Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 mellomnavnet blir Andrè. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 Det er fint. Anonym poster: ba4e8e328313bfa5fa2d592a3954f8a0
Soveposen Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Jeg synes Sander er et nydelig navn, men at André er et oppbrukt mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #4 Skrevet 14. desember 2012 Ca 20 i gata som heter det... Men fint navn Anonym poster: a8cd7a432fff15b69997c625012384f7
Februargullet2013 Skrevet 14. desember 2012 #5 Skrevet 14. desember 2012 Liker ikke i det hele tatt, Altfor mange Sander her jeg bor, og Andrè er altfor vanlig det også
Vipsenmamma Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 Jeg liker det heller ikke. Sander er et pinglenavn - et søtt nusse-kallenavn. Og hvorfor det har blitt sååå populært er mer enn jeg fatter. André slenger alle på som et mellomnavn - og er dermed helt ødelagt som egennavn.
★julestjerne★ Skrevet 14. desember 2012 #7 Skrevet 14. desember 2012 Synes ikkje noko om "kjælenamn" som offisielt namn, ville brukt Alexander. Men det er ikkje eit stygt namn, langt ifrå..
Husbygger Skrevet 14. desember 2012 #8 Skrevet 14. desember 2012 Midterste hos oss heter Sander. Ser ikke helt den der med at Sander er et pinglenavn - søtt nusselig kallenavn. Men at det er populært det er det ingen tvil om. Det er tre Sander'er i klassen hans og fire på fotball laget hans.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #9 Skrevet 14. desember 2012 Kjedelig. Og navnet er så oppbrukt. Spesielt Andre som mellomnamn. Anonym poster: ded7e16df587c2832b723ddcb37afb9c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #10 Skrevet 14. desember 2012 Kjedelig. veldig mange som heter det. hjelper ikke akkurat at jeg forbinder det med en skikkelig uoppdragen gutt Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #11 Skrevet 14. desember 2012 Takk for alle svar:) Noen som har andre forslag da? i samme gate? Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #13 Skrevet 14. desember 2012 Sander er litt veikt, i tillegg til å være vel mye brukt. Det som er mest i samme gate er vel Aleksander, det er sterkt og kraftfullt. Anonym poster: 8db060d9e9047aa7760ec48ebc944e71
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #14 Skrevet 14. desember 2012 Anders. Er jo nesten sander, bare satt s bak istedet for foran;) Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #15 Skrevet 14. desember 2012 Eller hva med å bare bruke andré? Som fornavn. Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04
Februargullet2013 Skrevet 14. desember 2012 #16 Skrevet 14. desember 2012 Emil Lucas Alexander Martin Michael Syver Alvar Sebastian Alle er vel ikke i samme gate,men tok sjansen:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #17 Skrevet 14. desember 2012 Jeg syns Sander Andrè er et kjempefint navn. . Kjenner en som heter det Liker best bare Sander Anonym poster: 103e3b2af7196d9b659ece3b037fd77e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #18 Skrevet 14. desember 2012 Takk Likte veldig godt Anders,Sindre og Emil:). Syver er nydelig også,men brukt i nær familie:) Morsomt og se at store brødrenes navn også er nevnt Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf
LanzaroteJenta Skrevet 14. desember 2012 #19 Skrevet 14. desember 2012 Første gang jeg hørte navnet Sander var på tv serien "Asylet" som gikk på NRK en gang på slutten av 80-begynnelsen av 90(?)tallet. Har alltid likt det siden den gangen. Nå bor ikke jeg i Norge lenger og har ikke vært oppdatert på trender innen navn osv. Vi gav vår sønn Sander som mellomnavn, og ante ikke at det var så vanlig. Det var først etter at jeg havnet på dette forumet at jeg innså hvor mange som heter det, og hvor mange som virkelig ikke liker det. Ikke at jeg bryr meg hva andre mener... Jeg har aldri "i den virkelige" verden hørt så mye hetsing av navn som her inne. Jeg visste ikke at noe så enkelt som et navn kunne fremkalle så mye faenskap hos folk. Jeg blir helt sjokkert over hva enkelte lirer av seg. Ikke spesielt denne tråden, men det har jo vært "et par" navndiskusjoner i det siste. HI: Hvis DERE liker navnet, så spiller det vel ingen rolle hva dibhønene synes? Velg det navnet dere liker best.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. desember 2012 #20 Skrevet 14. desember 2012 Synes Sander er kjempefint, men blitt kjempelei det oppgjennom min tid i barnehage. Veldig mange som heter det, så har begynt å synes det er kjedlig. Men navnet i deg selv er det ingenting å se på. André ville jeg droppet. Men det er jo og en smakssak
Gjest SprøstektLøk Skrevet 14. desember 2012 #22 Skrevet 14. desember 2012 Største vår heter det, syns det er nydelig
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #23 Skrevet 14. desember 2012 mellomnavnet blir Andrè. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf Kjære deg. Skal du gi ungen din hele to smakløse/harry navn, så skriv dem i det minste riktig. Navnet skrives André, ikke Andrè, og er den franske varianten av det navnet som på norsk og i original heter Andreas (som er mye penere). Sander er et grusomt 90-talls motenavn og jeg tipper navnet vil være overrepresentert i fengsler om noen år akkurat som Ronny og Kenneth er i dag. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #24 Skrevet 14. desember 2012 mellomnavnet blir Andrè. Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf Kjære deg. Skal du gi ungen din hele to smakløse/harry navn, så skriv dem i det minste riktig. Navnet skrives André, ikke Andrè, og er den franske varianten av det navnet som på norsk og i original heter Andreas (som er mye penere). Sander er et grusomt 90-talls motenavn og jeg tipper navnet vil være overrepresentert i fengsler om noen år akkurat som Ronny og Kenneth er i dag. Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9 Forresten kan du ikke kalle barnet for Andrè til mellomnavn med mindre du eller noen av dine forfedre faktisk har Andrè som slektsnavn. http://no.wikipedia.org/wiki/Mellomnavn Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #25 Skrevet 14. desember 2012 Jeg liker det heller ikke. Sander er et pinglenavn - et søtt nusse-kallenavn. Og hvorfor det har blitt sååå populært er mer enn jeg fatter. André slenger alle på som et mellomnavn - og er dermed helt ødelagt som egennavn. André er et navn som signaliserer lav kulturell kapital hos foreldrene. Forbinder det med navn av typen Ronny-André og Kurt-André (hvor begge navnene alltid uttales). Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå