Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 17. desember 2012 #26 Skrevet 17. desember 2012 Så de har allerede følt seg mindre verdt enn dine barn, av deg i 5 år nå da.... *pappa bryr seg mindre om oss enn de nye barna sine* hvordan tror du det føles? Merkelig tankegang, men du lager ikke et godt grunnlag for et godt forhold til dine bonusbarn..
Fru Conradas Skrevet 17. desember 2012 #27 Skrevet 17. desember 2012 Selvsagt skal barna hans - ALLE barna hans, behandles likt! Han har rett!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #28 Skrevet 17. desember 2012 Kjøper dere f.eks sammen for 800 kr til deres felles barn kan han gi 400 kr til de eldste og så gir moren deres 400 kr. Da får ungene likt. Anonym poster: 6787090082f0bd4f44a91c54e0ba542b
Februargullet2013 Skrevet 17. desember 2012 #29 Skrevet 17. desember 2012 Hvorfor spør du egentlig om meninger når du likevel har bestemt deg? er jo bare ute etter og bråke du da synes jeg
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #30 Skrevet 17. desember 2012 Du får bare mene det du vil,men jeg mener noe annet. våre har fått for 800 hver,er ikke så mye mer. Anonym poster: 91b78a8260047f01cbc3f163c9f7a8c7 Hæ? Hva var vitsen med å starte denne tråden da, når du ikke er villig til å ta imot innspill? Absolutt alle du har fått svar av er hvertfall dypt uenige med deg, det bekrefter jo at du er ei utrolig sær dame... Stakkars barn, både særkulls og felles! Anonym poster: 3fa2fa6fda20bc9a019184277e221b8a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #31 Skrevet 17. desember 2012 Selvsagt skal barna hans - ALLE barna hans, behandles likt! Han har rett! Hans barn skal selvfølgelig behandles likt av HAN, noe annet er urimelig. Hva mor til felles gjør, det må jo hun få lov til å bestemme selv. Om hun vil kjøpe en gave fra seg selv til barna for 1000,-kr,per stk, gjør hun jo det. Om far kjøper en gave fra seg til sine barn(felles OG særkulls) til kroner 500,- per stk, gjør han det. Far har dermed IKKE forskjellsbehandlet barna sine. Har selv et stebarn som får gaver i alle bauger og kanter, hun får som regel dyrere gave til både bursdag og jul, enn våre barn. Anonym poster: efc0702dede7ea39c6165b8e1221f01a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #32 Skrevet 17. desember 2012 Du får bare mene det du vil,men jeg mener noe annet. våre har fått for 800 hver,er ikke så mye mer. Anonym poster: 91b78a8260047f01cbc3f163c9f7a8c7 Hæ? Hva var vitsen med å starte denne tråden da, når du ikke er villig til å ta imot innspill? Absolutt alle du har fått svar av er hvertfall dypt uenige med deg, det bekrefter jo at du er ei utrolig sær dame... Stakkars barn, både særkulls og felles! Anonym poster: 3fa2fa6fda20bc9a019184277e221b8a Om du leser tråden en gang til, er ikke alle dypt uenig med HI nei. Anonym poster: efc0702dede7ea39c6165b8e1221f01a
Gjest Heartbroken Skrevet 17. desember 2012 #33 Skrevet 17. desember 2012 Hvorfor spør du når du ignorerer svarene du får? Nærmest 100 % mener at du har feil her - går det ikke inn hos deg?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #34 Skrevet 17. desember 2012 Aboslutt ikke,jeg føler jeg har rett. Anonym poster: 91b78a8260047f01cbc3f163c9f7a8c7
Gjest Heartbroken Skrevet 17. desember 2012 #35 Skrevet 17. desember 2012 Aboslutt ikke,jeg føler jeg har rett. Anonym poster: 91b78a8260047f01cbc3f163c9f7a8c7 Men hvorfor spør du her inne da?
