Gå til innhold

Helt ærlig... Har du noen gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fra noen, med vilje.

Stjal sminke fra butikker da jeg var yngre. Fåtall jenter som ikke har gjort litt slik smile.png

Og det var ikke stjeling, eller med vilje?

Jo, mente at jeg ikke har stjålet fra privatpersoner, med vilje. Men det ble feil det og. For stjeling av røyk og alkohol av foreldre er jo det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stjelte mye når jeg var i 13-14 årsalderen. Er ikke stolt av det i dag.

Skrevet

Jeg stjal 200kr på fest en gang, aaner ikke hvem det var sin.

Også stal jeg en gang sminke og en gang en sjokolade.. huff.. *skamme seg*

Anonym poster: 73e89c9b548f414e81a1fb62881531d6

Skrevet

Stjal sminke fra butikker da jeg var yngre. Fåtall jenter som ikke har gjort litt slik :)

Du er klar over at å stjele fra butikker ER å stjele fra NOEN ??

Du stjeler fra butikkens eier, du kunne like godt ha stappet hånda ned i veska til vedkomende....det blir akuratt det samme.

Litt sånn teit å si at du ikke stjal med vilje, det går jo ikke an.

Nomin så hissigpropp a gitt :P

Jada, klar over det, slapp helt av.

Var en full dame, som jeg måtte hjelpe inn i en taxi, osv osv. Hadde sakene hennes som hun mistet ut av henda sine, bankkort + mobil, bankkortet måtte jeg gi til sjåføren så han kunne finne navn + adr, mye stress, mobilen klarte jeg å beholde selv. Ikke med vilje, men den v avskrudd, og ante ikke hvem dette var. Den mobilen bruker jeg som min egen den dag i dag.. Så det er jo stjeling , men ikke med vilje.

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Stjal sminke fra butikker da jeg var yngre. Fåtall jenter som ikke har gjort litt slik :)

Du stjeler fra butikkens eier, du kunne like godt ha stappet hånda ned i veska til vedkomende....det blir akuratt det samme.

Var en full dame, som jeg måtte hjelpe inn i en taxi, osv osv. Hadde sakene hennes som hun mistet ut av henda sine, bankkort + mobil, bankkortet måtte jeg gi til sjåføren så han kunne finne navn + adr, mye stress, mobilen klarte jeg å beholde selv. Ikke med vilje, men den v avskrudd, og ante ikke hvem dette var. Den mobilen bruker jeg som min egen den dag i dag.. Så det er jo stjeling , men ikke med vilje.

Du tuller nå? Jo det er med vilje!!

Det er fort gjort å finne ut hvem den telefonen tilhørte/tilhører.

Antar det var et simkort i den, da kunne du ringt operatøren å oppgitt IMEI koden. Så ville de funnet ut hvem den tilhørte fort som bare det.

Kjenner jeg blir veldig provosert av å lese det du skriver.

Skrevet

jepp.. da var jeg ikke gammel!

spurte mamma om penger til godteri og det fikk jeg ikke, så sa jeg at jeg skulle sykle på butikken å stjele.. Dette gjorde jeg, kom hjem fornøyd med en pose smågodt i buksebeinet :P lykken varte ikke lenge da mamma dro meg med til matbutikken og jeg måtte fortelle butikksjefen hva jeg hadde gjort å be om unnskyldning ..

lærte nok av den episoden for har aldri gjort det noen gang etter det!

Skrevet

Du tuller nå? Jo det er med vilje!!

Det er fort gjort å finne ut hvem den telefonen tilhørte/tilhører.

Antar det var et simkort i den, da kunne du ringt operatøren å oppgitt IMEI koden. Så ville de funnet ut hvem den tilhørte fort som bare det.

Kjenner jeg blir veldig provosert av å lese det du skriver.

Det visste jeg ikke gikk ann nei... :) Bli så provosert du bare vil du. Du ser vel fra andre svar her at det er ganske normalt med litt stjeling blant jenter i tenårene.. så og bli så provosert og sint er vel bortkastet energi. Dumt gjort, det er jeg klar over:)

Skrevet

Har stjålet et bind en gang.

Når jeg var 16 eller noe sånt og var borte, og turte ikke spørre.

Så derfor snoket jeg i skapet på badet og tok et bind..

Men hadde ikke blitt sur om noen hadde gjort det samme mot meg :)

Anonym poster: 73b6bc3f9129c2585e926888036cf574

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Stjelte en pakk røyk en gang, ellers så er jeg dårlig på slikt.. Hvem skulle tro det, dere trodde vel jeg stja i bøtter og spann, helt uten skrupler? ;)

Skrevet

Enda litt i rebell i meg og sniker meg til en smågodt i ny og ne fra butikken ..

Skrevet

Uff ja, jeg og ei venninne hadde en periode hvor vi stjal godterier på kiosken og litt sminke. Var livredd for å bli oppdaga, og angret meg alltid. Var ikke lenge vi gjorde dette da. Var vel 11 år kanskje. Og det verste er at faren min er politi:(, grøss, han hadde nok klikket kraftig om jeg hadde blitt oppdaget...

Anonym poster: 805163db7e7a46b656a5ca8f0c87358f

Skrevet

Nasket litt penger fra mine foreldre da jeg var i barneskolealder. Snakker 10ere. Jeg var godtesyk....

Ellers stjal jeg endel tobakk av pappa og alkohol fra dem da jeg gikk på ungdomsskolen. Passet på at det var så lite at de ikke merket det.

Har aldri stjålet fra venninner eller andre.

Ellers var det lett å stjele i butikker da jeg var fortis. Var ikke så mye alarmer og sånn den gang og konsekvensene ikke så store som nå. Jeg stjal fra butikk en gang. Aldri mer. Var så nervøs at jeg holdt på å drite på meg. hehe. Ga vekk bh-en jeg stjal. Hadde så dårlig samvittighet at jeg ikke klarte å bruke den..

Skrevet

Stjal en mascara i en butikk en gang da jeg var 14. Gikk med ei venninne som stjal heele tiden og skulle vise meg hvor lett det var!! Som eksempel stjal hun ei bukse til 600kr!!!

Jeg har dårlig samvittighet den dag i dag og holdt avstand fra denne venninnen i etterkant, ble aldri mer med henne til byen...nå har vi ingen kontakt.

Åh jo, stjeler av og til nå også. Sniker til meg prøvesmaking på druene i butikken. Er de ikke sure blir de heller ikke handlet :-)

Skrevet

ja, både fra venner (i ungdommen) og nå litt i butikk (nasking)

Anonym poster: 676decf3cc2044c46742c3a350204339

Skrevet

Har aldri stjålet noe fra venner eller bekjente. Men da jeg var yngre (11,12 år) var det en periode vennegjengen fra klassen stjal mye på butikker. Type sminke,smykker,hårpynt.nøkkelringer og generelt dall! tror vi gjorde det for å være litt kule egetlig,men de fleste av oss fikk veldig dårlig samvittighet og hoppet av denne "trenden" pluss at foreldrene våre begynte og lure på hvor mye av sakene våre kom i fra,selv om det va lett å skylde på at "jeg låner det av en vennine" etc. mamma begynte faktisk og spørre om kvitteringene på alt nytt jegllom hjem med,meget mistenksom,så kan ikke skylde det på oppdragelse du lengre opp her som mente det. Barn er uuutrolig lettpåvirkelige og gjør det meste for å være "kul" og å være som "alle andre". men har aldri stjålet fra noen etter der.verken venner eller familie. (ok,vanns ut vodkaen til mamma i fjortis tida) men aldri penger og slikt:) leverer også inn selvfølgelig om jeg finner en lommebok eller noe. Jeg og eo vennine fant en veske me gavekort og 1000 kr i en gang,hun ville beholde,jeg levere inn.ble flere timer med diskusjon,men jeg vant;-)

Anonym poster: 901f64bce8fd4e2574f7a4ab6122f725

Skrevet

Ja, en gang. Stjal slike silikoninnlegg som en kan legge i bh-en for å få større pupper en gang da jeg var 13/14. Turte ikke å spørre mamma om hun kunne kjøpe de til meg. Det var ikke bare puppene som ble større, det ble også den vonde samvittighetsklumpen i magen. Har aldri tatt noe før eller siden :-)

Skrevet

Jeg stjal to viskelær fra ei venninne da jeg var ca 7 år. Av den typen som luktet sjokolade og så ut som en sjokoladeplate. Var veldig misunnelig for hun fikk så mye sånne viskelær, og det var populært å samle på sånne på begynnelsen av 80-tallet.

Turde ikke ha dem hjemme så jeg gravde dem ned i snøen. Men så fikk jeg så fryktelig dårlig samvittighet så jeg skulle grave dem opp og smugle dem tilbake til henne. Dessverre fant jeg dem ikke, så da klarte jeg ikke annet enn å tilstå ovenfor henne... ;-) Hehe, syns det er en litt søt historie om dårlig samvittighet. Nå skal det sies at hun brydde seg ikke i det hele tatt - hun fikk jo bare nye hvis hun ville... :-)

Anonym poster: 0b76bb8cd603de783933a496036a8b63

Skrevet

Beklager, men det er nok heller mindretallet av jenter som stjeler sminke skjønner du. Du kan ikke hjemme deg bak 'alle andre gjorde/gjør det'. Du har vært en tyv, ikke formildende at det er fra butikk heller.

Anonym poster: d0d3d2d0643ed17c248ef80bd7c57d2c

Skrevet

Jeg har stjålet EN gang -og den ene gangen virket preventivt for resten av livet mitt. Jeg hadde ei venninne -enebarn av velstående foreldre- som hadde flere sparebøsser FULLE av penger.. Selv hadde jeg ikke en sparebøsse engang.. Hun helte ut masse penger på gulvet. Idet hun gikk ut av rommet, så stjal jeg 10 kroner fra henne! Min aller beste venninne! :o Jeg var 7 år og slet med verdens svarteste samvittighet evig lenge.. Lå og grublet på kvelden om hvordan jeg skulle få lagt 10 kroner tilbake i bøssa hennes uten at hun fikk vite at jeg hadde tatt en 10'er fra henne.. Vi flyttet like etterpå og den mynten har hengt ved meg siden..

Anonym poster: d7e8e07d7a506e56da1a88760bf6b58a

Skrevet

Enda litt i rebell i meg og sniker meg til en smågodt i ny og ne fra butikken ..

Du mener pøbel?

Skrevet

Du mener pøbel?

Pøbel,rebell,opprørsk,slett moral kall det hva du vil ;)

Skrevet

Beklager, men det er nok heller mindretallet av jenter som stjeler sminke skjønner du. Du kan ikke hjemme deg bak 'alle andre gjorde/gjør det'. Du har vært en tyv, ikke formildende at det er fra butikk heller.

Gjemmer jeg meg bak noen ? ....

Skriver ikke anonymt en gang, og sier jeg har vært en teit drittunge, og at jeg angrer og det var dumt?

Og hvorfor er det JEG som får kjeft her ? Jeg er jo bare en av mange her som svarer et ærlig ja, på spm som blir stilt :)

Og jo, jeg tror det er et flertall som har stjålet noe.. Ikke nødvendigvis sminke fra butikker, men generelt. Som f.eks bare godteri fra butikken.

Sitter ikke og sier at de fleste jenter har vært butikktyver.

Skrevet

Jeg fant en lommebok en gang. I den var det 350 ett eller annet kroner. Jeg var fattig student og tok 300 av de pengene og kjøpte meg noe god mat og snacks som jeg aldri ellers unnet meg. Hadde utrolig vondt i magen når den lommeboken ble levert på politistasjonen.

Anonym poster: 1eb2fbe8df608f8c3a8e730008fab074

Skrevet

Jeg stjal masse når jeg vsr rundt 10-11 år. Jeg skammet meg når jeg gjorde det, og jeg turte nesten ikke tenke på det. Nå når jeg er blitt voksen og mer reflektert, tror jeg det nok var fordi det var så mye å bekumre seg hkemme/skolen (ble mobbet, min far døde, hadde nesten ingen venner, levde under fsttiggrensen) at jeg muligens har brukt det som rn slags avreagering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...