Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #26 Skrevet 7. januar 2013 Ser bokstaver/ord og tall i farger. så når jeg leser kan jeg blande to helt forskjellige ord hvis de har samme farge. Men merker det jo fordi det ikke har sammenheng. Var verre i matematikk på skolen da jeg kunne blande både tall og ord som omkrets og diameter. Jeg har alltid vært veldig flink i matte og husker spesielt en gang jeg fikk 6- i stedet for 6 fordi jeg hadde regnet ut med feil tall. men hadde jo gjort alt rett bare sett feil. Eller hodet mitt hadde tenkt feil. Vanskelig å forklare. Av samme grunn sier jeg ofte feil navn. For i mitt hode har de samme farge. Navnene jeg blander kan være ganske forskjellige. Som for eksempel Gunnar og Fredrik eller Viktor og Tobias. Det der har faktisk et navn (som jeg ikke kommer på i farta) Nå kom jeg på det; Synestesi! http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi Å hjelp! Jeg fant akkurat ut at jeg har det! Har alltid lurt på om alle andre har det sånn! Jeg har da spatial form synestesi.. Jeg ser kalenderåret foran meg som en avlang sirkel. Nå er vi i januar så nå er vi klokka ett på sirkelen. Men det jeg "bruker" mest er ukedagene. De går i en avlang "liggende" sirkel der helga er øverst og ukedagene er nederst. Det ser sånn her ut: Søndag. Lørdag. Mandag. tirsdag onsdag. torsdag. fredag Har flere det sånn? Anonym poster: 0b4ea2acf1550114d132fcc2f1908379
Eira <3 Familien Skrevet 7. januar 2013 #27 Skrevet 7. januar 2013 Perfeksjonist! Alt skal være perfekt. Jeg prøver å holde meg i skinnet og klarer det som oftest og heldigvis har jeg en mann som lukker ørene hvis det blir for ille. Kan vel også innrømme at jeg er altfor nysgjerrig, hadde jeg levd for hundre år siden hadde jeg vært en hjemmeværende husmor som løp rundt til naboene og fikk rede på alt. Sånn er da jeg:)
Miss Honey Skrevet 7. januar 2013 #28 Skrevet 7. januar 2013 Ser bokstaver/ord og tall i farger. så når jeg leser kan jeg blande to helt forskjellige ord hvis de har samme farge. Men merker det jo fordi det ikke har sammenheng. Var verre i matematikk på skolen da jeg kunne blande både tall og ord som omkrets og diameter. Jeg har alltid vært veldig flink i matte og husker spesielt en gang jeg fikk 6- i stedet for 6 fordi jeg hadde regnet ut med feil tall. men hadde jo gjort alt rett bare sett feil. Eller hodet mitt hadde tenkt feil. Vanskelig å forklare. Av samme grunn sier jeg ofte feil navn. For i mitt hode har de samme farge. Navnene jeg blander kan være ganske forskjellige. Som for eksempel Gunnar og Fredrik eller Viktor og Tobias. Det der har faktisk et navn (som jeg ikke kommer på i farta) Nå kom jeg på det; Synestesi! http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi Å hjelp! Jeg fant akkurat ut at jeg har det! Har alltid lurt på om alle andre har det sånn! Jeg har da spatial form synestesi.. Jeg ser kalenderåret foran meg som en avlang sirkel. Nå er vi i januar så nå er vi klokka ett på sirkelen. Men det jeg "bruker" mest er ukedagene. De går i en avlang "liggende" sirkel der helga er øverst og ukedagene er nederst. Det ser sånn her ut: Søndag. Lørdag. Mandag. tirsdag onsdag. torsdag. fredag Har flere det sånn? Anonym poster: 0b4ea2acf1550114d132fcc2f1908379 haha så kult
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #29 Skrevet 7. januar 2013 Jeg vet ikke, men syns at det er veldig rart at jeg konsekvent leser ord feil for tiden (gravid) Feks: Tangerudbakken = Bjørkelangen (hvorfor???) Døper = dreper (en del merkelige tråder her ang dåp i det siste?) og mange mange andre ting som jeg ikke kommer på i farta (nevnte jeg at jeg har litt gullfiskhukommelse også?) Anonym poster: 278118af304373ad62aaa9688b0fc376 Hehehe, kjenner meg igjen her altså! Noen ganger leser jeg setninger feil gang på gang og skjønner ingenting. Og sier mye feil Anonym poster: ded6ee86776233aed60c092112d4d8a9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #30 Skrevet 7. januar 2013 Ser bokstaver/ord og tall i farger. så når jeg leser kan jeg blande to helt forskjellige ord hvis de har samme farge. Men merker det jo fordi det ikke har sammenheng. Var verre i matematikk på skolen da jeg kunne blande både tall og ord som omkrets og diameter. Jeg har alltid vært veldig flink i matte og husker spesielt en gang jeg fikk 6- i stedet for 6 fordi jeg hadde regnet ut med feil tall. men hadde jo gjort alt rett bare sett feil. Eller hodet mitt hadde tenkt feil. Vanskelig å forklare. Av samme grunn sier jeg ofte feil navn. For i mitt hode har de samme farge. Navnene jeg blander kan være ganske forskjellige. Som for eksempel Gunnar og Fredrik eller Viktor og Tobias. Det der har faktisk et navn (som jeg ikke kommer på i farta) Nå kom jeg på det; Synestesi! http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi Å hjelp! Jeg fant akkurat ut at jeg har det! Har alltid lurt på om alle andre har det sånn! Jeg har da spatial form synestesi.. Jeg ser kalenderåret foran meg som en avlang sirkel. Nå er vi i januar så nå er vi klokka ett på sirkelen. Men det jeg "bruker" mest er ukedagene. De går i en avlang "liggende" sirkel der helga er øverst og ukedagene er nederst. Det ser sånn her ut: Søndag. Lørdag. Mandag. tirsdag onsdag. torsdag. fredag Har flere det sånn? Anonym poster: 0b4ea2acf1550114d132fcc2f1908379 Jeg "ser" tall i trapp, vanskelig å forklare. Anonym poster: ded6ee86776233aed60c092112d4d8a9
Voilà Skrevet 7. januar 2013 #31 Skrevet 7. januar 2013 Sånn generelt så har jeg bare rare interesser, har en rar måte å være rundt mennesker på og sier selv at jeg elsker å være rar. (Jeg får høre at jeg er rar støtt og stadig, og tar det som et kraftig kompliment;)) Dessuten har jeg en del psykiatriske diagnoser som nærmest "forventer" at jeg skal være rar.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #32 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har et sært forhold til navn (på mennesker) å greier ikke si alle fordi det føles rart. Blant annet får jeg helt hetta om jeg må si navnet til mannen om han hører det... Å det er et helt ordinært navn. Går greit om han ikke er der da.. Anonym poster: 55c2b8d0f7ab2afb9f8d73d9e6a785bb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #33 Skrevet 7. januar 2013 Elsker sjokolade, f.eks firkløver og crispo, men jeg klarer ikke se på baksiden av platen for jeg hater slike klumper.. Anonym poster: b8a7ba2e26da9e2e41c44341913007f0
Magia Skrevet 7. januar 2013 #34 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har ofte indre samtaler med meg selv, hvor jeg "skriver" det jeg "sier" på tastatur i hodet. Jeg skriver også ofte det jeg hører som andre sier eller f eks på tv, radio ol. All den mentale treningen på tastaturet har gjort meg ekstrem rask til å skrive Jeg må også gå i takt til musikken hvis jeg hører på musikk ute. Da gjør jeg det samtidig som jeg skriver sangteksten i hodet ettersom jeg hører den.
