Gå til innhold

Den beste kaken du får servert er....?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe glad i kaker jeg da - liker bare å bake dem ;) Men Pavlova er godt!

Ser at mange nevner sjokoladekake med sjokoladesmørkrem; er det noen som kan gi meg en bra oppskrift på sånn krem?!

Skrevet (endret)

Ingen mulighet til å velge bare en, men lista mi er som følger:

Brownies/sjokoladekake

Gulrotkake

Ostekake med gele

Napoleonskake (men holder med et liiite stykke)

Krydderkake

Åååå, fikk lyst på kake :)

Endret av håpefull<3
Skrevet

Suksess terte og alt med sjokolade. Masse sjokolade.

Skrevet (endret)

Soaked Chocolate Cake blir jeg aldri lei, og best av alt så blir den ALDRI mislykka! Oppskriften fant jeg her:

http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=43779

Ellers er jeg veldig glad i alle kaker med bær: ostekake, bløtkake med bærfyll, pavlova osv.

Krydderkake med sjokoladekrem er også deilig!

Gulrotkake er alltid en vinner også, og selvfølgelig da med MASSE ostekrem :D

Åh.. Fikk jeg lyst på kake!

Åååh, den vil jeg smake!! Må bare vente til jeg er helt ferdig med ammingen, har melkefritt kosthold nå..... Dessuten er det jo denne slankingen da.. :) takk for at du frister meg!! ;)

Ellers er en sjokoladekake med masse glassur i midten og på toppen nr 1. Deretter kommer nok oreokake. Namnam...

Endret av Maibabyenmin
Skrevet

Soaked Chocolate Cake blir jeg aldri lei, og best av alt så blir den ALDRI mislykka! Oppskriften fant jeg her:

http://www.foreldrep...ead.php?t=43779

Ellers er jeg veldig glad i alle kaker med bær: ostekake, bløtkake med bærfyll, pavlova osv.

Krydderkake med sjokoladekrem er også deilig!

Gulrotkake er alltid en vinner også, og selvfølgelig da med MASSE ostekrem :D

Åh.. Fikk jeg lyst på kake!

Åååh, den vil jeg smake!! Må bare vente til jeg er helt ferdig med ammingen, har melkefritt kosthold nå..... Dessuten er det jo denne slankingen da.. :) takk for at du frister meg!! ;)

Ellers er en sjokoladekake med masse glassur i midten og på toppen nr 1. Deretter kommer nok oreokake. Namnam...

Kan'ke no for det, jeg er en fristerinne ;)

Skrevet (endret)

Verdens beste.. Mmm, fikk lyst på! Og suksessterte.

Endret av Vimsa G11 & J13
Skrevet
Er ikke noe glad i kaker jeg da - liker bare å bake dem ;) Men Pavlova er godt! Ser at mange nevner sjokoladekake med sjokoladesmørkrem; er det noen som kan gi meg en bra oppskrift på sånn krem?!

Jeg lager sjokoladesmørkrem av 150 g smør, 1 pk melis, 2-3 ss bakekakao, 1/2 dl sterk kaffe og 2 ts vaniljesukker. Dette er til langpannekake, evt til rund kake med krem inni og utenpå.

Min favoritt er nok en kraftig sjokoladefondant. Verdens beste med bringebær inni er også godt og Hummingbirds brownies med ostelag og bringebærkrem http://trinesmatblogg.no/2011/09/22/hummingbirds-brownies-og-ostekake-med-bringebaerkrem/

Skrevet

Åhh, kom på noe mer som er godt (og da overser jeg glatt at spørsmålet er hva som er den beste kaken jeg får SERVERT, for jeg syns det jeg baker selv er best ;) ), nemlig saftige boller med vaniljekrem inni og smelta melkesjokolade på toppen. Etter en liten stund i kjøleskapet er de vanvittig gode!

Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Sjokoladekake med sjokoladesmørkrem og kokos

Pavlova

Ostekake med jordbær gele

Hjemmelagde hveteboller

Suksessterte

Verdens beste

Snickerskake

Skrevet
Er ikke noe glad i kaker jeg da - liker bare å bake dem ;) Men Pavlova er godt! Ser at mange nevner sjokoladekake med sjokoladesmørkrem; er det noen som kan gi meg en bra oppskrift på sånn krem?!

Jeg lager sjokoladesmørkrem av 150 g smør, 1 pk melis, 2-3 ss bakekakao, 1/2 dl sterk kaffe og 2 ts vaniljesukker. Dette er til langpannekake, evt til rund kake med krem inni og utenpå.

Min favoritt er nok en kraftig sjokoladefondant. Verdens beste med bringebær inni er også godt og Hummingbirds brownies med ostelag og bringebærkrem http://trinesmatblog...bringebaerkrem/

Tusen takk! Blir denne veldig mørk da, siden du bruker kakao?

Gjest Kira bjeffer
Skrevet
Jeg lager sjokoladesmørkrem av 150 g smør, 1 pk melis, 2-3 ss bakekakao, 1/2 dl sterk kaffe og 2 ts vaniljesukker. Dette er til langpannekake, evt til rund kake med krem inni og utenpå. Min favoritt er nok en kraftig sjokoladefondant. Verdens beste med bringebær inni er også godt og Hummingbirds brownies med ostelag og bringebærkrem http://trinesmatblog...bringebaerkrem/

Jeg bruker samme kremen, og den blir ikke så veldig mørk. Lysere enn kaken. Men ta bare litt mindre kakao hvis du synes den blir for mørk.

Skrevet

Når jeg "kakker" hull på sjokoladefondanten, og det renner ut varm flytende sjokolade er det like før jeg dåner ...

Skrevet

Det står mellom 3, firkløver kaka til tante, mammas doble wienerbrød og min oreokake.

Skrevet
Jeg lager sjokoladesmørkrem av 150 g smør, 1 pk melis, 2-3 ss bakekakao, 1/2 dl sterk kaffe og 2 ts vaniljesukker. Dette er til langpannekake, evt til rund kake med krem inni og utenpå. Min favoritt er nok en kraftig sjokoladefondant. Verdens beste med bringebær inni er også godt og Hummingbirds brownies med ostelag og bringebærkrem http://trinesmatblog...bringebaerkrem/

Jeg bruker samme kremen, og den blir ikke så veldig mørk. Lysere enn kaken. Men ta bare litt mindre kakao hvis du synes den blir for mørk.

Tusen takk til deg også! Nå kan jeg fornye standard-sjokoladekaka mi litt ;)

Litt flaut å spørre om dette også, men er det bare å blande alt sammen eller...? Bruke mikser?

Skrevet

Oreokake, snickerskake og fondant.

Sjokolade ja. Genial oppfinnelse.

Skrevet

Den blir ikke mørk, men lys brun. Du bør bruke mikser for å få det luftig og godt blandet.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Tusen takk til deg også! Nå kan jeg fornye standard-sjokoladekaka mi litt ;) Litt flaut å spørre om dette også, men er det bare å blande alt sammen eller...? Bruke mikser?

Jeg tar melis, vanlijesukker og kakao i en bolle. Deretter smelter jeg smør (bruker nok ikke mer enn 3-4 ss smør), og tar dette og kaffen oppi det tørre. Rører bare med en skje, har aldri brukt mikser. Føl deg litt frem med det våte, fordi melis blir jo fort tynt. Så ta litt og litt av gangen.

Hvis du synes den blir for sterk (mtp kaffesmaken), så kan du bare bruke mer melis.

Skrevet

Den blir ikke mørk, men lys brun. Du bør bruke mikser for å få det luftig og godt blandet.

Herlig! Takk igjen - gleder meg til å prøve :)

Skrevet

Men kremen med smeltet smør blir vel ikke smørkrem, Kira? Jeg lager også på den måten noen ganger, men tenker at det er to ganske forskjellige kremer selv om de i hovedsak inneholder det samme.

Skrevet

Tusen takk til deg også! Nå kan jeg fornye standard-sjokoladekaka mi litt ;) Litt flaut å spørre om dette også, men er det bare å blande alt sammen eller...? Bruke mikser?

Jeg tar melis, vanlijesukker og kakao i en bolle. Deretter smelter jeg smør (bruker nok ikke mer enn 3-4 ss smør), og tar dette og kaffen oppi det tørre. Rører bare med en skje, har aldri brukt mikser. Føl deg litt frem med det våte, fordi melis blir jo fort tynt. Så ta litt og litt av gangen.

Hvis du synes den blir for sterk (mtp kaffesmaken), så kan du bare bruke mer melis.

Takk igjen :) Sånn bruker jeg å lage min vanlige glasur til sjokoladekake faktisk, kalles det også smørkrem? Trodde man da måtte ha romtemperert smør og piske det hvit sammen med sukker/melis...?

Gjest Kira bjeffer
Skrevet
Men kremen med smeltet smør blir vel ikke smørkrem, Kira? Jeg lager også på den måten noen ganger, men tenker at det er to ganske forskjellige kremer selv om de i hovedsak inneholder det samme.

Det har du jaggu meg rett i :D

Kanskje jeg bør lese innleggene bedre før jeg svarer?

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Trøffelkake med nøttebunn og marengslokk.

Og red velvet.... Nam! :)

Skrevet

Oreokake, snickerskake og fondant.

Sjokolade ja. Genial oppfinnelse.

Sjokolade er laga i helvete!!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...