Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #26 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #27 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493
Miamimom Skrevet 1. desember 2012 #28 Skrevet 1. desember 2012 Vi har strengere regler hjemme en mange av barnas venner, men når det kommer til noe så trivielt som ketchup på pizza ( eller majones på salami ) hadde jeg ikke nektet besøket med den begrunnelsen at det gjør vi ikke her. Jeg er enig i at ketchup er et tilbehør på lik linje med majones, Remulade,dressing, sennep, tyttebær o.l og ser virkelig ikke hvorfor jeg skal nekte noen dette såfremt jeg har det i skapet.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #29 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Det er ikke det samme:)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #30 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Det er ikke det samme:) Fordi...? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493
Husbygger Skrevet 1. desember 2012 #31 Skrevet 1. desember 2012 Her bruker vi ikke ketchup på pizzaen, men mamma derimot hun dunker pizzaen med ketchup. Hun maser om at jeg skal lage hjemmelaget pizza når jeg er der for den er så god. Så jeg gå henne beskjed engang at jeg gidder ikke å lage pizza hvis du skal dynke den med ketchup etterpå, for da kjenner du ikke smaken uansett. Hun har ikke brukt ketchup på pizzaen etter det!
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #32 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Det er ikke det samme:) Fordi...? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Melk dreper ikke smaken. Det er ikke en fornærmelse å be om melk til kaffe. På pizza trenger man ikke ketchup. Mannen min er et krtchupmenneske, men når man har stått hele dagen over grytene og han vil ha ketchup fordi mora hans putta det på alt - ja, da må han spise i gangen. Frekt og flaut:) derfor har vi ikke den smørja i hus. Heldigvis hater ungene det!
Bondejenta Skrevet 1. desember 2012 #33 Skrevet 1. desember 2012 Eg hadde nok gitt ungen ketchup om han spurte, men det argaste var at foreldra hans RINGTE og klaga på at han ikkje fekk. Dei har ikkje mange problem gitt... djeez.
Firekids Skrevet 1. desember 2012 #34 Skrevet 1. desember 2012 He, he. Festlig alt hva vi kvinner kan mene noe om og jeg startet balletten. Hvis man ikke kan ha andre regler for barn enn for voksne blir jeg litt forvirret.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #35 Skrevet 1. desember 2012 He, he. Festlig alt hva vi kvinner kan mene noe om og jeg startet balletten. Hvis man ikke kan ha andre regler for barn enn for voksne blir jeg litt forvirret. Klart man har det!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #36 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Det er ikke det samme:) Fordi...? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Melk dreper ikke smaken. Det er ikke en fornærmelse å be om melk til kaffe. På pizza trenger man ikke ketchup. Mannen min er et krtchupmenneske, men når man har stått hele dagen over grytene og han vil ha ketchup fordi mora hans putta det på alt - ja, da må han spise i gangen. Frekt og flaut:) derfor har vi ikke den smørja i hus. Heldigvis hater ungene det! Alt det du sier er jo bare DIN mening, ikke uomtvistelige fakta. Det er en smakssak. Jeg synes melk i kaffen dreper smaken. Jeg liker for øvrig heller ikke ketchup, men klarer da å respektere at andre gjør det. Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #37 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Det er ikke det samme:) Fordi...? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Melk dreper ikke smaken. Det er ikke en fornærmelse å be om melk til kaffe. På pizza trenger man ikke ketchup. Mannen min er et krtchupmenneske, men når man har stått hele dagen over grytene og han vil ha ketchup fordi mora hans putta det på alt - ja, da må han spise i gangen. Frekt og flaut:) derfor har vi ikke den smørja i hus. Heldigvis hater ungene det! Alt det du sier er jo bare DIN mening, ikke uomtvistelige fakta. Det er en smakssak. Jeg synes melk i kaffen dreper smaken. Jeg liker for øvrig heller ikke ketchup, men klarer da å respektere at andre gjør det. Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Vet du, begynner å se meg litt lei på sånne idiotiske kommentarer som 'at du mener det, betyr ikke at det er fakta' og 'respekterer at andre gjør det'. Du skjønner vel det at jeg også respekterer at folk spiser hundemat? Jeg vil bare ikke ha det i MITT HJEM, hvor JEG bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #38 Skrevet 1. desember 2012 Poenget er ikke om du synes ketchup smaker vondt eller om du innehar for mye kulturell kapital til å ha det i hus, men at du har en gjest som liker det! Hvis du synes det smaker vondt eller er for fin til å kjøpe det så har man det vel ikke heller, så da er det ikke noe å mase etter. Det handlet om en mor som nektet barnets venn som var på besøk ketchup på det grunnlaget at han maste. Og det synes jeg er en veldig sær måte å behandle gjester på. Jeg prøver alltid å etterkomme mine gjesters ønsker og hadde ikke blitt fornærmet om et barn spurte om jeg hadde ketshup heller. Livet er for kort til å bli sur for slike ting. Og du som sammenligner ketchup med ris og saus, du er helt på jordet. Anonym poster: f630179c2793be0181b734b610328cc4
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #39 Skrevet 1. desember 2012 Nei, syns faktisk det er helt greit av henne å si nei til barnet. DE bor de, og de bruker ikke ketchup på pizza. Hvorfor skal hennes barn bli vant til slike ekle vaner, når det ikke trengs? Skjønner henne godt. Hun bestemmer hva som serveres.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #40 Skrevet 1. desember 2012 Samt og pepper er noe helt annet enn ketchup. Pepper ødelegger ikke smaken. Det gjør ketchup. Det synes du, men alle er ikke enige i det. Mange bruker melk i kaffen, jeg synes det ødelegger kaffen. Så da bør jeg vel bli fornærma hvis gjestene vil ha det fordi det betyr at kaffen min ikke er god? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Det er ikke det samme:) Fordi...? Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Melk dreper ikke smaken. Det er ikke en fornærmelse å be om melk til kaffe. På pizza trenger man ikke ketchup. Mannen min er et krtchupmenneske, men når man har stått hele dagen over grytene og han vil ha ketchup fordi mora hans putta det på alt - ja, da må han spise i gangen. Frekt og flaut:) derfor har vi ikke den smørja i hus. Heldigvis hater ungene det! Alt det du sier er jo bare DIN mening, ikke uomtvistelige fakta. Det er en smakssak. Jeg synes melk i kaffen dreper smaken. Jeg liker for øvrig heller ikke ketchup, men klarer da å respektere at andre gjør det. Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493 Vet du, begynner å se meg litt lei på sånne idiotiske kommentarer som 'at du mener det, betyr ikke at det er fakta' og 'respekterer at andre gjør det'. Du skjønner vel det at jeg også respekterer at folk spiser hundemat? Jeg vil bare ikke ha det i MITT HJEM, hvor JEG bestemmer. Det er HELT greit at du ikke vil ha det i ditt hjem, poenget mitt var bare at fordi om DU ikke liker det og synes det dreper smaken, så opplever andre det annerledes, og da er det ingen grunn til å bli fornærma fordi om noen ber om ketchup. At du ikke har det er en helt annen sak, da er det bare å si det. Men å bli fornærma er bare teit. Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. desember 2012 #41 Skrevet 1. desember 2012 Siden denne gutten ble nektet ketchup, så må det jo bety at de har det i hus. Og da er det noget hysterisk å nekte det til pizza. Hva bruker de det da til, dette djevelens verk?
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #42 Skrevet 1. desember 2012 Siden denne gutten ble nektet ketchup, så må det jo bety at de har det i hus. Og da er det noget hysterisk å nekte det til pizza. Hva bruker de det da til, dette djevelens verk? Billig bloody-mary sikkert
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. desember 2012 #43 Skrevet 1. desember 2012 Siden denne gutten ble nektet ketchup, så må det jo bety at de har det i hus. Og da er det noget hysterisk å nekte det til pizza. Hva bruker de det da til, dette djevelens verk? Billig bloody-mary sikkert Tssk. Vet du ikke hvor skadelig alkohol er?
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #44 Skrevet 1. desember 2012 Siden denne gutten ble nektet ketchup, så må det jo bety at de har det i hus. Og da er det noget hysterisk å nekte det til pizza. Hva bruker de det da til, dette djevelens verk? Billig bloody-mary sikkert Tssk. Vet du ikke hvor skadelig alkohol er? Jo, jeg drikker ikke. Men kan ikke helt se for hva annet de skal bruke den til.. Økologisk pudder?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. desember 2012 #45 Skrevet 1. desember 2012 Enig med Catlady. Jja, det er overdrevent, men jeg anser det som sinnsykt uhøflig. Det de sier er jo "maten din smaker dritt så jeg må drukne den i klissete søt tomatsaus så jeg ikke smaker noe av den". Hadde sagt at det får de bare ikke. Ketchup har i tillegg til å være usunt og en kulinarisk fornærmelse, en sterk kvalmende lukt av gatekjøkken som gjør at jeg mister matlysten om andre bruker det i nærheten. Dere som synes det er helt greit å spørre om, synes dere også det hvis gjestene etterspør bernaise saus til biffen når du har brukt en time på å lage rødvinsaus? Eller bedt om å få poteter i stedet for ris? Det er jo akkurat det samme. Det er da slett ikke det samme. Gjesten ba ikke om et alternativ til maten, men en «smakshever». Hadde dere gått like mye bananas om han ba om salt til pizzaen? Like fornærmet? Det er en veldig kultur her inne for at «liker du ikke det du blir bedt på kan du bare ha det så godt»...virker som de fleste har glemt gamle dagers service og oppvartning av gjester. Der ville det blitt ansett som uhyre uhøflig av _verten_ å innta en sånn holdning. Nå er det selvsagt forskjell på naboer/familie som kanskje spiser middag sammen ofte, og mer høytidelige besøk, men likevel...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. desember 2012 #46 Skrevet 1. desember 2012 Siden denne gutten ble nektet ketchup, så må det jo bety at de har det i hus. Og da er det noget hysterisk å nekte det til pizza. Hva bruker de det da til, dette djevelens verk? Billig bloody-mary sikkert Tssk. Vet du ikke hvor skadelig alkohol er? Jo, jeg drikker ikke. Men kan ikke helt se for hva annet de skal bruke den til.. Økologisk pudder? Rustfjerner...
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. desember 2012 #47 Skrevet 1. desember 2012 Siden denne gutten ble nektet ketchup, så må det jo bety at de har det i hus. Og da er det noget hysterisk å nekte det til pizza. Hva bruker de det da til, dette djevelens verk? Billig bloody-mary sikkert Tssk. Vet du ikke hvor skadelig alkohol er? Jo, jeg drikker ikke. Men kan ikke helt se for hva annet de skal bruke den til.. Økologisk pudder? Rustfjerner... Smart forslag!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #48 Skrevet 1. desember 2012 Det er forskjell på en voksen og et barn. En voksen vet, stort sett, hva som er bra og ikke bra for koppen, og er derfor bedre i stand til å velge selv. Velger man dårlig så vet man også konsekvensene av dette. Barn vet ikke like mye og har kanskje ikke blitt opplært til hva som er bra og hva som er dårlig for kroppen. Datteren min kunne levd på ketchup, pølser og sjokolade dersom hun fikk velge selv. Det får hun derfor ikke. En voksen får ja til kaffe. Et barn ville fått et nei. En voksen må gjerne, for min del, drikke brus til alle måltidene. Et barn ville fått et nei av meg. Jeg kunne fint sagt nei til ketchup til et barn. Sjarmerende at du ville påtatt deg et ansvar for å redde dette barnet fra ø ødelegge sin egen kropp sånn i løpet av et måltid på en fredags ettermiddag fremfor å gjøre det første besøket hans hos dere så koselig som mulig. Anonym poster: f630179c2793be0181b734b610328cc4
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #49 Skrevet 1. desember 2012 Det er forskjell på en voksen og et barn. En voksen vet, stort sett, hva som er bra og ikke bra for koppen, og er derfor bedre i stand til å velge selv. Velger man dårlig så vet man også konsekvensene av dette. Barn vet ikke like mye og har kanskje ikke blitt opplært til hva som er bra og hva som er dårlig for kroppen. Datteren min kunne levd på ketchup, pølser og sjokolade dersom hun fikk velge selv. Det får hun derfor ikke. En voksen får ja til kaffe. Et barn ville fått et nei. En voksen må gjerne, for min del, drikke brus til alle måltidene. Et barn ville fått et nei av meg. Jeg kunne fint sagt nei til ketchup til et barn. Hehe... Ja, for ketsjup på pizzaen gjør den PLUTSELIG usunn? Anonym poster: 72c9521983362e252007b6b24cdefd16
Cat_Woman Skrevet 1. desember 2012 #50 Skrevet 1. desember 2012 Hehe, her var det mange ketchuphatere :-) Jeg hadde aldri nektet en gjest ketchup hvis de spurte om det, barn eller voksen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå