Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #51 Skrevet 5. januar 2013 Vært på jobb med omgangssyke og andre vanlige sykdommer mange ganger, har også jobbet (om enn bare deltid) med hyperemesis. Det første kan jeg forsvare til tross for smittefare, mens jobbingen gjennom svangerskapet i stor grad har vært en enorm egotripp. Jeg gjør ikke en like god jobb som jeg pleier, andre må ta hensyn til meg, familien har fungert som en forelderfamilie med ett ekstra (og vanskelig) barn, og ikke minst, så er mageboeren liten av vekst ( uten at dette trenger å ha noen sammenheng). Sett tilbake på ser jeg faktisk at "høy arbeidsmoral" kommer med en pris... Og nei, jeg føler meg ikke flink som har holdt ut... Har fortsatt dårlig samvittighet for ikke å ha klart å jobbe 100%... Anonym poster: daef454c9fc7acb390f8e803c8760d35
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #52 Skrevet 5. januar 2013 Jo, jeg har også vært kvalm og sliten. I begynnelsen måtte løpe på do på jobb for å spy, men det gikk nå det også. Tror enkelt og greit at folk har ulik arbeidsmoral og ulik terskel for å sykemelde seg. Mener ikke at ingen gravide skal sykemelde seg, men tror mange sykemelder seg litt vel tidlig. HI Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #53 Skrevet 5. januar 2013 Jo, jeg har også vært kvalm og sliten. I begynnelsen måtte løpe på do på jobb for å spy, men det gikk nå det også. Tror enkelt og greit at folk har ulik arbeidsmoral og ulik terskel for å sykemelde seg. Mener ikke at ingen gravide skal sykemelde seg, men tror mange sykemelder seg litt vel tidlig. HI Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633 Ja du har vel fasiten du! Anonym poster: bdc190de54dbdb76fd423f5a6d0f3bf5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #54 Skrevet 5. januar 2013 Hahaha, jeg har jo ikke fasiten, men det er jo en kjent ting at stadig flere og flere unge sykemelder seg tidlig i graviditet. Traff tydeligvis er nerve hos noen her.. Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #55 Skrevet 5. januar 2013 Jo, jeg har også vært kvalm og sliten. I begynnelsen måtte løpe på do på jobb for å spy, men det gikk nå det også. Tror enkelt og greit at folk har ulik arbeidsmoral og ulik terskel for å sykemelde seg. Mener ikke at ingen gravide skal sykemelde seg, men tror mange sykemelder seg litt vel tidlig. HI Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633 Har ikke noe med arbeidsmoral å gjøre, for noen så kan det være viktig å ta det med ro, for å kunne beholde det som er i magen. På noen arbeidsplasser lar det seg ikke gjøre at noen løper fram og tilbake for å spy. Jobbet i barnehage med mye løft, fikk bekkenløsning og ble 100% sykemeldt i uke 25. Ville gjerne jobbe, men kunne ikke pga smerter. Selv om du mente det passet seg å løpe fram og tilbake for å spy er det ikke sikkert dine arbeidskollegaer syns så særlig om det, og at du kommer på jobb sliten og lei kan ødelegge mye. Anonym poster: 94fd8ec87516ade19b9b8eef4e0f797f
Mamma_til_2 Skrevet 5. januar 2013 #56 Skrevet 5. januar 2013 Hahaha, jeg har jo ikke fasiten, men det er jo en kjent ting at stadig flere og flere unge sykemelder seg tidlig i graviditet. Traff tydeligvis er nerve hos noen her.. Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633 Selv om noen syns det er greit som gravid og slite seg ut og spy på jobb er det ikke sikkert at kollegaene dems syns det er så kult og ha en gravid på jobb som alle må ta hensyn til hele dagen pga plager som egentlig tilsier sykemelding, ingen arb.giver kommer i ettertid og sier "takk for at du slet deg ut på jobb"
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #57 Skrevet 5. januar 2013 Jeg er sykmeldt på grunn av bekkenløsning, blødninger, ekstrem kvalme(uten oppkast, men det kan være ille nok det også skjønner du) og lavt blodtrykk. Det er da ikke noe jeg deler med "alle", for det er MIN sak hvorfor jeg er sykmeldt! Og jeg sier som sjefen sier: "det er ingen som kommer å klapper deg på skulderen om du mister babyen din pga jobben" Anonym poster: 903d0e75b6c63af92a266daa8616c4c2
Liljekonvall<3 Skrevet 5. januar 2013 #58 Skrevet 5. januar 2013 Har du født enda Hi? Eller oppdratt barn? Da ser du kanskje at vi er veldig forskjellig! Det er INGEN svangerskap som er like, akkurat som ingen fødsler eller barn er det.. Jeg fødte fint uten epidural, men jeg ser ikke ned på de som trenger det heller. Jeg hadde et helvete etter fødsel med mye smerter, men jeg er da for pokker ingen pingle, selvom en god venninne ikke kjente noe ubehag..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. januar 2013 #59 Skrevet 5. januar 2013 Må le av hele tråden. Skjønner nå for en utrolig "dårlig" gravid jeg er som "sutrer" over bekkenløsning.. Skryt gjerne på deg at du har vært plaget hi. Men jeg vil påstå du har vært heldig. Har man vært plaget med bekkenløsning og ekstrem kvalme ville man aldri uttalt seg på den måten du gjør. For da et man hva det dreier seg im. Klart det er folk som utnytter systemet fordi de har dårlig arbeidsmoral.. Slike fins i alle kategorier, gravid eller ikke. Men det er ikke gøy å bli satt i bås som gravid fordi man sykemelder seg "for tidlig". Jeg har høy arbeidsmoral, tro du meg.. Men måtte kaste inn hånkle tidlig denne gangen desverre.
Krystallen Skrevet 5. januar 2013 #60 Skrevet 5. januar 2013 Jaja.. Det er merkelig at ingen synes det er gale når ikke gravide sykemelder seg for div grunner, som omgangssyke, problemer ryggen, hoften, osv osv.. Mens gravide MÅ jobbe for det er jo ingen sykdom!!?! Det er også trist at folk undervurderer gravide, som bekkenløsning. "Alle gravide har uansett bekkenløsning, bekkenløsning er jo ikke så gale" ifølge sjefen min. Jeg sov aldri pga ekstrem bekkenløsning i alle 3 ledd, ikke kunne jeg gå eller sitte. Grein mange ganger når jeg bet meg sammen for å gjøre et el annet. Men likevel brydde ingen seg, for det er jo baaaaare bekkenløsning. Sjefen og kollegaene var sure fordi jeg ikke kunne jobbe fullt. Helt sykt. Bare fordi jeg var gravid. Hadde jeg ikke vært gravid hadde det vært noe helt annet. Takket være jobben sliter jeg fortsatt med bekkenløsning, jeg gjorde mer enn jeg kunne pga samvittigheten min. Neste gang skal jeg gi faen i jobben, jeg skal heller tenke på min egen helse. Sånne folk som dere, HI, gjør det vanskeligere for gravide. Prøv heller å forstå dem. Hvorfor skal gravide bite sammen tennene og gjøre mer enn kroppen klarer? Er verken bra for barnet eller moren.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #61 Skrevet 5. januar 2013 Jeg vet ikke hva slags jobb du har, men der jeg jobber hadde det ikke vært mulighet for å løpe på do til enhver tid. Det ville vært uansvarlig og kunne i verste fall ført til store skader på både personer og ting. Tviler på at du har hatt hyperemesis i hvertfall. Jeg endte opp på isolat på sykehus bla for å få næring intravenøst. Var virkelig ikke i stand til å jobbe, kunne så vidt stå oppreist til tider. I første svangerskap kunne jeg være veldig kvalm og uvel men, gikk likevel på jobb selv om jeg kasta opp om morgningen. Kan absolutt ikke sammenlignes med skikkelig kvalme. Anonym poster: de23f18437b087822890ae868309d7f8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #62 Skrevet 5. januar 2013 Jeg HI jobber selv i barnehage. Mye løft og lignende, men til nå har det gått kjempebra. Jeg snakker selvsagt ikke om dem som har sykelig svangerskapskvalme. Jeg snakker om de som sykemelder seg fordi de ikke kan jobbe litt engang, og klager på bekkenløsning. Det gjorde naboen min som også er min kollega. Hun sto i en stige og malte huset i en uke, samt at jeg traff henne på kjøpesentre og kafeer ofte. Selvsagt er noen så syke at de må holde seg hjemme, men mange misbruker det også. Har selv aldri vært sykemeldt.. Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633 Det kunne jeg også tenke på den tiden i første svangerskap, men det var før bekkenet og ryggen ga meg smerter så alt var vondt. Kom utover gitt. Det er nok de færreste som lurer seg unna. Anonym poster: dc14ccb437de7a2cc56a81fa53266b25 Anonym poster: dc14ccb437de7a2cc56a81fa53266b25
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #63 Skrevet 23. april 2013 Heia! Har lest litt av det negative noen har skrevet om det å være sykemeldt!! Sånn som da. Hatt 2 utskrapniger pga spontanabort uke 12. Og nå idette svangnerskapet har blødd noe ekstremt i 3 mnd og har kolapset på gulvet uten å klare å bevege armer eller bein med intense smerter. Og kunne ikke kjøre bil eller noe pga bare besvimte når jeg konsentrerte meg. Og er dårlig konstant og må besvime hele tiden. Plaget v dårlig samvittighet og at andre skal tenke dumt om meg om jeg er sykemeldt.. Skal je bare gå på jobb da? Vært på jobb idag og må bare falle i bakken hele tiden og konstant smerter.. Skal jeg bare la være og tenkte på det beste for meg og ungen siden er bare teit å syke melde meg og være hjemme siden jeg er gravid?... Syns det blirfor dumt. Alle må tenke på sitt beste. Og hva som er best for seg selv og for ungen! Men til dere som kan jobbe, drre er heldige! Nyt det!! Anonym poster: 115d6711e3f7fd7cecdba9427d91f282
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #64 Skrevet 23. april 2013 Heia! Har lest litt av det negative noen har skrevet om det å være sykemeldt!! Sånn som da. Hatt 2 utskrapniger pga spontanabort uke 12. Og nå idette svangnerskapet har blødd noe ekstremt i 3 mnd og har kolapset på gulvet uten å klare å bevege armer eller bein med intense smerter. Og kunne ikke kjøre bil eller noe pga bare besvimte når jeg konsentrerte meg. Og er dårlig konstant og må besvime hele tiden. Plaget v dårlig samvittighet og at andre skal tenke dumt om meg om jeg er sykemeldt.. Skal je bare gå på jobb da? Vært på jobb idag og må bare falle i bakken hele tiden og konstant smerter.. Skal jeg bare la være og tenkte på det beste for meg og ungen siden er bare teit å syke melde meg og være hjemme siden jeg er gravid?... Syns det blirfor dumt. Alle må tenke på sitt beste. Og hva som er best for seg selv og for ungen! Men til dere som kan jobbe, drre er heldige! Nyt det!! Anonym poster: 115d6711e3f7fd7cecdba9427d91f282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå