Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er for meg mer en diskusjon om hvordan "nyfamilien" skal/vil dele utgiftene, er det ikke? Tanken til HI er vel grei ift at det ikke er hennes økonomiske ansvar å sørge for at "stebarna" skal behandles likt som "fellesbarna"? Det ansvaret synes jeg det må være greit å legge på far ift det som har med hans barn fra tidligere forhold å gjøre. Greit nok at HI ikke skal gjøre forskjell på barna mht at barna serveres den samme maten, klær vaskes, bidrag til lekser, leking og at særkullsbarn også føler seg velkommen. Men, mht innkjøp av klær, leker, gaver etc ser jeg - som HI - ikke at hun/jeg skal bidra i like stor grad økonomisk som for mitt/felles barn.

Skal jeg ha alle økonomiske ulempene med å bli sammen med en som hadde barn fra tidligere og han bare høste fordelene?

Jeg er gjerne med og kjøper ting/klær etc som fars barn trenger, eller kjøper inn selv. Noen ganger spleiser vi men som oftest er det far som betaler.

Det skulle bare mangle, spør du meg ;-)

Men her kommer det en annen faktor inn i bilde. Har de felles økonomi? Da mener jeg at det er ikke noe poeng å komme med surleppa like før jul å nekte og betale for julegaver til stebarna, for da skulle jo dette være klappet og klart da man kom til enighet om økonomiordningen. Har man derimot ikke felles økonomi,så får stemor bare opplyse om hvor mye hun ser for seg å bruke til de forskjellige ungene, Og så får far jevne ut slik at det ikke blir en urettferdig skjevfordeling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med samboeren din. Men jeg skjønner ikke hvorfor du laget denne tråden når du ikke er interessert i å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...