Gå til innhold

Inspirert av ketchup-tråden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble bare litt nysgjerrig.. Hadde dere som synes det er helt realt av HI å nekte besøket ketchup på pizzaen syntes det samme hvis det var en voksen som spurte etter det? Eller er det greit å gjøre sånn fordi det "bare" var et barn? Tenkt situasjon: Din svigerfar kommer på besøk og spør om å få ketchup på pizzaen. Du svarer "Nei, nå må du slutte å mase! Du får ikke det her hos oss.. Vårt hus, våre regler osv" (som dere ramser opp i tråden).

Ikke fordi å la være å ha ketchup på pizzaen noengang har tatt livet av noen.. Men synes bare det er en merkelig måte å behandle gjestene sine på.

Anonym poster: f630179c2793be0181b734b610328cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir jo som å nekte å servere kaffe til besøk fordi du ikke liker kaffe selv. Helt teit

Anonym poster: f39ef0ac8f302313188f6f565b6dcb87

Skrevet

Jeg spiser ketchup på ALT, og det kommer på bordet med en selvfølge. Om noen kommer og vil ha omså rødbetter oppå spaghetti skal dem få det. Mat skal være en positiv opplevelse, og ikke tvang! ;)

Anonym poster: 4b2b6e51bfc4153c3dd993dfec1b3227

Skrevet

Nå kommer jeg fra italiensk avstamning så er kanskje inhabil, men hadde du spurt om det hos familien min hadde du blitt kasta ut etter å ha blitt overøst med div grove fornærmelser...

Skrevet

Det er dessverre ikke den eneste tråden på dib som beviser at det er mange som behandler voksne og barn forskjellige.

Voksne skal behandles med respekt, mens barn skal "oppdras", dessverre på ganske selvmotsigende måter.

Anonym poster: 687cbda370bd30f7080413adce77443a

Skrevet

Nå kommer jeg fra italiensk avstamning så er kanskje inhabil, men hadde du spurt om det hos familien min hadde du blitt kasta ut etter å ha blitt overøst med div grove fornærmelser...

Høres ut som en hyggelig familie..

Skrevet

Åh ... Du skjønte ikke at jeg satte det litt på spissen du altså ..

Skrevet

Man viste hvert fall makt på feil arena.

Skrevet

Jo, men dette innlegget handler ikke om italienere og deres forhold til pizza..

Skrevet

Jo, men dette innlegget handler ikke om italienere og deres forhold til pizza..

Hahaha .. Herregud ..

Skrevet

Enig med Catlady. Jja, det er overdrevent, men jeg anser det som sinnsykt uhøflig. Det de sier er jo "maten din smaker dritt så jeg må drukne den i klissete søt tomatsaus så jeg ikke smaker noe av den". Hadde sagt at det får de bare ikke. Ketchup har i tillegg til å være usunt og en kulinarisk fornærmelse, en sterk kvalmende lukt av gatekjøkken som gjør at jeg mister matlysten om andre bruker det i nærheten.

Dere som synes det er helt greit å spørre om, synes dere også det hvis gjestene etterspør bernaise saus til biffen når du har brukt en time på å lage rødvinsaus? Eller bedt om å få poteter i stedet for ris? Det er jo akkurat det samme.

Skrevet

Hvor har dere det fra at ketchup e farlig usunt fra?? Det er faktisk det! Masse tomater i den og langt ifra det værste en kan spise! Synst det var helt på trynet at ikke gutten kunne få ketchup på pizzaen... men har jo skjønt at det er mye spesielle folk rundt omkring.. en stor andel av dem "henger" tydeligvis her inne :P.

Anonym poster: f9dbc5389e89cb54c0e8422c28d019f1

Skrevet

Er faktisk IKKE det skulle det stå! :P

Gjest cunning stunts
Skrevet

Hadde jeg hatt så uhøflige gjester hadde det kosta meg lite å si nei, ja. Uansett alder. Man ber ikke om å få annen mat enn den man tilbys.

Skrevet

Han ber da ikke om ANNEN mat heller! Han ber om ketchup! At et lite barn ber om noe sånt er da helt normalt!!! Hva feiler det dere egentlig??? Helt utrolig hvor mange sære folk som fins altså... hjelp

Skrevet

Folk har forskjellige vaner, og for mange er ketchup et like selvfølgelig tilbehør som salt og pepper, eller f.eks. dressing på hamburger. Hadde dere blitt fornærmet hvis noen hadde bedt om det også?

Anonym poster: f5ee0ff21953a88e2f3baa21417b7493

Skrevet

Amen!

Skrevet

Å spør etter ketchup på maten, er for meg det samme som å spør etter salt. Det er bare tilbehør. Jeg er ikke ketchupoman selv, men forstår at andre vil ha det.

Skrevet

Det er jo bare helt latterlig. Ketchup på pizza er vel helt normalt og syns det er rart å nekte gjestene dette. Små eller store....

Men det at mora ringte og lagde et stort nummer ut av det var jo enda verre:)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Vel, ketchup er en fornærmelse mot vertskapet. Voksne folk som må dynke mat i ketchup er særs ukultiverte og harry. Her i huset fins det ikke ketchup.

Skrevet

Det er dessverre ikke den eneste tråden på dib som beviser at det er mange som behandler voksne og barn forskjellige.

Voksne skal behandles med respekt, mens barn skal "oppdras", dessverre på ganske selvmotsigende måter.

Anonym poster: 687cbda370bd30f7080413adce77443a

Helt enig:) .. Synd at mange ikke forstår at det skal være omvendt: barn skal behandles med respekt, og de voksne skal oppdras!

Anonym poster: dd9d913075f85f8fe71f5fb7d7b4c9f3

Skrevet

Det er forskjell på en voksen og et barn. En voksen vet, stort sett, hva som er bra og ikke bra for koppen, og er derfor bedre i stand til å velge selv. Velger man dårlig så vet man også konsekvensene av dette.

Barn vet ikke like mye og har kanskje ikke blitt opplært til hva som er bra og hva som er dårlig for kroppen. Datteren min kunne levd på ketchup, pølser og sjokolade dersom hun fikk velge selv. Det får hun derfor ikke.

En voksen får ja til kaffe. Et barn ville fått et nei. En voksen må gjerne, for min del, drikke brus til alle måltidene. Et barn ville fått et nei av meg.

Jeg kunne fint sagt nei til ketchup til et barn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er pizza! Og ketchup! Hadde han bedt om å få det til fisk, så hadde jeg skjønt det!

Og kaffe er da ikke så sunt, når vi først skal snakke om å ta konsekvenser!

Skrevet

Vi har aldri hatt ketchup på pizza og har ikke lyst til å innføre den vanen til mine barn. Ikke fordi jeg mener ketchup er usunt, men synes det er unødvendig at barn skal venne seg til at alt skal smake likt.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Enig med Catlady. Jja, det er overdrevent, men jeg anser det som sinnsykt uhøflig. Det de sier er jo "maten din smaker dritt så jeg må drukne den i klissete søt tomatsaus så jeg ikke smaker noe av den". Hadde sagt at det får de bare ikke. Ketchup har i tillegg til å være usunt og en kulinarisk fornærmelse, en sterk kvalmende lukt av gatekjøkken som gjør at jeg mister matlysten om andre bruker det i nærheten.

Dere som synes det er helt greit å spørre om, synes dere også det hvis gjestene etterspør bernaise saus til biffen når du har brukt en time på å lage rødvinsaus? Eller bedt om å få poteter i stedet for ris? Det er jo akkurat det samme.

Snakk om å sette det på spissen..

Jeg sammenligner ikke det å spørre om ketchup med det å spørre om saus til maten. Prøv heller å se på det som om middagsgjesten din spør om du har litt salt eller pepper.. Nekter du å gi dem det (med argumentet at salt er usunt), eller tror du de mener det som en fornærmelse (at maten din smaker dritt, som noen nevner over her)??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...