Liljekonvall<3 Skrevet 4. januar 2013 #26 Skrevet 4. januar 2013 Og forresten, jeg tror ikke andre enn gravide kan si at det er "helt greit" å gå skikkelig kvalm i mange måneder.. :-P
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #27 Skrevet 4. januar 2013 "man kjenner andre på seg selv" er det et ordtak som heter..... Jeg tror det er veldig avhengig av allmentilstand forørvrig, hvilke type arbeid osv. Selv var jeg så kvalm at jeg måtte ut for å spy fordi en kollega hadde kaffeånde på møte. Å tro at jeg skal kunne tenke lange kompliserte tankerekker, være kreativ osv da er jo helt umulig. Hadde jeg hatt en annen jobb og i utgangspunktet ikke vært delvis ufør, så hadde det sikkert gått greit. MEN så er det slik da at også holdninger er viktige i den saken. Jeg har en venninne som flyttet fra "byen" til "landet" da hun var noen mnd på vei. Hun gikk til sin nye fastlege pga et par småplager hun trengte hjelp til. Legen ble overrasket og lurte på om hun ikke skulle ha sykmelding, hun var jo 7 mnd på vei! Anonym poster: 90eb4634da6eeb5d1bdf46a72a74e127
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #28 Skrevet 4. januar 2013 Er gravid i uke 13. Er sliten og har vært skikkelig kvam hele graviditeten, men det kunne aldri ha falt meg inn å sykemelde meg av den grunn. Virker litt som mange får sykemelding med en gang de blir gravide, forstår ikke helt hvorfor leger sykemelder så kjapt. Graviditet er jo ingen sykdom. Har to venninner som også er gravide. Hun ene sykemeldte seg i uke 5 fordi hun var så trøtt, og hun andre fordi hun var litt kvalm. Anonym poster: 1483bc70b39d258ff3f5c6ca80d20aeb Og medalje er på vei i posten! Og da vet du ikke hva VIRKELIG kvalme er! Anonym poster: 2f42617d31f420bb4a3b0e104f7ce391
Moosh Skrevet 4. januar 2013 #29 Skrevet 4. januar 2013 Det kommes jo litt an på hva slags jobb man har. Jeg piner meg gjennom arbeidsdagene med kvalme og hodepine da jeg ikke har en fysisk jobb og kollegaene mine er forståelsesfulle. Dersom jeg hadde jobbet som sykepleier eller i barnehage hadde jeg nok vært sykemeldt for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #30 Skrevet 4. januar 2013 Jeg har overhode ikke inntrykk av at gravide blir sykemeldt med en gang de blir gravide. Jeg kjenner mange som har jobbet fullt hele svangerskapet fordi de er friske, og mange som er sykemeldte fordi de er så dårlige at det er umulig å jobbe. Er ikke enig i at leger sykemelder for raskt, men det fins selvsagt unntak. Bare vent selv til en dag i neste svangerskap når du ligger og spyr....!!!! DA forstår du hvorfor ikke alle kan gå på jobb! Anonym poster: eac4f28336a3408db863a0b4755f4e24
Bananen Skrevet 4. januar 2013 #31 Skrevet 4. januar 2013 Jeg tissa på meg flere ganger fordi jeg ikke fikk dopauser når jeg trengte det. Det var nemlig dårlig gjort ovenfor de andre at jeg gikk på dø hyppigere og dermed fikk mere pause.. Da fikk jeg legen til å sykmelde meg. Var flere grunner også, men prøvde å holde ut, men det var bokstavelig talt dråpen!! Herrejeremias! Hvaslags sted jobbet du egentlig på?! :-/ Matbutikk, så det burde ikke være noe problem å avløse meg i kassa når jeg trengte det. Men det var det visst.. Hadde liksom ikke tid, enda det sjelden var stress fordi vi alltid var nok på jobb.. Og når jeg skulle få lettere varer å sette ut, ble jeg satt på bruskassene eller vaskepulver.. Helt håpløst.. Og pga vann i bena og press på blæra trengte jeg å variere dagen min, så istedenfor å dele opp i to timers fikk jeg 4 timer sittende på kassa hvor beina fyllte seg med vann og blæra ble pressa på verre enn verst, for så å gå rundt med dette i 4 timer etterpå. Enda jeg forklarte problemet. Hadde ikke dårlig samvittighet da jeg ble sykmeldt for å si det sånn!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #32 Skrevet 4. januar 2013 Aktuelt, men sensitivt tema! Les dette; http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tror-gode-rad-til-gravide-utloser-flere-sykmeldinger-6833991.html Anonym poster: 4283311a47331a923c6ba22d8283f5a0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #33 Skrevet 4. januar 2013 Heeelt enig i at graviditet ikke er noen sykdom. Irriterer meg grønn over de som sykmelder seg med en gang de blir gravide kun fordi de kan. Jobber nemlig med et par av dem... Men må innrømme at jeg selv var sykmeldt til og fra de første tre mnd pga konstant kvalme. Var som å være konstant fyllesyk den første tiden. Anonym poster: e569373f04922604ad4362d73d8822f6
DaTuMa Skrevet 4. januar 2013 #34 Skrevet 4. januar 2013 Selvfølgelig har folk ulik terskel for å be om sykmelding. Men for meg hadde det ikke vært et alternativ å jobbe. Har vært sykmeldt siden uke 5 pga ekstrem kvalme. Vært innlagt på sykehus flere ganger fordi jeg ikke har fått i meg hverken mat eller drikke. Tror du virkelig jeg hadde klart å jobbe? Det er synd at vi som virkelig har det vanskelig ikke får forståelse for det. De fleste er kvalme i større og mindre grad. Men har opplevd å virkelig være kvalm.....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #35 Skrevet 4. januar 2013 HI,jeg rekner med at dette er din første graviditet? At graviditet ikke er en sykdom, er noe alle vet. Men det som ikke alle friske førstegangsgravide skjønner er alt av plager en graviditet kan føre med seg! Ekstrem kvalme,ekstrem oppkast, ekstremt lite energi, bekkenløsning fra A til Å, mirgene, vondt i hodet, generell trøtthet, forstoppelse,fryktelig svingninger i humør, nedpress, kynnere, falske rier, blødninger etc etc etc. Jeg kan sikkert nevne mer men du fatter sikkert tegninga. Samtidig så jobber gravide i forskjellige jobber, og det er ikke alle som an bare sette seg ned/slappe av/ta seg en blund/ jobbe halvdager/fått lagt tilrette, og om man da har noen av plagene som jeg nevnte,så er det faktisk ikke det letteste i verden å jobbe 100%. jeg rekner med dette er ditt første barn. Heldige deg som kan bare tenke på deg selv, sove når du vil ,slappe av når du vil, være så egoistisk som du vil. det kunne jeg også med mitt første svangerskap, men nå er dette mitt tredje svangerskap og det er to til som fortjener å få en del av mammaen sin, en mamma som ikke bare ligger som et slagt på sofaen fordi hun har brukt opp all energi på jobb og på andre barn. Så ikke klyv for høyt opp på din store hest, fallhøyden blir desto større...Men jeg unnskylder deg litt, du er sikkert naiv og nybegynner! Anonym poster: b96a4d7ae3ec029d2a9bff4cf2b132ce
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #36 Skrevet 4. januar 2013 Jeg skjønner godt at folk blir sykmeldt pga kvalme. Selv spydde jeg hver morgen til over uke 16, men siden det var så begrenset tid jeg var kvalm var det ikke aktuelt med sykmelding. Da jeg ikke kunne gå pga bekkenløsning derimot ble jeg sykmeldt. Anonym poster: d7ca3ce74d0e888b48f1a62ce6ae5e7e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #37 Skrevet 4. januar 2013 Men dere drar den jo veldig langt, HI har jo ikke sagt noe om at folk som blir lagt inn på sykehus etc bør jobbe. Jeg kjenner flere som er sykmeldt hele svangerskapet, men de klarer fint å pusse opp hus, shoppe i timesvis, være på kafé hver dag etc. De synes det er så deilig med masse tid til å forberede seg. Selvsagt gjelder det ikke flertallet, men det er ekstremt naivt å ikke tro at noen gravide utnytter sjangsen til å få litt ekstra betalt fri. Anonym poster: 24261fb034d535f80d1bb08d3228e936
LittLykkelig Skrevet 4. januar 2013 #38 Skrevet 4. januar 2013 Jeg tissa på meg flere ganger fordi jeg ikke fikk dopauser når jeg trengte det. Det var nemlig dårlig gjort ovenfor de andre at jeg gikk på dø hyppigere og dermed fikk mere pause.. Da fikk jeg legen til å sykmelde meg. Var flere grunner også, men prøvde å holde ut, men det var bokstavelig talt dråpen!! Herrejeremias! Hvaslags sted jobbet du egentlig på?! :-/ Jobber du på Peppes Pizza i Tromsø? Det hørtes kjent ut
Gjest Gullguttene Skrevet 4. januar 2013 #39 Skrevet 4. januar 2013 Tviler på at du har vært skikkelig kvalm, i så fall er din terskel for begrepet "skikkelig kvalm" ganske forskjellig fra min.
LittLykkelig Skrevet 4. januar 2013 #40 Skrevet 4. januar 2013 I barnehage er det vanlig å bli sykemeldt tidlig. Det er mye fysisk belastning, til og med for noen som ikke er gravid. Jeg er bare i uke 6 nå, men er søkksliten når jeg kommer fra jobb. Det er ikke anledning til å ta noen hensyn til meg, så jeg får fint løfte og styre på lik linje med de andre. Forrige graviditet ønsket jeg å jobbe, ville gå på topp av grunnbemanning. Men nei, de har tatt bort aktiv sykemelding. Så da ble jeg presset til å heller sykemelde meg fullt. Da fikk jobben refundert lønna mi fra nav og de kunne få inn en vikar som ikke trengte å tas hensyn til. Har erfart en ting, og det er at ingen belønner deg for å presse deg selv. Jeg presset meg selv slik at jeg slet med bekkenløsning lenge. Man skal jo være i stand til å ta seg av barnet sitt etter fødsel også. Denne gangen kommer jeg til å be om sykemelding med en gang jeg kjenner det minste verk i bekkenet. Det er rett og slett ikke verdt det å presse seg i mitt yrke. Et eksempel: har akkurat vært SM pga kontakteksem. Kom tilbake igår og fortalte at jeg var blitt gravid i løpet av måneden. Hadde heller ikke sovet et minutt den natta. Likevel måtte jeg jobbe 1,5 time overtid første dagen. Måtte sove på sofaen i lunsjpausen. Nei vet du hva, det er ikke verdt det.
SophiesMum<3 Skrevet 4. januar 2013 #41 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Jeg var ekstremt kvalm fra uke 5 til 9 måned, og var sykemeldt store deler av svangerskapet. Jeg forsøkte å jobbe, men det endte med at jeg besvimte i butikken jeg jobbet- bak kassa med kunder i butikken. Jobber i matbutikk, en stor en også, med myyyye bemanning hele dagen. Problemet var at når jeg var på jobb, hadde jeg ikke mulighet til å sette meg ned. Men når jeg var sykemeldt og tok meg en tur på kafé, hadde jeg muligheten til å ta ting i mitt eget tempo. Derfor klarte jeg gå på kafé, en gang i blant, men klarte ikke stå på jobb. Og avslutningsvis, jeg er ikke gravid nå, men hadde jeg vært like kvalm som jeg var under svangerskapet, så hadde jeg ikke nærmet meg jobb. Gravid eller ei, jeg fungerer ikke når jeg er sykelig kvalm, så da må jeg ligge flat i sengen. Endret 4. januar 2013 av SophiesMum<3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #42 Skrevet 4. januar 2013 Helt enig med HI her. Blir rett og slett dårlig av alle som sykemelder seg faktisk. Både gravide og ikke gravide for den del. Dagens terskel for sykemelding har blirt UTROLIG lav. Jeg har vært gravid selv,og vet utmerket hvilke plager dette fører med seg. Når det er sagt gjelder ikke dette alle gravide! Men for tiden synes jeg kvinner sykemelder seg nesten før testen har tørket! har flere venniner selv også som går sykemeldte under graviditet, aaaalt for dårlig til å være på jobb,bekkenløsning,kvalm,trøtt og sliten, men å dra på besøk,shopping,cafe osv,null problem.. Det er her det skurrer for meg, er du 100% sykemeldt bør du f... meg være så dårlig at du nesten bør holde sengen! Kan forstå at noen trenger og sykemelde seg f.eks 20% for å få litt kortere arb dager,men å være hjemme i 9 mnd? arb plassen SKAL tilrettelegge,og kan de ikke det er saken en annen. Men synes det er merkelig at nesten ingen arb plasser gjør dette lengre? Hva tror folk egentlig,at man skal danse seg igjennom en graviditet? Dere skal lage ett barn,selvfølgelig vil dette føre ubehageligheter med seg. Ville vært unormalt hvis ikke? Enkelte har bare sykt lav smerte terskel,å vi har generelt blitt ett "sutter folk" som synes synd på oss selv. Alle klager på NAV også, vi i norge HAR iallefall nav da,tenkt litt på det. Selv jobber jeg i en fysisk anstrengende jobb der jeg står hele dagen,ja jeg var kvalm,trøtt,prolaps,bekkenløsning you name it,sov dårlig på natta,men gikk til fysio 2 dager i uka å gjorde det jeg kunne for å være i jobb. Å enkelte bør tenke litt på hvilken fysisk form man har før man blir gravide også,er ikke så lett om man er veldig overvektig og sliter i utgangspunktet. Det er til og med lov og både trene og gå tur når man er gravid!:-) Anonym poster: 1fc1b24365f7dbd1469137e912faef33
mammasgull:) Skrevet 4. januar 2013 #43 Skrevet 4. januar 2013 Når en er skikkelig kvalm i svangerskapet, så er det faktisk helt umulig å gå på jobb! Jeg er gravid nå i uke 10, og har vært sykemeldt i 3 uker på grunn av hyperemesis. Jeg ligger langflat hele formiddagen, klarer å sitte oppe ett par timer og supe i meg en næringsdrikk mens jeg ser på at blomstene mine dør fordi jeg ikke har energi til å vanne dem. Hadde første sv. Kontroll i går, og brukte en time på å klargjøre en urinprøve, fordi jeg synes det var så ekkelt med min egen urin at jeg bare hang over doskåla og spydde. Til vanlig jobber jeg på sykehuset på nyreavd, og det sier seg jo selv at jeg ikke kan jobbe med urin nå, når jeg spyr av min egen. Jeg klarer faktisk ikke å stå oppreist. Må gå fremoverlent med overkroppen. En tur fra stuen og inn på kjøkkenet er i overkant av hva jeg klarer. Må sitte på gulet der og samle krefter før jeg går inn igjen. I går skulle jeg levere ny sykemld, og jeg satt lenge i bilen og ladet opp. Tok meg i sammen og gikk inn. Smilte pent til kolegaene, slo av en liten prat før jeg gikk ut i bilen igjen. Kolegaene mine må jo ha tenkt sitt. Jeg såg sikkert helt oppegående og vanlig ut, og skulle ikke forundre meg om flere av de tenkte at jeg sykemelder meg bare fordi jeg er gravid. Synes det er synn at enkelte gravide som sykemelder seg for den minste ting, ødelegger ryktet til oss som faktisk ikke greier å komme seg på jobb. Alle opplever også svangerskapet som forskjellig, og det er så utrolig tragisk å sitte å spekulere i om bekjente eller kolegaer lyver på seg symptomer. Vær glad du orker å gå på jobb, for dette som jeg går igjennom nå unner jeg ikke min verste fiende....
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #44 Skrevet 4. januar 2013 Jeg HI jobber selv i barnehage. Mye løft og lignende, men til nå har det gått kjempebra. Jeg snakker selvsagt ikke om dem som har sykelig svangerskapskvalme. Jeg snakker om de som sykemelder seg fordi de ikke kan jobbe litt engang, og klager på bekkenløsning. Det gjorde naboen min som også er min kollega. Hun sto i en stige og malte huset i en uke, samt at jeg traff henne på kjøpesentre og kafeer ofte. Selvsagt er noen så syke at de må holde seg hjemme, men mange misbruker det også. Har selv aldri vært sykemeldt.. Anonym poster: 243992516b3f7b4083117ec3ea864633
SophiesMum<3 Skrevet 5. januar 2013 #45 Skrevet 5. januar 2013 Hvis jeg hadde klart å male huset, hadde jeg vært i form til å hå på jobb også. Så den var litt drøy.
Mamma_til_2 Skrevet 5. januar 2013 #46 Skrevet 5. januar 2013 Helt enig med HI her. Blir rett og slett dårlig av alle som sykemelder seg faktisk. Både gravide og ikke gravide for den del. Dagens terskel for sykemelding har blirt UTROLIG lav. Jeg har vært gravid selv,og vet utmerket hvilke plager dette fører med seg. Når det er sagt gjelder ikke dette alle gravide! Men for tiden synes jeg kvinner sykemelder seg nesten før testen har tørket! har flere venniner selv også som går sykemeldte under graviditet, aaaalt for dårlig til å være på jobb,bekkenløsning,kvalm,trøtt og sliten, men å dra på besøk,shopping,cafe osv,null problem.. Det er her det skurrer for meg, er du 100% sykemeldt bør du f... meg være så dårlig at du nesten bør holde sengen! Kan forstå at noen trenger og sykemelde seg f.eks 20% for å få litt kortere arb dager,men å være hjemme i 9 mnd? arb plassen SKAL tilrettelegge,og kan de ikke det er saken en annen. Men synes det er merkelig at nesten ingen arb plasser gjør dette lengre? Hva tror folk egentlig,at man skal danse seg igjennom en graviditet? Dere skal lage ett barn,selvfølgelig vil dette føre ubehageligheter med seg. Ville vært unormalt hvis ikke? Enkelte har bare sykt lav smerte terskel,å vi har generelt blitt ett "sutter folk" som synes synd på oss selv. Alle klager på NAV også, vi i norge HAR iallefall nav da,tenkt litt på det. Selv jobber jeg i en fysisk anstrengende jobb der jeg står hele dagen,ja jeg var kvalm,trøtt,prolaps,bekkenløsning you name it,sov dårlig på natta,men gikk til fysio 2 dager i uka å gjorde det jeg kunne for å være i jobb. Å enkelte bør tenke litt på hvilken fysisk form man har før man blir gravide også,er ikke så lett om man er veldig overvektig og sliter i utgangspunktet. Det er til og med lov og både trene og gå tur når man er gravid!:-) Anonym poster: 1fc1b24365f7dbd1469137e912faef33 Jeg ble sykemeldt i 2 tri pga sterke kynnere og bekkenløsning, jeg fikk ikke lov til og gå mye men måtte gå litt så jeg ikke skulle stivne i bekkenet, så jeg gikk på butikker ol i nærheten av hjemme, jeg var utallige ganger på sjekk på sykehuset pga redsel for og føde før tiden, mener du da at jeg skulle gå på jobb, for jeg var jo bare gravid! Var i fantastisk fysisk form før sv.skapet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #47 Skrevet 5. januar 2013 Jeg var av samme oppfatning i min første graviditet. Kjørte løpet fullt ut og syns ikke jeg var i dårlig form. Presset meg nok mer enn jeg ville se selv. En stund etter fødsel fikk jeg en forferdelig depresjon. Aldri om jeg skal presse meg sånn igjen. Dette svangerskapet har jeg vært sykemeldt hele veien, nettopp pga av kroppen min ikke tåler så mye som jeg skulle ønske. Den erfaringen har kostet meg dyrt fordi jeg har brukt enormt med tid og energi for å bli bedre igjen. De som ikke her opplevd en depresjon har ingen bakgrunn for å verken dømme eller uttale seg om det. Det jeg vil frem til med dette, er at det ofte er sammensatte grunner til at mange er sykemeldte. Jeg kan bare snakke for meg selv, men er helt sikker på at jeg ikke er alene om det jeg har opplevd! Jeg unner ingen å oppleve det jeg har vært igjennom. Skulle ønske jeg kunne si at jeg var frisk gravid og kunne jobbe fullt. Men dette er ikke tilfellet....... Anonym poster: 86cc65cd5baaf5602a4467cc93427a4d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #48 Skrevet 5. januar 2013 Helt enig med HI her. Blir rett og slett dårlig av alle som sykemelder seg faktisk. Både gravide og ikke gravide for den del. Dagens terskel for sykemelding har blirt UTROLIG lav. Jeg har vært gravid selv,og vet utmerket hvilke plager dette fører med seg. Når det er sagt gjelder ikke dette alle gravide! Men for tiden synes jeg kvinner sykemelder seg nesten før testen har tørket! har flere venniner selv også som går sykemeldte under graviditet, aaaalt for dårlig til å være på jobb,bekkenløsning,kvalm,trøtt og sliten, men å dra på besøk,shopping,cafe osv,null problem.. Det er her det skurrer for meg, er du 100% sykemeldt bør du f... meg være så dårlig at du nesten bør holde sengen! Kan forstå at noen trenger og sykemelde seg f.eks 20% for å få litt kortere arb dager,men å være hjemme i 9 mnd? arb plassen SKAL tilrettelegge,og kan de ikke det er saken en annen. Men synes det er merkelig at nesten ingen arb plasser gjør dette lengre? Hva tror folk egentlig,at man skal danse seg igjennom en graviditet? Dere skal lage ett barn,selvfølgelig vil dette føre ubehageligheter med seg. Ville vært unormalt hvis ikke? Enkelte har bare sykt lav smerte terskel,å vi har generelt blitt ett "sutter folk" som synes synd på oss selv. Alle klager på NAV også, vi i norge HAR iallefall nav da,tenkt litt på det. Selv jobber jeg i en fysisk anstrengende jobb der jeg står hele dagen,ja jeg var kvalm,trøtt,prolaps,bekkenløsning you name it,sov dårlig på natta,men gikk til fysio 2 dager i uka å gjorde det jeg kunne for å være i jobb. Å enkelte bør tenke litt på hvilken fysisk form man har før man blir gravide også,er ikke så lett om man er veldig overvektig og sliter i utgangspunktet. Det er til og med lov og både trene og gå tur når man er gravid!:-) Anonym poster: 1fc1b24365f7dbd1469137e912faef33 Anonym poster: 86cc65cd5baaf5602a4467cc93427a4d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #49 Skrevet 5. januar 2013 Helt enig med HI her. Blir rett og slett dårlig av alle som sykemelder seg faktisk. Både gravide og ikke gravide for den del. Dagens terskel for sykemelding har blirt UTROLIG lav. Jeg har vært gravid selv,og vet utmerket hvilke plager dette fører med seg. Når det er sagt gjelder ikke dette alle gravide! Men for tiden synes jeg kvinner sykemelder seg nesten før testen har tørket! har flere venniner selv også som går sykemeldte under graviditet, aaaalt for dårlig til å være på jobb,bekkenløsning,kvalm,trøtt og sliten, men å dra på besøk,shopping,cafe osv,null problem.. Det er her det skurrer for meg, er du 100% sykemeldt bør du f... meg være så dårlig at du nesten bør holde sengen! Kan forstå at noen trenger og sykemelde seg f.eks 20% for å få litt kortere arb dager,men å være hjemme i 9 mnd? arb plassen SKAL tilrettelegge,og kan de ikke det er saken en annen. Men synes det er merkelig at nesten ingen arb plasser gjør dette lengre? Hva tror folk egentlig,at man skal danse seg igjennom en graviditet? Dere skal lage ett barn,selvfølgelig vil dette føre ubehageligheter med seg. Ville vært unormalt hvis ikke? Enkelte har bare sykt lav smerte terskel,å vi har generelt blitt ett "sutter folk" som synes synd på oss selv. Alle klager på NAV også, vi i norge HAR iallefall nav da,tenkt litt på det. Selv jobber jeg i en fysisk anstrengende jobb der jeg står hele dagen,ja jeg var kvalm,trøtt,prolaps,bekkenløsning you name it,sov dårlig på natta,men gikk til fysio 2 dager i uka å gjorde det jeg kunne for å være i jobb. Å enkelte bør tenke litt på hvilken fysisk form man har før man blir gravide også,er ikke så lett om man er veldig overvektig og sliter i utgangspunktet. Det er til og med lov og både trene og gå tur når man er gravid!:-) Anonym poster: 1fc1b24365f7dbd1469137e912faef33 Det er nettopp sånne som deg som provoserer meg!!! For dere tror dere vet alt om hvordan det oppleves å gå gravid. Null forståelse for at andre mennesker har andre problemer og andre utfordringer enn deg selv. JA, du har hatt dine plager som gravid. Men for all del ikke døm alle andre fordi de er sykemeldte andre grunner. Husk at man har ikke meldeplikt overfor noen og det er nok ikke sånn at man snakker om ALLE problemer til alle. Man kan ha problemer og plager som man ikke ønsker å snakke om nettopp fordi at det ikke er forståelse å hente hos andre. Tenk deg om før du dømmer andre på denne måten. Alle er ikke lik deg!!!!!!!!!!!!!! Anonym poster: 86cc65cd5baaf5602a4467cc93427a4d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #50 Skrevet 5. januar 2013 HI, regner med at du ikke har hatt noen plager til nå og regner med du ikke blir å sykemelde deg får du det med den holdningen du har. Jeg er så heldig at jeg er student, med veldig fleksibel skoletid og kan komme å gå når jeg vil, kan ta hjemmestudie istedet for å reise ned på skolen. Sykehuset gav meg beskjed at hadde jeg vært i jobb hadde de sykemeldt meg allerede fra uke 8. Det finnes mange grunner til at man blir sykemeldt under en graviditet, jeg er en av de som ikke holder skjul på plagene mine, for det hjelper meg å få snakket ut om det, men andre vil ikke fortelle alt. Anonym poster: 94fd8ec87516ade19b9b8eef4e0f797f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå