Gå til innhold

Dårlige nyheter på tidig ul - oppdatering

Anbefalte innlegg

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Orker ikke å lese alle kommentarene, jeg vil bare sende over en stor, varm klem! Tenk nøye, og ta det riktige valget, det riktige for dere, ikke for "alle andre".

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Så tøft det må være for dere med å få en sånn beskjed og jeg kan ikke helt sette meg inn i det selv..

Hadde ønsket at dere likevel ønsket å beholde barnet, men det er selvsagt ikke opp til andre en dere selv!

Jeg ønsker dere masse lykke til! <3

Skrevet

Så tøft det må være for dere med å få en sånn beskjed og jeg kan ikke helt sette meg inn i det selv..

Hadde ønsket at dere likevel ønsket å beholde barnet, men det er selvsagt ikke opp til andre en dere selv!

Hva er meningen med å si sånt? DU skulle ønske at de beholdt barnet!?! Hva gir deg rett til å dømme deres valg? Hva vet du om deres grunn for å velge som de gjør?

Du skriver selv at du ikke kan sette deg i deres situasjon. Så la være å komme med dine tåpelige og hjerteløse ønsker!

Anonym poster: 6ff867cbd6a1996fa505df09bffecb24

Skrevet

Sender dere varme tanker i en tung periode....

Skrevet

Uff da. Synd at barnet ikke var friskt nok og at du nå må ta abort.. Håper det går bedre neste gang!

Skrevet

Så forferdelig vond nyhet :( Jeg har tenkt masse på dere, og føler masse med dere og den smerten dere sitter med nå.

Sender mange varme klemmer til dere.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hva er meningen med å si sånt? DU skulle ønske at de beholdt barnet!?! Hva gir deg rett til å dømme deres valg? Hva vet du om deres grunn for å velge som de gjør?

Du skriver selv at du ikke kan sette deg i deres situasjon. Så la

være å komme med dine tåpelige og hjerteløse ønsker!

Hun sa vi kommer NOK til å ta abort. Hva er galt med å komme med lykkeønskninger i tilfelle de velger å beholde eller ta det bort da?

Jeg skrev jeg fordi jeg kunne ikke skrive DU bør.

Du er jo anonym og kan skrive hva du vil, jeg tør hvertfall å skrive med nick.

Det er ikke å krangle som er poenget her!

Jeg syns uansett det blir feil å skrive ordet kondolerer i en slik setting da det er leit, men hva ville dere ha skrevet om hun valgte å beholde barnet med evnt Downs?

Gratulerer???

Ville ingen av dere her støttet henne da?

Hun trenger støtte samme hva hun velger, men det å få et barn med Downs må være knalltøft og noe som må bearbeides, men ikke ensbetydende med abort i manges øyne. DET er mitt poeng!

Skrevet

Så trist for dere å få den beskjeden! Å være gravid og glede seg, deretter få beskjed om at det kanskje kan være noe galt, det har jeg opplevd selv og vet hvor forferdelig vondt det er. Hvor mye tid, tanker og følelser det tar. Å få den endelige konklusjonen om at det virkelig er noe galt, det har jeg ikke opplevd, så jeg vet ikke hvordan det er. Jeg kan allikevel forestille meg hvordan det føles. Hvor trist man blir, hvor urettferdig det føles og hvor vanskelig det er å ta et valg.

Jeg aner ikke hva jeg ville valgt i samme situasjon, men jeg er helt sikker på at mannen min ville ønsket å ikke ha en så stor omsorgsbyrde i vårt allerede travle liv. Jeg håper dere er enige om hva som er riktig for dere, det tror jeg er en viktig faktor for å leve greit med valget. Og så håper jeg dere ikke må vente lenge før svangerskapsavbruddet gjennomføres når det er det dere ønsker dere.

En stor klem til deg og dere, dette må være helt utrolig vondt!

Skrevet

Hvordan går det med dere Fiona?

Anonym poster: 8c52ed12714d280354ac02146edf4100

Skrevet

Mange klemmer til deg. Velg det som er best for dere, og drit i ekle kommentarer fra mennesker som ikke står i deres sko, med deres livserfarig.

Lykke til.

Anonym poster: 2ffaf46f24ffff44bad665859fa82fac

Skrevet

Klem til deg <3 Jeg har vært i en sånn situasjon, men jeg skjønner deg godt. Et barn med downs syndrom har som regel/ofte flere alvorlige sykdommer eller lidelser.

Lykke til fremover <3

Skrevet
Stakkars unge,som har en mor som tenker sånn Anonym poster: d12070e09c3d733134496181487f2a5a

Det er ikke ofte jeg reagerer så veldig på kommentarer her inne, men denne var totalt unødvendig og ganske så ondskapsfull! Er det virkelig noe poeng å slenge slikt i tryne på noen andre som sannsynligvis har tatt et valg som var tungt? Og hadde du gjort dette til din venninne evnt søster?

Noen personer her inne burde se litt lengre enn sin egen nesetipp før de poster et svar!!

Når det er sagt, så er det trist å høre at dere ikke fikk den beskjeden dere håpet på. Og har stor forståelse for at dere tar det valget dere gjør når situasjonen er slik.

Klem til deg fra meg

Slik type kommentarer som anonym aller først poster er slike jeg opplever å få slengt i trynet ukentlig. IRL!

Beklager at jeg kuppet tråden litt.

Fiona, følg magefølelsen. Den vet nok hva som er best for familien. Personlig kunne jeg ikke valgt det samme, men det er meg og min situasjon. Din kan være en helt annen.

Lykke til og stor klem!!!!!! :-)

Anonym poster: 06e929265d7736f1f63619891a327634

Skrevet

Det var trasig å høre :(

Håper alt vil gå bra med dere! Goood klem

Skrevet

<3 så lenge dere er enige om avgjørelsen så er den helt riktig for dere. Lykke til videre =)

Skrevet

Kjære Fiona, det var triste nyheter. Jeg har tenkt på deg flere ganger og lurt på hvordan det gikk med dere.

Du vet hva som er riktig for deg. Jeg fikk også beskjed på tidlig ultralyd at det kunne være foster med Down. Jeg var helt sikker på at jeg ville velge å ta det bort om det hadde Down. Jeg hadde et barn fra før (hvordan skulle jeg klare å passe på han dersom jeg fikk et barn med mye ekstrabehov), mannen som reiste mye med jobben, lite familie til å hjelpe oss, en jobb jeg trives godt i (ville ikke gå hjemme med barn med ekstra behov i mange år - ville ikke vært bra for meg eller forholdet mellom meg og mannen). Jeg visste hva som var riktig for vår familie. Det betyr ikke at jeg ikke syntes at valget var helt jævlig. Nå var jeg heldig og slapp å ta valget.

Jeg skjønner hvor fælt du har det og vil gi deg en STOOOOR og varm klem. Gjør det som er riktig for deg og din familie, det er det dere som vet best og ingen andre.

Igjen stor klem til deg!

Anonym poster: 6e669512b0bc7385eefab6ffb45179ad

Skrevet

Jo det går. Måtte jo selvføgelig få omgangssyke den dagen jeg skulle på sykehuset og snakke med abortnemda. Var det igår og fikk det innvilget. Skal innom sykehuset idag for å få pillen. Gruer megz blr så endelig. Jeg tar ikke lett på det å skal "ta livet" til den lille. :(

Skrevet

Du må ikke tenke at du tar livet arvet barn! Du tar bort et foster som dessverre ikke er friskt.

Det er lov å sørge, men jeg håper at du ikke får problemer med valget ditt. Om tvilen skulle komme senere, må du tenke at du tok den avgjørelsen som var riktig for akkurat deg akkurat da.

Sender varme tanker og håper at det går greit med deg.

Skrevet

Ikke gjør det! <3 <3 <3

Anonym poster: 3732bd4362f986684aef6d8eb8f788cf

Skrevet

Ikke gjør det! <3 <3 <3

Anonym poster: 3732bd4362f986684aef6d8eb8f788cf

For en sløv kommentar å komme med til noen som står i den situasjonen.

Sender deg en varm klem prinsesse Fiona!

Skrevet

Føler med deg og forstår valget! Det handler ikke om alle andre som er født med Downs på samme måte som det at andre aborter uten medisinsk grunn, ikke handler om andre.

Hver har sin grunn. En diagnose er ikke så enkel som at dersom noen lever fint med den gjør alle andre det også. Dessverre. Mange med downs har alvorlige tillegsdiagnoser og lever ikke engang til å bli voksne.

Noen ganger har man ett valg, da gjør man det som kjennest mest riktig ut for seg. Andre ganger får man ikke valget, da må man ta det som det kommer. Hva som er "enklest" er umulig å si.

Klem til deg!

Skrevet

skjønner veldig godt valget ditt. jeg hadde bestemt meg for å gjøre det samme dersom fostervannsprøven vår hadde vist downs.

jeg følte at det ikke var riktig overfor det barnet vi hadde fra før å få et barn som kom til å kreve så mye som et barn med DS kan gjøre.

håper det har gått "greit" i dag, selv om det er en forferdelig situasjon du er i... jeg håper at du kjenner at det er et riktig valg.. og at du kommer deg videre!

masse lykke til!

klem

Anonym poster: be9edd12e4e1dfd22a14ce2ea1071957

Skrevet

Takk:) ja det kjennes som et riktig valg for oss. Er riktig som en over her sier. Er ikke alle som klarer seg like bra og har tilleggsdiagnoser. Her var det en nakkefold på 8 mm, noe som er ganske mye. Så sjansen for at en alvorlig tilleggsdiagnose er der i aller høyeste grad. Desverre.

Etter å ha fått pillen dro vi rett til lekeland med vesla. Så dro ikke hjem til sofaen og tankene. Tror det hjalp veldig:)

Takk alle dere støttende fantastiske mennesker her inne:)

Skrevet

Først og fremt, dette var leit Fiona. Vi ønsker jo alle mødre ett friskt barn når vi blir gravide! ... det må jo være lov å si.

Jeg vet ikke noe om deg, og ditt liv, og ønsker ikke å være dømmende! Du må ta det valget som er riktig for deg!

Men, på samme tid, det må være lov å synes det er trist at du velger å ta bort barnet. Det er jo trist! Man ser jo mange smilende og fint fungerende barn med downs. Og til denne moren som har downs her som synes det er trist du vil ta abort så ser jeg ikke noe galt i det. **

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon... så dømmer deg IKKE! Men til dere andre (ikke HI) som har svart på dette innlegget, det er vel lov til å si noe annet enn "kjør på" liksom?? Det er jo trist... for an ønsker jo at barnet skal være friskt. Hva avgjørelse HI tar er hennes og hennes manns valg! Dette er en avgjørelse de må leve med, og de har nok tenkt igjennom det grundig uansett hva de velger.

Lykke til Fiona. Håper ikke jeg har skrevet noe som sårer deg, for det er ikke meningen!

Klem!!!

Skrevet

Huff så leit å høre. Var selv i den situasjonen at sjansen var stor etter duotest. nå var barnet vårt likevel friskt, men vi fikk noen dager å tenke på og vi ville velge abort hvis han hadde hatt downs. Jeg skjønner godt deres avgjørelse, men likevtl så trist for dere :-( klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...