*Yuna* Skrevet 7. januar 2013 #35 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har angst for krøllete laken Får frysninger hvis jeg ser det og har lyst til å stramme og teipe fast lakenet til madrassen. Er livredd for å gå ut på dekk på ferjer, redd jeg skal falle over bord. Hater sand, syns det er grusomt når den fester seg og "størkner" på bena. Når jeg har lagt meg leker jeg psykolog inni hodet mitt og har en samtale med meg selv. Rart jeg ikke får sove Er forøvrig ganske normal da
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #37 Skrevet 7. januar 2013 Ekstremt god hukommelse, vet gjerne omtrent dato og tidspunkt for det meste som har skjedd. Fryktelig frustrert over hvor enkle andre mennesker er. Men jeg sier det aldri. Et snill, selvoppofrende og empatisk. "Ser" alt alle snakker om- livlig fantasi. Er noe clearvoyant. Kan ikke skylle ned på toalettet før døra er låst opp. Redd det sluker meg. Ubegrunnet frykt for å møte levende døde. Anonym poster: 0a86bd5ebe6e24ae39ab1adbc2d8289c
SophiesMum<3 Skrevet 7. januar 2013 #38 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har ofte indre samtaler med meg selv, hvor jeg "skriver" det jeg "sier" på tastatur i hodet. Jeg skriver også ofte det jeg hører som andre sier eller f eks på tv, radio ol. All den mentale treningen på tastaturet har gjort meg ekstrem rask til å skrive Jeg må også gå i takt til musikken hvis jeg hører på musikk ute. Da gjør jeg det samtidig som jeg skriver sangteksten i hodet ettersom jeg hører den. Dette gjør jeg også! "Skriver" ned alle tankene mine. Og så "skriver" jeg samtaler jeg har med andre. "Skriver" ned det de sier og så mine svar. Utrolig slitsomt av og til
skinnfilla Skrevet 7. januar 2013 #39 Skrevet 7. januar 2013 Jeg kan ikke stave feil. Ser orda inni hodet. Og husker det for alltid. Får fysisk vondt av skrivefeil Vet utrolig mye rart om alt mulig og husker dato og årstall veldig godt. Men å kjøpe med tannkrem eller kattemat , det klarer jeg ikke huske:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #40 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har ofte indre samtaler med meg selv, hvor jeg "skriver" det jeg "sier" på tastatur i hodet. Jeg skriver også ofte det jeg hører som andre sier eller f eks på tv, radio ol. All den mentale treningen på tastaturet har gjort meg ekstrem rask til å skrive Jeg må også gå i takt til musikken hvis jeg hører på musikk ute. Da gjør jeg det samtidig som jeg skriver sangteksten i hodet ettersom jeg hører den. Jeg også skriver inni hodet, og teller bokstaver i ordene og finner et mønster. Anonym poster: ded6ee86776233aed60c092112d4d8a9
Galskapens overhode Skrevet 7. januar 2013 #41 Skrevet 7. januar 2013 Ingen andre enn jeg får brette håndklær og sengetøy hjemme hos oss. Alle gjør det feil. Så da må jeg gjøre det om igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #42 Skrevet 7. januar 2013 Bare MÅ gå er sted for meg selv og riste vilt på hendene hvis det er noe jeg blir veldig opprømt/glad/oppspilt over. Må få ut energien på et vis. Veldig flaut. Har ikke klart å skjule dette for ungene, og åtteåringen hermet og flirte godslig av meg for noen dager siden.... Jaja, må vel bare akseptere dette trekket ved meg selv :-) Ellers så tror jeg ikke jeg har så mange andre spesialiteter. Anonym poster: ba5af45b11e32076f5e3aa800d1710f7
<3 Skrevet 7. januar 2013 #43 Skrevet 7. januar 2013 Teller hvor mange bokstaver det er i ord og higer etter å lage setninger som hører best sammen med tanke på antall bokstaver i hvert ord.. Gud nå følte jeg meg RAR :-P
