Beklager - Dysleksi Skrevet 16. desember 2012 #26 Skrevet 16. desember 2012 Hadde noen kalt barnet sitt for Adolf eller Vidkun hadde jeg trodd at foreldrene var ny nazister. Er så fordomsfull at jeg ikke hadde latt barna mine bli med disse barna hjem. Kan bare ikke tro at noen normale oppegående folk vil gi ungene sine slike navn. Anonym poster: 2b08c69e38b057ba6f1a0749315b6467 Ser på meg selv som rimelig oppegående jeg. Det er et familienavn og ikke noe med nazisme å gjøre. Som jeg har sagt tidligere i tråden; Folk kaller jo ungen Muhammed uten at noen reagerer, og det syns jeg nesten er verre. Vidkun var da helt normalt, og det er på tide at det blir normalt igjen. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Muhammed-navnet kan ikke sammenlignes. Det er muslimer som kaller barna sine det, og for dem er profeten Muhammed alt annet enn negativ. At du da tydligvis ser ned på muslimer, og samtidig syns Vidkun er fint... Kjenner jeg blir svært skeptisk her! Anonym poster: bd87a3e9374605430b8e0b827ad24f29 Eh... Om du kan historie så var Hitler svært begeistret for Islam. Muhammed står for meg for pedofili og drap, så jeg forstår ikke helt det valget, nei. Quisling var en forferdelig mann, men jeg ser fremdeles på etternavnet som belastende, og ikke nødvendigvis fornavnet, som var et svært normalt navn. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Foreldrene velger fornan, man velger ikke etternavn på samme måte, så jeg er ikke enig med deg om at Quisling etternavnet er mer belastet enn fornavnet Vidkun.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #27 Skrevet 16. desember 2012 Jeg...tenker at du nok må igjennom noen runder med å forklare valget av navn, men hvis du har ben nok i nesa burde det gå (såfremt du overhodet ikke har nazistiske tendenser). Jeg synes forøvrig ordlyden i navnet er fin. ... og at det er synd at enkeltpersoners handlinger skal kunne ødelegge et navn på den måten. Du kan jo i såfall gå for kombinasjonen Vidkun Luther ;-) Med det sagt finnes det jo tusenvis av andre navn å velge mellom. Audun har for eksempel en lignende ordlyd. Har overhodet ikke nazistiske tendenser, men tenker som deg at det er synd at navn skal bli ødelagt på den måten. Adolf hadde jeg nok holdt meg laaaangt unna, men akkurat Vidkun er jeg svak for altså... Luther var forresten nydelig Ja, er nok ordlyden jeg liker. Audun er også nydelig, men det heter broren min, så da blir det litt uaktuelt dessverre Men fint er det. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #28 Skrevet 16. desember 2012 Hadde noen kalt barnet sitt for Adolf eller Vidkun hadde jeg trodd at foreldrene var ny nazister. Er så fordomsfull at jeg ikke hadde latt barna mine bli med disse barna hjem. Kan bare ikke tro at noen normale oppegående folk vil gi ungene sine slike navn. Anonym poster: 2b08c69e38b057ba6f1a0749315b6467 Ser på meg selv som rimelig oppegående jeg. Det er et familienavn og ikke noe med nazisme å gjøre. Som jeg har sagt tidligere i tråden; Folk kaller jo ungen Muhammed uten at noen reagerer, og det syns jeg nesten er verre. Vidkun var da helt normalt, og det er på tide at det blir normalt igjen. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Muhammed-navnet kan ikke sammenlignes. Det er muslimer som kaller barna sine det, og for dem er profeten Muhammed alt annet enn negativ. At du da tydligvis ser ned på muslimer, og samtidig syns Vidkun er fint... Kjenner jeg blir svært skeptisk her! Anonym poster: bd87a3e9374605430b8e0b827ad24f29 Eh... Om du kan historie så var Hitler svært begeistret for Islam. Muhammed står for meg for pedofili og drap, så jeg forstår ikke helt det valget, nei. Quisling var en forferdelig mann, men jeg ser fremdeles på etternavnet som belastende, og ikke nødvendigvis fornavnet, som var et svært normalt navn. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Foreldrene velger fornan, man velger ikke etternavn på samme måte, så jeg er ikke enig med deg om at Quisling etternavnet er mer belastet enn fornavnet Vidkun. Nei, det er sant, men på samme tid så er det Quisling som har blitt et synonym for forræder, ikke Vidkun Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #29 Skrevet 16. desember 2012 Lovlig eller ei. Det er for tidlig, rett og slett for kort tid siden 2. verdenskrig til at det navnet kan brukes. Det er tross alt veldig mange mennesker i Norge som har opplevd krigen og for nesten alle av dem er navnet svært belastet og knyttet til all f***skapen krigen og nazismen sto for. Kanskje om 50 - 100 år. Når blir det greit å bruke navnet Josef igjen? Med tanke på at Stalin stod for mye mer jævelskap enn noen andre. Anonym poster: da1b25ac96c055a1136d11987ee26414
