Gå til innhold

Uff, kom over en side på fb


Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg fikk nettopp en gutt (3uker) - så nei. Jeg jobber ikke. Og jeg har tenkt å begynne å jobbe/ta på meg oppdrag igjen. Som nicket mitt sier, så har jeg 3små. Så ikke fått jobbet, før siste nå kom AKKURAT da jeg fikk ny jobb. Ble sykemeldt nesten med engang pga diverse... Men, skal prøve å se om jeg klarer å ta meg oppdrag - selv om jeg har store bekkenplager. For NOE må vi gjøre. Selv om folk tror vi ikke gjør det..
Beklager om jeg er frekk på, men hvorfor fikk dere en unge til når dere har så lite penger at dere må gå på Fattighuset? Og hva er disse tvangstrekkene dere får? Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24

 

Tror du det var planlagt?

Det var det ikke. Og dessuten, for ett år siden hadde vi det greit. Vi levde ikke i sus og dus, men det var ok.

 

Ting kan forandre seg på ett års tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du er så kategorisk og høres ut til å ha så enkle svar. Jeg tror faktisk ikke på at du omgås med mennesker som har problemer. Om ikke annet så pleier man å få litt mer ydmykhet av det, og bli litt mer nyansert.

Du har fortsatt ikke skjønt det jeg sier ser jeg. Hvor sier jeg at svarene er enkle? Og hva skal jeg være ydmyk for som jeg ikke er? Jeg sier jo at det er komplekse grunner til fattigdom i flere av innleggene..jeg mener fortsatt du tar ting ut av luften.

Jeg tror, i motsetning til deg, at jeg svarer som jeg gjør nettopp fordi jeg har jobbet mye med folk som har problemer.

 

 

 

Skrevet
Jeg fikk nettopp en gutt (3uker) - så nei. Jeg jobber ikke. Og jeg har tenkt å begynne å jobbe/ta på meg oppdrag igjen. Som nicket mitt sier, så har jeg 3små. Så ikke fått jobbet, før siste nå kom AKKURAT da jeg fikk ny jobb. Ble sykemeldt nesten med engang pga diverse... Men, skal prøve å se om jeg klarer å ta meg oppdrag - selv om jeg har store bekkenplager. For NOE må vi gjøre. Selv om folk tror vi ikke gjør det..
Beklager om jeg er frekk på, men hvorfor fikk dere en unge til når dere har så lite penger at dere må gå på Fattighuset? Og hva er disse tvangstrekkene dere får? Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24

 

Tror du det var planlagt?

Det var det ikke. Og dessuten, for ett år siden hadde vi det greit. Vi levde ikke i sus og dus, men det var ok.

 

Ting kan forandre seg på ett års tid.

Jeg tror ingenting jeg, det var derfor jeg spurte.

Men hva er disse tvangstrekkene dere får?

 

Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Miamimom har jobbet med folk med problemer. OK, flott for deg. Likevel får du deg til å bombastisk fastslå: "Men mat trenger ingen i Norge å mangle. Da får man nødhjelp av Staten, det er et faktum." Det er DIN påstand at ingen trenger å mangle mat, min påstand er at muligens er ikke løsningene riktig så enkle.

 

Så jeg syns du bare skal fortsette med å engasjere deg i folk som har problemer, lytt og prat med dem, og det vil gradvis demre at det trengs like mange løsningsmodeller som det fins problemer.

 

Denne tråden handler ellers ikke om deg eller meg, eller hvem som veit mest om fattigdom eller hvem sin far som er sterkest. Den handlet konkret om noen tiltak som frivillige driver med FORDI de trengs. Det er viktig. La tråden handle om det igjen, så vi kan få huet ut av navlen i noen minutter.

Endret av Pashla
Skrevet

Miamimom har jobbet med folk med problemer. OK, flott for deg. Likevel får du deg til å bombastisk fastslå: "Men mat trenger ingen i Norge å mangle. Da får man nødhjelp av Staten, det er et faktum." Det er DIN påstand at ingen trenger å mangle mat, min påstand er at muligens er ikke løsningene riktig så enkle.

 

Så jeg syns du bare skal fortsette med å engasjere deg i folk som har problemer, lytt og prat med dem, og det vil gradvis demre at det trengs like mange løsningsmodeller som det fins problemer.

 

Denne tråden handler ellers ikke om deg eller meg, eller hvem som veit mest om fattigdom eller hvem sin far som er sterkest. Den handlet konkret om noen tiltak som frivillige driver med FORDI de trengs. Det er viktig. La tråden handle om det igjen, så vi kan få huet ut av navlen i noen minutter.

Fin hersketeknikk for å få det siste ordet ;-)

Det handler ikke om meg eller deg, men du føler trang til å hele tiden påpeke det du mener er feil med mine uttalelser, selv når jeg avkrefter dine påstander?

Jeg la inn det jeg mener er en høyst relevant kommentar i denne debatten,jeg kverulerte ikke på et av dine innlegg.

Jeg ser jo at folk som svarer ikke har peiling på velferdssystemet og forvaltningen, og at de da engasjerer seg på feil premisser.

 

 

Gjest Antarctica
Skrevet

Tilbake i navlen kan jeg se.

Å engasjere seg er nok aldri feil, dessverre. Spiller liten rolle om JEG har peiling på velferdssystemene, det spiller mer rolle om de som trenger det mest har peiling...

Skrevet
Jeg fikk nettopp en gutt (3uker) - så nei. Jeg jobber ikke. Og jeg har tenkt å begynne å jobbe/ta på meg oppdrag igjen. Som nicket mitt sier, så har jeg 3små. Så ikke fått jobbet, før siste nå kom AKKURAT da jeg fikk ny jobb. Ble sykemeldt nesten med engang pga diverse... Men, skal prøve å se om jeg klarer å ta meg oppdrag - selv om jeg har store bekkenplager. For NOE må vi gjøre. Selv om folk tror vi ikke gjør det..
Beklager om jeg er frekk på, men hvorfor fikk dere en unge til når dere har så lite penger at dere må gå på Fattighuset? Og hva er disse tvangstrekkene dere får? Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24
Tror du det var planlagt? Det var det ikke. Og dessuten, for ett år siden hadde vi det greit. Vi levde ikke i sus og dus, men det var ok. Ting kan forandre seg på ett års tid.
Jeg tror ingenting jeg, det var derfor jeg spurte. Men hva er disse tvangstrekkene dere får? Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24

 

Beklager, man blir noen ganger litt.. ?? Folk er så dømmende, og spør så krasst. Og da setter man seg forsvarsposisjon.

 

Tvangstrekkene er fordi vi ikke har hatt råd til å betale regninger.

Som f.eks nrk lisensen.. Denne mnd går den til tvangstrekk. Med samboeren som ikke fikk mer enn 2 ekstravakter (16timer) denne mnd - så har vi 5000 mindre enn det vi pleier å få.

 

Dvs at vi vil slite til neste mnd også(enda verre enn nå) fordi vi ikke fåt betalt regninger igjen. Vi måtte også prioritere å reparere bilen. Bien er ENESTE mulighet å få samboeren til jobb (vi bor veldig avsidelilggende)..

Så da var det enten den eller billånet. Billånet vil ikke gi oss flere utsettelser eller noe. (Frontruta har fått en sprekk, som har vært der i 6mnd, pga kulden nå - så sprakk det totalt.)

 

Ja, vi har det vanskelig.

Men.. Vi har tk over hodet. Det er mange som ikke har det.

 

Vi må bare prøve å rette opp i dette. Nå skal vi også snakke med en sosionom i Frelsesarmeen, og høre med de om de ser noen andre ting vi kan søke om eller slå i bordet med til NAV.

 

Og, bare for å ha sagt det: Vi skal også selge bilen, for å kvitte oss md lånet. Også kjøpe et gammelt vrak.

Ting er ikke gjort over natten liksom, på å fikse opp ting.

 

Det er det som er det kjipe. Skulle ønske jeg kunne våkne opp imorgen og sett at jeg hadde 7000 i matpenger. Kunne kjøpt mat, frukt, hygieneartikler, klær og sko til unga.

Klær til meg og samboeren. Han går i ødelagte joggesko nå denne vinteren.Men han klager ikke.

 

Vi må bare kjempe oss gjennom dette...

Skrevet

Det er IKKE slik at man automatisk får støtte fra nav/sosialen hvis man har lite penger. Jeg var og er alene med 2 barn og fikk ikke overgansstønad lengre, hadde utdannelse men hadde ikke fast jobb da, Kun vikariat her og der. Minste barnet mitt gårtil behandling 1 gang i uken. Siden jeg ikke hadde fast jobb kunne jeg ikke ta fri den 1,5 timen det tar ( behandling, levere i bhg og komme meg på jobb) pga jeg var vikar måtte jeg ta fri en hel dag da det ikke var mulig å begynne senere på jobb. Da vi jobbet 2 og 2 sammen.

Da kunne jeg bare jobbe 4 dager i uken. Pengene strakk akkurat til. Klarte kanskje å spare 3-500kr i mnd. Men de pengene gikk fort hvis barna f.eks trenger ny vinterdress, kjøleskapet røk osv.

Dette hendte meg og jeg gikk i minus. Barna måtte ha klær og vi måtte ha nytt kjøleskap. Kjøpte selvfølgelig det billigste,men i slutten av mnd hadde jeg ikke 1 kr igjen.

Prøvde å få nødhjelp fra NAV,men fikk avslag. Fordi jeg hadde tjent 100kr mer enn hva deres utregninger mener jeg og barna burde klare oss på. At jeg hadde kjøpt vinterdress til 2 stk og 2 par nye vintersko brydde de seg ikke om. De mente at jeg burde prioriter mat fremfor at barna hadde vinterklær men hadde jeg ikke kjøpt vinterdress og sko kunne jeg ikke sendt de i bhg og da kunne jeg ikke ha gått på jobb. . Hun ene mente at jeg burde sende barna i bhg i joggesko da det var minus 5 grader og snø!

I 1 uke spiste jeg dette:

Frokost: en liten skål havregryn laget med vann

Lunsj: 1 knekkebrød uten pålegg

Middag: restene etter ungene hvis det var noe igjen.

Kvelds: en liten skål havregryn og resten av brødskivene til ungene hvis de ikke spiste opp.

Ungene hadde heldigvis 3 måltid om dagen i bhg. Til middag spiste de fiskepinner med poteter og litt grønnsaker i 1 uke. Det var alt jeg hadde råd til og siden jeg ikke fikk nødhjelp eller lån fra NAV turde jeg ikke å spise middag selv i tilfelle det skulle bli tomt før uken var omme.

Og ja jeg spurte om jeg kunne låne 200kr av sosialen også betale tilbake når jeg fikk lønn, men nei det fikk jeg ikke.

 

Vel det endte med at jeg besvimte på jobb, slo hodet mitt kraftig i fallet. Fikk hjernerystelse, knakk ett ribbebein, måtte sy 2 sting i hodet og 4 sting på haken, siden jeg falt og slo meg mot ett glassbord. Ble innlagt på sykehus fordi legen fikk ikke kontakt med meg, blodtrykket mitt var veldig lavt og jeg var tømt for energi. Barnevernsvakten tok over omsorgen for barna mine mens jeg var innlagt (2dager) fikk snakket med hun ene fra bv og jeg knakk sammen og fortalte alt. Hun fikk sjokk og ble regelrett forbanna på saksbehandleren.

 

Det kunne ha endt værre, 2 minutter før jeg besvimte kjørte jeg i jobb bilen!

 

Anonym poster: 3c8856a23eeaa71e55b138773737278e

Gjest Antarctica
Skrevet

...Ja, det viser vel nettopp at Prosjekt gateplan og fattighuset trengs.

Skrevet
Jeg fikk nettopp en gutt (3uker) - så nei. Jeg jobber ikke. Og jeg har tenkt å begynne å jobbe/ta på meg oppdrag igjen. Som nicket mitt sier, så har jeg 3små. Så ikke fått jobbet, før siste nå kom AKKURAT da jeg fikk ny jobb. Ble sykemeldt nesten med engang pga diverse... Men, skal prøve å se om jeg klarer å ta meg oppdrag - selv om jeg har store bekkenplager. For NOE må vi gjøre. Selv om folk tror vi ikke gjør det..
Beklager om jeg er frekk på, men hvorfor fikk dere en unge til når dere har så lite penger at dere må gå på Fattighuset? Og hva er disse tvangstrekkene dere får? Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24
Tror du det var planlagt? Det var det ikke. Og dessuten, for ett år siden hadde vi det greit. Vi levde ikke i sus og dus, men det var ok. Ting kan forandre seg på ett års tid.
Jeg tror ingenting jeg, det var derfor jeg spurte. Men hva er disse tvangstrekkene dere får? Anonym poster: a62442ffaaa00372e08ebb8142347f24

 

Beklager, man blir noen ganger litt.. ?? Folk er så dømmende, og spør så krasst. Og da setter man seg forsvarsposisjon.

 

Tvangstrekkene er fordi vi ikke har hatt råd til å betale regninger.

Som f.eks nrk lisensen.. Denne mnd går den til tvangstrekk. Med samboeren som ikke fikk mer enn 2 ekstravakter (16timer) denne mnd - så har vi 5000 mindre enn det vi pleier å få.

 

Dvs at vi vil slite til neste mnd også(enda verre enn nå) fordi vi ikke fåt betalt regninger igjen. Vi måtte også prioritere å reparere bilen. Bien er ENESTE mulighet å få samboeren til jobb (vi bor veldig avsidelilggende)..

Så da var det enten den eller billånet. Billånet vil ikke gi oss flere utsettelser eller noe. (Frontruta har fått en sprekk, som har vært der i 6mnd, pga kulden nå - så sprakk det totalt.)

 

Ja, vi har det vanskelig.

Men.. Vi har tk over hodet. Det er mange som ikke har det.

 

Vi må bare prøve å rette opp i dette. Nå skal vi også snakke med en sosionom i Frelsesarmeen, og høre med de om de ser noen andre ting vi kan søke om eller slå i bordet med til NAV.

 

Og, bare for å ha sagt det: Vi skal også selge bilen, for å kvitte oss md lånet. Også kjøpe et gammelt vrak.

Ting er ikke gjort over natten liksom, på å fikse opp ting.

 

Det er det som er det kjipe. Skulle ønske jeg kunne våkne opp imorgen og sett at jeg hadde 7000 i matpenger. Kunne kjøpt mat, frukt, hygieneartikler, klær og sko til unga.

Klær til meg og samboeren. Han går i ødelagte joggesko nå denne vinteren.Men han klager ikke.

 

Vi må bare kjempe oss gjennom dette...

Hei:) først vil jeg bare si st jeg vet hvordan det er å ha det slikt, at man stadig er redd for at pengene ikke skal strekke til. Jeg hadde en forferdlig periode økonomisk i september-desember, men nå går det bedre.

Jeg håper du virkelig ikke tar dette på feil måte eller noe sånt, men jeg har en del klær etter barna mine som du kan få gratis hvis du vil? Er ikke meningen å være frekk eller noe, men kanskje dere kunne trenge det? Har jente klær opp til str 98 å gi vekk og gutteklær opp til str 86.. Så hvis noe av dette kunne passet ett av dine barn så vi jeg gjerne gi det til dere. Har også noe yttertøy, cherrox osv som er for lite til mine barn.

Håper du ikke tar dette ille opp, men vil du ha så gjerne send meg en pm eller svar her.

Selvom jeg har lite selv vil jeg gjerne hjelpe andre, for jeg vet hvor tøft det kan være og det er ikke kjekt.

 

Skrevet

Dere to siste.. Trenger dere hjelp? Trenger dere klær?

Trenger dere mat? Hvor bor dere? Jeg kan handle inn mat til dere jeg. Jeg kan sende gavekort til matbutikk.

Tenkte å ordne gavekort til familien på den siden på gateplan-siden - men ordner gjerne til dere og..

 

Anonym poster: 6914dc6897952fb8d1616763b24999b5

Gjest Antarctica
Skrevet

Nånånå, mrs #36, nå må du ikke engasjere deg før du er sikker på at du har greie på ALT som er å vite om velferdsregler!

 

(Neida! You go!)

Skrevet

Dessverre så trengs slike frivillige organisasjoner og tiltak. Det er ikke det vi ønsker å høre i et rikt land som vi lever i, men det er nå en gang et faktum.

 

For noen år siden ble jeg syk etter en legetabbe og trengte støtte fra nav. Alle papirer og spesialisterklæringer var i orden, ingen tvil i det hele tatt. Jeg var i jobb da jeg ble syk, hadde til sammen litt over 100 000 i gjeld, det aller meste studielån.

Men, nav nektet meg penger i 2 x et halvt år. Jeg hadde da kommet meg såpass at jeg jobbet noen ytterst få timer i uken. Sosialen ville ikke hjelpe meg med livsopphold fordi jeg HADDE krav på penger fra nav. Så hva gjør man da? Jo, man slutter å betale alle regninger, alt går til inkasso, og når strømmen stenges så går du og får dekket nok av strømregningen til at du i hvert fall får tilbake strømmen på vinteren - men mer ville de ikke gi meg.

Det hjelper ikke å få tilbakebetalt det beløpet som nav skulle betalt i utgangspunktet, når du ikke en gang får renter på disse pengene - og har flerdobletgjelden din pga dette. Nå sitter jeg pga etterslep etter dette med over en halv million i gjeld, gjeld jeg pr i dag ikke har noen mulighet å betjene, inkassokrav i fleng, renter bare går og går.

 

Og hvem er det da som skal hjelpe... jo, da må man gå til nav for å få økonomisk rådgivning og evt gjeldssanering. De samme som faktisk har vært med på å sette deg i den situasjonen du er i... Det å bli kalt uansvarlig for noe sånt, av dem som kunne og skulle hjulpet deg den gangen, og som nå er de som må hjelpe... det gjør noe med deg. Det skaper en følelse av null kontroll over eget liv, at man ikke er verdt noe og at det ikke hjelper samme hva man gjør.

Dette er slikt som skaper tapere i systemet - og jeg er bare en person, det er så ufattelig mange og sammensatte grunner til at man kan havne i en slik situasjon.

 

Selv om jeg nå (også) har sporet av tråden så synes jeg synes Pashla hadde et godt poeng. Tråden handler om de frivillige som faktisk gjør en jobb som trengs og som absolutt trenger mer frivillige og mer oppmerksomhet rundt det som gjøres av dem.

 

Hvis det er 171 000 fattige barn i Norge, hvor mange blir det da som lever i fattigdom hvis foreldrene til disse skal regnes med og alle de som ikke har barn, men som likevel av en eller annnen grunn lever i fattigdom? Da kommer man fort opp i nærmere en halv million mennesker som trolig lever som fattige i Norge i dag. Det er ti prosent av befolkningen! Hvor rikt er egentlig landet da??

Det er snakk om 171 000 enkeltskjebner hos barn. Det er ikke snakk om et tall. Det er 171 000 barn som må leve med fattigdommen hver eneste dag. Det er alle foreldrene som sliter daglig fordi de ikke greier å gi barna alt de trenger.

Har man ikke prøvd det så vet man ikke hva det er snakk om.

 

Har man først kommet inn i en vond sirkel økonomisk (selvforskyldt eller ikke) så er det svært vanskelig å komme ut av den sirkelen. I dag er det faktisk svært dyrt å være fattig! Man bruker som regel mer av budsjettet til bolig, fordi det å leie ofte er dyrere enn å eie. Man kan ikke benytte seg av tilbud og kjøpe inn større kvanta fordi det gjerne ikke finnes nok penger til å kjøpe mer enn akkurat det de trenger der og da. Om man kan handle på salg avhenger om man har penger til overs (noe man som regel aldri har) akkurat når butikkene har salg. Og man har i hvert fall ikke noe å spare for.

 

Vi er generelt sett priveligerte som lever i et rikt og fredfylt land med gode velferdsordninger. Men, dessverre så fungerer ikke systemet alltid slik det bør, og da er de frivillige organisasjonene og tiltakene gull verdt for de som får hjelp.

 

Anonym poster: 2d3f2d0fa8e6e32d4382b941f03f90f9

Skrevet
Nånånå, mrs #36, nå må du ikke engasjere deg før du er sikker på at du har greie på ALT som er å vite om velferdsregler! (Neida! You go!)

 

:P

Ikke sant!

 

Oppfordrer andre til å gjøre det samme. Sier ikke at dere skal, bare oppfordrer.

Har man muligheten til å avse 100-200kr til mathjelp til en familie - så..?? Hvorfor ikke..

 

En god start for meg er iallefall den familien som står beskrevet inne på Prosjekt Gateplan. Også dere som er her på tråden må bare si fra. All verdens midler har jeg ikke - men jeg skal forsøke. Også kanskje andre kan gjøre det samme...

 

Gir man 50kr f.eks til den familien som står inne der på Kiwi - så har de massevis av brød + syltetøy/leverpostei f.eks.

 

 

 

Anonym poster: 6914dc6897952fb8d1616763b24999b5

Skrevet
Nr 5 har rett, velferdsstaten burde garantere penger til NAN. Men når det nå ikke helt funker så hjelper det ikke så veldig å bare henvise til "sånn burde det være." Angivelig er 170.000 barn fattige i Norge. Av ulike grunner, og komplekse grunner. På samme måte som at det fins narkomane, psykisk syke, arbeidsledige osv osv: det har mange og komplekse grunner, og fører til konsekvenser vi ikke liker å tenke på. Fattigdom, blant annet. Men det lar seg liksom ikke fikse i en håndvending, uansett regjering.
Jeg sier ikke at det burde være sånn, jeg sier at det er sånn. Men som du sier, på tross av dette er folk fattige av komplekse grunner. Men mat trenger ingen i Norge å mangle. Da får man nødhjelp av Staten, det er et faktum.

 

Ja, men hvordan.. Har hørt folk som sier at man ikke får sosialstønad fordi man tjener for mye ifh til hva grensen på sosialstønad er. Og at man regner ut utgifter på dette ifh til strøm, livsopphold o.l. men IKKE ser på de faktiske utgiftene ifh til f.eks gjeld.

 

Jeg tror ikke det er SÅ lett å få nødhjelp som du skal ha det til.

 

Da ville ikke slike sider for familier eksistert.

 

Anonym poster: 6914dc6897952fb8d1616763b24999b5

 

Reglene for nødhjelp er helt andr en sosialstønad! Nødhjelp kan ALLE få, uavhengig av inntekt! Dersom du tjener 40 000 i mnd, men kjøleskap er tomt og alle kontoer er skrapet kan du få nødhjelp!

Skrevet

Tilbake i navlen kan jeg se.

Å engasjere seg er nok aldri feil, dessverre. Spiller liten rolle om JEG har peiling på velferdssystemene, det spiller mer rolle om de som trenger det mest har peiling...

Og du misforstår meg igjen, dessverre..jeg håper det er med vilje, for dette begynner å bli for dumt. JA til engasjement, JA til frivillig arbeid, men også JA til å opplyse om velferdssystemet. Skjønner du meg nå eller

? Og som hun over her sier, nødhjelp kan ALLE få!

Skrevet

Selv om det norske velferdssystemet ikke er perfekt, er det så bra at vi har fått så mange "gratispassasjerer" at det går utover de som VIRKELIG trenger det. PÅ mange områder er det "potter" og fordele på de grupper som har behov, jo flere som "henger seg med" forde det gir de penger på konto de ikke gjøre en spøtt for, jo mindre blir det på hvert enkeltindivid.. Og selvsagt vil de som TRENGER denen støtten lide, de har jo ikke annet, mens de som "snylter" i tillegg skaffer seg goder, lett, på andre områder også......

 

VI har oljepenger, kan man jo si, vi trenger ikke støtte folk i andre land, kan man si..Vel, jeg vil nå heller finne disse "snylterne" enn og slutte og hjelpe folk i verden som VIRKELIG ikke har andre alternativ enn og prøve og overleve på almisser.Dessuten er det bedre og hjelpe folk i de land de kommer fra, enn at de alle skal komme hit...

 

Og oljepengene, takket være at vi sparer en god del av disse, vet vi at de neste to-tre generasjoner også er sikret et ok liv og alderdom,- og gir oss mulighet til og jobbe for inntekt fra ANDRE industrier før det er for sent....Sparekonto er viktig ikke bare for familien til uforutsette, livsvikte utgifter,- det er også viktig for "familien" Norge og de uforutsette utgifter osm kan komme der..

 

Og hva med enekltindivdets ansvar for samfunnet? Vi har alle mulighet til og hjelpe, ikke bare med penger, men ved og stille opp, delta gratis og vise medmenneskelighet. Men det er jo litt mer behagelig og sitte og rope at STATEN må ta seg av alle sammen.....Og ikke familien, naboer eller vennene til de som sliter...Det er lov og hjelpe også..

