Gå til innhold

Hva har din partner gjort i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag bestemte jeg meg for å ikke mase på mannen for å få ham til å bære med og delta. Eksperiment snart avsluttet.

Han ble vekt kl 10- han stod opp kl 11. Satte seg rett ved dataen for å spille. Fulgte med ungene 1 time mens jeg handlet for uka, og han gikk tilbake til dataen.

Så, av 6 timer våken har han tilbragt 5 ved maskinen.. Kjenner jeg er så stolt!! Sarkasme.

Jeg tok ungen som hadde omgangssyken i natt, stod opp med alle tre kl 06, har vasket første etg, bygget Lego, kjørt lekebiler, basket/brettet tøy, handlet, laget og ryddet etter middag, meglet mellom unger, akt med ungene. Nå lørdagskos og tegnefilm. Og står jeg med henda fulle, så er han ikke en som tenker at han da skal leke med ungene,

Noen som slår denne latskapen?

Anonym poster: 65c642be6a508fe0fc10ac7d2f52aff7

Min har styrt ute med forefallende arbeide i hele dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI, synes du skal fortelle ham at imorgen har du tenkt å sitte like mange timer ved datamaskinen som han gjorde idag. Evt kan du reise bort hele dagen. For en latterlig lat mann du har!

Her har vi vært på besøk hos noen venner hele dagen, og nå er det straks leggetid for minien.

Anonym poster: 028cd62d0d7b306c1409ada883743ab0

Skrevet

Han har sikkert blitt høy, mørk og sjarmerende... ;)

Han er i utdrikningslaget til en kompis hele helgen, så jeg regner med at han kommer helt sikkert hjem som et slakt i morgen :D

Anonym poster: d5c8d2dbc43d3298bae857d53c09667e

Skrevet

Kan vel si det sånn-

Manglende deltagelse er ikke forholdets eneste problem.

Må få jula og januarbursdagene til ungene unna, så er nok separasjonen rett rundt hjørnet.

Hi

Så bra:) Gå fra han, det høres ut som det beste. Du høres ut som en god og oppegående mor, han er jo umoden og lat, dårlig kombi. Lykke til som alenemor, det blir nok faktisk lettere så slipper du å mase på mannen:)

Anonym poster: 1dc4bceb594ab47134d55655f738f173

Skrevet

Gått tur med hunden 2 ganger

Handlet mat til frokost

Sett fotballkamp på pub

Handlet lørdagsgodt på vei hjem

Nå lager han middag

Så har han brettet klesvask

Jeg klager ikke :-)

Skrevet

Forresten her har mannen tatt med seg barna på hyttetur hele helgen. Jeg bare koser meg, og gjør akkurat som jeg vil:))

Anonym poster: 1dc4bceb594ab47134d55655f738f173

Skrevet

Han fikk sove lenge i dag, jeg skal i morgen. Vi har alltid hver vår dag dag i helga. Stod opp elleve, kokte kaffe og kakao, pakket sekken og dro i skauen med de to eldste mens jeg tok med minste på shopping! God arbeidsfordeling :)

Skrevet

Han sov til halv 11, så tok han med seg jentene for å handle noen bursdaggaver,sokker og nattlampe. De var borte i nesten 3 timer, så mor fikk rydda og vasket litt.

Ellers har vi vært hos svigers, spist middag, han ryddet av.

Nå sitter han i sofaen og prøver å lese litt på tlf mens lillemor ligger og velter seg i fanget.

Skrevet

Min sto opp, gikk på jobb og nå er han hos en kamerat der han skal overnatte (fest i nabobyen) så jeg har ikke sett han i dag. Men ble glad da jeg oppdaget at han hadde lagt merke til at vedkassen var tom og hadde hentet ved før han gikk på jobb :) Vi deler vanligvis ganske 50/50 på husarbeidet, men han er ikke flink når jeg gjør lite (av helsemessige årsaker) så er litt frustrert for tiden...

Anonym poster: 46aa82714e15151b29502654f9ee12da

Skrevet

Han stod opp med ungene tidlig, jeg var i stallen et par-tre timer med eldstejenta. Han og ungene var ute og lekte mens jeg laget middag. Han har satt på et par-tre maskiner med klær, tatt oppvasken og nå sitter han ved dataen og laster ned film og vaser rundt på nett :)

Skrevet

Han sto opp med begge ungene så jeg fikk sove lenge :)

Tok med seg eldste til svigers da jeg sto opp. Der ble gutten syk og kastet opp på vei hjem + i det han kom inn døren. Mannen har vasket alt og tatt seg av og trøstet gutten (jeg trøstet også altså).

Nå står han på kjøkkenet og brygger øl :)

Anonym poster: e856e1073b001033eb9c6c2962a3d298

Skrevet

Sto opp kl 6 med minste. Kjørt største i selskap. Laget middag og ryddet huset. Handlet.

Jeg har vært på jobb.

Han styrer det meste med hjem og barn, siden jeg jobber veldig mye.

Anonym poster: 8be5215fd399a07d0dd18a8a4cc7740a

Skrevet

Jeg har vært på jobb fra 8-17 i dag og mannen har vært alene med begge barna. Bortsett fra litt rot (og det ser ikke noe bedre ut når jeg har barna alene en dag) er alt tipp topp her :-) nå ser vi (eller jeg halvser da) på film og koser oss med et glass vin :-)

Skrevet

Han stod opp med ungene så jeg fikk sove litt ekstra. Så dro vi bort på besøk og var borte til eftan. Så dusjet han og dro avgårde til en kompis på vors ;)

Skrevet

Jeg har hatt "renneræv" i hele natt, sovet kanskje 2timer tilsammen. Måtte stå opp å bytte på senga og dusje, løpt skytteltrafikk mellom eldstemann, minstemann og doen i hele natt. Måtte tilslutt innse nederlaget og vekke mannen som sov på sofaen pga smitte halv 8 da minstemann skulle ha mat.. Han tok de i 2timer før han vekket meg for da måtte han sove litt.

Han har lagt på sofaen i hele dag. Ikke orket en dritt, for stakkaren måtte jo opp tidlig. Jeg har løpt skytteltrafikk mellom ungene, doen, husarbeid, matlaging, vedbæring osvosv.. Han måtte dra på butikken, og etter det så måtte han bare sove litt. Han hadde ikke engang tatt morgenstell på de små når jeg sov.....

Udugelig dritt?! Ja!! Hvorfor er vi sammen? Akkurat nå vet jeg ikke.

Anonym poster: 3e8f79c3213c3a359acaf676be7b0b3f

Skrevet

I dag bestemte jeg meg for å ikke mase på mannen for å få ham til å bære med og delta. Eksperiment snart avsluttet.

Han ble vekt kl 10- han stod opp kl 11. Satte seg rett ved dataen for å spille. Fulgte med ungene 1 time mens jeg handlet for uka, og han gikk tilbake til dataen.

Så, av 6 timer våken har han tilbragt 5 ved maskinen.. Kjenner jeg er så stolt!! Sarkasme.

Jeg tok ungen som hadde omgangssyken i natt, stod opp med alle tre kl 06, har vasket første etg, bygget Lego, kjørt lekebiler, basket/brettet tøy, handlet, laget og ryddet etter middag, meglet mellom unger, akt med ungene. Nå lørdagskos og tegnefilm. Og står jeg med henda fulle, så er han ikke en som tenker at han da skal leke med ungene,

Noen som slår denne latskapen?

Hadde ikke orket en sånn mann. Mannen min stod opp med barna, satte på en maskin med klær, etter felles frokost tok han med barna ut og var ute i fler timer og hadde det kjekt. Jeg var inne og holdt på med mitt. I 15- tiden dro han ut for å shoppe seg nye klær og sko. Kom hjem ca 1630 og laget mat til oss alle. Dro ut på fest etter middagen :)

Anonym poster: f74eb84f231d0a65c4897329afcfea94

Skrevet

Vi lå begge i senga til rundt ni. De to eldste la i sofaen og så barnetv.

Han stod opp og skiftet bleie på baby, og mens jeg ammet og halvsov i senga stekte han rundstykker, kokte egg og lagde frokost. Etter frokost ryddet vi og vasket huset sammen. Mannen ryddet barnerommene, skiftet på sengene, støvsugde og vasket gulvene mens jeg vasket bad, tørket støv og vannet blomster:-)

Han dro på storhandel med de eldste mens jeg og baby ble hjemme for å slappe av. Vi spiste middag sammen og ryddet kjøkkenet og varene før han dusjet og dro på fest i sekstida:-)

Er vel nesten et år siden sist han tok noen øl med kamerater, så håper han koser seg masse!!!

Anonym poster: 5e180ac8a8761aa3c85831608b60cb66

Skrevet

Jeg var på jobb i natt, så han har hatt ungene i hele dag mens jeg sov.

Tror de sto opp 8:30

Frokost

Vært på McDonalds

Besøkt venner med barn

Kom hjem ca 16

Ryddet alt rotet etter ungene

Ryddet etter middag

Jeg har handlet og lagd middag, ellers bare sløvet. Litt fjern etter mange nattevakter.

Anonym poster: 8cb34a5ae3dc5ac0253bac0d4c6e4672

Skrevet

Han startet dagen med sex sammen med kona si, tok ut av oppvaskmaskina og rydda litt mens jeg laget pannekakefrokost. Så kokte vi kaffe og tok med oss alle barna ut for å rydde tunet, garasje og andre 'to-do' ting sammen. Så stelte han fjøset mens jeg og barna bakte kake og lagde middag. Han dusjet og laget sausen til middagen, spiste sammen med oss og ryddet opp. Han la lillemor for litt siden og nå sitter vi her med et vinglass og ser hver gang vi møtes <3

Skrevet

Det hørtes ganske trist ut for deg og familien. Hadde nok ikke godtatt det fra min mann.

Jeg sto opp med ungene kl 0730. Gav de frokost og lekte. kl 09 vekte jeg han. (Vi sover "lenge" annenhver dag i helgene). Ut å ake og gå på ski. Han hengte opp en vask før han dro på jobb.

Skrevet

Han har rydda og vaska huset, kjørt unger hit og dit, ryddet på plass maten vi handlet når jeg startet på jobb. Middag tror jeg ikke de har spist her i huset idag, for jeg fant frokost blandinger på kjøkkenet så reegner med de har spist når de har vært sultene. Også har han henta en fryser, handla medisiner for svigmor. Kjørt ett barn ned til hun to gangeer så hunden fikk seg litt luft, hun ligger syk.

Dette er helt utenom det vanlige, tror han tok hintet når han så jeg ordnet og styra før jeg dro på jobb og vi har barne og voksen bursdag imorra. Dataen er som oftes det som preger dagene.....

Anonym poster: 9e5ee42d89c566185495dcbd8308ca9d

Skrevet

Han sto opp med sønnen vår kl 06 (vi har hver vår sovemorgen i helgene) og lekte med ham til jeg sto opp kl 09. Så dro vi tre på shopping og han hadde hele tida ansvar for gutten vår og å bære ham/passe på ham (hyperaktiv ettåring i trassalder, jeg er gravid og begynner å bli sliten). Vi sov alle tre når gutten duppet i halvannen time på dagen. Så har han stort sett lekt med sønnen vår i hele ettermiddag mens jeg har laget mat, bakt brød, handlet mat på butikken osv. Han sa også at jeg kunne dra på shopping eller duppe mer om jeg ville det <3 I dag har han virkelig vært fantastisk altså!! I morgen skal han få sove lenge mens lillegutt og jeg drar på badeland fra morgenen av.

Anonym poster: 8e8fa90ec17b3f08c403bdb663a46967

Skrevet

min har sovet hele dagen.. men så var han jo på jobb til kl 8 i dag tidlig. jeg laget middag han spiste, og dro på jobb igjen :-)

men så har han fri hele neste uke, så regner med han er litt mer aktiv da.

(ikke det at han gjør alt for mye ellers heller...)

Anonym poster: f8c70444c1747a488ad92a918f2446df

Skrevet

Jeg ble vekt av min mann og vår eldste datter klokken elleve ca. Jeg sto opp til nyvasket hus, varme rundstykker og varm sjokolade laget av dem selv samt nykokt kaffe. Jeg hadde lyst til å hvine i fryd! Føler meg SÅ heldig! Men så er han ofte borte da og som oftest er det kun jeg som order hjemme, styrer og ordner med barn og husholdning.

Skrevet

Sto opp kl 12, underholdt babyen, gikk i dusjen, matet sauene til svigers, så på butikken også lagde han boller(vi rettere sakt).

Nå sitter han å fikler med beina sine og ser på fotball kamp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...