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #30 Skrevet 16. desember 2012 Lovlig eller ei. Det er for tidlig, rett og slett for kort tid siden 2. verdenskrig til at det navnet kan brukes. Det er tross alt veldig mange mennesker i Norge som har opplevd krigen og for nesten alle av dem er navnet svært belastet og knyttet til all f***skapen krigen og nazismen sto for. Kanskje om 50 - 100 år. Når blir det greit å bruke navnet Josef igjen? Med tanke på at Stalin stod for mye mer jævelskap enn noen andre. Anonym poster: da1b25ac96c055a1136d11987ee26414 Akkurat. Det er jo mange som bruker det navnet. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #31 Skrevet 16. desember 2012 Lusifer er jo heler ikke et stygt navn.... Nei, det er det ikke, men blir noe helt annet, siden det aldri har vært et normalt navn. Nesten ufortjent siden dette IKKE er djevelens navn. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #32 Skrevet 16. desember 2012 Hadde noen kalt barnet sitt for Adolf eller Vidkun hadde jeg trodd at foreldrene var ny nazister. Er så fordomsfull at jeg ikke hadde latt barna mine bli med disse barna hjem. Kan bare ikke tro at noen normale oppegående folk vil gi ungene sine slike navn. Anonym poster: 2b08c69e38b057ba6f1a0749315b6467 Ser på meg selv som rimelig oppegående jeg. Det er et familienavn og ikke noe med nazisme å gjøre. Som jeg har sagt tidligere i tråden; Folk kaller jo ungen Muhammed uten at noen reagerer, og det syns jeg nesten er verre. Vidkun var da helt normalt, og det er på tide at det blir normalt igjen. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Muhammed-navnet kan ikke sammenlignes. Det er muslimer som kaller barna sine det, og for dem er profeten Muhammed alt annet enn negativ. At du da tydligvis ser ned på muslimer, og samtidig syns Vidkun er fint... Kjenner jeg blir svært skeptisk her! Anonym poster: bd87a3e9374605430b8e0b827ad24f29 Eh... Om du kan historie så var Hitler svært begeistret for Islam. Muhammed står for meg for pedofili og drap, så jeg forstår ikke helt det valget, nei. Quisling var en forferdelig mann, men jeg ser fremdeles på etternavnet som belastende, og ikke nødvendigvis fornavnet, som var et svært normalt navn. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Du tar visst ikke poengene særlig bra. At du ikke liker Muhammed og Islam, har ikke noe med hva muslimer kaller barna sine. For muslimene er Muhammed den største profeten. De ser ham ikke som en pedofil tyrann, men som en som har hatt en helt spesiell kontakt med Gud, og har fått stor visdom. Leser du i Koranen, finner du mye kjærlighet også! At du tydeligvis ser så ned på Islam, er kanskje ikke så bra i kombinasjon med at du har en sønn som har et navn som bare assosieres med nazisme. Uansett hva Hitler syntes om Islam. Du vil ikke framstå som politisk nøytral, selv om du sikkert vil det. Desse holdningene vil alltid sees i lys av navnet du har valgt. Eller omvendt. Anonym poster: bd87a3e9374605430b8e0b827ad24f29
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #33 Skrevet 16. desember 2012 Hadde noen kalt barnet sitt for Adolf eller Vidkun hadde jeg trodd at foreldrene var ny nazister. Er så fordomsfull at jeg ikke hadde latt barna mine bli med disse barna hjem. Kan bare ikke tro at noen normale oppegående folk vil gi ungene sine slike navn. Anonym poster: 2b08c69e38b057ba6f1a0749315b6467 Ser på meg selv som rimelig oppegående jeg. Det er et familienavn og ikke noe med nazisme å gjøre. Som jeg har sagt tidligere i tråden; Folk kaller jo ungen Muhammed uten at noen reagerer, og det syns jeg nesten er verre. Vidkun var da helt normalt, og det er på tide at det blir normalt igjen. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Muhammed-navnet kan ikke sammenlignes. Det er muslimer som kaller barna sine det, og for dem er profeten Muhammed alt annet enn negativ. At du da tydligvis ser ned på muslimer, og samtidig syns Vidkun er fint... Kjenner jeg blir svært skeptisk her! Anonym poster: bd87a3e9374605430b8e0b827ad24f29 Eh... Om du kan historie så var Hitler svært begeistret for Islam. Muhammed står for meg for pedofili og drap, så jeg forstår ikke helt det valget, nei. Quisling var en forferdelig mann, men jeg ser fremdeles på etternavnet som belastende, og ikke nødvendigvis fornavnet, som var et svært normalt navn. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Du tar visst ikke poengene særlig bra. At du ikke liker Muhammed og Islam, har ikke noe med hva muslimer kaller barna sine. For muslimene er Muhammed den største profeten. De ser ham ikke som en pedofil tyrann, men som en som har hatt en helt spesiell kontakt med Gud, og har fått stor visdom. Leser du i Koranen, finner du mye kjærlighet også! At du tydeligvis ser så ned på Islam, er kanskje ikke så bra i kombinasjon med at du har en sønn som har et navn som bare assosieres med nazisme. Uansett hva Hitler syntes om Islam. Du vil ikke framstå som politisk nøytral, selv om du sikkert vil det. Desse holdningene vil alltid sees i lys av navnet du har valgt. Eller omvendt. Anonym poster: bd87a3e9374605430b8e0b827ad24f29 Har ikke sagt noe om hva jeg tenker og føler om Islam, men hva jeg tenker om profeten deres. Han VAR jo en pedofil mann, så å kalle barna sine i hans ære føler jeg er litt merkelig. Jeg forstår ikke sammenhengen mellom nazisme/rasisme/islam, siden Hitler som sagt hadde stor respekt for Islam. Du vet heller ingenting om mine holdninger, så jeg er ikke helt sikker på hva du vil frem til? Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #34 Skrevet 16. desember 2012 Jeg synes det er et fint navn, og håper det kommer i bruk igjen. Hadde jeg fått tilstrekkelig mange nok gutter, så kunne jeg brukt det selv. Hadde jeg stemt FrP så ville jeg styrt unna det, fordi det er lettere å missforstå navnet da. Stemmer man partiet Rødt, så vet jo folk at man ikke har nazistiske tendenser. Hvis du velger å tørre å bruke det så bør du være tydelig på at navnet ikke er politisk ment, at det er et familienavn, og muligens gi barnet et annet navn i tillegg som nøytaliserer det ( feks kunne Vidkunn Odin klinge bra, men ville forsterke nazi-vibbene) Anonym poster: d55d187d162bfc2ab6d49ed094cf0d0e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #35 Skrevet 16. desember 2012 Jeg hadde ikke turt å bruke det. Vil ikke at folk skal tro jeg er nazist. Er ikke så opptatt av hva andre tenker og mener om meg, men i dette tilfelle ville jeg vært det. Navnet vil stå på klasselister, f.eks lokalavisa ved spesielle tilstelninger osv. og de fleste vil nok tro at foreldra er nazister. Man risikerer å bli fryst ut i et lite samfunn. Foreldre vil kanskje ikke at barna deres skal ha noe med ditt barn å gjøre siden foreldra er nazister osv. Kan bli en stor belastning for dere, enda større for barnet deres! Dårlig gjort mot barnet. Anonym poster: 56dd4364f7cf77e8e54b1992fc9208af
Linn2007 Skrevet 16. desember 2012 #36 Skrevet 16. desember 2012 Nei, hverken Adolf eller Vidkun er ulovlig. Men hvem i huleste, ved sine fulle fem, ønsker å kalle ungen noe sånt? En som hater ungen intenst og ønsker han vonde år? Jeg skjønner jo at dette er et trolleinnlegg, og regner med HI ønsker det beste for sine barn og bare prøver å provosere. Anonym poster: 9f8da28f1d4850dd9e3a3454c093d6d2 Det er ikke et trolleinnlegg. Jeg liker navnet. Jeg tenker jo mitt om Carosander navnene, uten at jeg sier foreldrene vil han vondt av den grunn. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Si meg en ting? Hva har carosander med dette å gjøre?! Du klarte ikke å dy deg?!!
Smyril Line Skrevet 16. desember 2012 #37 Skrevet 16. desember 2012 Jeg hadde ikke turt å bruke det. Vil ikke at folk skal tro jeg er nazist. Er ikke så opptatt av hva andre tenker og mener om meg, men i dette tilfelle ville jeg vært det. Navnet vil stå på klasselister, f.eks lokalavisa ved spesielle tilstelninger osv. og de fleste vil nok tro at foreldra er nazister. Man risikerer å bli fryst ut i et lite samfunn. Foreldre vil kanskje ikke at barna deres skal ha noe med ditt barn å gjøre siden foreldra er nazister osv. Kan bli en stor belastning for dere, enda større for barnet deres! Dårlig gjort mot barnet. Anonym poster: 56dd4364f7cf77e8e54b1992fc9208af Litt enig her, jeg er veldig for at vi skal kunne ta navnet i bruk igjen, og vi kan som foreldre være så bestemte og tøffe vi vil, stå i det, argumentere og forklare. Men til syvende og sist er det barnet som må bære navnet, barnet som må føle assosiasjonene på kroppen.
det er berre mordi Skrevet 16. desember 2012 #38 Skrevet 16. desember 2012 Den norske navneloven sier blant annet at du ikke kan gi barnet ditt et navn som er til vesentlig ulempe for vedkommende. - Paragraf 3 i lova sier at en ikke kan velge fornavn som kan være til vesentlig ulempe for innehaveren. Det finnes en rekke navn som det er gitt avslag på ut fra dette kriteriet. Navnet skal òg ha opphav og tradisjon som forenavn for å kunne være tillat, eller barnet må være knyttet til en kultur som har tradisjon for navnet. Noen navn som Birk og Linn har blitt nektet tidligere, men ikke nå lenger, forklarer Helleland. Vidkun og Adolf kan brukes, selv om noen sikkert kan argumentere for at det kan skape problemer for barnet når de vokser opp. - De er stigmatiserte navn som ikke blir særlig brukt, sier Helleland. Det står nevnt lengre oppe i artikkelen at barnevernet kom og hentet en unge som het Adolf Hitler (I USA).Joycelynn Aryan Nation og Honszlynn Himler Jeannie, het søskene.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #39 Skrevet 16. desember 2012 Jeg ville aldri ha brukt navnet vidkun. Det er for tidelig. Jeg mener at det ikke er opp til deg å 'friskmelde' navnet. Du kan selvfølgelig mene at navnet er helt normalt, imidlertid betyr ikke det at andre føler det samme. Jeg føler i alle fall ikke at dette navnet er helt 'normalt' og løsrevet fra sin fortid. Anonym poster: 3dab029dc5451a8a8b8f010b285e9406
Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. desember 2012 #40 Skrevet 16. desember 2012 Jeg vil tro at de som i dag heter Vidkun ble født før krigen for selv om navnet ikke er ulovlig så skal et navn heller ikke være til vesentlig ulempe for den som skal bære navnet, og navn som Vidkun og Adolf kan være til vesentlig ulempe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #41 Skrevet 16. desember 2012 Den norske navneloven sier blant annet at du ikke kan gi barnet ditt et navn som er til vesentlig ulempe for vedkommende. - Paragraf 3 i lova sier at en ikke kan velge fornavn som kan være til vesentlig ulempe for innehaveren. Det finnes en rekke navn som det er gitt avslag på ut fra dette kriteriet. Navnet skal òg ha opphav og tradisjon som forenavn for å kunne være tillat, eller barnet må være knyttet til en kultur som har tradisjon for navnet. Noen navn som Birk og Linn har blitt nektet tidligere, men ikke nå lenger, forklarer Helleland. Vidkun og Adolf kan brukes, selv om noen sikkert kan argumentere for at det kan skape problemer for barnet når de vokser opp. - De er stigmatiserte navn som ikke blir særlig brukt, sier Helleland. Det står nevnt lengre oppe i artikkelen at barnevernet kom og hentet en unge som het Adolf Hitler (I USA).Joycelynn Aryan Nation og Honszlynn Himler Jeannie, het søskene. Men den familien var jo ikke frisk! Når du kaller barnet ditt Aryan Nation og Himler så sier det seg selv at dette er noe helt annet enn Vidkun? Så vidt jeg forsto av den saken der så var det ikke navnevalget som var problemet. Men takk for svar Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
