Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #26 Skrevet 14. desember 2012 Anders. Er jo nesten sander, bare satt s bak istedet for foran;) Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04 Minner om Anders Behring Breivik, spør du meg. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
MGS123 Skrevet 14. desember 2012 #28 Skrevet 14. desember 2012 Syns Sander er veldig fint, har kanskje vært litt mye brukt, men de er vel litt eldre nå, har ikke sett så mange nyfødte Sander i det siste
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #29 Skrevet 14. desember 2012 alekSANDER? Anonym poster: 0df928abc7c538016d3e89df3fc53d5e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #30 Skrevet 14. desember 2012 Jeg synes det var veldig fint. Anonym poster: 3f1faa3e253020f1977e255b7085333d
aanonym Skrevet 14. desember 2012 #31 Skrevet 14. desember 2012 Sander er et fint navn, som betyr Forsvarer (altså ikke noe pinglete navn!). Kan brukes både i inn- og utland, det er en fordel. Det var ganske mye brukt i deler av landet rundt årtusenskiftet, men er langt mindre brukt nå. I deler av landet er det mye brukt, i andre deler nesten ikke brukt. Sjekk oversikten der du bor.
Musemorbr / Skrevet 14. desember 2012 #32 Skrevet 14. desember 2012 Jeg tenker på Hr.Sanders jeg. Det som står på Ole Brumm sitt dørskilt. Og det hjelper ikke på at alle Sander jeg har møtt, er små kraftplugger med digre bollekinn. Altså, fra et Ole Brummsk perspektiv, klarer jeg for øyeblikket ikke se for meg en voksen, seriøs mann. Sander er og blir en bamselubben baby. Men jeg antar at mine assosiasjoner vil endre seg i takt med at disse Sanderene vokser opp.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #33 Skrevet 14. desember 2012 Sander August heter min sønn Han er nå 18 år. Og det navnet gav jeg han etter å ha lest Sagaen om isfolket. Så jeg var nok tidlig ute med dette navnet. Anonym poster: 5d66931dc3b8c9acaf08743e04f98e8a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #34 Skrevet 14. desember 2012 Takk for alle svar:) Liker ikke Alexander/Aleksander dessverre, står mellom Sander Renè, Emil Renè og Anders Renè nå, Andrè har vi glemt. Vi vil ha dobbel navn pga brødrene. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #35 Skrevet 14. desember 2012 Ikke Sander René. R'ene blir hengende sammen. Andre navn må aldri begynne på samme bokstav som første fornavn sluttet på. Sanderrene. Anonym poster: ec76f9ffd23b00c090cd76c3bb3fd259
Februargullet2013 Skrevet 14. desember 2012 #36 Skrevet 14. desember 2012 hva med bare Emil? synes det var det fineste:) Renè er litt harry synes jeg
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #37 Skrevet 14. desember 2012 Takk for alle svar:) Liker ikke Alexander/Aleksander dessverre, står mellom Sander Renè, Emil Renè og Anders Renè nå, Andrè har vi glemt. Vi vil ha dobbel navn pga brødrene. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf Haha, du må være et troll. Ingen kaller barna sine "Sander Renè" (altså et smakløst fransk navn som får en til å tenke på gonoré skrevet feil) eller "Anders Renè" (hvor første navn er navnet til Anders Behring Breivik og dessuten klinger helt latterlig dårlig med et fransk navn skrevet feil). Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #38 Skrevet 14. desember 2012 Sander August heter min sønn Han er nå 18 år. Og det navnet gav jeg han etter å ha lest Sagaen om isfolket. Så jeg var nok tidlig ute med dette navnet. Anonym poster: 5d66931dc3b8c9acaf08743e04f98e8a Stakkars barn som har fått navn fra en kioskroman. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
LuksusLiv Skrevet 14. desember 2012 #39 Skrevet 14. desember 2012 Jeg syns det er et veikt navn, pusslete liksom. Liker best stødige navn, sånn som Magnus, Olav, Johannes, Henrik, Håkon....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #40 Skrevet 14. desember 2012 Sander August heter min sønn Han er nå 18 år. Og det navnet gav jeg han etter å ha lest Sagaen om isfolket. Så jeg var nok tidlig ute med dette navnet. Anonym poster: 5d66931dc3b8c9acaf08743e04f98e8a Stakkars barn som har fått navn fra en kioskroman. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9 Ikke det minste synd på han i det hele tatt . Han har levd godt med navnet sitt han ... August er etter en estisk/svensk oldefar. Anonym poster: 5d66931dc3b8c9acaf08743e04f98e8a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #41 Skrevet 14. desember 2012 Takk for alle svar:) Liker ikke Alexander/Aleksander dessverre, står mellom Sander Renè, Emil Renè og Anders Renè nå, Andrè har vi glemt. Vi vil ha dobbel navn pga brødrene. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf Victor Renè er jo også pent Anonym poster: 5d66931dc3b8c9acaf08743e04f98e8a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #42 Skrevet 14. desember 2012 Midterste hos oss heter Sander. Ser ikke helt den der med at Sander er et pinglenavn - søtt nusselig kallenavn. Men at det er populært det er det ingen tvil om. Det er tre Sander'er i klassen hans og fire på fotball laget hans. Hvor kult er det, tenker jeg...nettopp av den grunn er jeg imot å kalle opp barna etter 10 på topp-lista. Har bevisst holdt meg langt unna popis-navnene. Men, hver sin smak!! Anonym poster: 8c023b1165f2208628eda68f29db66cd
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #43 Skrevet 16. desember 2012 hva med bare Emil? synes det var det fineste:) Renè er litt harry synes jeg Renè er LITT harry? Et hjelpeløst jålete/smakløst fransk navn som gir assosiasjoner til horestrøk, attpåtil SKREVET FEIL! LOL. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
Husbygger Skrevet 16. desember 2012 #44 Skrevet 16. desember 2012 Det lå jo ikke på topp 10 lista når vi døpte han, men vi som døpte gutta våre det året var skikkelig fantasiløse å valgte pinglete navn (iflg folk her inne). Gutten er fornøyd med å hete Sander å forbokstaven i etternavnet. Der vi bodde før var det ingen som het Sander i klassen hans, så jeg ser ikke problemet!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #45 Skrevet 16. desember 2012 Jeg tenker på Hr.Sanders jeg. Det som står på Ole Brumm sitt dørskilt. Og det hjelper ikke på at alle Sander jeg har møtt, er små kraftplugger med digre bollekinn. Altså, fra et Ole Brummsk perspektiv, klarer jeg for øyeblikket ikke se for meg en voksen, seriøs mann. Sander er og blir en bamselubben baby. Men jeg antar at mine assosiasjoner vil endre seg i takt med at disse Sanderene vokser opp. Fastlegen min heter Sander Men ja, det er veldig mange smågutter som heter det. Jeg jobber i barnehage, og vi har en eller flere Sandre i hvert kull. Navnet i seg selv er helt greit. Liker kanskje Aleksander bedre. Anonym poster: 464a51649b1ad82cd17eae9cc282580e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #46 Skrevet 16. desember 2012 Jeg har en Sander! Han er ikke noen veik puslegutt! En skikkelig tøffing er han!:-) og syns navnet passer godt til han! Men liker ikke andre eller rene! (Jaaada skreiv det feil!) Anonym poster: 3b0e54d6eaee8ee5c87b44056a5e393a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #47 Skrevet 17. desember 2012 Første gang jeg hørte navnet Sander var på tv serien "Asylet" som gikk på NRK en gang på slutten av 80-begynnelsen av 90(?)tallet. Har alltid likt det siden den gangen. Nå bor ikke jeg i Norge lenger og har ikke vært oppdatert på trender innen navn osv. Vi gav vår sønn Sander som mellomnavn, og ante ikke at det var så vanlig. Det var først etter at jeg havnet på dette forumet at jeg innså hvor mange som heter det, og hvor mange som virkelig ikke liker det. Ikke at jeg bryr meg hva andre mener... Jeg har aldri "i den virkelige" verden hørt så mye hetsing av navn som her inne. Jeg visste ikke at noe så enkelt som et navn kunne fremkalle så mye faenskap hos folk. Jeg blir helt sjokkert over hva enkelte lirer av seg. Ikke spesielt denne tråden, men det har jo vært "et par" navndiskusjoner i det siste. HI: Hvis DERE liker navnet, så spiller det vel ingen rolle hva dibhønene synes? Velg det navnet dere liker best. Som jeg skulle sagt det selv, skjønner virkelig ikke vitsen med den hetsingen. At folk har ulik smak er da bare bra, man kan jo svare som voksne folk, og ikke med noe som bare ligner mobbing. Nei, syns dere et navn er fint, så bruk det og drit i hva folk sier her. Hadde selv blitt såret om jeg hadde hørt så mye dritt om mitt eller barna sine navn som jeg ser her innimellom. Så det. Anonym poster: ebbcf2d5273a7490ca92d612b46b3165
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #48 Skrevet 17. desember 2012 Midterste hos oss heter Sander. Ser ikke helt den der med at Sander er et pinglenavn - søtt nusselig kallenavn. Men at det er populært det er det ingen tvil om. Det er tre Sander'er i klassen hans og fire på fotball laget hans. Hvor kult er det, tenker jeg...nettopp av den grunn er jeg imot å kalle opp barna etter 10 på topp-lista. Har bevisst holdt meg langt unna popis-navnene. Men, hver sin smak!! Anonym poster: 8c023b1165f2208628eda68f29db66cd Nettopp. Og med syv Sandere i klassen så må man rett og slett kalle dem Aspergsander (han med Asperger), Brillesander (han med briller) osv. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #49 Skrevet 17. desember 2012 Sander er helt ok. Men navnene du foreslår som andre fornavn er helt bak mål. De passer overhodet ikke til Sander. Du bør styre unna navn med aksent over, når du ikke klarer å skrive den riktig vei. André heter veldig mange som andre fornavn, flott at du styrer unna det, det har i tillegg -and- inni seg akkurat som Sander. René fungerer jo heller ikke særlig bra. Sander Olai Sander Emil Sander Matheus Sander Martinus Sander Tobias Anonym poster: 65a55e4ada97438004d13c7a43965dc5
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #50 Skrevet 17. desember 2012 mellomnavnet blir Andrè. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf Kjære deg. Skal du gi ungen din hele to smakløse/harry navn, så skriv dem i det minste riktig. Navnet skrives André, ikke Andrè, og er den franske varianten av det navnet som på norsk og i original heter Andreas (som er mye penere). Sander er et grusomt 90-talls motenavn og jeg tipper navnet vil være overrepresentert i fengsler om noen år akkurat som Ronny og Kenneth er i dag. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9 Herregud for en uspiselig møkkakjerring du er. Anonym poster: 8270d49b67aef38e994e3f4d32a76aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå