Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. desember 2012 #76 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Syns det er tåpelig av deg å si. Om du hadde spurt en røyker, om jeg kan trylle vekk avhengigheten din, så hadde 98 % svart ja. En røyker er avhengig av niktotin, nett som alkoholikkere osv, de vil jo det ikke (jo de 2 %), men det er avhengigheten son styrer det. De vil det ikke, fordi de er avhengige ja, Den er jeg enig i. Men de som ikke har selvkontroll og selvdisiplin nok til å gjøre alt for å kutte ut lasten sin, de viser en dårlig karakter. Spesielt når de vet at røyken skader barnet. Jeg har en tante som jobber med rusmisbrukere og alkoholikere. Hun sier temmelig direkte, at det ikke finnes større gruppe egoistiske mennesker enn nettopp dem. Hun vet selvfølgelig at mange ville sluttet på dagen hvis de kunne. Det er ikke det det er snakk om. Men som hun sier, så påfører de sine nærmeste så mye lidelse. De ønsker nok ikke det innerst inne, forstå meg rett. Men de har en egosentrisk tankegang- seg selv og rusen. Så jeg skjønner ikke hvorfor du synes at ordet egoisme blir så feil? Det er jo en salig blanding av psyke og personkarakter. Jeg skjønner faktisk ikke at det går an. Hvordan kan man leve med seg selv, om man får et barn med hjerneskade f,eks? Det kan godt hende det hadde skjedd uavhenging om mor hadde røykt eller ikke. Mest sansynlig ville det det. Men hvis mor har røykt hele svangeskapet.... tanken må jo slå en at det er ens egen feil. Jeg hadde iallefall tenkt slik.
Caprica Skrevet 7. desember 2012 #77 Skrevet 7. desember 2012 Skrotskalle.er et altfor lite brukt uttrykk :-) Jeg må få.si da.. jeg har aldri røkt, men har ikke veldig god viljestyrke når det gjelder andre fristelser i livet, så jeg ville nok.slitt noe voldsomt med å stumpe røyken dersom har jeg hadde røkt. Kan forstå det er vanskelig å slutte.. men det fiks jo virkelig ikke bedre motivasjon for å.slutte enn et gryn i magen! Og om.man ikke klarer å.slutte helt, bør man kutte ned så mye som mulig og ha lang tid mellom.sigarettene, slik at barnets oksygentilførsel som jeg nevnte lenger opp normaliseres mellom hver røyk. Jeg syns det er en.selvfølge å slutte å røyke så fort man vet man er gravid, emen om man ikke får til å slutte 100% må man hvertfall kutte ned så mye man kan!
ana_fi_hob_ Skrevet 7. desember 2012 #78 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre.
Gjest Malore Skrevet 7. desember 2012 #79 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Evner ikke jeg å se ting for hva de er? Tror faktisk jeg har all rett til å svare på dette og til å vite hva jeg snakker om da jeg har vært narkoman.. Ja, sånn seriøs narkoman ja... Bare å komme med stugge kommentarer nå ja;) Så tror jeg vet hva jeg snakker om når det kommer til avhengighet:) Hvorfor skulle jeg komme med stygge kommentarer ? Du vet Forøvrig hva du snakker om i forhold til din avhengighet. Men du kan jo ikke svare for resten av befolkningen som lider av det. Flott at du kom deg ut av det. Det står det respekt av. All kred til deg. Virkelig. Fordi det er ikke mange som har styrke til å klare det. Men fortsatt , du ser fremdeles ikke at ikke alle er like. Jo jeg ser det... Og jeg syns det er greit at folk er egoister og røyker osv. MEN ikke at de lar det gå utover barna!! Har man ikke viljestyrke til å la være ting som er skadelig for andre burde man ikke ha barn...
ana_fi_hob_ Skrevet 7. desember 2012 #80 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Nei, ikke alltid om egoismen. Samme hvor mye man vil og ønsker. Så er det ikke alle som KLARER. Samme hvor hardt de prøver. Å være avhengig er ikke noe man kan styre. Man er det enkelt og greit. Noen klarer å slutte, andre ikke.det går på viljestyrke og selvdisiplin. Noe ikke alle har like mye av. Betyr ikke at man er egoist. Seriøst?! Du tuller nå? Avhengighet er ikke noe man kan styre?! Snakk om ansvarsfraskrivelse!! Selvfølgelig kan man styre det... Og kommer man med sånt piss burde man ikke ha barn. Hva er det for noe å lære barna dine?!?! Nei sønn det er ikke sånn at man kan styre seg selv her i livet, så vis du slår noen er det ikke din feil for du kan jo ikke styre deg... Makan til piss har jeg ikke hørt på lenge!!! Jo man kan styre avhengigheten sin!!!!!! Å hjelpe meg....snakk om å dra den langt.., gikk du tom for argumenter ? Så du følte at personlig angrep var beste løsning? Tror de fleste som har lest og som kommer til å lese tråden forstår tankegangen rimelig bra. Men det kommer jo litt an på om man har vilje til å se ting fra andre synspunkter da. :-). Men det kan umulig bli noe problem for deg med all den viljestyrken innabords :-). Så da foreslår jeg at du leser hele tråden på nytt. Å såååå kan vi snakkes. :-) Hvor har jeg kommet med personlige angrep? Har da ikke angrepet noen, snakker helt generelt her:) Det ser du vel? Du skriver jo at det jeg sier er piss. Og at folk som sier det jeg gjør ikke burde ha barn. Dette er et angrep på meg. Ser du ikke det selv?
Gjest Malore Skrevet 7. desember 2012 #81 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Nei, ikke alltid om egoismen. Samme hvor mye man vil og ønsker. Så er det ikke alle som KLARER. Samme hvor hardt de prøver. Å være avhengig er ikke noe man kan styre. Man er det enkelt og greit. Noen klarer å slutte, andre ikke.det går på viljestyrke og selvdisiplin. Noe ikke alle har like mye av. Betyr ikke at man er egoist. Seriøst?! Du tuller nå? Avhengighet er ikke noe man kan styre?! Snakk om ansvarsfraskrivelse!! Selvfølgelig kan man styre det... Og kommer man med sånt piss burde man ikke ha barn. Hva er det for noe å lære barna dine?!?! Nei sønn det er ikke sånn at man kan styre seg selv her i livet, så vis du slår noen er det ikke din feil for du kan jo ikke styre deg... Makan til piss har jeg ikke hørt på lenge!!! Jo man kan styre avhengigheten sin!!!!!! Å hjelpe meg....snakk om å dra den langt.., gikk du tom for argumenter ? Så du følte at personlig angrep var beste løsning? Tror de fleste som har lest og som kommer til å lese tråden forstår tankegangen rimelig bra. Men det kommer jo litt an på om man har vilje til å se ting fra andre synspunkter da. :-). Men det kan umulig bli noe problem for deg med all den viljestyrken innabords :-). Så da foreslår jeg at du leser hele tråden på nytt. Å såååå kan vi snakkes. :-) Hvor har jeg kommet med personlige angrep? Har da ikke angrepet noen, snakker helt generelt her:) Det ser du vel? Du skriver jo at det jeg sier er piss. Og at folk som sier det jeg gjør ikke burde ha barn. Dette er et angrep på meg. Ser du ikke det selv? Sorry, da har jeg formulert meg feil... At du har de meningene gjør ikke at du ikke burde ha barn. Men skader du barnet ditt med røyk eller andre ting burde du ikke ha barn... Du som i DE som gjør det... Ikke DU som person... Aner ikke hvordan du er som mor og det var ikke meninga å fornærme deg personlig!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. desember 2012 #82 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-)
ana_fi_hob_ Skrevet 7. desember 2012 #83 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Nei, ikke alltid om egoismen. Samme hvor mye man vil og ønsker. Så er det ikke alle som KLARER. Samme hvor hardt de prøver. Å være avhengig er ikke noe man kan styre. Man er det enkelt og greit. Noen klarer å slutte, andre ikke.det går på viljestyrke og selvdisiplin. Noe ikke alle har like mye av. Betyr ikke at man er egoist. Seriøst?! Du tuller nå? Avhengighet er ikke noe man kan styre?! Snakk om ansvarsfraskrivelse!! Selvfølgelig kan man styre det... Og kommer man med sånt piss burde man ikke ha barn. Hva er det for noe å lære barna dine?!?! Nei sønn det er ikke sånn at man kan styre seg selv her i livet, så vis du slår noen er det ikke din feil for du kan jo ikke styre deg... Makan til piss har jeg ikke hørt på lenge!!! Jo man kan styre avhengigheten sin!!!!!! Å hjelpe meg....snakk om å dra den langt.., gikk du tom for argumenter ? Så du følte at personlig angrep var beste løsning? Tror de fleste som har lest og som kommer til å lese tråden forstår tankegangen rimelig bra. Men det kommer jo litt an på om man har vilje til å se ting fra andre synspunkter da. :-). Men det kan umulig bli noe problem for deg med all den viljestyrken innabords :-). Så da foreslår jeg at du leser hele tråden på nytt. Å såååå kan vi snakkes. :-) Hvor har jeg kommet med personlige angrep? Har da ikke angrepet noen, snakker helt generelt her:) Det ser du vel? Du skriver jo at det jeg sier er piss. Og at folk som sier det jeg gjør ikke burde ha barn. Dette er et angrep på meg. Ser du ikke det selv? Sorry, da har jeg formulert meg feil... At du har de meningene gjør ikke at du ikke burde ha barn. Men skader du barnet ditt med røyk eller andre ting burde du ikke ha barn... Du som i DE som gjør det... Ikke DU som person... Aner ikke hvordan du er som mor og det var ikke meninga å fornærme deg personlig! Okei. :-) men da er den oppklart og ute av verden :-)
ana_fi_hob_ Skrevet 7. desember 2012 #84 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-) Nå orker jeg ikke gjenta meg selv flere ganger. Men ikke alltid om VALG OG VILJE. ok ?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. desember 2012 #85 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-) Nå orker jeg ikke gjenta meg selv flere ganger. Men ikke alltid om VALG OG VILJE. ok ? Valg og vilje går hånd i hånd, slik jeg ser det. Det gjør ikke du. Så får vi la det bli med det tror jeg ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. desember 2012 #86 Skrevet 7. desember 2012 Ikke for å kuppe tråden, altså...... Men man skal høre mye før øra detter av!
Gjest Malore Skrevet 7. desember 2012 #87 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere Du fikk sagt det:) Akkurat dette mener jeg også... Signerer bare denne:) Og takk, føler selv jeg har vært flink;) Nå har jeg fast jobb, to nydelige jenter, bra mann og bra jobb!
ana_fi_hob_ Skrevet 7. desember 2012 #88 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-) Nå orker jeg ikke gjenta meg selv flere ganger. Men ikke alltid om VALG OG VILJE. ok ? Valg og vilje går hånd i hånd, slik jeg ser det. Det gjør ikke du. Så får vi la det bli med det tror jeg ;-) Skulle likt å utfordre deg litt på den. Men for trøtt etter å ha vært oppe hele natta til å komme opp med noe nå. Men til da :-). Så er vi enige om å være uenige. :-) bra med livlige diskusjoner.
Gjest Malore Skrevet 7. desember 2012 #89 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-) Nå orker jeg ikke gjenta meg selv flere ganger. Men ikke alltid om VALG OG VILJE. ok ? Valg og vilje går hånd i hånd, slik jeg ser det. Det gjør ikke du. Så får vi la det bli med det tror jeg ;-) Enig i dette og... Men du som mener ikke alltid om valg og vilje... Kan du begrunne meningen din litt mer? Fatter virkelig ikke hva du mener...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #90 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-) Signerer. Problemet er at de fleste ikke søker om hjelp en gang. De går til den legen som sier at det er bedre å ikke slutte for å unngå stress, enn slutte, og slår seg til ro med det. Hadde de AKTIVT søkt om hjelp istedet for å sutre her, så hadde flere klart å slutte. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036
