Gå til innhold

Flere som sliter med at de er for smarte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mye smartere enn sittet. Ikke bare ift. IQ, men også når det gjelder kunnskap.

Jeg syns det er vanskelig/kjedelig å forholde meg til "vanlige" mennesker.

Og tenker ofte at jeg skulle ønske jeg var hakket mindre smart.

flere?

Anonym poster: cb834322572a6528e50ba1458034dc93

Videoannonse
Annonse
Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ja, huff det er skikkelig hardt altså.. Får ikke sove med all den kunnskapen jeg sitter på!

Skrevet

Sliter med litt av hvert, men ikke det ;)

Skrevet

Ja, huff det er skikkelig hardt altså.. Får ikke sove med all den kunnskapen jeg sitter på!

Signerer! Utrolig kjedelig å omgås "vanlige mennsker"...

Anonym poster: a29ab425f28d893fa1e3d0ee49990bbb

Skrevet

litt sånn ala han tynne autisten i "big bang theory" mener du?

Anonym poster: ba02eee81265b89e01feab6317eaeb62

Skrevet

Jepp !!!!!

Tenker ofte "Blessed are the ignorants"

Anonym poster: 79590a40bb3233b8c0cf8aca7bc12efa

Skrevet

I <3 nerds!

Anonym poster: da6046af1809202526214a94ec40b423

Skrevet

ja skjønner hva du mener her. Men tror mye av det har med at jeg har helt andre interesser enn de jeg omgås med.

Har flest venner som jeg har hatt lenge...helt fra barneskolen/vgs og de har helt annen utdannelse enn meg, helt andre familiesituasjoner osv osv. Dette har gjort at jeg ser mer ting i sammenheng enn de, de ser bare det som er der og da, dermed er det vanskelig å prate med å diskutere...

Anonym poster: f19591ce4847610e110e10a214ebf0f3

Skrevet

Det var et seriøst spørsmål dette her altså. Jeg har vansker med å finne mennesker jeg føler er på samme "nivå" som meg. Savner å ha venner/samtalepartnere som er like smarte.

Dette har vært et problem hele livet. Jeg hoppet over 3 år i barneskolen. Ett år i ungdomskolen. Og tok Videregående på ett år. Så var teknisk sett klar til universitetet da jeg var 12 år. Men fikk ikke begynne før jeg var 14 (hadde eget opplegg de to årene) Skrev to Bachelore på 1,5 år. Masteren på 1 år (kunne ha skrevet den raskere, men måtte ta forberedingen før jeg kunne begynne på selve oppgaven. Var ferid da jeg var 17. Og har skrevet to mastere og en p.hd etter dette. Er 23 nå.

Skrevet

Men kan man ikke snakke snakke om "vanlige" ting selv om man er supersmart?

Anonym poster: a961ca0187053841930456d2da7ec2fd

Skrevet

Joda, men jeg savner likevel noen som kan snakke om andre ting enn det mine venner kan.

Skrevet

Jøss.. imponerende. Kan jeg spørre hva slags karakterer du har fått og om du har gått på skole i et annet land? Helt uten sammenlikning med deg for øvrig, så kan jeg bli frustrert over kunnskapsløsheten på ulike områder hos folk i blant, også hos dem med høyere utdannelse.

Skrevet

Joda, men jeg savner likevel noen som kan snakke om andre ting enn det mine venner kan.

Som hva da? Er nysgjerrig :P

Skrevet

Jøss.. imponerende. Kan jeg spørre hva slags karakterer du har fått og om du har gått på skole i et annet land? Helt uten sammenlikning med deg for øvrig, så kan jeg bli frustrert over kunnskapsløsheten på ulike områder hos folk i blant, også hos dem med høyere utdannelse.

For jeg regner med at du har vært elev i utlandet, slik det norske skolesystemet er...

Skrevet

Ja, jeg er født og oppvokst i et annet lend. Flyttet hit da jeg var 11. Så har tatt vgs. og deler av høyere utdanning her. (en av masterene og p.hd. er fra henholdsvis Tyskland og USA)

Skrevet

Det var et seriøst spørsmål dette her altså. Jeg har vansker med å finne mennesker jeg føler er på samme "nivå" som meg. Savner å ha venner/samtalepartnere som er like smarte.

Dette har vært et problem hele livet. Jeg hoppet over 3 år i barneskolen. Ett år i ungdomskolen. Og tok Videregående på ett år. Så var teknisk sett klar til universitetet da jeg var 12 år. Men fikk ikke begynne før jeg var 14 (hadde eget opplegg de to årene) Skrev to Bachelore på 1,5 år. Masteren på 1 år (kunne ha skrevet den raskere, men måtte ta forberedingen før jeg kunne begynne på selve oppgaven. Var ferid da jeg var 17. Og har skrevet to mastere og en p.hd etter dette. Er 23 nå.

Ut ifra det du skriver her vil jeg gjette at du kanskje ikke er den "smarteste" sosialt? Det er virkelig ikke normalt å være sååå smart, og da går det ofte utover andre egenskaper:)

F.eks er du sikkert ikke spesielt glad i mingling;)

Men har du ikke kolleger du kan bli kjent med da? Det er absolutt ikke rart at du aldri har funnet deg til rette dersom du "alltid" har vært mye yngre enn de rundt deg. Mens de andre jentene fniste av kjekke gutter og mensen satt du sikkert hjemme og leste. Da har du gått glipp av hele denne "oppvekst-fasen" der man finner seg selv.

:/ Har du noen hobbyer da?

Skrevet

Ut ifra det du skriver her vil jeg gjette at du kanskje ikke er den "smarteste" sosialt? Det er virkelig ikke normalt å være sååå smart, og da går det ofte utover andre egenskaper:)

Men har du ikke kolleger du kan bli kjent med da? Det er absolutt ikke rart at du aldri har funnet deg til rette dersom du "alltid" har vært mye yngre enn de rundt deg. Mens de andre jentene fniste av kjekke gutter og mensen satt du sikkert hjemme og leste. Da har du gått glipp av hele denne "oppvekst-fasen" der man finner seg selv.

Høy intelligenskvotient korrelerer gjerne bra med andres oppfatning av din sosial intelligens også, men kanskje ikke nødvendigvis dersom kriterier for sosial intelligens er å kunne snakke om lipgloss og hairextensions en halvtime ;).

Skrevet
Det var et seriøst spørsmål dette her altså. Jeg har vansker med å finne mennesker jeg føler er på samme "nivå" som meg. Savner å ha venner/samtalepartnere som er like smarte. Dette har vært et problem hele livet. Jeg hoppet over 3 år i barneskolen. Ett år i ungdomskolen. Og tok Videregående på ett år. Så var teknisk sett klar til universitetet da jeg var 12 år. Men fikk ikke begynne før jeg var 14 (hadde eget opplegg de to årene) Skrev to Bachelore på 1,5 år. Masteren på 1 år (kunne ha skrevet den raskere, men måtte ta forberedingen før jeg kunne begynne på selve oppgaven. Var ferid da jeg var 17. Og har skrevet to mastere og en p.hd etter dette. Er 23 nå. Anonym poster: cb834322572a6528e50ba1458034dc93
Jøss.. imponerende. Kan jeg spørre hva slags karakterer du har fått og om du har gått på skole i et annet land? Helt uten sammenlikning med deg for øvrig, så kan jeg bli frustrert over kunnskapsløsheten på ulike områder hos folk i blant, også hos dem med høyere utdannelse. Anonym poster: da6046af1809202526214a94ec40b423
Ja, jeg er født og oppvokst i et annet lend. Flyttet hit da jeg var 11. Så har tatt vgs. og deler av høyere utdanning her. (en av masterene og p.hd. er fra henholdsvis Tyskland og USA) Anonym poster: cb834322572a6528e50ba1458034dc93

Flertall av bachelor er ikke bachelore. Doktorgrad forkortes Ph.D. Jeg kan fortsette, men det er for sent for rettskrivningsskole. Kanskje du kan søke deg inn på et kurs i norsk gramatikk, så får du utvidet omgangskretsen litt? Håper du hadde gode korrekturlesere da du skrev gradene dine.

Skrevet
Det var et seriøst spørsmål dette her altså. Jeg har vansker med å finne mennesker jeg føler er på samme "nivå" som meg. Savner å ha venner/samtalepartnere som er like smarte. Dette har vært et problem hele livet. Jeg hoppet over 3 år i barneskolen. Ett år i ungdomskolen. Og tok Videregående på ett år. Så var teknisk sett klar til universitetet da jeg var 12 år. Men fikk ikke begynne før jeg var 14 (hadde eget opplegg de to årene) Skrev to Bachelore på 1,5 år. Masteren på 1 år (kunne ha skrevet den raskere, men måtte ta forberedingen før jeg kunne begynne på selve oppgaven. Var ferid da jeg var 17. Og har skrevet to mastere og en p.hd etter dette. Er 23 nå. Anonym poster: cb834322572a6528e50ba1458034dc93
Jøss.. imponerende. Kan jeg spørre hva slags karakterer du har fått og om du har gått på skole i et annet land? Helt uten sammenlikning med deg for øvrig, så kan jeg bli frustrert over kunnskapsløsheten på ulike områder hos folk i blant, også hos dem med høyere utdannelse. Anonym poster: da6046af1809202526214a94ec40b423
Ja, jeg er født og oppvokst i et annet lend. Flyttet hit da jeg var 11. Så har tatt vgs. og deler av høyere utdanning her. (en av masterene og p.hd. er fra henholdsvis Tyskland og USA) Anonym poster: cb834322572a6528e50ba1458034dc93

Flertall av bachelor er ikke bachelore. Doktorgrad forkortes Ph.D. Jeg kan fortsette, men det er for sent for rettskrivningsskole. Kanskje du kan søke deg inn på et kurs i norsk gramatikk, så får du utvidet omgangskretsen litt? Håper du hadde gode korrekturlesere da du skrev gradene dine.

Det er jo svært mulig at norsk ikke er verken morsmålet eller studiespråket til vedkommende...

Skrevet

Høy intelligenskvotient korrelerer gjerne bra med andres oppfatning av din sosial intelligens også, men kanskje ikke nødvendigvis dersom kriterier for sosial intelligens er å kunne snakke om lipgloss og hairextensions en halvtime ;).

Jeg ser den;) hehe..

For min del handler det mye om hvem jeg er sammen med. Siden jeg straks er det de tidligere kalte sivilingeniør blir det for min del mye teknologi-prat når jeg omgås andre fra skolen. I tillegg er det stort sett bare gutter der, slik at tonen er en helt annen enn i kvinnelig selskap;) Det veksler mellom dameprat, sexprat og teknologi med andre ord. hehe

Når jeg er sammen med barseljentene snakker vi stort sett om familie, mann og barn. + litt oppskrifter, ting man kan lage, jobb + diverse.

Er jeg sammen med mine nære venninner snakker vi mer om følelser, hvordan vi har det, hva som plager oss på jobb/skole, forholdet til mannen osv.

Jeg klarer meg også fint med smalltalk med fremmede/naboer/andres venner.

Personlig trives jeg stort sett i alle disse sosiale settingene, og jeg lurer vel egentlig på hvilken av disse HI savner? For en eller flere av disse er hun vel allerede oppi?

Folk som snakker om "negltingene sine" og lipgloss hører vel tenårene til?

Skrevet

hehe.. Nå vet ikke jeg hilken utdannelse du har, men jeg har skrevet både bacheloroppgaven og masteroppgaven min på engelsk. Masterstudiet jeg går er internasjonalt.

Og nå har vel HI presisert at hun tok noen av gradene sine i både USA og Tyskland?

Skrevet

Meld deg inn i mensa, så får du sikkert kompiser. Ellers tror jeg at hvis du bare ser deg rundt finner du mennesker som an føre en intelligent samtale. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som faktisk snakker om lipgloss og hairextentions.

Skrevet

Da får du kontakte administrator på denne siden og si at du også vil ha navn og bilde opp: http://www.onlinecolleges.net/2012/04/02/the-10-youngest-phds-of-all-time/ - for dersom du har fullført en doktorgrad før fylte 23 år, er du Norges yngste. Ja, en av verdens yngste, faktisk. Et under at jeg ikke har lest om deg andre steder enn på dib.

Anonym poster: 6aafec9e2ede7772bb5867215729304b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...