det er berre mordi Skrevet 16. desember 2012 #42 Skrevet 16. desember 2012 Den norske navneloven sier blant annet at du ikke kan gi barnet ditt et navn som er til vesentlig ulempe for vedkommende. - Paragraf 3 i lova sier at en ikke kan velge fornavn som kan være til vesentlig ulempe for innehaveren. Det finnes en rekke navn som det er gitt avslag på ut fra dette kriteriet. Navnet skal òg ha opphav og tradisjon som forenavn for å kunne være tillat, eller barnet må være knyttet til en kultur som har tradisjon for navnet. Noen navn som Birk og Linn har blitt nektet tidligere, men ikke nå lenger, forklarer Helleland. Vidkun og Adolf kan brukes, selv om noen sikkert kan argumentere for at det kan skape problemer for barnet når de vokser opp. - De er stigmatiserte navn som ikke blir særlig brukt, sier Helleland. Det står nevnt lengre oppe i artikkelen at barnevernet kom og hentet en unge som het Adolf Hitler (I USA).Joycelynn Aryan Nation og Honszlynn Himler Jeannie, het søskene. Men den familien var jo ikke frisk! Når du kaller barnet ditt Aryan Nation og Himler så sier det seg selv at dette er noe helt annet enn Vidkun? Så vidt jeg forsto av den saken der så var det ikke navnevalget som var problemet. Men takk for svar Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Jeg vil ikke anse deg som helt i water om du kaller ungen din for Vidkun heller;)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #43 Skrevet 16. desember 2012 Hvorfor risikere at navnet skal være til vesentlig ulempe for barnet? Hører jeg navnet Vidkun, ja, så tenker jeg automatisk Quisling. Så jeg ville kanskje tenkt at foreldrene var nazistiske. Det er det også flere her inne som tenker, ut fra svarene du har fått. Da vil det garantert komme slike tanker fra mennesker rundt barnet også. Det finnes da mange andre fine navn! Barnet kan risikere store problemer! Anonym poster: b6090e4fca9254dc0a80fbc445d45da3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #44 Skrevet 16. desember 2012 Den norske navneloven sier blant annet at du ikke kan gi barnet ditt et navn som er til vesentlig ulempe for vedkommende. - Paragraf 3 i lova sier at en ikke kan velge fornavn som kan være til vesentlig ulempe for innehaveren. Det finnes en rekke navn som det er gitt avslag på ut fra dette kriteriet. Navnet skal òg ha opphav og tradisjon som forenavn for å kunne være tillat, eller barnet må være knyttet til en kultur som har tradisjon for navnet. Noen navn som Birk og Linn har blitt nektet tidligere, men ikke nå lenger, forklarer Helleland. Vidkun og Adolf kan brukes, selv om noen sikkert kan argumentere for at det kan skape problemer for barnet når de vokser opp. - De er stigmatiserte navn som ikke blir særlig brukt, sier Helleland. Det står nevnt lengre oppe i artikkelen at barnevernet kom og hentet en unge som het Adolf Hitler (I USA).Joycelynn Aryan Nation og Honszlynn Himler Jeannie, het søskene. Men den familien var jo ikke frisk! Når du kaller barnet ditt Aryan Nation og Himler så sier det seg selv at dette er noe helt annet enn Vidkun? Så vidt jeg forsto av den saken der så var det ikke navnevalget som var problemet. Men takk for svar Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Jeg vil ikke anse deg som helt i water om du kaller ungen din for Vidkun heller;) Så synd at du av alle mennesker sier dette. Trodde du holdt deg for god for slikt. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #45 Skrevet 16. desember 2012 Den norske navneloven sier blant annet at du ikke kan gi barnet ditt et navn som er til vesentlig ulempe for vedkommende. - Paragraf 3 i lova sier at en ikke kan velge fornavn som kan være til vesentlig ulempe for innehaveren. Det finnes en rekke navn som det er gitt avslag på ut fra dette kriteriet. Navnet skal òg ha opphav og tradisjon som forenavn for å kunne være tillat, eller barnet må være knyttet til en kultur som har tradisjon for navnet. Noen navn som Birk og Linn har blitt nektet tidligere, men ikke nå lenger, forklarer Helleland. Vidkun og Adolf kan brukes, selv om noen sikkert kan argumentere for at det kan skape problemer for barnet når de vokser opp. - De er stigmatiserte navn som ikke blir særlig brukt, sier Helleland. Det står nevnt lengre oppe i artikkelen at barnevernet kom og hentet en unge som het Adolf Hitler (I USA).Joycelynn Aryan Nation og Honszlynn Himler Jeannie, het søskene. Men den familien var jo ikke frisk! Når du kaller barnet ditt Aryan Nation og Himler så sier det seg selv at dette er noe helt annet enn Vidkun? Så vidt jeg forsto av den saken der så var det ikke navnevalget som var problemet. Men takk for svar Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Jeg vil ikke anse deg som helt i water om du kaller ungen din for Vidkun heller;) Forstår virkelig ingen at for meg så betyr ikke Vidkun automatisk Quisling, men en fantastisk oldefar og en favorittgrandonkel? Det gjør meg da f. ikke til samme ulla som Aryan Nation, og at du sier jeg ikke er helt i water er bare helt ubeskrivelig frekt! Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Tigerpote Skrevet 16. desember 2012 #46 Skrevet 16. desember 2012 Ja kall sønnen din Vidkun og datteren din Vigrid Du ser nok forskjellen selv. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Nei, faktisk ikke. Samme gate for meg.
1+1=4 <3 Skrevet 16. desember 2012 #47 Skrevet 16. desember 2012 Jeg syns det er egoistisk, hvis det kan forårsake evnt mobbing i framtiden..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #48 Skrevet 16. desember 2012 Ja kall sønnen din Vidkun og datteren din Vigrid Du ser nok forskjellen selv. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Nei, faktisk ikke. Samme gate for meg. Så du ser ikke forskjellen på et helt normalt navn som et forferdelig menneske hadde og en rasistisk sekt som har base i norrøn mytologi? Tuller du? Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #49 Skrevet 16. desember 2012 Jeg syns det er egoistisk, hvis det kan forårsake evnt mobbing i framtiden.. Men vil det ikke være slik i det multikulturelle Norge at man blir mer tolerant med hensyn til navn? Vet at da jeg vokste opp så ville en Fatima, Carosander, Trym eller en Ali blitt mobbet noe helt enormt, men hører ikke noe om det nå? Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8
Tigerpote Skrevet 16. desember 2012 #50 Skrevet 16. desember 2012 Ja kall sønnen din Vidkun og datteren din Vigrid Du ser nok forskjellen selv. Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Nei, faktisk ikke. Samme gate for meg. Så du ser ikke forskjellen på et helt normalt navn som et forferdelig menneske hadde og en rasistisk sekt som har base i norrøn mytologi? Tuller du? Anonym poster: 2843a39b0b2e2807aeb5ecad0166c1d8 Nei, faktisk ikke. Vidkun kan aldri bli et normalt navn i mine ører, men som rene symbolet på nazisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå