Gå til innhold

Hva er det rareste med deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater alle ord som slutter på "skt".

Raskt, friskt, barskt.. *Blaargghh*

Og så liker jeg ikke å sove med hodepute.

Anonym poster: 039fb8e7bf8c4b7575105d7ee789e7e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Skofantomet
Skrevet

Jeg vasker hendene hele tiden. Okei, nesten hele tiden, tror det går 4 handsåper i uken og jeg kan ikke bruke hvilken som helst handsåpe :)

Skrevet

Har mangemange psykiske diagnoser, og slikt kan man bli litt rar av ;)

Anonym poster: 3664aea2866d8c347d4c79912956c792

Skrevet

Veldig nysgjerrig.

Spør heller spørsmål på rams istedenfor den pinlige stillheten.

Forteller gjerne å for å unngå den.

Praaaaatsooom :)

Anonym poster: 9bc16ad188b434ac8a3a23e2e9898cac

Skrevet
Jeg vasker hendene hele tiden. Okei, nesten hele tiden, tror det går 4 handsåper i uken og jeg kan ikke bruke hvilken som helst handsåpe :)

Da er vi to. Vasker hendene hele tiden! :P

Skrevet

Blir dere ikke kjempetørre på hendene, da? Spesielt nå om vinteren?

Tips meg gjerne om milde såper.

Jeg vet ikke om det er sært, men jeg liker ikke "ting". Vet ikke om noen som har kastet like mye som meg. Får frysninger når jeg ser programmer om såkalte horders.

Anonym poster: d991eff914d568d8244975b2a035b501

Skrevet

Ser bokstaver/ord og tall i farger. så når jeg leser kan jeg blande to helt forskjellige ord hvis de har samme farge. Men merker det jo fordi det ikke har sammenheng.

Var verre i matematikk på skolen da jeg kunne blande både tall og ord som omkrets og diameter. Jeg har alltid vært veldig flink i matte og husker spesielt en gang jeg fikk 6- i stedet for 6 fordi jeg hadde regnet ut med feil tall. men hadde jo gjort alt rett bare sett feil. Eller hodet mitt hadde tenkt feil.

Vanskelig å forklare.

Av samme grunn sier jeg ofte feil navn. For i mitt hode har de samme farge. Navnene jeg blander kan være ganske forskjellige. Som for eksempel Gunnar og Fredrik eller Viktor og Tobias.

Skrevet
Blir dere ikke kjempetørre på hendene, da? Spesielt nå om vinteren? Tips meg gjerne om milde såper. Jeg vet ikke om det er sært, men jeg liker ikke "ting". Vet ikke om noen som har kastet like mye som meg. Får frysninger når jeg ser programmer om såkalte horders. Anonym poster: d991eff914d568d8244975b2a035b501

Jo, jeg blir alle fall knusk tørr. Jeg bruker hundrevis av kroner på dyre og gode håndkremer i mnd.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Veldig nysgjerrig.

Spør heller spørsmål på rams istedenfor den pinlige stillheten.

Forteller gjerne å for å unngå den.

Praaaaatsooom :)

Anonym poster: 9bc16ad188b434ac8a3a23e2e9898cac

Det er jo ikke rart, bare søtt :D

Skrevet

"Eller hodet mitt hadde tenkt feil." :-)

Knall setning, hahaha:)

Men merkelig og interessant, fortell gjerne mer om disse fargene og hvordan de først dukket opp. Gir du ord og tall farger eller skjer det helt ubevisst?

Gjest Skofantomet
Skrevet
Blir dere ikke kjempetørre på hendene, da? Spesielt nå om vinteren? Tips meg gjerne om milde såper. Jeg vet ikke om det er sært, men jeg liker ikke "ting". Vet ikke om noen som har kastet like mye som meg. Får frysninger når jeg ser programmer om såkalte horders. Anonym poster: d991eff914d568d8244975b2a035b501

Jo, jeg blir alle fall knusk tørr. Jeg bruker hundrevis av kroner på dyre og gode håndkremer i mnd.

Samme her. Auer meg for de tørre hendene som gråter av fuktmangel, selvom jeg er skyld i det selv :D

Skrevet

Jeg hater krøllete sokker!! Mine egne sokker kan aldri være krøllete, men jeg syns synd på mannen min, og syns det ser vondt ut hvis sokkene hans er krøllete....

