Gå til innhold

Helt ærlig... Har du noen gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har heller aldri nasket sminke eller noe som helst typiske jenteting fra butikker, og kjenner ingen som har gjort det heller. Tror de som gjør det mener det er "vanlig", men ikke alle andre.

Jeg har stjålet EN ting fra butikk: Var på salg og fant et par BH-er i en kurv til 50 kr stykket. Plukket ut to like, bare med litt ulike størrelser. Gikk til prøverommet for å prøve, og plutselig hørte jeg et smell. Så ned og oppdaget at alarmbrikken hadde løsnet og falt av. Og så gjorde jeg noe jeg liksom aldri helt har forstått: Jeg kledde bare på meg, men beholdt den nye BH-en på. Og så gikk jeg og betalte for den andre. Fikk altså "to til prisen av en". Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Angret etterpå, i tillegg var de egentlig ganske stygge, og det var jo bare en av dem som passet!

Ellers har jeg stjålet to kule shotglass fra et utested en gang, var nok litt beruset. Og ei teskje fra en restaurant en gang på helgelangtur med baby som levde på barnemat på glass, og vi hadde glemt å ta med skje.

Og jeg stjal også sprit fra barskapet til foreldrene mine, og erstattet med vann. Det viste seg at det gjorde søsknene mine også, og foreldrene våre visste det, for flaskene inneholdt nesten BARE vann tilslutt. Flaut!

Anonym poster: 7dd8a402fa2b5e415693ffd607128ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri stjålet fra privatpersoner, men stjal noen klistermerker og slikt da jeg var lita. Ble redd etterpå.

Anonym poster: 3df69ebdf35eb1c1e78f64af675bee71

Skrevet

Ja.

Skrevet

Jeg stjal en fin marihøne-knapp fra en butikk ca 5 år gammel. Måtte gå tilbake til butikken, si unskyld og levere den tilbake. Aldri igjen.

Anonym poster: cbe99be60c07b57663f6b6cef92a4af1

Skrevet

Nei, faktisk ikke. Men jeg har opplevd å ha fått med meg varer som ikke har blitt slått inn på kassa. En gang et blad til over 60 kr. Da gikk jeg tilbake og betalte for det. En annen gang en pakke spaghetti og en sjokolade. Da har jeg gitt faen.

Skrevet

Stjal alkohol og røyk fra min stefar i min ungdom...

Skrevet

Ja, mange ganger. Jeg er en tyv!

Anonym poster: 827038a3e4c1c32b219f56c13921cc77

Skrevet

Stjålet, og stjålet fru Blom. Det kommer helt an på. Men jeg betalte ikke for telemarksbunaden en bekjent skulle lage til meg. Fikk bunaden før jeg hadde betalt og plutselig fantes det ingen adresse å fakturere. Hadde hemmelig adresse og nettopp byttet telefonummer. Som også var hemmelig. Så hun fant meg aldri. Betalte for bunadsølvet da. Kjøpte det hos gullsmed. Kunne aldri stjelt fra en butikk

Ble bunad og marokkoferie på meg det året :P

Anonym poster: e3cd25c9a5b7bb83c67c092ce981ae89

Skrevet

Nei - hadde helt ærlig altfor mye respekt for mamma og pappas meninger til å gjøre noe sånt. Hadde aldri turt!

Gjest Gullguttene
Skrevet

Stjålet, og stjålet fru Blom. Det kommer helt an på. Men jeg betalte ikke for telemarksbunaden en bekjent skulle lage til meg. Fikk bunaden før jeg hadde betalt og plutselig fantes det ingen adresse å fakturere. Hadde hemmelig adresse og nettopp byttet telefonummer. Som også var hemmelig. Så hun fant meg aldri. Betalte for bunadsølvet da. Kjøpte det hos gullsmed. Kunne aldri stjelt fra en butikk

Hvis det var fra en bekjent så hadde det vel ikke vært så vanskelig å finne tilbake til vedkommende?

Skrevet

Jo. For vi flyttet et stykke unna og hun kjenner ikke min familie eller omgangskrets:)

Skrevet

Jo. For vi flyttet et stykke unna og hun kjenner ikke min familie eller omgangskrets:)

Hun mente vel at du burde funnet denne kvinnen, slik at du fikk betalt!

Anonym poster: df4b8feb900fcdd6998a48372c75cac1

Skrevet

Blir ikke det litt feil?

Skrevet

Nei. Og jeg tviler egentlig sterkt på at dette er noe jenter flest har gjort/prøvd.