Gjest SprøstektLøk Skrevet 7. desember 2012 #91 Skrevet 7. desember 2012 Poenget mitt var at det ikke alltid er viljen det går på. Å sitte å påstå at andre er eller tenker sånn og sånn blir litt sånn. Jeg har rett i alt, jeg vet alt holdning. = bastant Jo, det ER viljen det går på. Vil du virkelig slutte, så gjør du det. Tenk, de som får beskjed av legen at de MÅ slutte, eller så dør de (etter hjerteinfarkt, hjerneslag og diverse), hvor mange av dem som fortsetter å røyke? Svært få, siden de er sååå redd for å daue. Men å ta hensyn til et annet menneske i magen, neida, DET er ikke så nøye så lenge det ikke går utover en selv... Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 De som røyker når de går gravide, er usedvanlig egoistiske! De jeg kjenner, som faktisk har gjort dette selv, er nettopp slik som personer generellt. Andre igjen - de slutter tvert når de får rede på at de er gravide. Det er damer som har tanke for andre enn kun seg selv. Handler ikke alltid om egoisme. De kan ha massevis av tanker for andre. Men alikevel ikke ha kontroll. Slik et det bare. Unødvendig å kalle de som lider av avhengighet for egoistiske! Lite gjennomtenkt og usympatisk. For å gjøre det klart igjen : betyr ikke at jeg støtter bruk av røyk, alkohol eller andre rusmidler under graviditet. Men at jeg har en viss forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte. Når en avhengighet og last går utover andre enn seg selv, så er det egoisme. Jeg kan ikke se det på en annen måte. Min svigermor, for eksempel, er alkoholiker. Hun er en stor egoist. Har alltid prioritert seg selv først, selv om hun vet det påfører andre lidelse. Selvfølgelig er dette også en slags sykdom, men det gjør henne ikke mindre ego fordet. At avhengiheter generellt kan være vanskelig å slutte med, det har jeg forståelse for. Men å ikke be om hjelp til å snu det, eller i det hele tatt ville snu det - det er pur egoisme. Det kommer selvsagt også an på hvor sterk selvdisiplin man har. Og noen er temmelig blottet for det. Men når ingenting kan nytte eller lokke til å snu situasjonen, så tenker man kun på seg selv. Dette engasjerte veldig folkens... Er enig med Kari Mari her jeg:) Det er nok dessverre sånn at folk med avhengigher ofte er egoister... Og å la det gå utover barna sine er sykt!! Like før jeg bare flater ut. Du evner jo ikke å se ting hvor hva de er. Så lenge man ikke har kontroll over noe, så er det ikke lenger er valg. Så da kan det faktisk ikke kalles egoisme. Er man alkoholiker/spilleavhengig, søker man hjelp. er man overvektig, melder man seg inn i vektklubb, jogger med venninner osv. Hvorfor er det kun de som røyker som er unnskyldt og har det så mye vanskeligere enn andre? Hvorfor står folk og nirøyker RETT ved siden av innganger til butikk, lekeland osv? fordi de er egoister! Sist jeg var på lekeland, holdt jeg på å kveles i gangen siden det var gjennomsiret av røyken til dem som står rett ved døra og damper INN. Har du ikke kontroll over det som skader barnet ditt, så søker du hjelp!! Det hjelper ikke å surfe på nett og se etter bekreftelse og støtte på at du røyker. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvorfor vil du ikke forstå ? At selv om man får hjelp, samme hvilken avhengighet det er snakk om. Så er det ikke alle som klarer det. Sånn er det bare. Noen er sterkere enn andre. De som er så svake at de prioriterer sin egen last foran barnet sitt, vil jeg gå så langt som å si at de kanskje burde vurdert om de virkelig ønsket seg barn sterkt nok. For med en slik svak karakter, vil det være stor sjans for at barnet vil få merke mors dårlige prioritering på en uheldig måte før eller senere uansett. Og Malore: Så bra at du kom ut av narko-helvete! All ære til deg :-) Står stor respekt av det!! :-) Signerer. Problemet er at de fleste ikke søker om hjelp en gang. De går til den legen som sier at det er bedre å ikke slutte for å unngå stress, enn slutte, og slår seg til ro med det. Hadde de AKTIVT søkt om hjelp istedet for å sutre her, så hadde flere klart å slutte. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Hvem sutrer her?
Countess Skrevet 7. desember 2012 #92 Skrevet 7. desember 2012 Flere leger og også Allen Carr (en røykekutt guru) anbefaler ikke gravide å slutte å røyke, hvorfor ikke? Fordi mange opplever så mye stress i forbindelse med å skulle slutte at det er værre for barnet enn å slutte. Noen opplever også depresjon og legg de sammen med de andre følelsen som svinger i et svangerskap så er det ikke alltid like lett. Som svar til HI så tror jeg uten at en røyk vil være mindre skadelig enn 5. Grunnen til det er jo at man da får inn mindre skadlige stoffer i kroppen, også får man dette kun en gang om dagen og ikke 5. Det kan være at effeketen er den samme om du røyker de 5 rett etterhverandre. Til anonym som mener det ER viljen det går på: Hvorfor finnes det da i det hele tatt folk som faktisk røyker også etter at det har fått dødsbuskapet? For det er ikke alle som klarer å slutte. Har du forsøkt å gjøre det selv? Har du selv vært en storrøyker? Anonym poster: 1feb40bd2c82f0e132653731eb832abd Nei, men en nær slektning av meg røyket 40 om dagen, og sluttet på dagen etter at han fikk hjerteflimmer og beskjed av legen om at han dør hvis han ikke slutter. Fyren hadde verken små barn eller andre forpliktelser som kunne tilsi at han måtte slutte på grunn av andre. Han sluttet for å forlenge livet. Selv om han røyket stort fra han var 16 til han var 60. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Så du sa i det første innlegget at de fleste som får beskjed om det, slutter. men egentlig så vet du bare om en? Det er vel ikke nok kunnskap til å bygge opp argumentet ditt rundt. Jeg vet(!) at det er mange som aldri klarer å slutte å røyke. De har fått beskjed om at de må, men de klarer fortsatt ikke. Å de har forpliktelser, som barn/barnebarn osv.. Ja, det er bedre å røyke 1 røyk enn det er å røyke 5, da du får i deg mindre av de farlige stoffene og oksygentilførselen til barnet blir jevnt over bra. Når jeg ble gravid så røykte jeg, og jeg skal ærlig si at det tok noen uker før jeg klarte å legge det helt av meg. Jeg røykte 2-3 sigaretter i uka.. For en ikke-røyker og sikkert mange røykere er nok dette helt forkastelig, og det er greit..Men jeg gjorde nå det.. Legen min sa selv, at om jeg følte at de 2-3 sigarettene gjorde slik at overgangen ble mildere, så kunne det være mindre helsefarlig enn stresset som kommer av røykeslutt..
Gjest SprøstektLøk Skrevet 7. desember 2012 #93 Skrevet 7. desember 2012 Flere leger og også Allen Carr (en røykekutt guru) anbefaler ikke gravide å slutte å røyke, hvorfor ikke? Fordi mange opplever så mye stress i forbindelse med å skulle slutte at det er værre for barnet enn å slutte. Noen opplever også depresjon og legg de sammen med de andre følelsen som svinger i et svangerskap så er det ikke alltid like lett. Som svar til HI så tror jeg uten at en røyk vil være mindre skadelig enn 5. Grunnen til det er jo at man da får inn mindre skadlige stoffer i kroppen, også får man dette kun en gang om dagen og ikke 5. Det kan være at effeketen er den samme om du røyker de 5 rett etterhverandre. Til anonym som mener det ER viljen det går på: Hvorfor finnes det da i det hele tatt folk som faktisk røyker også etter at det har fått dødsbuskapet? For det er ikke alle som klarer å slutte. Har du forsøkt å gjøre det selv? Har du selv vært en storrøyker? Anonym poster: 1feb40bd2c82f0e132653731eb832abd Nei, men en nær slektning av meg røyket 40 om dagen, og sluttet på dagen etter at han fikk hjerteflimmer og beskjed av legen om at han dør hvis han ikke slutter. Fyren hadde verken små barn eller andre forpliktelser som kunne tilsi at han måtte slutte på grunn av andre. Han sluttet for å forlenge livet. Selv om han røyket stort fra han var 16 til han var 60. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Så du sa i det første innlegget at de fleste som får beskjed om det, slutter. men egentlig så vet du bare om en? Det er vel ikke nok kunnskap til å bygge opp argumentet ditt rundt. Jeg vet(!) at det er mange som aldri klarer å slutte å røyke. De har fått beskjed om at de må, men de klarer fortsatt ikke. Å de har forpliktelser, som barn/barnebarn osv.. Ja, det er bedre å røyke 1 røyk enn det er å røyke 5, da du får i deg mindre av de farlige stoffene og oksygentilførselen til barnet blir jevnt over bra. Når jeg ble gravid så røykte jeg, og jeg skal ærlig si at det tok noen uker før jeg klarte å legge det helt av meg. Jeg røykte 2-3 sigaretter i uka.. For en ikke-røyker og sikkert mange røykere er nok dette helt forkastelig, og det er greit..Men jeg gjorde nå det.. Legen min sa selv, at om jeg følte at de 2-3 sigarettene gjorde slik at overgangen ble mildere, så kunne det være mindre helsefarlig enn stresset som kommer av røykeslutt.. Åh oh, håper du har skuddsikker vest på
ana_fi_hob_ Skrevet 7. desember 2012 #94 Skrevet 7. desember 2012 Oida - spørs om ikke skuddsikkervest er litt for lite til det som nok kommer nå :-O
Countess Skrevet 7. desember 2012 #95 Skrevet 7. desember 2012 Flere leger og også Allen Carr (en røykekutt guru) anbefaler ikke gravide å slutte å røyke, hvorfor ikke? Fordi mange opplever så mye stress i forbindelse med å skulle slutte at det er værre for barnet enn å slutte. Noen opplever også depresjon og legg de sammen med de andre følelsen som svinger i et svangerskap så er det ikke alltid like lett. Som svar til HI så tror jeg uten at en røyk vil være mindre skadelig enn 5. Grunnen til det er jo at man da får inn mindre skadlige stoffer i kroppen, også får man dette kun en gang om dagen og ikke 5. Det kan være at effeketen er den samme om du røyker de 5 rett etterhverandre. Til anonym som mener det ER viljen det går på: Hvorfor finnes det da i det hele tatt folk som faktisk røyker også etter at det har fått dødsbuskapet? For det er ikke alle som klarer å slutte. Har du forsøkt å gjøre det selv? Har du selv vært en storrøyker? Anonym poster: 1feb40bd2c82f0e132653731eb832abd Nei, men en nær slektning av meg røyket 40 om dagen, og sluttet på dagen etter at han fikk hjerteflimmer og beskjed av legen om at han dør hvis han ikke slutter. Fyren hadde verken små barn eller andre forpliktelser som kunne tilsi at han måtte slutte på grunn av andre. Han sluttet for å forlenge livet. Selv om han røyket stort fra han var 16 til han var 60. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Så du sa i det første innlegget at de fleste som får beskjed om det, slutter. men egentlig så vet du bare om en? Det er vel ikke nok kunnskap til å bygge opp argumentet ditt rundt. Jeg vet(!) at det er mange som aldri klarer å slutte å røyke. De har fått beskjed om at de må, men de klarer fortsatt ikke. Å de har forpliktelser, som barn/barnebarn osv.. Ja, det er bedre å røyke 1 røyk enn det er å røyke 5, da du får i deg mindre av de farlige stoffene og oksygentilførselen til barnet blir jevnt over bra. Når jeg ble gravid så røykte jeg, og jeg skal ærlig si at det tok noen uker før jeg klarte å legge det helt av meg. Jeg røykte 2-3 sigaretter i uka.. For en ikke-røyker og sikkert mange røykere er nok dette helt forkastelig, og det er greit..Men jeg gjorde nå det.. Legen min sa selv, at om jeg følte at de 2-3 sigarettene gjorde slik at overgangen ble mildere, så kunne det være mindre helsefarlig enn stresset som kommer av røykeslutt.. Åh oh, håper du har skuddsikker vest på Haha! Takk for tips! *kle på vest*
