Gå til innhold

Når du dusjer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her brukes de flere ganger, selv om fjortisene i huset har funnet ut at de ikke kan gjøre det lenger. Nå har de fått beskjed om å vaske selv, så spørs hvor lenge det går før de begynner å bruke de flere ganger. For nå er det ikke flere honkler i skapet ( vi andre har våre honkler hengende og jeg skal på trass kun vaske våres når de trenger en vask. Rimelig lei unger som tror jeg syns det er super morsomt å vaske, tørke og brette tøy dagen lang)

Og har vi dusjen skal vi være rene, da skal ikke honkle bli skittent.

Anonym poster: fe510160cb0db266e7e1b7bd7088e592

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker 2 håndklær hver gang, 1 til håret og 1 til kroppen. Burde bli flinkere til å henge det opp og bruke det engang til, men, har ikke skjedd hitill :P Hadde ikke brukt håndkle mer enn 2-3 ganger ihvertfall!

Anonym poster: 8ea0dfc43b50245aafb296827a72316e

Skrevet

Jeg og tenåringen bytter hver gang. Jeg bruker 2, et til håret og et til kroppen. Mannen bruker håndduken 2 ganger.

Badehåndduken bruker jeg i tillegg til å tørke meg i underlivet med, ønsker ikke å smøre dette i fjeset neste gang. Jeg står også på den og gnir bort hud under føttene.

Nei aldri i livet om jeg bruker den om att!!

Hårhåndduken blir automatisk brukt som rent håndkle ved vasken. For håret er jo helt rent.

Ja det blir en del vasking men tørker i trommel så slipper å henge opp hånddukene.

Anonym poster: 78e2823c27bdfc8237be4dc9c4915a23

Skrevet

Kan fort gå 2-3 uker. Dusjer ca hver fjerde dag.

Anonym poster: 34cbb21629abd65d59db517d92d07689

Kjenner jeg blir overrasket at voksne mennesker ikke dusjet oftere enn hver 4 dag!!! Skjønner det er lite fysisk aktivitet på deg!

Anonym poster: 62d1665ff55214c9f0a6ac33daffe649

Skrevet

Man er jo rein etter man har dusjet, og tørker seg. Handkledet blir jo ikke skittent av å tørke en rein kropp. Bruker hankle flere ganger jeg. 3-4 ganger. Men skifter undertøy hver dag hehe :)

jeg tørker ikke meg selv i ansiktet med noe som jeg kanskje har tørket rumpa med. uansett hvor ren man er. jeg slikker for eksempel ikke samboer i rompa, uansett hvor mye han har dusjet. men hver sin smak da...

Anonym poster: b5f09920d1545a0433c89fc57a8c89f5

Skrevet

Kan fort gå 2-3 uker. Dusjer ca hver fjerde dag.

Anonym poster: 34cbb21629abd65d59db517d92d07689

Kjenner jeg blir overrasket at voksne mennesker ikke dusjet oftere enn hver 4 dag!!! Skjønner det er lite fysisk aktivitet på deg!

Anonym poster: 62d1665ff55214c9f0a6ac33daffe649

Og TRE uker med samme håndkle? noen som hater klesvask her altså? :P

Skrevet

Her brukes de flere ganger, selv om fjortisene i huset har funnet ut at de ikke kan gjøre det lenger. Nå har de fått beskjed om å vaske selv, så spørs hvor lenge det går før de begynner å bruke de flere ganger. For nå er det ikke flere honkler i skapet ( vi andre har våre honkler hengende og jeg skal på trass kun vaske våres når de trenger en vask. Rimelig lei unger som tror jeg syns det er super morsomt å vaske, tørke og brette tøy dagen lang)

Og har vi dusjen skal vi være rene, da skal ikke honkle bli skittent.

Anonym poster: fe510160cb0db266e7e1b7bd7088e592

HONKLER??????

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har ett håndkle til håret og ett til kroppen, bruker de 2-3 ganger på rad..

Skrevet

skifter også håndklær hver 14 dag. dusjer hver dag, og tenker miljøbevisst. de luker godt selv etter to uker, pg jeg er som regel ren etter at jeg har dusjet...:)

Anonym poster: 49808cc6ccf1e2b93db6244f40f49cf6

Skrevet

Håndkledet som jeg tørker håret med bruker jeg to ganger - håndkledet på kroppen vaskes for hver gang.

Det er fordi jeg alltid legger det på gulvet, og med katter gående rundt (de har sitt eget rom på badet) syns jeg det blir mest hygienisk :P

Gulvet er jo vasket og slikt, men det er alltids noe hår o.l som ligger på gulvet.

Anonym poster: 837b2ef7c15e14e324be52350a84bc12

Skrevet

Ser jeg skitne håndkler tar jeg de til vask. Ellers tar jeg en rassia der alle håndklærne blir rasket med og vasket. Har ikke helt oversikten til enhver tid over hvor mange ganger et håndkle blir brukt, så da er det greiest på den måte. Ser ikke behovet for å bytte håndkle etter hver dusj. Men etter en stund vil det jo samle seg litt mye døde hudceller o.l. i det.

De til hendene bytter jeg hver dag, bortsett fra på den lille doen der det ikke blir brukt like mye.

Skrevet

Har ikke noe fast system, men kan gjerne bruke samme håndkle 1-2 uker før det byttes. Dusjer hver dag.

Jeg synes det er morsomt å lese sånne tråder der folk fremstiller det som om det er masse bakterier i feks et håndkle og ekkelt å bruke flere ganger. Noen er jo så hysterisk redde for bakterier at det nesten tipper litt over. Samtidig bruker de gjerne feks kremer til å smøre kroppen med etterpå, eller sminke, eller hårstæsj som inneholder masse giftstoffer som trekker inn i huden. Men DET er ok. Gift ække farlig lissom... :D

Anonym poster: 341ef8550f5c3462ce0d152472030efd

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg og tenåringen bytter hver gang. Jeg bruker 2, et til håret og et til kroppen. Mannen bruker håndduken 2 ganger.

Badehåndduken bruker jeg i tillegg til å tørke meg i underlivet med, ønsker ikke å smøre dette i fjeset neste gang. Jeg står også på den og gnir bort hud under føttene.

Hårhåndduken blir automatisk brukt som rent håndkle ved vasken. For håret er jo helt rent.

Ja det blir en del vasking men tørker i trommel så slipper å henge opp hånddukene.

Hvorfor er håret helt rent, men ikke resten av kroppen? Da vasker du deg ikke nøye altså?

Skrevet

Har ikke noe fast regime på det vi... Jeg tar nå med meg alle håndduker når jeg skal vaske klær, av og til er de brukt 1 gang, andre ganger er de brukt 2-3 ganger.... 0 stress.

Anonym poster: 96c6f7e5b2a1b365e58639c86e1595e3

Skrevet

Bytter alle håndklær i huset en gang i uka, de henges opp etter bruk. Har et eget til gulvet som henges opp over dusjkabinettet.

Anonym poster: 57b965ea17bb7f78ac29cc9c01e96a68

Skrevet

Hvorfor er håret helt rent, men ikke resten av kroppen? Da vasker du deg ikke nøye altså?

Man tørker av seg hudceller.

Og jeg stapper ikke fingrene inn i sjura og vasker innvendig. Kanskje jeg gjør feil..?

Utflod kan godt komme på håndduken 1 min etter man skylte der nede sist.

Men er vel for renslig da..

Skrevet

Bruker 2 håndklær. Ett til håret og ett til kroppen.

Det til håret bruker jeg til kroppen neste gang jeg dusjer, det andre legger jeg til vask :-)

Skrevet

Bytter håndklær fast hver 14. dag :) Det har jeg oppvokst med og det kommer jeg til å fortsette meg.

Har ikke noe tro på overdreven renslighet, har bare godt av litt bakterier. Vi er en familie på fire med to unger i bhg og tilsammen hadde vi fem sykdager totalt i hele fjor :)

Anonym poster: a3f58db6ecb1e35cc1290de579c2a5a2

Skrevet (endret)

Brukar handklea fleire gongar (ca tre gongar mellom vask tenker eg), har eitt til hår og eitt til kropp.

I jobb som sjukepleiar har eg opplevd fleire eldre som brukar vaskeklutar om att i ca ei veke. Då snakkar vi ekkelt! Ofte dårleg oppvridd og fortsatt fuktig dagen etter, æsj!

Endret av ★
Skrevet

Meg fra #43 her, måtte google og fant ut at man abefaler faktisk å bytte håndkle 1-2 ganger i uken. Så ser at mine 14 dager er litt drøyt ;) Skal få rutiner på hver uke nå :)

Anonym poster: a3f58db6ecb1e35cc1290de579c2a5a2

Skrevet

Bruker ett til håret og ett til kroppen i ca. en uke. Kunne ikke tenkt meg å vaske håndkler hver dag, for mye skittentøysvask at jeg ikke tror jeg hadde hatt råd til det (strøm og vaskepulver).

Jenta mi bader ca. 1 gang i uka, noen uker blir det 2 ganger. Hun bruker håndkle rundt seg når hun spiser kvelds (som regel), og det blir skittent av det. Så vanligvis bruker hun håndkle kun en gang før det må vaskes.

Skrevet

Er på trening annenhver dag. Da har jeg nytt håndkle for hver gang..

Ser ikke noe problem med å bruke det samme 2-3 ganger om man dusjet hjemme, men noe over det synes jeg er ekkelt.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Man tørker av seg hudceller.

Og jeg stapper ikke fingrene inn i sjura og vasker innvendig. Kanskje jeg gjør feil..?

Utflod kan godt komme på håndduken 1 min etter man skylte der nede sist.

Men er vel for renslig da..

Ja du er nok for renslig ja...der har du det...

Skrevet

tar du da nytt håndkle hver gang, eller bruker du samme håndkle flere ganger?

Anonym poster: bd354f4a518c6bf5796f3453854efef5

Bruker det 2-3 ganger. Til gjengjeld dusjer jeg daglig, så SÅ skittent får det vel ikke blitt :)

Anonym poster: d612a3e1fbb37644cd6349aed838cedf

Skrevet

Man er jo rein etter man har dusjet, og tørker seg. Handkledet blir jo ikke skittent av å tørke en rein kropp. Bruker hankle flere ganger jeg. 3-4 ganger. Men skifter undertøy hver dag hehe smile.png

jeg tørker ikke meg selv i ansiktet med noe som jeg kanskje har tørket rumpa med. uansett hvor ren man er. jeg slikker for eksempel ikke samboer i rompa, uansett hvor mye han har dusjet. men hver sin smak da...

Tenkt på at det kanskje er mulig å bruke en klut til å tørke sprekken med? Evt bruke et hjørne av håndkledet til det? Hvis det lukter rumpe av deg når du kommer ut av dusjen, ville jeg nok vurdert å dusje en gang til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...