Skrevet

Ja

Men det var ikke med vilje, hadde lagt en pakke tyggis i lommen når jeg var å handlet, gikk tilbake og betalte når jeg oppdaget det.

Anonym poster: 9c8e3aa8e042ac0f2019d00143ad1e93

Skrevet

Jeg har desverre stjålet mye i min ungdom. Jeg var en snill liten pike helt til jeg begynte på vgs og havnet i "gale hender". Jeg begynte å skulke, røyke og stjele. Stjal lunsj på butikken ved skolen hver dag. Det var snakk om at jeg og venninene mine gikk sammen km hva vi skulle ta og hadde omtrent koltbord med dessert i klasserommet etterpå. Stjal nok for flere tusner.

Vi stjal også klær og sminke. Spesielt jeg og en vennine var helt ville. Og det verste var at vi var flinke. Reiste rundt på forskjellige sentere og forsynte oss med alt du kunne få tak i. Har nok stjålet klær for mange titusner.

Ikke at det hjelper, men hadde litt moral om man kan kalle det det. Stjal aldri fra privatpersoner og ga aldri bort ting som var stjålet i gave eller noe.

Det er helt utrolig at jeg har gjort noe slikt. Det har absolutt ikke noe å gjøre med mangel på penger eller dårlig oppdragelse heller. Men man blir avhengig av det. Det gir et adrenalinkick uten like. Jeg og vennina mi gjorde dette daglig. Hadde ordentlig rutiner, og kunne alt om alarmer i de forskjellige butikkene. Men tilslutt blir man så godt vandt og vandt til å søippe unna. Man vil ha mer og mer og tar flere og flere sjangser. Man blir uforsiktig. Vennina mi ble tatt, og jeg kom meg unna og fikk kvitta meg med det jeg hadde før vi måtte inn til Securitas. Vennina mi fikk bot og jeg slapp unna. Har ikke stjålet siden da. I dag er jeg faktisk en ærlig person med god moral. Tro det eller ei...

Anonym poster: b444989cea286e1447d1c57d721bb49f

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Ikke fra noen, med vilje.

Stjal sminke fra butikker da jeg var yngre. Fåtall jenter som ikke har gjort litt slik :)

Du er klar over at å stjele fra butikker ER å stjele fra NOEN ??

Du stjeler fra butikkens eier, du kunne like godt ha stappet hånda ned i veska til vedkomende....det blir akuratt det samme.

Litt sånn teit å si at du ikke stjal med vilje, det går jo ikke an.

Nomin så hissigpropp a gitt :P

Jada, klar over det, slapp helt av.

Var en full dame, som jeg måtte hjelpe inn i en taxi, osv osv. Hadde sakene hennes som hun mistet ut av henda sine, bankkort + mobil, bankkortet måtte jeg gi til sjåføren så han kunne finne navn + adr, mye stress, mobilen klarte jeg å beholde selv. Ikke med vilje, men den v avskrudd, og ante ikke hvem dette var. Den mobilen bruker jeg som min egen den dag i dag.. Så det er jo stjeling , men ikke med vilje.

Du tuller nå? Jo det er med vilje!!

Det er fort gjort å finne ut hvem den telefonen tilhørte/tilhører.

Antar det var et simkort i den, da kunne du ringt operatøren å oppgitt IMEI koden. Så ville de funnet ut hvem den tilhørte fort som bare det.

Kjenner jeg blir veldig provosert av å lese det du skriver.

Det visste jeg ikke gikk ann nei... :) Bli så provosert du bare vil du. Du ser vel fra andre svar her at det er ganske normalt med litt stjeling blant jenter i tenårene.. så og bli så provosert og sint er vel bortkastet energi. Dumt gjort, det er jeg klar over:)

Da kan du jo gjøre det nå. Aldri for sent å ordne opp etter seg. Tenåringsunnskyldningen holder vel neppe nå lengere...
Gjest lykkeliggift
Skrevet

Å det sitter du å ler av ?
Skrevet

Jeg turte ikke stjele en pakke tyggis engang, men har smakt på druer og smågodt i butikken:)

Husker det var en butikk i bodø som solgte øredobber, smykker, hårpynt osv, vi ble alltid fotfulgt og fulgt med falkeblikk av betjeningen, skikkelig ekkelt, som om de forventet at vi unge skulle stjele...

Anonym poster: e6340f0e9d1b957c748509a3e8ac5dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...