Bananen Skrevet 17. desember 2012 #37 Skrevet 17. desember 2012 Skal dere feire med hans særkullsbarn? Tror ikke de vil føle seg så velkomne om deres felles får mer enn dem, ei heller om får gir likt og du overøser dine små itillegg. Hvordan kan du begrunne forskjellsbehandlingen med dårlig råd? Det er det dummeste jeg har hørt. Ettåringen bryr seg uansett mest om papiret:-) Skal dere ikke feire med alle barna vil nok ikke de eldste merke stort av det, men syns tankegangen din er ganske smålig uansett! Stakkars barn, stakkars mann, og stakkars holdninger du etterhvert vil gi barna dine:-(
Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. desember 2012 #38 Skrevet 17. desember 2012 Jeg tenker at du har delvis rett. Altså han gir samme sum til alle sine barn, men hans barn har alle en mor (deg og mor til hans andre barn) som også skal gi gaver. Så om han (du og han) gir en mindre sum til hans barn, enn dere gir sammen til deres fellesbarn, og barna også får gaver fra sin mor, da blir det likt for alle ungene
LuksusLiv Skrevet 17. desember 2012 #39 Skrevet 17. desember 2012 Dette blir så dumt at jeg mistenker HI for å trolle. Hvis ikke det er trolling, så har selvfølgelig ikke du rett, du høres ut som den onde stemor!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #40 Skrevet 17. desember 2012 De skal ikke feire med oss,han på 12 år er der anhver helg og en gang i uka,han elsde er der 1-2 ganger i uka,han har ikke tid til mer. hvorfor skal vi bruke likt med penger på de da,når vi har barn som vi ser hver dag? Anonym poster: 91b78a8260047f01cbc3f163c9f7a8c7
LuksusLiv Skrevet 17. desember 2012 #41 Skrevet 17. desember 2012 Hadde jeg vært far til disse barna så hadde jeg kjøpt for litt ekstra til de barna han har med eksen, bare for å tirre deg. I tillegg hadde jeg slengt på en gave til eksen også.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #42 Skrevet 17. desember 2012 Begge har rett, fra hans side så er det så klart at han ikke skal forskjellsbehandle barn. Fra din side skal DU ikke bruke mer penger på dem enn dine egne barn. Han skal altså bruke like mye på alle barna, men ikke du. Så enkelt er det. Anonym poster: eed90c7aa49795201fb55a54b155b299
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #43 Skrevet 17. desember 2012 Synes mannen din har rett her jeg. klart det er stas å gi til egne barn og er fort å tenke at de får jo av mamman også. Jeg kjøper heller en liten ting i ny og ne til lillemann når stebarna er hos mor, jeg kjøpte fakttisk playmo kalender itilegge til sjokoladekalender til lillemann, men kamuflerte det med å si han hadde brukt oppsparte br klistremerker på den. alle fikk en med sjokolade. Ellers får lillemann julegave til ca 400kr mer enn stebarna i år, men i høst fikk stebarna burdagsgaver som var 600kr dyrere fordi det vi ville kjøpe kosta mer enn hva det vi ville kjøpe til lillemann gjorde. Så i lengda jevner det seg ut. Så synes heller du får kose deg med å gjøre ekstra stas på eget barn i det skjulte når ikke stebarn er der og kan se det. Anonym poster: c9a5536d3eae3d68260f2cd6caf23c73
Kathrine. Skrevet 17. desember 2012 #44 Skrevet 17. desember 2012 Er det bare eg som ikkje har oversikt over prisen? Eg kjøper utifra kva ungene ønsker seg og trenger. Har ikkje fjerneste aning om kva prisen er... Hadde ikkje tenkt at stebarn skal få mindre enn egne barn. Dokke er jo en familie, skulle tru at dokke alle var glad i kvarandre.
Katteskinnet Skrevet 17. desember 2012 #45 Skrevet 17. desember 2012 Er det bare eg som ikkje har oversikt over prisen? Eg kjøper utifra kva ungene ønsker seg og trenger. Har ikkje fjerneste aning om kva prisen er... Hadde ikkje tenkt at stebarn skal få mindre enn egne barn. Dokke er jo en familie, skulle tru at dokke alle var glad i kvarandre. Jeg heller tenker ikke så mye på eksakt beløp, men hva folk ønsker seg eller liker. Når det er sagt ville jeg ikke gitt 2000 til et barn og 200 til det andre liksom
Myggene Skrevet 17. desember 2012 #46 Skrevet 17. desember 2012 Dette er for meg mer en diskusjon om hvordan "nyfamilien" skal/vil dele utgiftene, er det ikke? Tanken til HI er vel grei ift at det ikke er hennes økonomiske ansvar å sørge for at "stebarna" skal behandles likt som "fellesbarna"? Det ansvaret synes jeg det må være greit å legge på far ift det som har med hans barn fra tidligere forhold å gjøre. Greit nok at HI ikke skal gjøre forskjell på barna mht at barna serveres den samme maten, klær vaskes, bidrag til lekser, leking og at særkullsbarn også føler seg velkommen. Men, mht innkjøp av klær, leker, gaver etc ser jeg - som HI - ikke at hun/jeg skal bidra i like stor grad økonomisk som for mitt/felles barn. Skal jeg ha alle økonomiske ulempene med å bli sammen med en som hadde barn fra tidligere og han bare høste fordelene? Jeg er gjerne med og kjøper ting/klær etc som fars barn trenger, eller kjøper inn selv. Noen ganger spleiser vi men som oftest er det far som betaler. Det skulle bare mangle, spør du meg ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #47 Skrevet 17. desember 2012 Her har vi tilsammen 5 barn, snart 6. Klær og slikt kjøper mor, da hun får barnetrygd og bidrag. Men når det kommer til gaver, og ting ellers når de er her så får alle det samme, altså ca samme verdi. Det er ikke slik om vi bare har 1, eller 2 med på butikken og de får en liten lekebil, så kjøper vi til alle så de får når de kommer om 1,5 uke f.eks. De som ikke bor her får jo ting hos de de bor hos, så alle får likt når de er her, om dere skjønner? Anonym poster: f0645bf786bb532899810142f28f92d7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #48 Skrevet 17. desember 2012 Dette er for meg mer en diskusjon om hvordan "nyfamilien" skal/vil dele utgiftene, er det ikke? Tanken til HI er vel grei ift at det ikke er hennes økonomiske ansvar å sørge for at "stebarna" skal behandles likt som "fellesbarna"? Det ansvaret synes jeg det må være greit å legge på far ift det som har med hans barn fra tidligere forhold å gjøre. Greit nok at HI ikke skal gjøre forskjell på barna mht at barna serveres den samme maten, klær vaskes, bidrag til lekser, leking og at særkullsbarn også føler seg velkommen. Men, mht innkjøp av klær, leker, gaver etc ser jeg - som HI - ikke at hun/jeg skal bidra i like stor grad økonomisk som for mitt/felles barn. Skal jeg ha alle økonomiske ulempene med å bli sammen med en som hadde barn fra tidligere og han bare høste fordelene? Jeg er gjerne med og kjøper ting/klær etc som fars barn trenger, eller kjøper inn selv. Noen ganger spleiser vi men som oftest er det far som betaler. Det skulle bare mangle, spør du meg ;-) Enig med deg. Kommer jo litt an på hvor mye barna er hos den som har samvær. Han/hun som barna ikke bor hos betaler jo bidra, som skal dekke en del av klær, aktiviteter osv. Da blir det i mine øyne litt feil at far skal betale nok en gang for slike ting når barna har samvær, i tilleg til at mor til barna kjøper til de, så skal de liksom få "tre ganger" ? Anonym poster: f0645bf786bb532899810142f28f92d7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #49 Skrevet 17. desember 2012 Gavene fra deg og pappaen bør være like mye til alle. Men det er selvsagt slik at du kan velge å gi så mye du vil til dine barn for dine penger utenom. Så sant dere har delt økonomi da. Men det bør jo tydeliggjøres for hans barn at de andre gavene er fra bare deg om det er slik at de feirer jul med dere. Og at dette blir det samme som at de får gave fra sin mor som ikke faren deres er med på. Anonym poster: cf0eebdb2fea41c086778eda1a5c6d17
BareMas Skrevet 17. desember 2012 #50 Skrevet 17. desember 2012 Er det bare eg som ikkje har oversikt over prisen? Eg kjøper utifra kva ungene ønsker seg og trenger. Har ikkje fjerneste aning om kva prisen er... Hadde ikkje tenkt at stebarn skal få mindre enn egne barn. Dokke er jo en familie, skulle tru at dokke alle var glad i kvarandre. Jeg heller tenker ikke så mye på eksakt beløp, men hva folk ønsker seg eller liker. Når det er sagt ville jeg ikke gitt 2000 til et barn og 200 til det andre liksom Her handles det med pristak. Ønsker du deg noe som er billigere enn maksbeløpet jeg har satt, så er det kjempeflott, kanskje det også vanker en ekstra overraskelse?! ønsker du deg noe som er mye dyrere, så finner jeg noe annet og satser på at andre har økonomi til å oppfylle ønske ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå