Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Hvorfor hisser dere dere opp slik fordi noen klarer å få sykemelding selv om de ikke trenger det? Er dere misunnelige fordi dere ikke har en like snill lege? Om ingen hadde gjort dette så hadde ikke dere betalt mindre skatt uansett om dere tror det. Lev litt i nuet og kos dere med familien. Hilsen en mor som er langtidssykemeldt fordi jeg har jugd på meg en depresjon. Deilig å slippe stress og jobb. man lever kun en gang. Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Hadde ikke bealt mindre skatt nei, men det hadde vært mere penger å bruke på andre viktige ting. Anonym poster: 608c9d4ac5ec9e0280c16169aebe7158
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Legen din er omtrent like "snill" med deg som en "snill" mor som alltid duller bort ungen sin, lar henne få viljen sin i alt, gjør alt for ungen slik at hun slipper å streve selv, tar alle ubehagelige oppgaver slik at barnet selv slipper osv. osv. Dermed ender barnet opp som en bortskjemt liten tulle som aldri har vært nødt til å presse seg litt og opplevd at hun faktisk mestrer det, at hun har mer krefter og evner i seg enn hun selv trodde. Ser du ikke det? Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60
Februargullet2013 Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 er jo ikke normalt da,hvis man ikke trenger det,men skal bare ha fordi man vil ha fri. er jo utnyttelse av både legen og der du jobber det
Lillelill Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Fordi det faktisk er ulovlig å motta sykepenger hvis man ikke er syk.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Det er rett og slett så dumt at det ikke fortjener særlig med kommentar.
Jettanicole Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Folk får velge om de vil sykemelde seg eller ikke, men jeg mener at det burde være en stor grunn til å kunne gjøre det. Skal plutselig alle begynne å sykemelde seg da, så må de som faktisk gidder og klarer å dra på jobb selvom de har familier de også å gjøre alt arbeidet da ? Man har god tid til familie på ettermiddagen/kvelden, i helger og ferier.
Snøkrystaller Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Hvorfor hisser dere dere opp slik fordi noen klarer å få sykemelding selv om de ikke trenger det? Er dere misunnelige fordi dere ikke har en like snill lege? Om ingen hadde gjort dette så hadde ikke dere betalt mindre skatt uansett om dere tror det. Lev litt i nuet og kos dere med familien. Hilsen en mor som er langtidssykemeldt fordi jeg har jugd på meg en depresjon. Deilig å slippe stress og jobb. man lever kun en gang. Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6 Tydeligvis synes du det er ganske kjedelig å gå sykemeldt også!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Man får jo ikke mindre penger av å være sykemeldt da Anonym poster: 5cb3e0d24d4aa1ef53501bc983bac707
lille sprelle Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Å være borte fra jobb uten å være syk er å stjele fra naboen eller arbeidsgiver! (i 16 dager fra arbeidsgiver, deretter fra felleskassen) (med eller uten sykmelding)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er litt delt. På den ene siden mener jeg det er tyveri av felleskapets resurser og burde straffes som anet tyveri. På den andre siden slår det meg at det sansynligvis er best både for samfunnet og arbeidsgiveren at mennesker som HI holder seg mest mulig innendørs hos seg selv slik vi andre slipper å omgås dem. Anonym poster: efa65fb793826a09133e579543f84b3c
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Du ødelegger jo bare for sjefen og arbeidsplassen din ved å være sykemeldt i hytt og pine.
*SommerFrisk* Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Folk får velge om de vil sykemelde seg eller ikke, men jeg mener at det burde være en stor grunn til å kunne gjøre det. Skal plutselig alle begynne å sykemelde seg da, så må de som faktisk gidder og klarer å dra på jobb selvom de har familier de også å gjøre alt arbeidet da ? Man har god tid til familie på ettermiddagen/kvelden, i helger og ferier. "god tid" er velnkanskje å ta i litt. men ser poenget
Jettanicole Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Hvis man satser på familien og velger den tiden i helger og ferie så far man jo tid:) synes det blir for feigt å sykemelde seg for det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Fordi man er egoistisk og stjeler fra arbeidsplassen og samfunnet forøvrig. Fordi man gir arbeidsgiver og kolleger mye ekstra trøbbel uten å bry seg. Fordi man er et utrolig dårlig forbilde for barna sine og deres fremtidige arbeidsmoral dersom de er gamle nok til å skjønne at du bare er hjemme fordi du har lyst, ikke fordi du er syk. Men ellers: Dersom hverdagene med fulltidsjobb for begge foreldre (?) og små barn ikke går i hop, og dere stadig henger etter på alle måter, ikke rekker å være gode foreldre og kose med ungene, så skjønner jeg at du ønsker å jobbe mindre! Det er kanskje bra både for dere og barna, og forebyggende i forhold til at dere risikerer å "møte veggen" og virkelig bli syke senere. Men da bør du gjøre det på ærlig vis! Dvs: En eller begge av foreldrene går ned i stilling, etter avtale med arbeidsgiver. Evt bytter til mindre krevende jobb, som krever mindre pendling, m.m. Det vil påvirke økonomien, og man må sannsynligvis kutte kraftig på en del unødvendige utgifter (frisør, restaurantbesøk, klær, sydenturer, stæsj til hjemmet, to biler, osv), men de aller aller fleste familer klarer dette i noen få år. Kanskje kan man be banken om avdragsfrihet på huslån i et par år f.eks. også. Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #16 Skrevet 3. desember 2012 jeg håper du jobber i statlig selskap da mtp de 16 dagene som arbeidsgiver må betale.. Anonym poster: cff0f1b03c8b24f958c171526ecfa252
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 Satser du på å gå gjennom livet i samme jobben da? Ser jo lite bra ut på cv'en din om du har vært masse syk på jobben. Det er ikke så godt når du skal ha sjefen som referanse heller. Du lager også dårlig rykte på andre som er hjemme av god grunn. Men du har kanskje fått en litt mangelfull oppdragelse da, siden du mangler en del relativt vanlige egenskaper man finner hos de fleste oppegående folk.. Så da er det som andre her sier kanskje på sin plass at du ikke er så ofte ute blandt folk i arbeidslivet.
jeem Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 jeg blir FLAU når jeg leser slik som dette..... En skam å være menneske og i samme art med slike unnasluntrere. Andre jobber å står på, gjør alt for jobb OG familie. Man juger ikke på seg sykdommer som ikke er sant. Hadde du vist hva en depresjon innebar så hadde du priset deg lykkelig for å være psykisk frisk.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. desember 2012 #19 Skrevet 3. desember 2012 Fy f***! Hvor lav arbeidsmoral er det egentlig mulig å ha? Snylter og unnasluntrer kaller jeg sånne som deg. Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #20 Skrevet 3. desember 2012 Fy f***! Hvor lav arbeidsmoral er det egentlig mulig å ha? Snylter og unnasluntrer kaller jeg sånne som deg. Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk. Ja vel så har jeg dårlig arbeidsmoral da. Hva andre synes om meg bryr meg veldig lite. Så lenge vi har det bra som familie, koser oss og har nok penger siden jeg går sykemeldt så kan andre mene akkurat hva de vil om det. Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao. Mye bedre enn å skulle vært på tur hjem. Vet det er mye overtid på jobben i denne tiden før jul, men ikke min feil at de ikke later som at de er syke og holder seg hjemme. Ha en fin kveld alle sammen Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #21 Skrevet 3. desember 2012 Stakkars HI ble visst veldig overkjørt her... Beklager, men det virker som om det store flertallet er svært uenige med deg, HI. Tør du kommentere dette? Men jeg mener i hvert fall det er bra at du tør å starte en slik diskusjon, så får du og dine likesinnede faktisk se hva folk flest mener om slike holdninger og hvorfor. Så lærer du forhåpentligvis noe av det til senere! Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #22 Skrevet 3. desember 2012 Fy f***! Hvor lav arbeidsmoral er det egentlig mulig å ha? Snylter og unnasluntrer kaller jeg sånne som deg. Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk. Ja vel så har jeg dårlig arbeidsmoral da. Hva andre synes om meg bryr meg veldig lite. Så lenge vi har det bra som familie, koser oss og har nok penger siden jeg går sykemeldt så kan andre mene akkurat hva de vil om det. Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao. Mye bedre enn å skulle vært på tur hjem. Vet det er mye overtid på jobben i denne tiden før jul, men ikke min feil at de ikke later som at de er syke og holder seg hjemme. Ha en fin kveld alle sammen Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6 Du tuller vel nå? Klarer bare ikke å la være å kommentere våset ditt! Tror du de stakkars kollegaene dine får MINDRE overtid når du sluntrer unna hjemme? Hva med deres familier og barn? Og for din egen del: Tror du at du ville hatt jobb lenge hvis alle på jobben din hadde oppført seg som deg? Firmaet ville gått konk! Du fortjener ikke å ha jobb, og jeg synes synd på både arbeidsgiveren din og kollegaene dine! Noen burde ha sladret til sjefen din. Men vær trygg, de snakker nok om deg bak ryggen din! Du kommer aldri til å være noe førstevalg for forfremmelse eller noen form for belønninger på jobb. Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. desember 2012 #23 Skrevet 3. desember 2012 Kjedelig den dagen du virkelig trenger det og har brukt opp retten din da.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #24 Skrevet 3. desember 2012 Fy f***! Hvor lav arbeidsmoral er det egentlig mulig å ha? Snylter og unnasluntrer kaller jeg sånne som deg. Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk. Ja vel så har jeg dårlig arbeidsmoral da. Hva andre synes om meg bryr meg veldig lite. Så lenge vi har det bra som familie, koser oss og har nok penger siden jeg går sykemeldt så kan andre mene akkurat hva de vil om det. Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao. Mye bedre enn å skulle vært på tur hjem. Vet det er mye overtid på jobben i denne tiden før jul, men ikke min feil at de ikke later som at de er syke og holder seg hjemme. Ha en fin kveld alle sammen Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6 Du tuller vel nå? Klarer bare ikke å la være å kommentere våset ditt! Tror du de stakkars kollegaene dine får MINDRE overtid når du sluntrer unna hjemme? Hva med deres familier og barn? Og for din egen del: Tror du at du ville hatt jobb lenge hvis alle på jobben din hadde oppført seg som deg? Firmaet ville gått konk! Du fortjener ikke å ha jobb, og jeg synes synd på både arbeidsgiveren din og kollegaene dine! Noen burde ha sladret til sjefen din. Men vær trygg, de snakker nok om deg bak ryggen din! Du kommer aldri til å være noe førstevalg for forfremmelse eller noen form for belønninger på jobb. Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60 Om de prater om meg får de da bare gjøre. Bryr meg ikke om det. Trenger heller ikke ekstra belønning så lenge jeg har 32000,- utbetalt når jeg er sykemeldt. Klarer oss fint vi Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #25 Skrevet 3. desember 2012 Fy f***! Hvor lav arbeidsmoral er det egentlig mulig å ha? Snylter og unnasluntrer kaller jeg sånne som deg. Sier som JuleEmilie over meg: Hadde du visst hva en depresjon virkelig innebar, så hadde du prist deg lykkelig over å være frisk. Ja vel så har jeg dårlig arbeidsmoral da. Hva andre synes om meg bryr meg veldig lite. Så lenge vi har det bra som familie, koser oss og har nok penger siden jeg går sykemeldt så kan andre mene akkurat hva de vil om det. Nå koser vi oss med nybakte boller og kakao. Mye bedre enn å skulle vært på tur hjem. Vet det er mye overtid på jobben i denne tiden før jul, men ikke min feil at de ikke later som at de er syke og holder seg hjemme. Ha en fin kveld alle sammen Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6 Du tuller vel nå? Klarer bare ikke å la være å kommentere våset ditt! Tror du de stakkars kollegaene dine får MINDRE overtid når du sluntrer unna hjemme? Hva med deres familier og barn? Og for din egen del: Tror du at du ville hatt jobb lenge hvis alle på jobben din hadde oppført seg som deg? Firmaet ville gått konk! Du fortjener ikke å ha jobb, og jeg synes synd på både arbeidsgiveren din og kollegaene dine! Noen burde ha sladret til sjefen din. Men vær trygg, de snakker nok om deg bak ryggen din! Du kommer aldri til å være noe førstevalg for forfremmelse eller noen form for belønninger på jobb. Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60 Om de prater om meg får de da bare gjøre. Bryr meg ikke om det. Trenger heller ikke ekstra belønning så lenge jeg har 32000,- utbetalt når jeg er sykemeldt. Klarer oss fint vi Anonym poster: 65608f45b325c0dee40d532abf8762f6 Det jeg mener med at de prater om deg er at de skjønner nok at denne "depresjonen" din ikke stikker så dypt, og sikkert er rimelig irritert på deg for at du bare lesser arbeidet ditt over på dem. På lang sikt er ikke dette bra for deg, men det tror jeg du er for dum til å forstå. Anonym poster: eb4bc597a1dee50bf8017675c0dbfa60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå