Gå til innhold

Urettmessig sykemelding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper, og håper det er trolling. DA er det bedre å si opp jobben, og gå hjemme pga det. Ikke lyve seg til sykemelding.

Anonym poster: a14031f70731e01d65cdd29187db7fc3

Skrevet

Tipper, og håper det er trolling. DA er det bedre å si opp jobben, og gå hjemme pga det. Ikke lyve seg til sykemelding.

Anonym poster: a14031f70731e01d65cdd29187db7fc3

Kan ikke si opp jobben må jo ha inntekt da brødhue.

Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6

Skrevet

Fy f***!

Hvor lav arbeidsmoral er det egentlig mulig å ha?

Snylter og unnasluntrer kaller jeg sånne som deg.

Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk.

Ja vel så har jeg dårlig arbeidsmoral da. Hva andre synes om meg bryr meg veldig lite. Så lenge vi har det bra som familie, koser oss og har nok penger siden jeg går sykemeldt så kan andre mene akkurat hva de vil om det.

Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao. Mye bedre enn å skulle vært på tur hjem. Vet det er mye overtid på jobben i denne tiden før jul, men ikke min feil at de ikke later som at de er syke og holder seg hjemme. Ha en fin kveld alle sammen :)

TROLLLLLLLLL

Anonym poster: 5322d9153af2d04f69f8890a50f6cdf0

Skrevet

La oss alle sykemelde oss, slik at vi etterhvert må betale mer i skatt! Hipp Hurray!

Skrevet

Lurer virkelig på hvordan du har klart å juge deg til en langtidssykemelding. Hva sier du til legen?

Kunne ha forstått at du kunne fått lurt deg til 1 - 2 uker, men langtidssykemelding.............Hvor lenge er du sykmeldt da?

Jeg hadde en periode når jeg var totalt på felgen. Begynte å grine hos legen, hadde blå ringer under øyene, gått ned mange kilo. Men det var så vidt jeg fikk sykemelding, og var sykmeldt i 4 uker.

Anonym poster: f9488fa11a8031053567186150add704

Skrevet

Lurer virkelig på hvordan du har klart å juge deg til en langtidssykemelding. Hva sier du til legen?

Kunne ha forstått at du kunne fått lurt deg til 1 - 2 uker, men langtidssykemelding.............Hvor lenge er du sykmeldt da?

Jeg hadde en periode når jeg var totalt på felgen. Begynte å grine hos legen, hadde blå ringer under øyene, gått ned mange kilo. Men det var så vidt jeg fikk sykemelding, og var sykmeldt i 4 uker.

Jeg tror dette er ei trolledame som kjeder seg. Svarene er blitt bare mer og mer tull, kunne trodd henne i starten, men nå...

I en annen tråd tidligere i dag hadde hun nettopp tatt ut sykemelding for å slippe å sende ungene i barnehagen når det var så kaldt! Og da også var det en "snill" lege og masse smilefjes i meldinga, men årsaken til sykemeldingen var vond nakke og skuldre. Temmelig sikker på at det er samme dama. La oss bare la denne tråden dø...

Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt grunnet at jeg har sagt jeg har en depresjon. Har hittil vært sykemeldt i 4 mnd og blir sykemeldt i 1 mnd av gangen. :)

Skrevet

Sikkert et troll, men kjenner faktisk folk som gjør det på samme måte. Provoserer meg enormt!

Hadde ingen snyltet på systemet kunne vi som jobber og sliter betalt mindre skatt. Alternativt hadde det vært mer penger til aldershjem, sykehus og andre viktige formål.

Anonym poster: 7bc95c98c5c838d077ea08069447534e

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt grunnet at jeg har sagt jeg har en depresjon. Har hittil vært sykemeldt i 4 mnd og blir sykemeldt i 1 mnd av gangen. :)

Men det kan vel ikke holde å si du er deprimert i 4 mnd?????????? Enten er du et troll eller så har du en sløv lege som burde finne seg en annen jobb

Skrevet

Flott å bli lyve på seg psykisk sykdom uten at man har det.

Håper du har en god uføre/helseforsikring fra før, du får neppe en god ny en om du må ut å "shoppe" forsikring på ny.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg trodde på HI for noen timer siden, men ikke nå lenger. Dette er et troll.

Hva er vitsen med sånn dårlig trolling?

Skrevet

Jeg trodde på HI for noen timer siden, men ikke nå lenger. Dette er et troll.

Hva er vitsen med sånn dårlig trolling?

Er ikke trolling, men dere kan jo gjerne tro det.

Til deg over her så har jeg gått til psykolog og klarte også lure hun. Får medisiner mot det som de tror jeg tar.

Skrevet

Selvfølgelig er dette trolling. Både lege og psykolog vet at fulltidssykemelding frarådes ved depresjon fordi det er med på å gjøre vondt verre.

Anonym poster: 5aae65f741a196a4fc3fad1d4d5de79d

Skrevet

Fy f***!

Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk.

Ja vel så har jeg dårlig arbeidsmoral da. Hva andre synes om meg bryr meg veldig lite. Så lenge vi har det bra som familie, koser oss og har nok penger siden jeg går sykemeldt så kan andre mene akkurat hva de vil om det.

Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao. Mye bedre enn å skulle vært på tur hjem. Vet det er mye overtid på jobben i denne tiden før jul, men ikke min feil at de ikke later som at de er syke og holder seg hjemme. Ha en fin kveld alle sammen :)

Haha, du minner meg om en sånn wannabe perfekt husmor på Facebook som folk bare flirer av.

"Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao".

Ja, og denne kosingen er så sjelden i den familien at mor må forte seg å skryteom det på Facbook/Dinbaby mens resten av familien koser seg (så sant ikke de sitter med nesa i PCen også) :)

Anonym poster: 140c508166ae415827d263ccad1ffb6f

Skrevet

Hva gjør du når du er tilbake i jobb? Hvis du ikke har vært syk og ikke er innstilt på å skulle tilbake i jobben, hvordan tror du det kommer til å bli å komme tilbake hvis du ikke er motivert til å jobbe når du er frisk engang?

Og hva jobber du med? Du har tydeligvis ikke dårlig samvittighet for at du ikke jobber, ergo er det ingen som er avhengig av deg/trenger deg. Så da er du ikke lærer eller lege..

Kassa på Rimi, kanskje? (for da skjønner jeg godt at du ikke gidder å jobbe)

Anonym poster: f15f5e2920fb75af8dac89abeaaa1afa

Skrevet

Fy f***!

Du tuller vel nå? Klarer bare ikke å la være å kommentere våset ditt! Tror du de stakkars kollegaene dine får MINDRE overtid når du sluntrer unna hjemme? Hva med deres familier og barn? Og for din egen del: Tror du at du ville hatt jobb lenge hvis alle på jobben din hadde oppført seg som deg? Firmaet ville gått konk! Du fortjener ikke å ha jobb, og jeg synes synd på både arbeidsgiveren din og kollegaene dine! Noen burde ha sladret til sjefen din. Men vær trygg, de snakker nok om deg bak ryggen din! Du kommer aldri til å være noe førstevalg for forfremmelse eller noen form for belønninger på jobb.

For det første så er dette et troll som spiller nettopp på folks fordommer når det gjelder sykemeldte kolleger med depresjon, og HI sitter nok og ler seg halvt i hjel av svarene nå. For det andre så er det en uting å spekulerere i kollegaers grunn til å være sykemeldt, en depresjon kan ramme de fleste en gang i livet, kan ha oppstått som følge av jobb- eller familiesituasjonen, men er virkelig ingenting å kimse av. En depresjon kan være mild eller alvorlig, og det er ikke alltid tilrådelig å jobbe. Foreldre vil alltid forsøke å skåne barna sine mest mulig for sin egen sykdom, selv om det krever krefter de egentlig ikke har. Det eneste denne tråden egentlig har vist (og som kanskje var HI's poeng) er at fordommene sitter hard i, og at folk tror at de som er sykemeldte med depresjon/ utbrenthet eller liknende egentlig har en "snill" lege, dårlig arbeidsmoral, og duller hjemme uten å bry seg om annet enn seg og sitt.

Anonym poster: 753007fcbd92c0a59fbf687e981be9f4

Skrevet

Karma karma.. Dette kommer nok tilbake på deg. Voksne mennesker som oppfører seg som fjortiser er bare patetiske. Skjerp deg HI. Hva var det egentlig du ville oppnå med dette uansett? Vil du vi skal gi deg applaus for at du er sykemeldt uten grunn, eller hva? Stå fram med nick hvis du er så j**** stolt..

Skrevet

Fy f***!

Du tuller vel nå? Klarer bare ikke å la være å kommentere våset ditt! Tror du de stakkars kollegaene dine får MINDRE overtid når du sluntrer unna hjemme? Hva med deres familier og barn? Og for din egen del: Tror du at du ville hatt jobb lenge hvis alle på jobben din hadde oppført seg som deg? Firmaet ville gått konk! Du fortjener ikke å ha jobb, og jeg synes synd på både arbeidsgiveren din og kollegaene dine! Noen burde ha sladret til sjefen din. Men vær trygg, de snakker nok om deg bak ryggen din! Du kommer aldri til å være noe førstevalg for forfremmelse eller noen form for belønninger på jobb.

For det første så er dette et troll som spiller nettopp på folks fordommer når det gjelder sykemeldte kolleger med depresjon, og HI sitter nok og ler seg halvt i hjel av svarene nå. For det andre så er det en uting å spekulerere i kollegaers grunn til å være sykemeldt, en depresjon kan ramme de fleste en gang i livet, kan ha oppstått som følge av jobb- eller familiesituasjonen, men er virkelig ingenting å kimse av. En depresjon kan være mild eller alvorlig, og det er ikke alltid tilrådelig å jobbe. Foreldre vil alltid forsøke å skåne barna sine mest mulig for sin egen sykdom, selv om det krever krefter de egentlig ikke har. Det eneste denne tråden egentlig har vist (og som kanskje var HI's poeng) er at fordommene sitter hard i, og at folk tror at de som er sykemeldte med depresjon/ utbrenthet eller liknende egentlig har en "snill" lege, dårlig arbeidsmoral, og duller hjemme uten å bry seg om annet enn seg og sitt.

Tror jo ikke at alle som får sykemelding for depresjon har for snill lege. Men at Hi sin lege burde gjennomskue at hun lyver om å være syk. Og selvfølgelig har hi dårlig arbeidsmoral.

Men jeg tror hi lyver, er nok bare en utrolig dårlig spøk. Tror ikke hun kan lyve på seg depresjon i månedsvis uten at noen tar hun i løgn.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Du er et troll, de sykemelder ikke for 1 mnd av gangen

Skrevet

Hva gjør du når du er tilbake i jobb? Hvis du ikke har vært syk og ikke er innstilt på å skulle tilbake i jobben, hvordan tror du det kommer til å bli å komme tilbake hvis du ikke er motivert til å jobbe når du er frisk engang?

Og hva jobber du med? Du har tydeligvis ikke dårlig samvittighet for at du ikke jobber, ergo er det ingen som er avhengig av deg/trenger deg. Så da er du ikke lærer eller lege..

Kassa på Rimi, kanskje? (for da skjønner jeg godt at du ikke gidder å jobbe)

Anonym poster: f15f5e2920fb75af8dac89abeaaa1afa

Hva er det for slags ulogiske slutning? La oss se for oss at HI faktisk hadde vært syk, så: 1) Blir en ikke friskere av å gå og kjenne på dårlig samvittighet, særlig ikke om en er utbrent, har angst eller depresjon. DET betyr ikke at du kan trekke slutningen "ergo= ingen trenger henne på jobb, for hun har ikke dårlig samvittighet". All ære til sykemeldte som faktisk klarer å se at de skal være sykemeldte uten dårlig samvittighet når de faktisk er syke, det er nemlig vanskelig å komme dit...Men siden HI garantert er et troll, så er dette kun et hypotetisk eksempel.

Skrevet

Du er et troll, de sykemelder ikke for 1 mnd av gangen

Det stemmer ikke. Jeg ble sykemeldt en måned av gangen. Riktignok "bare" 70%. For meg var det veldig viktig å holde noe kontakt med jobben. Det gikk nesten et år før jeg fikk stilt korrekt diagnose og fikk medisin. Er nå oppe i 50% jobb, men har gått ned en del i lønn siden de andre 50% er AAP, og det er flere tusen kroner mindre.

Som kollega hadde jeg nok blitt veldig mistenksom dersom en kollega var fullt sykemeldt i et år og kom tilbake i full stilling rett etterpå.

Og én ting til: merker ikke familien at sykdommen ikke er reell? Hos meg måtte både mann og barn tar hensyn til sykdommen min i mange måneder, noe som betyr mindre oppfølging fra min side, ferie ble spolert, noe jeg er veldig lei meg for, men jeg prøver så godt jeg kan. Å lure en lege ved å fake sykdom er en ting, å lure familie og omgangskrets over tid kan jeg faktisk ikke tro.

Anonym poster: 5b97ecfcc6ffa2093571a15f758868fa

Skrevet

Satser du på å gå gjennom livet i samme jobben da? Ser jo lite bra ut på cv'en din om du har vært masse syk på jobben. Det er ikke så godt når du skal ha sjefen som referanse heller.

Du lager også dårlig rykte på andre som er hjemme av god grunn.

Men du har kanskje fått en litt mangelfull oppdragelse da, siden du mangler en del relativt vanlige egenskaper man finner hos de fleste oppegående folk.. Så da er det som andre her sier kanskje på sin plass at du ikke er så ofte ute blandt folk i arbeidslivet.

Pleier du å føre opp fraværet ditt i cven? snodig

Anonym poster: e3b6c7437a92c0ab56407ee193803068

Skrevet

Hvorfor hisser dere dere opp slik fordi noen klarer å få sykemelding selv om de ikke trenger det? Er dere misunnelige fordi dere ikke har en like snill lege? Om ingen hadde gjort dette så hadde ikke dere betalt mindre skatt uansett om dere tror det. Lev litt i nuet og kos dere med familien. Hilsen en mor som er langtidssykemeldt fordi jeg har jugd på meg en depresjon. Deilig å slippe stress og jobb. :) man lever kun en gang.

At du er hjemme grunnet mentale problemer er det ingen tvil om:) Kos deg :D Carpe diem..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Men hva gjør du og dine like om dere blir syke på ordentlig og har brukt opp sykepengeretten? Da blir det fort slutt på full lønn for å være hjemme gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...