Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #51 Skrevet 11. desember 2012 Spis mer, klarer du bare sunt, spis mer sunt! Mer grønnsaker, ekstra mye fisk. Anonym poster: 17e90b9c2194996dfe75c7cc580add23
Bee&Alie Skrevet 11. desember 2012 #52 Skrevet 11. desember 2012 For meg virker det som du egentlig innerst inne er redd for å legge på deg? Alt skal liksom være av det sunneste slaget... fullkorn, grønnsaker, null sukker.. Du skriver ned listen over mat som hyler etter kalorier! Går NED i vekt.. også er du fortvilet? Man må vel selv se feilen i den listen der og vite hva man skal gjøre med det? Jeg har alltid vært sunn, beklager at jeg ikke elsker sjokolade... Har aldri sett noe problem i det siden keg alltid har holdt en stabil vekt. Etter jeg ble gravid kom problemet fram siden baby sannsynligvis tar alt og det ender med at jeg raser ned i vekt. Måtte begynne å telle kalorier for å se om det var der problemet lå, noe det var. Det er derfor jeg ber om råd, hadde aldri bedt om råd om jeg hadde spiseforstyrrelser og ønsket å gå opp i vekt. Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250 Beklager for at du ikke elsker sjokolade? Jeg er heller ikke fan av søtsaker! Og liker å spise litt sunt. Men man trenger ikke spise søtsaker og elske sjokolade for å ha et bra kosthold og ikke minst få i seg nok kalorier. Kan være du er fryktelig kresen.. men jeg synes det er rart at du har sånn stålkontroll på ditt daglige kosthold med den listen, ikke varierer mer og at du ikke ser problemet selv. Men folk er forskjellig.. man kan fint spise sunt og få i seg nok. Men når du er gravid, så holder ikke "kaninmat".. Kjøtt, fisk (fet), egg, ost, melk! Proteiner og litt karb! Man skal jo være et forbilde for barna sine også. Ikke for mye junk, men det er ikke bedre å spise som en mus heller.
Bee&Alie Skrevet 11. desember 2012 #53 Skrevet 11. desember 2012 Håper uansett du finner ut av det! Lykke til med bebisen!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #54 Skrevet 11. desember 2012 Håper uansett du finner ut av det! Lykke til med bebisen! Følger ikke lista slavisk hver dag. Men skjønner hva du mener. Takk for det Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250
celen Skrevet 11. desember 2012 #55 Skrevet 11. desember 2012 Du kan jo lage deg en fruktsalat med vaniljekesam til dessert. Og drikke et glass melk til både frokost, lunsj og kvelds :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #56 Skrevet 11. desember 2012 Håper uansett du finner ut av det! Lykke til med bebisen! Følger ikke lista slavisk hver dag. Men skjønner hva du mener. Takk for det Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250 Altså, lista var et eksempel på hva jeg kan spise en dag andre dager er det andre ting, men samlet like lite kalorier. Eg finner nok ut av det nå som jeg er klar over problemet Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250
celen Skrevet 11. desember 2012 #57 Skrevet 11. desember 2012 Også kan du ha hvitost på knekkebrødet, mye kalorier også er det viktig å få i seg mye kalk når du er gravid :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #58 Skrevet 11. desember 2012 Synes det er litt rart at du hele tiden kommer tilbake til at at det du spiser er så sunt? Hver for seg er det gjerne sunne komponenter, men det totale kostholdet ditt er langt fra sunt, til det spiser du rett og slett alt for lite. Spesielt når du er gravid. Mener ikke at du skal 'spise for to' som de sa før, men du blir spise mye mer. Så fint at du er klar over det selv! Lykke til! Det er like vanskelig å legge om kost for å gå opp som for å gå ned... Anonym poster: 77b45348060470b98b6c41b874411e2e
Vandrende Skrevet 11. desember 2012 #59 Skrevet 11. desember 2012 Først; lykke til, dette kommer du til å klare vettu:) Tenk positivt:) klarer du det ikke helt alene, så er det mulig å hjelp av andre før en eventuell innleggelse. STÅ PÅ!! Så, etter å ha lest alle kommentarene her inne så blir jeg sittende å tenke, herremin her var det mange " dømmende" kommentarer.. Rett og slett, her sitter folk på sin høye hest å synes det er heseblesende utrolig at en dame med baby i magen har et slikt kosthold og ytrer dette, selv om det tråden faktisk går på er hvordan hun kan øke inntak - hun har i det minste selvinnsikt... Lurer på om dette hadde blitt godtatt hvis jeg hadde gått inn på en annen tråd der damer har lagt på seg 15 - 30 klo iløpet av et svangerskap og satt meg opp på min høye hest!! Nei vettu hva , jeg blir sjokkert!! Folkens; gå i tenkeboksen, det sitter noen i andre enden som faktisk mottar det dere skriver!
Nissefisen Skrevet 11. desember 2012 #60 Skrevet 11. desember 2012 Nøtter, avokado, majones, egg.. Rømmegrøt.. Tortilla chips.. Noe er veldig Sundt men inneholder mye kcal:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #61 Skrevet 11. desember 2012 Synes det er litt rart at du hele tiden kommer tilbake til at at det du spiser er så sunt? Hver for seg er det gjerne sunne komponenter, men det totale kostholdet ditt er langt fra sunt, til det spiser du rett og slett alt for lite. Spesielt når du er gravid. Mener ikke at du skal 'spise for to' som de sa før, men du blir spise mye mer. Så fint at du er klar over det selv! Lykke til! Det er like vanskelig å legge om kost for å gå opp som for å gå ned... Anonym poster: 77b45348060470b98b6c41b874411e2e At jeg spiser for lite har jeg innsett, og at jeg spiser sunt (som i sunn mat) står jeg for. Har nydelig hud, aldri tørr hud, aldri kviser, sunt sterkt hår. Noe jeg IKKE hadde før da sukker og usunn mat var en større del av livet mitt. Så sunt kommer jeg fortsatt til å spise, men som jeg har innsett må jeg ha mer kalorier. Men sunne kalorier. Ikke hamburger og smågodte. Ja det er vanskelig, men føler jeg skal klare det nå som problemet har oppstått. Var ikke et problem før graviditeten når jeg fikk ha næringen min i fred Og som jeg har nevnt før, jeg spiser sukkerholdig mat, men unngår å helle hvitt sukker over maten min. Spiser skokoladepålegg iblan, en del syltetøy, frukt. Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #62 Skrevet 11. desember 2012 Først; lykke til, dette kommer du til å klare vettu:) Tenk positivt:) klarer du det ikke helt alene, så er det mulig å hjelp av andre før en eventuell innleggelse. STÅ PÅ!! Så, etter å ha lest alle kommentarene her inne så blir jeg sittende å tenke, herremin her var det mange " dømmende" kommentarer.. Rett og slett, her sitter folk på sin høye hest å synes det er heseblesende utrolig at en dame med baby i magen har et slikt kosthold og ytrer dette, selv om det tråden faktisk går på er hvordan hun kan øke inntak - hun har i det minste selvinnsikt... Lurer på om dette hadde blitt godtatt hvis jeg hadde gått inn på en annen tråd der damer har lagt på seg 15 - 30 klo iløpet av et svangerskap og satt meg opp på min høye hest!! Nei vettu hva , jeg blir sjokkert!! Folkens; gå i tenkeboksen, det sitter noen i andre enden som faktisk mottar det dere skriver! Tusen takk for støtten Synes også mange er for dømmende med tanke på at jeg spørr om råd, er ikke sånn at jeg skryter på meg vektnedgang eller noe :S Men oker ikke ta det til meg, for jeg regnet med det da jeg skrev innlegget (derfor anonym). Har fått mange flotte råd, så da drukner de "slemme" kommentarene i de Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250
Tannpine Skrevet 11. desember 2012 #63 Skrevet 11. desember 2012 Sleng i ett par spiseskjeer olje i både woken og salaten, så har du ganske mange ekstra kalorier bare der!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #65 Skrevet 12. desember 2012 Spiser frokost ca kl. 11, lunsj kl. 13, mellommåltid kl. 15, middag kl. 18, kvelds kl 21 og en gulrot eller noe før leggetid kl 23. Når skal jeg få tid til å putte inn et ekstra måltid ? :S Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250 Kl 9. Anonym poster: 843a24c174d5b95b0bc52c0532af7056
4Nøtter Skrevet 12. desember 2012 #66 Skrevet 12. desember 2012 Personlig synes jeg det er merkelig å telle kalorier når man er gravid. Spis mer av alt, og mer fett. Nøtter og avicado er supre fettkilder. Fosterets hjerne trenger fett for å utvikle seg. Du kan synes hva du vil, men ble faktisk nødt til å begynne å plotte inn maten jeg spiser for å finne ut hvor mye jeg egentlig får i meg. Er ikke gøy å gå ned en kilo i uka i svangerskapet :/ Hadde jeg lagt på meg hadde jeg aldri brydd meg om å telle kalorier. Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250 Ok, da forstår jeg at du gjør det. Ikke meningen å være frekk.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #67 Skrevet 12. desember 2012 Personlig synes jeg det er merkelig å telle kalorier når man er gravid. Spis mer av alt, og mer fett. Nøtter og avicado er supre fettkilder. Fosterets hjerne trenger fett for å utvikle seg. Du kan synes hva du vil, men ble faktisk nødt til å begynne å plotte inn maten jeg spiser for å finne ut hvor mye jeg egentlig får i meg. Er ikke gøy å gå ned en kilo i uka i svangerskapet :/ Hadde jeg lagt på meg hadde jeg aldri brydd meg om å telle kalorier. Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250 Ok, da forstår jeg at du gjør det. Ikke meningen å være frekk. Det går bra Ikke helt fin i svaret mitt jeg heller da, kjenner det plager meg at folk tror jeg slanker meg i svangerskapet bare. Er vant til denne livsstilen, og aldri hatt problem med det før næringa skulle deles med en annen person Så prøver å gjøre noe med det ja Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250
Gjest Husfrua Skrevet 12. desember 2012 #68 Skrevet 12. desember 2012 Det bra du tar tak i kostholdvanene dine nå:-) Det er viktig å føre gode matvaner over på barnet sitt når det skal begynne med fast føde:-) Og sist, men ikke minst trenger du mye mer næring og fett i kosten når du ammer.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #69 Skrevet 12. desember 2012 Takk for mange gode svar jenter Har begynt å spise avokado, nøtter o.l. Drikker helmelk i stedet for lett, spiser en ekstra yoghurt med havregryn og nøtter om dagen (øker gradvis) samt at jeg spiser litt større porsjoner. Spiser jeg en salat koker jg både pasta og egg og har oppi. Merker forandring mtp formen etter denne korte tida allerede Ser det ikke på vekta, men det kommer nok også Anonym poster: 7bd34b1c471cd44c7734e6358a19a250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå