Gå til innhold

Hva synes dere om Sander?


Anbefalte innlegg

Skrevet

mellomnavnet blir Andrè.

 

Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fint.

 

Anonym poster: ba4e8e328313bfa5fa2d592a3954f8a0

Skrevet

Jeg synes Sander er et nydelig navn, men at André er et oppbrukt mellomnavn.

Skrevet

Ca 20 i gata som heter det... Men fint navn ;)

 

Anonym poster: a8cd7a432fff15b69997c625012384f7

Skrevet

Liker ikke i det hele tatt, Altfor mange Sander her jeg bor, og Andrè er altfor vanlig det også

Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Sander er et pinglenavn - et søtt nusse-kallenavn. Og hvorfor det har blitt sååå populært er mer enn jeg fatter.

André slenger alle på som et mellomnavn - og er dermed helt ødelagt som egennavn.

Skrevet

Synes ikkje noko om "kjælenamn" som offisielt namn, ville brukt Alexander. Men det er ikkje eit stygt namn, langt ifrå..

Skrevet

Midterste hos oss heter Sander. Ser ikke helt den der med at Sander er et pinglenavn - søtt nusselig kallenavn. Men at det er populært det er det ingen tvil om. Det er tre Sander'er i klassen hans og fire på fotball laget hans.

 

 

Skrevet

Kjedelig. Og navnet er så oppbrukt. Spesielt Andre som mellomnamn.

 

Anonym poster: ded7e16df587c2832b723ddcb37afb9c

Skrevet

Kjedelig. veldig mange som heter det. hjelper ikke akkurat at jeg forbinder det med en skikkelig uoppdragen gutt

 

Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04

Skrevet

Takk for alle svar:) Noen som har andre forslag da? i samme gate?

 

Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf

Skrevet

Sander er litt veikt, i tillegg til å være vel mye brukt.

 

Det som er mest i samme gate er vel Aleksander, det er sterkt og kraftfullt.

 

Anonym poster: 8db060d9e9047aa7760ec48ebc944e71

Skrevet

Anders. Er jo nesten sander, bare satt s bak istedet for foran;)

 

Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04

Skrevet

Eller hva med å bare bruke andré? Som fornavn.

 

Anonym poster: cb7816a251ab22a9ec4b8210325e3e04

Skrevet

Emil

Lucas

Alexander

Martin

Michael

Syver

Alvar

Sebastian

 

Alle er vel ikke i samme gate,men tok sjansen:)

Skrevet

Jeg syns Sander Andrè er et kjempefint navn. . Kjenner en som heter det :) Liker best bare Sander

 

Anonym poster: 103e3b2af7196d9b659ece3b037fd77e

Skrevet

Takk :) Likte veldig godt Anders,Sindre og Emil:). Syver er nydelig også,men brukt i nær familie:) Morsomt og se at store brødrenes navn også er nevnt :)

 

Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf

Skrevet

Første gang jeg hørte navnet Sander var på tv serien "Asylet" som gikk på NRK en gang på slutten av 80-begynnelsen av 90(?)tallet.

Har alltid likt det siden den gangen.

Nå bor ikke jeg i Norge lenger og har ikke vært oppdatert på trender innen navn osv. Vi gav vår sønn Sander som mellomnavn, og ante ikke at det var så vanlig.

Det var først etter at jeg havnet på dette forumet at jeg innså hvor mange som heter det, og hvor mange som virkelig ikke liker det. Ikke at jeg bryr meg hva andre mener...

 

Jeg har aldri "i den virkelige" verden hørt så mye hetsing av navn som her inne. Jeg visste ikke at noe så enkelt som et navn kunne fremkalle så mye faenskap hos folk.

Jeg blir helt sjokkert over hva enkelte lirer av seg. Ikke spesielt denne tråden, men det har jo vært "et par" navndiskusjoner i det siste.

 

HI: Hvis DERE liker navnet, så spiller det vel ingen rolle hva dibhønene synes? Velg det navnet dere liker best.

Skrevet

Synes Sander er kjempefint, men blitt kjempelei det oppgjennom min tid i barnehage. Veldig mange som heter det, så har begynt å synes det er kjedlig. Men navnet i deg selv er det ingenting å se på. André ville jeg droppet. Men det er jo og en smakssak ;)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Største vår heter det, syns det er nydelig :)

Skrevet

mellomnavnet blir Andrè.

 

Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf

 

Kjære deg. Skal du gi ungen din hele to smakløse/harry navn, så skriv dem i det minste riktig. Navnet skrives André, ikke Andrè, og er den franske varianten av det navnet som på norsk og i original heter Andreas (som er mye penere). Sander er et grusomt 90-talls motenavn og jeg tipper navnet vil være overrepresentert i fengsler om noen år akkurat som Ronny og Kenneth er i dag.

 

Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9

Skrevet

mellomnavnet blir Andrè.

 

Anonym poster: 0d0bfc562880a1b219420fc43961eccf

 

Kjære deg. Skal du gi ungen din hele to smakløse/harry navn, så skriv dem i det minste riktig. Navnet skrives André, ikke Andrè, og er den franske varianten av det navnet som på norsk og i original heter Andreas (som er mye penere). Sander er et grusomt 90-talls motenavn og jeg tipper navnet vil være overrepresentert i fengsler om noen år akkurat som Ronny og Kenneth er i dag.

 

Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9

 

Forresten kan du ikke kalle barnet for Andrè til mellomnavn med mindre du eller noen av dine forfedre faktisk har Andrè som slektsnavn. http://no.wikipedia.org/wiki/Mellomnavn

 

Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9

Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Sander er et pinglenavn - et søtt nusse-kallenavn. Og hvorfor det har blitt sååå populært er mer enn jeg fatter.

André slenger alle på som et mellomnavn - og er dermed helt ødelagt som egennavn.

 

André er et navn som signaliserer lav kulturell kapital hos foreldrene. Forbinder det med navn av typen Ronny-André og Kurt-André (hvor begge navnene alltid uttales).

 

Anonym poster: 98540b8882a128c7d925f7e06d89bec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...