Gå til innhold

Dårlige nyheter på tidig ul - oppdatering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at jeg sa det jeg gjorde,var slemt,er bare det at jeg har en sønn selv som har det,og synes det er trist og leit at de fleste tar det vekk,men var veldig slemt sagt,beklager Fiona.

Anonym poster: d12070e09c3d733134496181487f2a5a

Det var rett for deg å beholde, men det er ikke dermed sagt at det er det for alle, noe du bør vise forståelse for. Når noen ønsker et barn så høyt, men vet de ikke vil mestre å være foreldre til et barn som trenger en del ekstra, og derfor, med tungt hjerte, må fjerne fosteret, så er det usmaklig komentar uansett hva!

Anonym poster: bb68006fa418a6e16ab6917102004daf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare sende over varme tanker <3

Jeg har alltid vært i mot abort og vil nok personlig alltid være det. Men det vil ikke dermed si at jeg dømmer andre mennesker, og ser ned på de om de velger det annerledes for sitt liv enn hva jeg selv gjør. Man kan ikke sette seg inn i andres situasjon og deres evner til å takle utfordringer. Jeg syns uansett at man ikke skal slenge fra seg kommentarer som kan såre vedkommende. Ting er tøft nok for dem fra før! Av egen erfaring på andre områder vet man ikke hvordan man vil reagere og handle i situasjonen, før man selv er i den.

Vi kan ikke velge for andre, men respektere de og gi dem støtte i den vanskelige situasjonen.

Anonym poster: b842ad049d518e62648210d949833421

Skrevet

Beklager at jeg sa det jeg gjorde,var slemt,er bare det at jeg har en sønn selv som har det,og synes det er trist og leit at de fleste tar det vekk,men var veldig slemt sagt,beklager Fiona.

Det er godt at du ser hvor ond du var, men det hjelper faktisk ikke å bare slenge ut et beklager når man går over streken så til de grader!

Jeg håper du skammer deg inderlig for dette er det verste jeg har lest her inne. Du fremstår både ondskapsfull og dum - en farlig kombinasjon.

Anonym poster: 6ff867cbd6a1996fa505df09bffecb24

Skrevet

For en trist beskjed å få og trist dere ikke kan beholde. Sender deg en klem:)

Skrevet

Uff så trist. Ville tatt akkurat det samme valget. Er anestesispl og møtet de med DS innimellom. Det er faktusk ikke alle som fungerer så bra som de som står fram i media. Umulig å vite graden på forhånd. Trøsteklem til deg

Skrevet

Sender en klem, dette var leit å høre.

Jeg aner ikke hva jeg selv ville gjort, men uansett ville det revet i hjertet og vært en forferdelig tøff avgjørelse. Jeg håper jeg slipper å forholde meg til noe så vanskelig..

Ikke ta til deg evt slemme kommentarer. Det er ikke alle som greier å forstå at ikke alle er like, og at noe som er riktig for noen kan være feil for noen andre.

Klem igjen- håper dere har mange rundt dere som støtter dere slik at dere etterhvert kan komme dere ovenpå igjen.. <3

Skrevet

Kondolerer?? Et vakkert lite liv er på vei, og det noen har å si er kondolerer?? Du vil klare dette. Barnet kommer til å bli en berikelse i livet ditt HI.

Anonym poster: 3732bd4362f986684aef6d8eb8f788cf

Skrevet

Det er godt at du ser hvor ond du var, men det hjelper faktisk ikke å bare slenge ut et beklager når man går over streken så til de grader!

Jeg håper du skammer deg inderlig for dette er det verste jeg har lest her inne. Du fremstår både ondskapsfull og dum - en farlig kombinasjon.

Og du fremstår som en uvitende gjøk! For oss som har ett annerledes barn så er det sårt å lese at andre bare fjerner barnet som om det ikke har livets rett pga det er født med en kromosom for mye. Hvem er vi som skal få bestemme hvem som skal få leve eller ikke? Vi er da faen meg ikke Gud. Er det ett sorterings samfunn vi vil ha? Hvor alle som ikke er normale blir luket vekk?

Anonym poster: 1e42cf9d155411d4ece902ef3b785546

Skrevet

Tusen takk alle dere for støtte og gode ord. Det varmer og hjelper mye.

Er helt tom idag. Har vært en tøff juleuke. Blir ikke noe bedre utover heller.

Takk igjen

Skrevet

huff det var triste nyheter :-( mange trøsteklemmer fra meg.

Og til den pysa over som bare må være ondskapsfull; jeg håper for guds skyld du bare er full av faen i dag og ikke er slik i det virkelige liv. For DE barna synes jeg virkelig vondt av som har en slik mor isåfall....

Herregud hun sa unnskyld!!! Det var veldig slemt sagt, men dama har allerede beklaget

Anonym poster: 8c52ed12714d280354ac02146edf4100

Skrevet

... Og forklart hvorfor hun sa det

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kondolerer?? Et vakkert lite liv er på vei, og det noen har å si er kondolerer?? Du vil klare dette. Barnet kommer til å bli en berikelse i livet ditt HI.

Anonym poster: 3732bd4362f986684aef6d8eb8f788cf

Hun kondolerer ikke fordi barnet i magen har downs, men fordi Fiona og mannen velger å fjerne fosteret, for det er best for de i denne situasjonen..

Skrevet

huff det var triste nyheter :-( mange trøsteklemmer fra meg.

Og til den pysa over som bare må være ondskapsfull; jeg håper for guds skyld du bare er full av faen i dag og ikke er slik i det virkelige liv. For DE barna synes jeg virkelig vondt av som har en slik mor isåfall....

Herregud hun sa unnskyld!!! Det var veldig slemt sagt, men dama har allerede beklaget

Sjekk tidspunkter du, så ser du mitt innlegg og hennes unskyldning kom samtidig.....

Skrevet

... Og forklart hvorfor hun sa det

Det er ikke alt man trenger å si noe om. noen ganger er dte best å holde kjeft. HI har det vanskelig nok fra før, og det som var riktig for hun over her trenger ikke være det for HI og hennes familie. For alt vi vet har de andre utfordringer i hverdagen som gjør dette umulig, helse, økonomi etc.

Man skal ikke dømme før man kjenner hele historien.

Anonym poster: 1b32b89f5c261a3292159d28ea835516

Skrevet

En umulig situasjon å sette seg inn i for oss som ikke har fått en slik nyhet.

Trist at dere ikke fikk nyheten dere ønsket. Ønsker dere lykke til med beslutningen dere har tatt!

Skrevet

Og du fremstår som en uvitende gjøk! For oss som har ett annerledes barn så er det sårt å lese at andre bare fjerner barnet som om det ikke har livets rett pga det er født med en kromosom for mye. Hvem er vi som skal få bestemme hvem som skal få leve eller ikke? Vi er da faen meg ikke Gud. Er det ett sorterings samfunn vi vil ha? Hvor alle som ikke er normale blir luket vekk?

Hvis du evner å både lese alt Fiona skiver om denne saken OG skjønne at man har forskjellige forutsetninger her i livet klarer du sikkert å skjønne at dette ikke er en enkel avgjørelse for henne.

Sånne mennesker som deg legger bare sten til byrde og det skjønner jeg ikke at du ønsker?

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Så trist og så trist, Fiona, både at barnet ikke er friskt og at dere ikke velger å beholde. Må være veldig tungt og vanskelig for dere å ta en slik beslutning. Jeg regner med dere har deres grunner, ta vare på hverandre.

Skrevet

Kjære Fiona, i mangel av ord gir jeg heller en lang god klem jeg. Jeg har ikke forutsetning til å klare å sette meg ordentlig inn i hvordan dere har det akkurat nå, så jeg kommer ikke med hverken gode råd eller noe. Klem til dere i bøtter og spann!

Skrevet

Er umulig å sette seg helt inn i en annen persons liv og deres grunner til valget de tar! Sender mange klemmer til deg HI, det var trist å høre

Skrevet

Det finnes ingen gud. "Gud" er noe menneskeskapt, gjerne til å bruke som unnskyldning for å være drittsekk mot andre mennesker.

Anonym poster: 980f0cf155f7fdf607c459ad8cb81bf4

Skrevet

Grunn eller ikke, hvorfor eller ikke - det bryr jeg meg lite om. Vil sende en klem med masse forståelse i. Jeg hadde helt sikkert gjort det samme som dere, HI, så lenge man har og får et valg så har man rett til å velge det man makter også.

Lykke til videre, neste gang går det sikkert bedre. KLEM

Skrevet

Har man ikke noe fint å si, så skal man vel som kjent holde kjeft, men mange voksne som glemmer det.

Lykke til videre, håper det går bra med dere.

Anonym poster: 4cdccd2f16489ac911a4c82701380e1e

Skrevet

Så utrolig trist å høre. Dere må gjøre det som er best for dere og deres familie. Ikke tenk på hva andre sier/mener! Sender en varm klem til deg:)

Skrevet

En god og lang klem sendes til deg og din mann.

Ta godt vare på hverandre i tiden som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...