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er helt oppløst i tårer nå...pappa er sammen med gutten veldig mye siden jeg jobber kveld..ser ikke noe mulighet å gå..hva skal jeg gjøre av meg????tror han gjør dette når jeg ikke er til stedet ja... når vi har en dag fri begge to ser jeg at han gjør dette.. Nå skriver jeg litt stygt, men du virker en smule tafatt og tiltaksløs. Vil du ende som moren til lille Christoffer? Hun tok heller ikke tak, jeg er sikker at hun var redd også, men tror ikke du at hun angrer idag at hun ikke reagerte? Jeg mener du har rett og slett ikke rett å vente og lurer på hva du gjør i fremtiden. Barnet ditt blir mishandlet NÅ av en mann som ikke klarer å beherske seg. Ta ungen og gå, jo fortere jo bedre. Mannen din er voksen, han må få hjelp selv, det kommer ikke til å forsvinne av seg selv.
Synne 2007<32012 Skrevet 13. januar 2013 #28 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er rystet. Det høres nesten ut som om du velger jobb og mann før barnet ditt. Du jobber mye kveld? Slutt i jobben å få deg en dag jobb! Du vil ikke skilles? Så flytt uten og skilles da. Skjønner at dette er vanskelig for deg, men jeg tror at det du trenger nå er en realitet sjekk, for å få opp øynene dine. Lykke til, og jeg håper at sønnen din får det bra for det er det han fortjener.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #29 Skrevet 13. januar 2013 Snakk om å sette seg selv foran sønnen sin! Hvordan er det du tenker egentlig? Dette er ILLE, INGEN skal være fysiske mot barn på den måten! Dette er hva du gjør: 1. Si opp jobben din på dagen! 2. Dra rett til NAV, så du har en hjelpende hånd økonomisk, mens du ordner opp i dette. 3. Søk på dagjobber, og la ALDRI sønnen din være alene med pappan igjen! 4. Se deg rundt etter et nytt hjem for deg og sønnen din. Dette fortjener ikke et barn. Anonym poster: 8107b9e05c06bbdf784fdc6ca223cc36
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #30 Skrevet 14. januar 2013 Er mannen din nordmann? Anonym poster: 7573c62eb5687b6d983cadd311b571bf
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #31 Skrevet 14. januar 2013 Nei. han er ikke nordmann(((...er bestemt meg for å kontakte bv imorgen...er at han ikke klarer å beherske seg...nå er jeg ikke lenger interessert i familie sammen med han.gutten min er min familie og jeg må bare beskytte han Anonym poster: 4de3f026470aac0382050cac125428b5
litenmamma Skrevet 14. januar 2013 #32 Skrevet 14. januar 2013 Kjempe bra! Lykke til. Både til deg og gutten. Barnefaren vil sikkert prøve å prate deg fra det og komme med lovninger. Ikke hør på han. Han er syk og trenger hjelp. Ønsker dere alt det beste.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #33 Skrevet 14. januar 2013 Jeg skrev kl 00:55. Den første setningen min fikk jeg faktisk dårlig samvittighet for, jeg ser jo du er forvirret men spør om hjelp. Virkelig - dette kan ikke utsettes, det er vanskelig for deg å se "klart" når ting er så nært. Men du må gjøre noe med det, fra du står opp i morgen! Dette er snakk om et lite barn, og jeg har klump i magen og er fysisk kvalm av å lese om det. Lykke til i prosessen, vi holder med deg! Anonym poster: 8107b9e05c06bbdf784fdc6ca223cc36
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #34 Skrevet 14. januar 2013 Du slår han, då reiser dere! Du vet hvor farlig dette kan bli sant? INGEN slår barna sine. Uansett hva de finner på.. Anonym poster: acdb1a2477aeebc044c55c1b355e6706
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #35 Skrevet 14. januar 2013 Du slår han, så reiser dere! Du vet hvor farlig dette kan bli sant? INGEN slår barna sine. Uansett hva de finner på.. Anonym poster: acdb1a2477aeebc044c55c1b355e6706
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #36 Skrevet 14. januar 2013 Skjønner at du er redd for fremtiden om du går. Jeg leser utifra inlegget ditt at enten er du av utenlands opprinnelse ellers så har du et snev av dysleksi. Om det første stemmer så føles det nok enda skumlere for deg å måtte forlate mannen din i "et ukjent land". MEN her i Norge får du hjelp. Du blir ikke satt på gaten med et barn. Men du må kontakte de rette instansene som kan hjelpe deg. Lykke til,dette klarer du! Tenk så ulykkelig din lille gutt vil bli om han fortsatt må bo hjemme hos en pappa som slår ham. Anonym poster: 76f79fc7e03b3cdd41160967bf0229f2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #37 Skrevet 14. januar 2013 TIL TRÅDSTARTER: Det finnes alltids krisesentere. Det er bare til å ringe kommunens servicetorg og spørre hvor krisesenteret i kommunen er hen så får du hjelp til å finne dit. Hvis du ikke vet hvem du skal kontakte, barnevern, politi, osv. så hjelper de deg med det på krisesenteret. Det er det de er til for. Ta med deg barnet ditt og dra dit. Fortell dem hva som er skjedd. Der får du hjelp med å kontakte rette instanser og hjelp med å få eget bosted. De er der for å hjelpe til i slike tilfeller som dette. Anonym poster: 4d0dc5e843f9f2377c1f2f7a82068ac1
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #38 Skrevet 14. januar 2013 Du er redd, redd for å stå uten jobb, inntekt og bolig, uten noen til å hjelpe deg. Men sånn er det heldigvis ikke i dette landet! Om du går fra mannen din blir du alenemor uten mulighet til å kunne jobbe kveld, da får du økonomisk hjelp hos nav. Du og barnet vil ha både tak over hodet og mat på bordet. Du vil kunne få overgangsstønad og arbeidsledighetstrygd, du vil få hjelp til å søke jobber på dagtid, evt gå litt skole så du bedrer muligheten til å få en god jobb på dagtid. Det ordner seg, om du går fra mannen så kommer du til å klare deg. Men du er nødt til å ta barnet ditt vekk fra den situasjonen det er i, alene hjemme med en pappa som slår om kveldene. Det er ikke noe man utsetter barnet for altså, jeg hadde ikke tatt en enste kveldsvakt til, hadde heller ringt inn syk enn å gjøre det altså. Hvordan har du det egentlig på jobb når du vet at barnet ditt er alene hjemme med en mann det er redd? Veldig bra at du vil ta tak, dette må stoppes på en eller annen måte. Anonym poster: 162d57493395078de2857cc1da2a52bd
Gjest Julia1984 Skrevet 14. januar 2013 #39 Skrevet 14. januar 2013 hvis du "bare" skiller deg fra han så får han og har rett på samvær. Vil du sende barnet ditt på helgesamvær når du vet hva som foregår??? Derfor måå du be om bistand fra barnevernet, fortell gjerne mannen din om dette så han vet at du gjør det. Det kan fungere som en advarsel, men han fortsetter nok når du ikke er tilstede. Har du virkelig samvittighet til å bli? Barndommen til barnet ditt blir jo ødelagt, han får en oppvekst hvor han blir slått av faren sin...mens du ikke gjør noe? ER ekteskapet ditt verdt så mye?? Søk hjelp idag! Når han "tør" å gjøre det han gjør med barnet når du er tilstede, hva gjør han når du IKKE er tilstede??
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #40 Skrevet 14. januar 2013 Det er ditt ansvar å beskytte barnet, det er tydelig at farens oppførsel har blitt verre fra det startet. Hvor langt skal det gå før du skjønner at du må forlate og gi barnet beskyttelse. Vær klar over at selv om du selv ikke slår om du tillater at faren utøver vold mot barnet så blir ikke du sett på som et hakk bedre. Snakk med barnevernet du trenger ikke å si hvem du er sånn med første omgang. Forklar situasjonen og be om råd og hjelp i forhold til hva og hvordan du skal gjøre ting. Snakk med de før du flytter slik at du ikke ender opp med å måtte sende han til samvær uten tilsyn. Jeg hadde selv en mann som før vi giftet oss og fikk barn var snill og god også videre men så utviklet et sinne og tok det utover barna. Jeg kastet han på dør første gang han var fysisk mot et av de. Det var grusomt å plutselig stå der og ikke vite bak eller fram på hvordan framtiden skulle bli, hvordan vi skulle klare oss. Hvordan det var å bli uglesett av de rundt oss for at jeg kastet han på dør og nektet han å se barna uten meg eller andre tilstede. (ingen ville tro at han kunne gjøre noe slikt mot hverken barna eller meg og jeg valgte å ikke dele denne informasjonen med hele omverden. Dette mot at han godtok å ikke få ha de alene) Ting ordnet seg, først sikrer man barna så finner man ut av alt det andre. Det var "bare" snakk om en ørefik som fikk meg til å kaste han ut her, det var nok han hadde tråkket over en grense. Selvsagt med en del annet rundt men det eneste som skjedde fysisk. Og han kunne også være en flott ektemann og pappa til tider. Men det er ikke nok når andre tider så er barnets sikkerhet mentalt og fysisk i fare Anonym poster: 691996d9cdfb5aea801c232d1a5a582b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #41 Skrevet 14. januar 2013 Dessverre tror jeg at du enda ikke har gjort noe så kommer du heller ikke til å gjøre det. Du er like ille som den som slår. Anonym poster: b2e0ac4679f67d4bd3fb61674d89b421
Gjest Antarctica Skrevet 14. januar 2013 #42 Skrevet 14. januar 2013 hI HER...har vokst opp med en far som banket meg opp og jeg vet hvor skadelig det er... er litt redd å gå til barnevernet med dette her men vil så gjærne beskytte barnet....ser ikke for meg å skille meg .. Om jeg da går til barnevernet så får pappa veiledning osv? er dette uten risiko at han mister samsvær med barnet?? Anonym poster: 4de3f026470aac0382050cac125428b5 Herregud. Slutt å unnslå deg. Du ber om hjelp her, dette er hva alle sier: få ungen ut av denne situasjonen! Kvir du deg, så oppsøk familievernkontor, krisesenter eller noen andre som kan snakke med deg ansikt til ansikt og mote deg opp litt . Når du sier "ser ikke for meg å skille meg" så syns jeg du nesten tar et valg om at du vil ha denne mannen, på bekostning av barnet. I så fall er den logiske følgen at du lar barnet flytte i fosterhjem uten verken deg eller mannen, da, for du selv kan ikke leve uten mannen...?
Gjest Malore Skrevet 14. januar 2013 #43 Skrevet 14. januar 2013 Du må gå fra han!! Og jeg ville ikke kontaktet barnevernet... De kan nok finne på å akuttplassere barnet deres...
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 14. januar 2013 #44 Skrevet 14. januar 2013 Knipser på fingrene som regel...Igår sparket han gutten med foten på rumpa...er i tårer nå..vet ikke hva jeg skal gjøre...har forklart og forklart...tror det skjer ofte også når jeg ikke er til stedet... Idag fikk gutten en ørefikk fordi han sparket faren i hodet med en leke...tror ikke jeg kan stoppe faren... HVA KAN JEG GJØRE? om jeg anmenlder til barnevernet kommer de til å snakke med han eller blir han straffet??? Vi har i utgangspunktet et godt forholdt men dette ødelegger meg... Anonym poster: 4de3f026470aac0382050cac125428b5 Men dette ødelegger meg?? Hva med barnet da, tror du ikke det er verre for barnet enn det er for deg???
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 14. januar 2013 #45 Skrevet 14. januar 2013 Du må gå fra han!! Og jeg ville ikke kontaktet barnevernet... De kan nok finne på å akuttplassere barnet deres... Kremt... Her ville du ikke kontaktet barnevernet, men i den andre tråden hvor Hi forteller om sitt kalde hjem, dér hadde du glatt kontaktet bv? Ikke for å krangle, men jeg ser bare ikke logikken din.. Vil du kanskje oppklare?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #46 Skrevet 14. januar 2013 Du må gå fra han!! Og jeg ville ikke kontaktet barnevernet... De kan nok finne på å akuttplassere barnet deres... Kremt... Her ville du ikke kontaktet barnevernet, men i den andre tråden hvor Hi forteller om sitt kalde hjem, dér hadde du glatt kontaktet bv? Ikke for å krangle, men jeg ser bare ikke logikken din.. Vil du kanskje oppklare? Det lurte jeg på? Anonym poster: 423f259e4cfbaf7cb446899a156f9279
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #47 Skrevet 14. januar 2013 Ved mistanke om vold mot barnet i hjemmet blir barnet plassert i beredskapshjem. Anonym poster: b2e0ac4679f67d4bd3fb61674d89b421
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #48 Skrevet 14. januar 2013 Ta kontakt med nav og finn ut hva du kan få av hjelp og økonomisk støtte. Lett så etter en leilighet og kom deg ut. Bor du sammen med en barnefar som slår og barnevernet kommer inn. Kan de omplassere ungen siden dette har skjedd før! Har blitt slått selv av min mor, men det ble aldri gjort noe med for far var redd for å miste meg og hadde ikke tiltak til å flytte fordi han bare tenkte på seg selv. Jeg måtte lide i 16 år før jeg tok sakene mine og flyttet på flekken. Da var det nok og klart meg siden. Har ikke kontakt med mor eller far siden de aldri tenkte på meg, men heller seg selv. Kom deg ut så fort som mulig. Du skal ikke sette deg selv foran barent ditt. Anonym poster: 423f259e4cfbaf7cb446899a156f9279
Gjest Malore Skrevet 14. januar 2013 #49 Skrevet 14. januar 2013 Du må gå fra han!! Og jeg ville ikke kontaktet barnevernet... De kan nok finne på å akuttplassere barnet deres... Kremt... Her ville du ikke kontaktet barnevernet, men i den andre tråden hvor Hi forteller om sitt kalde hjem, dér hadde du glatt kontaktet bv? Ikke for å krangle, men jeg ser bare ikke logikken din.. Vil du kanskje oppklare? Ja det er enkelt... I den andre tråden ser jeg ingen grunn til at barnevernet ville tatt barna dems og jeg mener at så langt som mulig burde barn være hos foreldra sine. I den andre tråden tror jeg bare de trenger hjelp til å komme seg opp på bena igjen. Og da kan jo BV være til hjelp. Dette derimot er ganske forferdelig og etter som jeg leser barnevernsloven er jo dette grunn for at de akkutplasserer barnet etter paragraf 4-12... Og jeg tenker at mor heller burde flytte fra far før hun eventuelt kontakter BV så hun kan slå i bordet med at hun har tatt grep og viser omsorgsevne og ikke minst omsorgsvilje for barnet sitt... Å ringe BV å si at jeg bor med en som slår barnet men jeg vil ikke flytte fra han er jo som å be de komme å hente ungen på flekken... Men klart, flytter hun ikke på dagen(altså i dag) men lar barnet bli utsatt for overgrep er der jo helt klart best at hun ringer BV så de kan gi barnet et annet trygt hjem... Var det utypt bra nok?
Gjest Malore Skrevet 14. januar 2013 #50 Skrevet 14. januar 2013 Ved mistanke om vold mot barnet i hjemmet blir barnet plassert i beredskapshjem. Anonym poster: b2e0ac4679f67d4bd3fb61674d89b421 Ja!! Og det er derfor jeg mener at hi burde sette barnet framfor seg selv og flytte på flekken!! Ikke ringe BV men flytte... Med mindre mannen og hun selv er viktigere enn barnet for da er jo beredskapshjem en bedre løsning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå