Gå til innhold

Den beste kaken du får servert er....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig saftig gulrotkake med et massivt lass med ostekrem på! Det dumme er at resten av familien ikke er så glad i det som meg, så derfor er det aldri den kaka som "vinner" når noe skal bakes.

Men når du først baker den, blir det MASSE til deg:)

tropisk aroma, slik som eks samboer til svigermor pleide å lage....Herlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oreokake, snickerskake og fondant.

Sjokolade ja. Genial oppfinnelse.

Sjokolade er laga i helvete!!!! :P

Whooohooo!

Feisty! ;)

Korleis går det med sjokolade-detox- perioden?

Klar for å myrde nokon;)?

Skrevet

Sjokoladekaken til svigermor er helt rååååå!

Så den tror jeg ligger øverst.

Har aldri likt sjokoladekake før..

Skrevet

Oreokake, snickerskake og fondant.

Sjokolade ja. Genial oppfinnelse.

Sjokolade er laga i helvete!!!! :P

Whooohooo!

Feisty! ;)

Korleis går det med sjokolade-detox- perioden?

Klar for å myrde nokon;)?

Einaste som funker er å legge seg. Les Fifty Shades, og den held meg nede! thi hi.

Elles veit eg at gubben sprakk i dag (!) og åt to knekker av ein herrrlig sjokolade som låg i kjøleskapet. Eg lo han rett i fleisen og sa at han var svak. No er eg på bristepunktet sjølv. ;)

Han lurer på om eg skal ha mensen snart...

Om eg er hissig? .......neeeeh! :P

Elles lurer eg på om eg kan ta litt potetgull og dip.. er jo tross at sjokolade -detox eg er på og ikkje potetgulldetox!

Skrevet

Eplepai

Amerikansk ostekake med nyrørte jordbær

Vaniljecupcakes med bringebærmousse

Huff det er så mange gode kaker. Elsker gulrotkake jeg også, fikk en smaskens oppskrift av venninna mi. Tjuuuukt lag med ostekrem på :D

Uuuuhh... kunne jeg kanskje fått oppskriften på de cupcaksene? :-)

Skrevet

Sjokoladesmørkrem:

200 gram romtemperert og usaltet smør

1 dl melk med 3 ss sterk kaffe i.

Pisk mykt smør og kaffemelk lenge til det er jevnt.

1 kilo melis iblandet 4 ss kakao og 2 ts vaniljesukker piskes inn i smør/melk blandingen. Ta litt og litt om gangen, pisk leeenge.

Når all melisen er pisket inn har du en tung krem. Spe sakte ut med litt og litt kremfløte (pisk lenge mellom hver gang du har i fløte) til du har en lett og luftig krem.

Anonym poster: 422e2a2ea0cfc0e68a50f1d0493a9f1a

Skrevet

Mine egne saftige gulrotmuffins.

Marsipankake

Sjokoladefondant (kake med røre inni, altså våt inni). Nå har jeg ikke spist det på mange år, men kan fremdeles huske den gode smaken :D hihi

Skrevet

Brownies (med vaniljeis) :)

Gjest peacock
Skrevet
Er ikke noe glad i kaker jeg da - liker bare å bake dem ;) Men Pavlova er godt! Ser at mange nevner sjokoladekake med sjokoladesmørkrem; er det noen som kan gi meg en bra oppskrift på sånn krem?!

Jeg lager sjokoladesmørkrem av 150 g smør, 1 pk melis, 2-3 ss bakekakao, 1/2 dl sterk kaffe og 2 ts vaniljesukker. Dette er til langpannekake, evt til rund kake med krem inni og utenpå.

Min favoritt er nok en kraftig sjokoladefondant. Verdens beste med bringebær inni er også godt og Hummingbirds brownies med ostelag og bringebærkrem http://trinesmatblogg.no/2011/09/22/hummingbirds-brownies-og-ostekake-med-bringebaerkrem/

Lagde bringebærkremen fra hummingbird med litt ekstra bringebær og hadde den på vaniljeis sammen med sjokoladesaus engang. DET var godt, det! Og jeg som ikke ellers er til bringebær...

Skrevet (endret)

Er en skikkelig kakemons;-) elsker alle former for ostekAke, men måtte jeg velge, ville jeg valgt den vanlige med gelelokk.

Ellers eeeelsker jeg gulrotkake, favoritten et den fra R.O.O.M - DA snakker vi om masse krem:-)

Endret av Mor di!
Skrevet

Verdens beste/Kvæfjord

Sjokoladefondant

Brownies

Noen som forresten har god oppskrift på fondant? Aldri laget selv...

Anonym poster: ceb46157eb26ba1cef128da335e8dddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...