Gå til innhold

Vil dere ha flere barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har to gutter fra før, jeg har en jente fra før og snart har vi to jenter sammen, da er det nok :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har en nå og vil i hvertfall ha 1 til, kanskje 2 :) Må bare finne en fantastisk mann å få barn med først :)

Skrevet

Har ei, og ønskar vel eit barn til etterkvart..

Skrevet

Jeg har fire og trives godt med det! Vi har ikke planer om flere, men skulle det skje "et uhell" blir det ingen krise! :)

Skrevet

Ja, har to fra før og alltid hatt lyst på en til! Etter to spontanaborter og i en travel hverdag der jeg er svært plaget av kraftig migrene begynner jeg imidlertid å innse at det kanskje må holde med de jeg har...

 

Anonym poster: 23a3e584fc6dceb1a2f5c0fede1136ca

Skrevet

Er prøver på mitt første og eneste. Vil bare ha ett barn, men får bare gjøre om hele ønsket/holdningen dersom jeg blir tvillinggravid av IVF.

Skrevet

Ja jeg skulle gjerne hatt en til, men er alenemor så det blir vanskelig. Er enebarn selv og har klart meg fint, men av og til innbiller jeg meg at det hadde vært morsomt med et søsken å krangle med, hehe. Er blitt veldig konfliktsky og vant med å være alene. Tror det blir litt mer "liv" i heimen om man er flere.

Har også lyst til å få fosterbarn etterhvert, men da må jeg bli ferdig med utdannelse og kjøpe meg hus. Er enda ung, da.

 

Anonym poster: 17a1e77780b0f65a1422d04b74b9b6ea

Skrevet

Til dere som har mange barn (mer enn 2-3):

Tenker dere overhodet ikke på det enoooorme karbonavtrykket dere setter igjen etter dere på kloden? Er dere klar over hvor enormt mye ressurser som kreves for å ale opp unger i vesten? Jeg synes det er superegoistisk å sette så mange barn til verden når vi allerede er alt for mange mennesker på kloden. Bare se på hvor mye natur/arter som forsvinner fordi vi vil ha fine møbler og billig mat.

Særlig i vesten hvor samfunnet er lagt opp til at begge skal være i jobb, samt at vi betaler skatt til pensjon, så vi er ikke avhengig av at barna skal forsørge oss!

 

 

Anonym poster: da9c62baa36e412d8deeecf9c3e36d27

Skrevet

Til dere som har mange barn (mer enn 2-3):

Tenker dere overhodet ikke på det enoooorme karbonavtrykket dere setter igjen etter dere på kloden? Er dere klar over hvor enormt mye ressurser som kreves for å ale opp unger i vesten? Jeg synes det er superegoistisk å sette så mange barn til verden når vi allerede er alt for mange mennesker på kloden. Bare se på hvor mye natur/arter som forsvinner fordi vi vil ha fine møbler og billig mat.

Særlig i vesten hvor samfunnet er lagt opp til at begge skal være i jobb, samt at vi betaler skatt til pensjon, så vi er ikke avhengig av at barna skal forsørge oss!

 

 

Anonym poster: da9c62baa36e412d8deeecf9c3e36d27

Innen det blir innført ettbarnspolitikk i Vesten, eller alle befruktningsdyktige i Vesten inngår avtale om å få kun ett barn av hensyn til verden, så forebeholder jeg meg retten til å få så mange barn jeg ønsker meg. Uten et snev av dårlig samvittighet.

 

Tror du har litt i overkant høye tanker om dine medmenneskers evne og vilje til å være uegoistiske. "Jeg har så lyst på tre barn, men jeg lar være av miljøhensyn". Skjer ikke det vet du.

 

Anonym poster: 1901c783ed406eb9457618b581630940

Skrevet

Har to søte små på 2,5 år og 5 mnd. Ønsker oss en eller to til. Prøver nok på nr.3 om ca 2,5 år. Så får vi se om vi orker nr.4 etter det, hehe...

Skrevet

Nei, overhode ikke. Vi har fire og det er nok :)

Skrevet

Har 7 og prøver på nr.8 :)

 

Anonym poster: 6c55edb7ab7bd6ed33263af3afecf80b

Skrevet

Absolutt, alldeles ikke. Har tre, og det er mer enn nok.

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Nei nå skal vi kose oss med de 3 vi har :)

Kjennes riktig at babyen jeg har i armene mine nå er vår siste :)

 

Gleder meg derimot til jeg blir bestemor!

 

(om mange år, er bare 26 nå)

Skrevet

Hm....Vet ikke egentlig om jeg har noe valg om fler..

 

Skal ihvertfall kose oss med nr 4!! Kjenner at jeg skal være veldig veldig stolt av den fine gjengen min!;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...