Så jada, dette kan bli enkelt å kutte ut å tenke på når vi får en baby :D

Anonym poster: 09d4878c54e83a247bf1250f660e3b5f

Skrevet

Jeg vet ikke, men syns at det er veldig rart at jeg konsekvent leser ord feil for tiden (gravid)

Feks: Tangerudbakken = Bjørkelangen (hvorfor???)

Døper = dreper (en del merkelige tråder her ang dåp i det siste?)

og mange mange andre ting som jeg ikke kommer på i farta (nevnte jeg at jeg har litt gullfiskhukommelse også?)

Anonym poster: 278118af304373ad62aaa9688b0fc376

Skrevet

"Eller hodet mitt hadde tenkt feil." :-)

Knall setning, hahaha:)

Men merkelig og interessant, fortell gjerne mer om disse fargene og hvordan de først dukket opp. Gir du ord og tall farger eller skjer det helt ubevisst?

Har vært sånn siden jeg var liten. Hvis jeg så et gult 4-tall syns jeg det ble helt feil for det skal jo være rødt! både 2-tall og 6-tall er blått men 2-tallet en litt lysere blåfarge. Bare er sånn og har alltid vært sånn vet ikke hvorfor ;)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Promper på glass og lukter på det.....

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ser bokstaver/ord og tall i farger. så når jeg leser kan jeg blande to helt forskjellige ord hvis de har samme farge. Men merker det jo fordi det ikke har sammenheng.

Var verre i matematikk på skolen da jeg kunne blande både tall og ord som omkrets og diameter. Jeg har alltid vært veldig flink i matte og husker spesielt en gang jeg fikk 6- i stedet for 6 fordi jeg hadde regnet ut med feil tall. men hadde jo gjort alt rett bare sett feil. Eller hodet mitt hadde tenkt feil.

Vanskelig å forklare.

Av samme grunn sier jeg ofte feil navn. For i mitt hode har de samme farge. Navnene jeg blander kan være ganske forskjellige. Som for eksempel Gunnar og Fredrik eller Viktor og Tobias.

Jeg har hørt at det er noe som heter "sanseblanding" Kanskje du har dette?

Ei venninne av meg ser farger på ord og navn og det er veldig spennende syns jeg.

Skrevet
Promper på glass og lukter på det.....

Yeah but no but yeah but no but!

Skrevet

Akkurat sånn er jeg også. Jeg har navnepar som treffer samme sted i hue. Har fornærmet flere med dette. Om noen presenterer seg som Otto eller Kurt, så har jeg ikke peiling etterpå hva de sa. Eller f.eks. så gir blant annet søndag, saltpølse og Alexander helt like assosiasjoner og tilhører samme "boksen". Har mange sånne...

Anonym poster: ebf8b9a5b70de35c932e62bb7a0e4484

Skrevet

Jeg hater alle ord som slutter på "skt".

Raskt, friskt, barskt.. *Blaargghh*

Og så liker jeg ikke å sove med hodepute.

Anonym poster: 039fb8e7bf8c4b7575105d7ee789e7e0

Hva med et ord jeg bruker FLITTIG, nemlig "FlinkT" .

(vet at det ikke egentlig er et ord, men syntes det er så flinkt, å si flinkt!)

Skrevet

At jeg ofte sitter med hode litt på skakke og at jeg må alltid bestemme sittplass før noen andre setter seg fordi jeg er døv på ene øret.

Skrevet

Jeg hater krøllete sokker!! Mine egne sokker kan aldri være krøllete, men jeg syns synd på mannen min, og syns det ser vondt ut hvis sokkene hans er krøllete....

Av ren nysgjerrighet må jeg spørre - stryker du sokkene dine?

Skrevet

Vanskelig å forklare.

Det der har faktisk et navn (som jeg ikke kommer på i farta) ;)

Skrevet

Vanskelig å forklare.

Nå kom jeg på det;

Synestesi! :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi

Skrevet

Av ren nysgjerrighet må jeg spørre - stryker du sokkene dine?

Så gal er jeg heldigvis ikke! ;)

Men jeg kaster de så fort de blir litt "slappe", jeg hater det når de ikke holder ser ordentlig oppe :)

Skrevet

Vanskelig å forklare.

Nå kom jeg på det;

Synestesi! :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Synestesi

Kult! så jeg er altså en synestetiker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...