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #96 Skrevet 7. desember 2012 Mange svar her, men kan fortelle min historie til de som tror at det går bra selv om man røyker mindre enn normalt mens man er gravid. Jeg var ung, dum og gravid med min første for 20 år siden og røkte under svangerskapet, gikk ned til maks 5 om dagen, noen ganger mindre og andre dager ingen, og følte meg kjempeflink. Resultatet ble at jeg holdt på å miste babyen min under fødsel da morkaken var full av infarkter og babyen fikk lite oksygen, endte i hasteks og alt gikk bra tilslutt heldigvis. Legen kom inn til meg dagen etter og ga meg en skrape fordi jeg hadde røkt så masse under svangerskapet, hun trodde slett ikke på at jeg hadde røkt så lite som jeg hadde. Da hun gikk begynte jeg å gråte, men fikk trøst av hun jeg lå på rom med som sa jeg ikke skulle bry meg om det, hun hadde nemlig røkt 20 om dagen under svangerskapet og hennes morkake var helt fin. Har i etterkant lært at det er forskjell på hvordan kroppene våre reagerer på giftstoffene vi velger å innta, og med mine 2 andre tok jeg ikke så mye som en sigarett og morkakene var fine. Så tenk dere om dere som mener at litt røyk ikke skader, jeg har erfart noe helt annet og priser meg lykkelig over at det gikk bra tross alt. Anonym poster: ff64577c4c324c11d91cb9aaf3527405
Gjest SprøstektLøk Skrevet 7. desember 2012 #97 Skrevet 7. desember 2012 Mange svar her, men kan fortelle min historie til de som tror at det går bra selv om man røyker mindre enn normalt mens man er gravid. Jeg var ung, dum og gravid med min første for 20 år siden og røkte under svangerskapet, gikk ned til maks 5 om dagen, noen ganger mindre og andre dager ingen, og følte meg kjempeflink. Resultatet ble at jeg holdt på å miste babyen min under fødsel da morkaken var full av infarkter og babyen fikk lite oksygen, endte i hasteks og alt gikk bra tilslutt heldigvis. Legen kom inn til meg dagen etter og ga meg en skrape fordi jeg hadde røkt så masse under svangerskapet, hun trodde slett ikke på at jeg hadde røkt så lite som jeg hadde. Da hun gikk begynte jeg å gråte, men fikk trøst av hun jeg lå på rom med som sa jeg ikke skulle bry meg om det, hun hadde nemlig røkt 20 om dagen under svangerskapet og hennes morkake var helt fin. Har i etterkant lært at det er forskjell på hvordan kroppene våre reagerer på giftstoffene vi velger å innta, og med mine 2 andre tok jeg ikke så mye som en sigarett og morkakene var fine. Så tenk dere om dere som mener at litt røyk ikke skader, jeg har erfart noe helt annet og priser meg lykkelig over at det gikk bra tross alt. Anonym poster: ff64577c4c324c11d91cb9aaf3527405 Hallo, har du i det hele tatt lest tråden??? Det er ikke det vi snakker om.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #98 Skrevet 7. desember 2012 Mange svar her, men kan fortelle min historie til de som tror at det går bra selv om man røyker mindre enn normalt mens man er gravid. Jeg var ung, dum og gravid med min første for 20 år siden og røkte under svangerskapet, gikk ned til maks 5 om dagen, noen ganger mindre og andre dager ingen, og følte meg kjempeflink. Resultatet ble at jeg holdt på å miste babyen min under fødsel da morkaken var full av infarkter og babyen fikk lite oksygen, endte i hasteks og alt gikk bra tilslutt heldigvis. Legen kom inn til meg dagen etter og ga meg en skrape fordi jeg hadde røkt så masse under svangerskapet, hun trodde slett ikke på at jeg hadde røkt så lite som jeg hadde. Da hun gikk begynte jeg å gråte, men fikk trøst av hun jeg lå på rom med som sa jeg ikke skulle bry meg om det, hun hadde nemlig røkt 20 om dagen under svangerskapet og hennes morkake var helt fin. Har i etterkant lært at det er forskjell på hvordan kroppene våre reagerer på giftstoffene vi velger å innta, og med mine 2 andre tok jeg ikke så mye som en sigarett og morkakene var fine. Så tenk dere om dere som mener at litt røyk ikke skader, jeg har erfart noe helt annet og priser meg lykkelig over at det gikk bra tross alt. Anonym poster: ff64577c4c324c11d91cb9aaf3527405 Betyr jo ikke at det kommer til å skje alle ? Anonym poster: 13a03770f9b25d32131c2f4bd381bb86
Countess Skrevet 7. desember 2012 #99 Skrevet 7. desember 2012 Mange svar her, men kan fortelle min historie til de som tror at det går bra selv om man røyker mindre enn normalt mens man er gravid. Jeg var ung, dum og gravid med min første for 20 år siden og røkte under svangerskapet, gikk ned til maks 5 om dagen, noen ganger mindre og andre dager ingen, og følte meg kjempeflink. Resultatet ble at jeg holdt på å miste babyen min under fødsel da morkaken var full av infarkter og babyen fikk lite oksygen, endte i hasteks og alt gikk bra tilslutt heldigvis. Legen kom inn til meg dagen etter og ga meg en skrape fordi jeg hadde røkt så masse under svangerskapet, hun trodde slett ikke på at jeg hadde røkt så lite som jeg hadde. Da hun gikk begynte jeg å gråte, men fikk trøst av hun jeg lå på rom med som sa jeg ikke skulle bry meg om det, hun hadde nemlig røkt 20 om dagen under svangerskapet og hennes morkake var helt fin. Har i etterkant lært at det er forskjell på hvordan kroppene våre reagerer på giftstoffene vi velger å innta, og med mine 2 andre tok jeg ikke så mye som en sigarett og morkakene var fine. Så tenk dere om dere som mener at litt røyk ikke skader, jeg har erfart noe helt annet og priser meg lykkelig over at det gikk bra tross alt. Anonym poster: ff64577c4c324c11d91cb9aaf3527405 Bra at det gikk fint Nå tror jeg ikke det er noen her inne som at sagt at det ikke skader med bare litt røyk. Selvfølgelig skader det, men ikke på samme måte med 1 som med 5, som HI spurte om.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #100 Skrevet 7. desember 2012 Flere leger og også Allen Carr (en røykekutt guru) anbefaler ikke gravide å slutte å røyke, hvorfor ikke? Fordi mange opplever så mye stress i forbindelse med å skulle slutte at det er værre for barnet enn å slutte. Noen opplever også depresjon og legg de sammen med de andre følelsen som svinger i et svangerskap så er det ikke alltid like lett. Som svar til HI så tror jeg uten at en røyk vil være mindre skadelig enn 5. Grunnen til det er jo at man da får inn mindre skadlige stoffer i kroppen, også får man dette kun en gang om dagen og ikke 5. Det kan være at effeketen er den samme om du røyker de 5 rett etterhverandre. Til anonym som mener det ER viljen det går på: Hvorfor finnes det da i det hele tatt folk som faktisk røyker også etter at det har fått dødsbuskapet? For det er ikke alle som klarer å slutte. Har du forsøkt å gjøre det selv? Har du selv vært en storrøyker? Anonym poster: 1feb40bd2c82f0e132653731eb832abd Nei, men en nær slektning av meg røyket 40 om dagen, og sluttet på dagen etter at han fikk hjerteflimmer og beskjed av legen om at han dør hvis han ikke slutter. Fyren hadde verken små barn eller andre forpliktelser som kunne tilsi at han måtte slutte på grunn av andre. Han sluttet for å forlenge livet. Selv om han røyket stort fra han var 16 til han var 60. Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036 Så du sa i det første innlegget at de fleste som får beskjed om det, slutter. men egentlig så vet du bare om en? Det er vel ikke nok kunnskap til å bygge opp argumentet ditt rundt. Jeg vet(!) at det er mange som aldri klarer å slutte å røyke. De har fått beskjed om at de må, men de klarer fortsatt ikke. Å de har forpliktelser, som barn/barnebarn osv.. Ja, det er bedre å røyke 1 røyk enn det er å røyke 5, da du får i deg mindre av de farlige stoffene og oksygentilførselen til barnet blir jevnt over bra. Når jeg ble gravid så røykte jeg, og jeg skal ærlig si at det tok noen uker før jeg klarte å legge det helt av meg. Jeg røykte 2-3 sigaretter i uka.. For en ikke-røyker og sikkert mange røykere er nok dette helt forkastelig, og det er greit..Men jeg gjorde nå det.. Legen min sa selv, at om jeg følte at de 2-3 sigarettene gjorde slik at overgangen ble mildere, så kunne det være mindre helsefarlig enn stresset som kommer av røykeslutt.. Så rart at man ikke blir fulltidssykmeldt i stressende jobb som sykepleier, jurist, politi, ambulansearbeider, psykolog osv, men at man blir rådet til å unngå stress som KAN oppstå ved røykeslutt. Hadde stress vært så kjempeskadelig, så hadde alle i stressende yrker gått sykmeldt fra dag 1 og ut svangerskapet? Hva med annet stress? Dauer man av det? Anonym poster: 4dad69218304da41dd2c5c1581241036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå