Gjest Kira bjeffer Skrevet 2. januar 2013 #26 Skrevet 2. januar 2013 Mamma sin hjemmelagde daimis-kake med mandelbunn. Fantastisk! Oppskrift? Her kommer oppskriften: Bunn: 3 eggehviter 2dl farin 100g malte mandler Stivpisk eggehviter og farin. Ha i de malte mandlene Stekes på 200 grader i 30-40 min Is: 3 eggeplommer 100g farin 3 enkle Daim Eggeplommer og farin piskes til eggedosis- Daim finhakkes og røres i eggedosisen. 3dl fløte stivpiskes og røres til slutt i. Avkjøl kakebunnen, ha på kakeringen, bruk smørpapir, slå over fyllet. Settes i fryseren i 3-4 timer.
PintSizedDictator Skrevet 2. januar 2013 #27 Skrevet 2. januar 2013 Skikkelig saftig gulrotkake med et massivt lass med ostekrem på! Det dumme er at resten av familien ikke er så glad i det som meg, så derfor er det aldri den kaka som "vinner" når noe skal bakes. Du skulle kommet på besøk her du da når mannen min lager gulrotkake. Det er ostekrem med kake på.... han tar helt av Ellers er Ostekake uten gelelokk min favoritt og sjokoladekake med sjokoladesmørkrem inni. Mmmm.
Himmel og hav Skrevet 2. januar 2013 #28 Skrevet 2. januar 2013 Skikkelig saftig gulrotkake med et massivt lass med ostekrem på! Det dumme er at resten av familien ikke er så glad i det som meg, så derfor er det aldri den kaka som "vinner" når noe skal bakes. Du skulle kommet på besøk her du da når mannen min lager gulrotkake. Det er ostekrem med kake på.... han tar helt av Ellers er Ostekake uten gelelokk min favoritt og sjokoladekake med sjokoladesmørkrem inni. Mmmm. Det høres ut som en mann av mitt hjerte
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. januar 2013 #30 Skrevet 2. januar 2013 Jeg må nevne 3. Klarer ikke finne ut hvem som er best:-) Ostekake med gelelokk og friske bær Firkløverkake Varm eplekake med is
Gjest Kira bjeffer Skrevet 2. januar 2013 #31 Skrevet 2. januar 2013 Jeg må nevne 3. Klarer ikke finne ut hvem som er best:-) Ostekake med gelelokk og friske bær Firkløverkake Varm eplekake med is Firkløverkake har jeg helt glemt at eksisterer. Takk for påminnelsen
Gjest Mentha Skrevet 2. januar 2013 #32 Skrevet 2. januar 2013 Eplepai Amerikansk ostekake med nyrørte jordbær Vaniljecupcakes med bringebærmousse Huff det er så mange gode kaker. Elsker gulrotkake jeg også, fikk en smaskens oppskrift av venninna mi. Tjuuuukt lag med ostekrem på
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #34 Skrevet 2. januar 2013 Baileysostekake. Eller gulrotkake. American style! Anonym poster: 6bbd691cef4f16048b8b543fe81b0f96
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. januar 2013 #36 Skrevet 2. januar 2013 Pavlova, med jordbær, bringebær, rips, blåbær og sjokolade. Fy flate - det er godt, det!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. januar 2013 #37 Skrevet 2. januar 2013 Mamma sin hjemmelagde daimis-kake med mandelbunn. Fantastisk! Oppskrift? Her kommer oppskriften: Bunn: 3 eggehviter 2dl farin 100g malte mandler Stivpisk eggehviter og farin. Ha i de malte mandlene Stekes på 200 grader i 30-40 min Is: 3 eggeplommer 100g farin 3 enkle Daim Eggeplommer og farin piskes til eggedosis- Daim finhakkes og røres i eggedosisen. 3dl fløte stivpiskes og røres til slutt i. Avkjøl kakebunnen, ha på kakeringen, bruk smørpapir, slå over fyllet. Settes i fryseren i 3-4 timer. Åh...... DEN skal prøves! Jeg har altså nå helt egenhendig stjålet denne oppskriften... Takk&takk!
Magia Skrevet 2. januar 2013 #38 Skrevet 2. januar 2013 Soaked Chocolate Cake blir jeg aldri lei, og best av alt så blir den ALDRI mislykka! Oppskriften fant jeg her: http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=43779 Ellers er jeg veldig glad i alle kaker med bær: ostekake, bløtkake med bærfyll, pavlova osv. Krydderkake med sjokoladekrem er også deilig! Gulrotkake er alltid en vinner også, og selvfølgelig da med MASSE ostekrem Åh.. Fikk jeg lyst på kake!
Magia Skrevet 2. januar 2013 #39 Skrevet 2. januar 2013 Forresten har jeg funnet ut at av alle oppskrifter jeg har prøvd av forskjellige kaker, er det alltid de med syrnet melk i en eller annen form (seterrømme eller kulturmelk) som smaker best og holder seg saftige lengst.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2013 #40 Skrevet 2. januar 2013 Ingenting slår en skikkelig saftig sjokoladekake med masse krem og glasur! Anonym poster: c26bf74dad95b1167f093ee6ec03567d
verdens heldigste mamma Skrevet 2. januar 2013 #41 Skrevet 2. januar 2013 Daimkake og mandel-og-potetkake. Hva i all verden er mandel-og-potetkake?
verdens heldigste mamma Skrevet 2. januar 2013 #42 Skrevet 2. januar 2013 All fersk hvetebakst En saftig sjokoladekake med sjokoladesmørkrem. Nøttebunn med vaniljekrem og masse bær og frukt.
Gjest peacock Skrevet 2. januar 2013 #43 Skrevet 2. januar 2013 Ååååååh altså, om sunnhetsforsettet skal holde blir det vist DIBpause på meg snart!
Bondejenta Skrevet 2. januar 2013 #45 Skrevet 2. januar 2013 aaarrrggq..dårleg gjort å legge ut eit sånt emne no rett etter nyttår! No fekk eg lyst på kaaakeee! Men apropos god kake: Oreokake, Snickerskake, Gulrotkake, Sjokoladekake, Kvæfjordkake etc..
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. januar 2013 #47 Skrevet 2. januar 2013 Skikkelig saftig gulrotkake med et massivt lass med ostekrem på! Det dumme er at resten av familien ikke er så glad i det som meg, så derfor er det aldri den kaka som "vinner" når noe skal bakes. Jeg lager mindre oppskrift, og steker dem som store cup cakes ;-) 20 min på 175g midt i ovnen ;-) kjempe praktisk + de kan fryses uten krem på.
Himmel og hav Skrevet 2. januar 2013 #48 Skrevet 2. januar 2013 Skikkelig saftig gulrotkake med et massivt lass med ostekrem på! Det dumme er at resten av familien ikke er så glad i det som meg, så derfor er det aldri den kaka som "vinner" når noe skal bakes. Jeg lager mindre oppskrift, og steker dem som store cup cakes ;-) 20 min på 175g midt i ovnen ;-) kjempe praktisk + de kan fryses uten krem på. Smart! Lurer på om jeg kanskje må bake litt til helga....
BellaSuz Skrevet 2. januar 2013 #49 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Min er ostekake med gelelokk.. med gl.fri kjeks da selvfølelige pga cøliaki. Anonym poster: 85ee906f286a93c809d17e1495bca6af Min egen lagde ostekake med gelelokk og friske bær på, og for ikke å glemme pavlova. Endret 2. januar 2013 av BellaSuz
Gjest sug lut Skrevet 2. januar 2013 #50 Skrevet 2. januar 2013 Daimkake og mandel-og-potetkake. Hva i all verden er mandel-og-potetkake? Bunnen er mandelbunn med tre moste kokte poteter i (har ikke nøyaktig oppskrift her lenger, oppskriftboka forsvant i flytting, men mulig den kan googles), den blir utrolig lett og saftig. Kremen er en blanding av yoghurt og krem med ekstra bær tilsatt. Utrolig god kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå