Gå til innhold

Kan jeg ha en psykisk dignose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er omtrent umulig å lure. Jeg gjennomskuer alt. Men er ikke paranoid.

Jeg ser gjennom folk og har et ekstremt klarsyn. Men er ikke synsk. Jeg kan gå inn i et rom med mange mennesker og kan lese alle etter kort tid. Vet hvem som er sleipe, hvem som er ekte, hvem som har følelser for hverandre og hvem som liker og ikke liker hvem.

Jeg kan forutse utroskap, skilsmisser og andre ting i lang tid før andre ser noe.

Jeg vet nøyaktig hvem som liker meg eller ikke. Uansett hvor grei de er mot meg.

Jeg tenker veldig mye og har et veldig overblikk på det meste. Jeg kan veldig mye om mennesker.

Jeg kan oppleve mange mennesker som svært enkle. Jeg synes mange mennesker har tarvelige interesser og lever et liv i dumhet.

Jeg blir utad oppfattet som svært rolig, klok, kontrollert og snill.

Min største gave er at jeg har en ekstremt rask humor og kan få alle til å le så de aldri har gjort før.

Men bortsett fra det så er jeg egentlig veldig ensom selv om jeg har enormt mange venner. Jeg føler jeg lever ved siden av det vanlige livet.

Jeg er ikke deprimert. Men føler av og til en stor tomhet med å vite alt jeg gjør. Og hater det virkelig mange ganger.

Noen som har peiling?

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror heller du bør lære deg å ikke se ned på andre og opphøye deg selv. Klarer du det så vil du sikkert få et bedre liv

 

Anonym poster: c25420b856af01d0ab02fcc5721559c4

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det høres ut som om du bør beskytte energiene dine mer og "lukke "deg for innkommende energier.

Du har nok antennene for mye ute og dermed tar inn det meste om alt og alle.

Det er ikke bare bare å være annerledes, men for din egen skyld bør du nok gjøre noen øvelser for å lukke deg litt mere.

Ellers vil du nok finne ut av hvorfor du er som du er og du har nok ingen psykisk sykdom ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror nok at du er god til å lese mennesker rundt deg, men du har kanskje uvanlig høye tanker om egne evner. Får du virkelig ALLE til å le som de ALDRI før har gjort? Forutser du alle brudd, forhold ol, eller lagrer du bare de gangene du har rett? Har du noen gang sjekket om de oppfatningene du får av ukjente mennesker stemmer, eller leter du bare etter det som bekrefter ditt førsteinntrykk. Ingen mennesker er endimensjonale i den forstand at de er bare sleipe, bare snille eller bare ekte?

 

Jeg synes også det er forunderlig at du ser tvers gjennom mennesker og bare finner det som du anser for tarvelig. Kanskje du skal begynne å se etter andre ting i de menneskene du møter, og muligens kaste et kritisk blikk på egne evner, så blir det muligens lettere å åpne opp for andre og trives bedre både i deres selskap og med deg selv.

Skrevet

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse...

 

Anonym poster: c273e60f89d964c323492f83bbea8fcb

Skrevet

Kanskje ikke psykisk diagnose, men du virker høy på deg selv.

Signerer alt det Himmel og Hav sa.

Skrevet

Ang å lese mennesker så har jeg dessverre alltid hatt rett. Jeg har aldri tatt feil.

Skulle ønske det ikke var slik!

Jeg er veldig beskjeden og ingen som kjenner meg har noen gang sagt at jeg har for høye tanker om meg selv eller vist at jeg ser ned på andre mennesker.

Spør jo til og med om det feiler meg noe her :-)

Hi

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Skrevet

Oppblåst ego?

 

Anonym poster: df94e9e3078c39b6f7a609f00e1e420d

Skrevet

Les litt om de med stor intelligens, de som er supersensitive også.

 

Og gjør som <3LYKKE<3 sier - lær deg teknikker til å beskytte deg selv og dine egne energier.

 

Virker som om du har noen evner som du ikke helt forstår, og det kan gjøre at man føler seg veldig anderledes.

Er du for åpen så tar du inn alt, og du vil bare oppleve å bli tappet og også ensom. Du trenger faktisk ikke vite alt du får vite om alle, det er ikke informasjon du trenger å bry deg om. Men da må du også lære deg å beskytte deg selv.

 

Anonym poster: f8406339de6cb8f39b1374560d0e38ae

Skrevet

Les litt om de med stor intelligens, de som er supersensitive også.

 

Og gjør som <3LYKKE<3 sier - lær deg teknikker til å beskytte deg selv og dine egne energier.

 

Virker som om du har noen evner som du ikke helt forstår, og det kan gjøre at man føler seg veldig anderledes.

Er du for åpen så tar du inn alt, og du vil bare oppleve å bli tappet og også ensom. Du trenger faktisk ikke vite alt du får vite om alle, det er ikke informasjon du trenger å bry deg om. Men da må du også lære deg å beskytte deg selv.

 

Anonym poster: f8406339de6cb8f39b1374560d0e38ae

 

Takk! Finnes det noe litteratur som kan hjelpe en til å stenge ute?

Føler meg som en parabol :(

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Skrevet

Jeg har det slik selv når det gjelder å lese andre mennesker.

Vet nøyaktig hvem som liker meg og ikke, samme om de er hyggelige mot meg som du også sier. Jeg vet hvem som er falske drittmennesker jeg skal holde meg unna og hvem som er ekte og vil meg godt. Har veldig sterk intuisjon og har blitt fortalt mange ganger av flere synske at jeg er medial.

 

I motsetning til deg så har jeg lav selvfølelse og paranoide tanker pga dette og mye annet dritt som har skjedd meg i livet.

Men jeg føler meg spesiell ja, for jeg senser hver minste detalj og stemning rundt meg hele tiden.

 

Jeg er ganske sikker på at du også har spirituelle evner:-)

 

Anonym poster: 5b28487500187cafcd5db67a2a656546

Skrevet

Jeg hadde de fleste av de "symptomene" du nevner, og fikk diagnosen PTSD..

Altså, det med humoren stemte ikke for min del.. Det meste andre du skriver stemmer delvis med sånn jeg hadde det, men må innrømme at jeg ikke hadde rett i hvert eneste tilfelle. Jeg tror det går på energier, slik noen andre har nevnt tidligere.

Jeg er ikke sånn lenger, tror jeg kanskje "vokste" det av meg eller noe. Savner det litt, men det er deilig å slippe å vite ting man ikke ønsker å vite.

 

I tillegg fikk jeg følelser som ikke var mine, jeg kunne være med en person som var deprimert og knekke sammen i gråt, eller bli deprimert uten grunn, mens jeg tenkte på en person, så kunne jeg ringe personen og da viste det seg at den personen var deprimert. For eksempel..

 

Anonym poster: 96aa4c3408ce9b212443f68d5e094ba2

Skrevet

Jeg er omtrent umulig å lure. Jeg gjennomskuer alt. Men er ikke paranoid.

Jeg ser gjennom folk og har et ekstremt klarsyn. Men er ikke synsk. Jeg kan gå inn i et rom med mange mennesker og kan lese alle etter kort tid. Vet hvem som er sleipe, hvem som er ekte, hvem som har følelser for hverandre og hvem som liker og ikke liker hvem.

Jeg kan forutse utroskap, skilsmisser og andre ting i lang tid før andre ser noe.

Jeg vet nøyaktig hvem som liker meg eller ikke. Uansett hvor grei de er mot meg.

Jeg tenker veldig mye og har et veldig overblikk på det meste. Jeg kan veldig mye om mennesker.

Jeg kan oppleve mange mennesker som svært enkle. Jeg synes mange mennesker har tarvelige interesser og lever et liv i dumhet.

Jeg blir utad oppfattet som svært rolig, klok, kontrollert og snill.

Min største gave er at jeg har en ekstremt rask humor og kan få alle til å le så de aldri har gjort før.

Men bortsett fra det så er jeg egentlig veldig ensom selv om jeg har enormt mange venner. Jeg føler jeg lever ved siden av det vanlige livet.

Jeg er ikke deprimert. Men føler av og til en stor tomhet med å vite alt jeg gjør. Og hater det virkelig mange ganger.

Noen som har peiling?

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Jeg får flere tanker etter å ha lest innlegget ditt. Jeg tror at du er såkalt "høysentitiv", som sikkert tar inn og oppfatter mer av omverdenen enn det mange andre gjør. Med andre ord at du oppfatter små subtile signaler, som andre kanskje ikke legger like godt merke til. Likevel tenker jeg at oppfatningen om at du aldri tar feil og den svart/ hvite måten å se andre på, kan tyde på noe personlighetsproblematikk hos deg. Er selv veldig sensitiv, og selv vi som er høysensitive kan feiltolke situasjoner og andres motivasjon- det er det viktig å være bevisst på. Det er også svært mulig at tankegangen din gjør at du jevnlig skaper selvoppfyllende profetier, andre oppfatter ubevisst at du har et lukket sinn ovenfor dem og ser ikke noe behov for å bruke masse tid og krefter på å overbevise deg om sine gode sider når du ikke er åpen for at du kan ha tatt feil...

Skrevet

Jeg tror at årsaken til at du nesten ikke har venner og at folk ikke liker deg er at du tror altfor godt om deg selv og ser ned på andre. Det fanger nok folk opp. Og det er sjeldent sjarmerende.

 

Anonym poster: aedfd7ea01d112de836930405723d5d7

Skrevet

Jeg tror at årsaken til at du nesten ikke har venner og at folk ikke liker deg er at du tror altfor godt om deg selv og ser ned på andre. Det fanger nok folk opp. Og det er sjeldent sjarmerende.

 

Anonym poster: aedfd7ea01d112de836930405723d5d7

 

Jeg har enormt mange venner :-)

HI

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Skrevet

Jeg er omtrent umulig å lure. Jeg gjennomskuer alt. Men er ikke paranoid.

Jeg ser gjennom folk og har et ekstremt klarsyn. Men er ikke synsk. Jeg kan gå inn i et rom med mange mennesker og kan lese alle etter kort tid. Vet hvem som er sleipe, hvem som er ekte, hvem som har følelser for hverandre og hvem som liker og ikke liker hvem.

Jeg kan forutse utroskap, skilsmisser og andre ting i lang tid før andre ser noe.

Jeg vet nøyaktig hvem som liker meg eller ikke. Uansett hvor grei de er mot meg.

Jeg tenker veldig mye og har et veldig overblikk på det meste. Jeg kan veldig mye om mennesker.

Jeg kan oppleve mange mennesker som svært enkle. Jeg synes mange mennesker har tarvelige interesser og lever et liv i dumhet.

Jeg blir utad oppfattet som svært rolig, klok, kontrollert og snill.

Min største gave er at jeg har en ekstremt rask humor og kan få alle til å le så de aldri har gjort før.

Men bortsett fra det så er jeg egentlig veldig ensom selv om jeg har enormt mange venner. Jeg føler jeg lever ved siden av det vanlige livet.

Jeg er ikke deprimert. Men føler av og til en stor tomhet med å vite alt jeg gjør. Og hater det virkelig mange ganger.

Noen som har peiling?

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Jeg får flere tanker etter å ha lest innlegget ditt. Jeg tror at du er såkalt "høysentitiv", som sikkert tar inn og oppfatter mer av omverdenen enn det mange andre gjør. Med andre ord at du oppfatter små subtile signaler, som andre kanskje ikke legger like godt merke til. Likevel tenker jeg at oppfatningen om at du aldri tar feil og den svart/ hvite måten å se andre på, kan tyde på noe personlighetsproblematikk hos deg. Er selv veldig sensitiv, og selv vi som er høysensitive kan feiltolke situasjoner og andres motivasjon- det er det viktig å være bevisst på. Det er også svært mulig at tankegangen din gjør at du jevnlig skaper selvoppfyllende profetier, andre oppfatter ubevisst at du har et lukket sinn ovenfor dem og ser ikke noe behov for å bruke masse tid og krefter på å overbevise deg om sine gode sider når du ikke er åpen for at du kan ha tatt feil...

 

Takk for svar. Er åpen for alle synspunkt :-)

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Skrevet

Hi, kan du gi meg et eksempel på interesser du finner "tarvelige"?

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

Skrevet (endret)

Er man svært overbevist om at man er en menneskekjenner og skråsikker på at man absolutt aldri tar feil, så vil jeg nok dessverre nesten tenke litt i retning av narcissistisk personlighetsforstyrrelse selv. Men det kan også tenkes at dine opplevelser, gjør at du ubevisst mentalt utelater det som ikke ser ut til å passe med dine oppfatninger, eller som jeg nevnte selv skaper en selvoppfyllende profeti hos dine omgivelser. Les gjerne litt om confirmaton bias/ psykologiske vurderingssfeil: http://www.psykologibloggen.no/?p=2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Hi, kan du gi meg et eksempel på interesser du finner "tarvelige"?

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

 

Kanskje ikke interesser men for eksempel:

 

Å aldri reise på egenhånd til utlandet. Men i stede ta til takke med å leve sammenstuet med andre nordmenn på chartertur.

 

Lite interesse for miljø.

 

La seg underholde av realityserier og talentprogrammer. Jeg liker svært få studioproduserte norske program.

 

 

 

 

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Skrevet

Ja, defnitivt. Dårlig metaliseringsevne om ikke annet...

 

Anonym poster: 74096785704cd4bda9134291d8722af2

Skrevet

Hi, kan du gi meg et eksempel på interesser du finner "tarvelige"?

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

 

Kanskje ikke interesser men for eksempel:

 

Å aldri reise på egenhånd til utlandet. Men i stede ta til takke med å leve sammenstuet med andre nordmenn på chartertur.

 

Lite interesse for miljø.

 

La seg underholde av realityserier og talentprogrammer. Jeg liker svært få studioproduserte norske program.

 

 

 

 

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Så i stedet for å tenke at mennesker som liker realityserier og drar på chartertur har andre interesser enn deg og liker andre ting enn hva du gjør, så tenker du at de er tarvelige eller har tarvelige interesser?

Ville nok fått meg undersøkt om jeg var deg da ja.

 

Jeg misliker charter og realityprogrammer selv, men føler ikke at de som liker det er dårligere mennesker enn meg. Det ville jo vært dustete.

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Hi, kan du gi meg et eksempel på interesser du finner "tarvelige"?

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

 

Kanskje ikke interesser men for eksempel:

 

Å aldri reise på egenhånd til utlandet. Men i stede ta til takke med å leve sammenstuet med andre nordmenn på chartertur.

 

Lite interesse for miljø.

 

La seg underholde av realityserier og talentprogrammer. Jeg liker svært få studioproduserte norske program.

 

 

 

Hvorfor synker du så lavt at du spør om råd på et så "tarvelig" forum som dette da?

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

Skrevet

Hi, kan du gi meg et eksempel på interesser du finner "tarvelige"?

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

 

Kanskje ikke interesser men for eksempel:

 

Å aldri reise på egenhånd til utlandet. Men i stede ta til takke med å leve sammenstuet med andre nordmenn på chartertur.

 

Lite interesse for miljø.

 

La seg underholde av realityserier og talentprogrammer. Jeg liker svært få studioproduserte norske program.

 

 

 

 

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Jeg tror kanskje du skal revurdere det med høye tanker om deg selv... Om du ser på ting som å reise på chartertur eller se på norskproduserte talentshow som tarvelig, bare fordi du ikke liker det, så er du nok mere ute å kjøre enn du tror...

Skrevet

Hi, kan du gi meg et eksempel på interesser du finner "tarvelige"?

 

Anonym poster: b717bc7f16b5a46da090393e7ef5126e

 

Kanskje ikke interesser men for eksempel:

 

Å aldri reise på egenhånd til utlandet. Men i stede ta til takke med å leve sammenstuet med andre nordmenn på chartertur.

 

Lite interesse for miljø.

 

La seg underholde av realityserier og talentprogrammer. Jeg liker svært få studioproduserte norske program.

 

 

 

 

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Anonym poster: 28e9881159ec848f7d5e3022a7444109

 

Vel, der har du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...