 

Anonym poster: a5c517bd15ec7623288ce5a63e5bf0b1

Gjest Antarctica
Skrevet

Tilbake i navlen kan jeg se.

Å engasjere seg er nok aldri feil, dessverre. Spiller liten rolle om JEG har peiling på velferdssystemene, det spiller mer rolle om de som trenger det mest har peiling...

Og du misforstår meg igjen, dessverre..jeg håper det er med vilje, for dette begynner å bli for dumt. JA til engasjement, JA til frivillig arbeid, men også JA til å opplyse om velferdssystemet. Skjønner du meg nå eller

? Og som hun over her sier, nødhjelp kan ALLE få!

 

 

 

"Jeg ser jo at folk som svarer ikke har peiling på velferdssystemet og forvaltningen, og at de da engasjerer seg på feil premisser."

 

I rest my case.

Skrevet

Tilbake i navlen kan jeg se.

Å engasjere seg er nok aldri feil, dessverre. Spiller liten rolle om JEG har peiling på velferdssystemene, det spiller mer rolle om de som trenger det mest har peiling...

Og du misforstår meg igjen, dessverre..jeg håper det er med vilje, for dette begynner å bli for dumt. JA til engasjement, JA til frivillig arbeid, men også JA til å opplyse om velferdssystemet. Skjønner du meg nå eller

? Og som hun over her sier, nødhjelp kan ALLE få!

 

 

 

"Jeg ser jo at folk som svarer ikke har peiling på velferdssystemet og forvaltningen, og at de da engasjerer seg på feil premisser."

 

I rest my case.

Hva mener du at du poengterer med dette?

 

 

Anonym poster: e1f433e12018bfd8bc6dda38cc70c510

Skrevet

Tilbake i navlen kan jeg se.

Å engasjere seg er nok aldri feil, dessverre. Spiller liten rolle om JEG har peiling på velferdssystemene, det spiller mer rolle om de som trenger det mest har peiling...

Og du misforstår meg igjen, dessverre..jeg håper det er med vilje, for dette begynner å bli for dumt. JA til engasjement, JA til frivillig arbeid, men også JA til å opplyse om velferdssystemet. Skjønner du meg nå eller

? Og som hun over her sier, nødhjelp kan ALLE få!

 

 

 

"Jeg ser jo at folk som svarer ikke har peiling på velferdssystemet og forvaltningen, og at de da engasjerer seg på feil premisser."

 

I rest my case.

Hva mener du at du poengterer med dette?

 

 

Anonym poster: e1f433e12018bfd8bc6dda38cc70c510

Gjest Antarctica
Skrevet

At jeg ikke har misforstått Miamimom, verken med vilje eller tilfeldig.

Skrevet

At jeg ikke har misforstått Miamimom, verken med vilje eller tilfeldig.

Er du ikke helt god eller? Hva er det jeg i ditt hode mener som gjør deg så huggete?

 

Gjest Antarctica
Skrevet

Wow, nå tok den en flott vending! Jeg er visst ikke helt god!

 

:-)

Skrevet

Wow, nå tok den en flott vending! Jeg er visst ikke helt god!

 

:-)

Wow, du klarer tydeligvis ikke å svare :-)

 

Gjest Antarctica
Skrevet

Wow, nå tok den en flott vending! Jeg er visst ikke helt god!

 

:-)

Wow, du klarer tydeligvis ikke å svare :-)

 

Miamimom.

Slutt nå å stalke meg, og skriv litt om fattigdom i stedet. Ikke om deg, eller meg, eller hva jeg er eller hvordan jeg svarer. Skriv om dine erfaringer fra all jobben du har gjort for mennesker med problemer. Mange er mer nysgjerrige på sånt enn på den sedvanlige DIB-skittkastinga.

 

(Men vær forberedt på at når du motsier deg selv, er jeg en tenkende analytisk person som ikke helt kjøper alt. Det vil jeg legge merke til. F eks fadesen med at man ikke må engasjere seg på feil premisser. Gi den litt kjøtt på knokene, så kanskje du opparbeider deg litt mer respekt. Men leave behind 5-klassetaktene. For din skyld, ikke min.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...