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. januar 2013 #44 Skrevet 7. januar 2013 Å hjelp! Jeg fant akkurat ut at jeg har det! Har alltid lurt på om alle andre har det sånn! Jeg har da spatial form synestesi.. Jeg ser kalenderåret foran meg som en avlang sirkel. Nå er vi i januar så nå er vi klokka ett på sirkelen. Men det jeg "bruker" mest er ukedagene. De går i en avlang "liggende" sirkel der helga er øverst og ukedagene er nederst. Det ser sånn her ut: Søndag. Lørdag. Mandag. tirsdag onsdag. torsdag. fredag Har flere det sånn? Anonym poster: 0b4ea2acf1550114d132fcc2f1908379 Her også! Men min uke-sirkel går andre veien... Har det med synestesi å gjøre altså? Må lese meg opp skjønner jeg!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #45 Skrevet 7. januar 2013 Blir dere ikke kjempetørre på hendene, da? Spesielt nå om vinteren? Tips meg gjerne om milde såper. Jeg vet ikke om det er sært, men jeg liker ikke "ting". Vet ikke om noen som har kastet like mye som meg. Får frysninger når jeg ser programmer om såkalte horders. Anonym poster: d991eff914d568d8244975b2a035b501 Jo, jeg blir alle fall knusk tørr. Jeg bruker hundrevis av kroner på dyre og gode håndkremer i mnd. Sonett rosesåpe fra helsekosten er fantastisk!!! Jeg jobber som terapeut og vasker hendene veldig mange ganger i løpet av arbeidsdagen. Blir tørr på hendene av absolutt alle andre såper. Én vask med annen såpe og jeg blir knusktørr på hendene. Men når jeg bare bruker Sonett både på jobb og hjemme blir jeg aldri tørr på hendene! Den er flytende, du får den med pumpeflaske og refill på en liter. Den er veldig drøy i bruk, så du trenger bare pumpe en tredjedel ned for å få nok til en god håndvask. Jeg kan ikke være foruten denne såpen! Hm... burde egentlig fått penger av produsenten for all den gode reklamen jeg gir denne såpen (Når alt det er sagt så er det kanskje en idé å jobbe med årsaken til at du/dere vasker hendene så veldig ofte, man kan ofte bedre på tvangstanker.) Anonym poster: b49e23ba38d343b51a71cd851f6e6487
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #46 Skrevet 7. januar 2013 Elsker sjokolade, f.eks firkløver og crispo, men jeg klarer ikke se på baksiden av platen for jeg hater slike klumper.. Anonym poster: b8a7ba2e26da9e2e41c44341913007f0 Haha, gullfin! Jeg har også fotografisk minne. Ser med EN gang om et tre er felt på vei til jobb, feks. Ellers så får jeg ikke puste av "tørre lyder". Det eg verst om jeg selv er tørr på hender eller føtter, og er i forskjellige stoffer. Det aller verste er fløyel! Iler også om andre lager tørre lyder med sine hender eller føtter. Jeg får seriøst ikke puste bare ved tanken nå! Innbiller meg at det føles litt likt for folk som ikke tåler gaffel mot tallerk, isopor eller negler mot tavle, feks. (Lyder jeg forøvrig driter i) Anonym poster: 0b1b4b6c31d7a265b58ea3018bd62c5c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #47 Skrevet 7. januar 2013 Teller hvor mange bokstaver det er i ord og higer etter å lage setninger som hører best sammen med tanke på antall bokstaver i hvert ord.. Gud nå følte jeg meg RAR :-P Jeg kjenner en som gjør det samme! Anonym poster: b49e23ba38d343b51a71cd851f6e6487
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #48 Skrevet 7. januar 2013 Jeg er perfeksjonist og ordens menneske når det kommer til alt fra småting til større ting. Blir dårlig av uorden å rot.. Fryktelig slitsomt noen ganger!! Anonym poster: 6a4b2b125bf49f7beaf9f17cb29b3467
Popelko Skrevet 7. januar 2013 #49 Skrevet 7. januar 2013 Jeg koser med overleppa mi hele tiden, bruker neglen. Blir ofte sår øverst på leppa. Hvis jeg synger en sang inni hodet mitt, og synger ett ord feil, må jeg begynne på nytt.
fiolregn Skrevet 8. januar 2013 #50 Skrevet 8. januar 2013 Hver gang jeg tenker på noe flaut jeg har sagt eller gjort så må jeg snakke høyt til meg selv og si "Ikke tenk på det, ikke tenk på det", gjerne mens jeg synger det til en nyoppfunnet melodi... Ellers så ser jeg også dager som farger.. har jeg gjort helt siden jeg var liten. Mandag er grønn, tirsdag gul, onsdag rød eller orange, torsdag grønn, fredag hvit, lørdag blå og søndag gul Merkelige greier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå