Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra at formen din er bedre Zassy! Det er jo helt topp om du kan jobbe litt mer!

Formen her er desverre ikke spesielt stigende. Jeg tror kanskje jeg har tøyd grensene litt, og nå straffer det seg. Jeg har bestemt meg for å være hjemme en dag i uka og håper det hjelper det det skal så jeg kan være aktiv de andre fire dagene i arbeidsuka. Dessuten må jeg prøve å være litt mer blid og opplagt for de andre i familien i helgene også, så jeg MÅ nesten ta det bittelitt mer med ro;)

Var på kontroll hos jordmor på torsdag og hun syntes ikke det var NOE godt tegn at jeg er kvalm igjen og kaster opp. Dessuten kjenner jeg litt på muligens bekkeløsning, og kanskje greit å ta det litt med ro pga det også. Vi jo absolutt ikke gå i for tidlig fødsel på grunn av for mye stress og mas!

Ellers har jeg gått ned igjen i vekt. Jeg gikk jo opp på legekontrollen det jeg hadde tatt av meg da jeg ble gravid, men nå har jeg gått ned igjen altså. Ikke gått ned alt altså, men nå ligger jeg på minus 1,8 kg fra da jeg ble gravid. Er 20 uker nå.

Brygger på forkjølelse nå. Verker i kroppen og er sliiiiten. Så det blir en rolig helg på meg. Håper jeg er fit for fight igjen på mandag.

Gjest Helle_Høygir

Endelig var det min tur på ordninær UL! Lille turnern min i magen ville være veldig sjenert og ville overhodet ikke vise seg frem. Snudde ryggen til, la hendene foran ansiktet og i det hele tatt en liten ramp dette :)

fikk 45 min med live tv og tilslutt fikk vi se at det kommer en liten gutt !

Gratulerer med gutt! :D

Ser det kanskje blir noen på bursdagen min, har bursdag i juni ;) Spennende å se om min egen kommer på bursdagen min og, hehe.

I natt opplevde jeg noe skummelt. Vet ikke hva det var? Men kjentes ut som et fyrverkeri av smerte fra midten av magen og ned til skrittet, og bak mot rumpa. I kanskje 1 sekund eller noe.

Noe som strakk seg kanskje? Jeg skvatt til i allefall.

Annonse

Så moro med gutt Helle_Høygir:)Gratulerer:)

Men Blomstogbier.. hva kan det ha vært da tro?!? Det har jeg ikke vært borti før. Har du snakket med jordmor?

Jeg har begynt nedtelling jeg dere;) litt tidlig kanskje.. men likevel. 4 mnd igjen nå! Jammen i grunn ikke så lenge det:)

Så moro med gutt Helle_Høygir:)Gratulerer:)

Men Blomstogbier.. hva kan det ha vært da tro?!? Det har jeg ikke vært borti før. Har du snakket med jordmor?

Jeg har begynt nedtelling jeg dere;) litt tidlig kanskje.. men likevel. 4 mnd igjen nå! Jammen i grunn ikke så lenge det:)

Nei, aner ikke hva det var. Ubehagelig var det i allefall! Men jeg har sånn noen ganger, plutselig vondt her og der.

Har ikke kontakt med noen jordmor jeg, har prøvd å ringe, men får absolutt ikke tak i noen.. dårlige greier ;)

Har begynt nedtelling her også! ;) Først skal det flyttes, så kan det innredes barnerom, og da er det plutselig ikke så lenge til etter det :D Gleder meg til vår og SOMMER nå ;) Straks februar allerede!

Gjest Helle_Høygir

Vi har en gutt, så han er allerede i gang med å planlegge all leking og slikt de skal finne på :)

Hadde vel 3 alternativer til førstemann og ser for meg at vi ender på noe sånt nå, så får vi se på dette vesenet om hva som vil passe.

Annonse

Så morsomt, blir stas for dem da, storebror og lillebror <3

Her er hun for lita til å skjønne at det kommer en baby, hehe, men det finner hun ut tidsnok ;) Vi har to navn vi liker foreløpig, men er usikker..må vel kanskje vente til vi ser han :)

Vi har funnet et navn hver, han er engelsk og har bestemt engelsk fornavn, og jeg har bestemt norskt mellomnavn. Jeg tørr ikke si til noen hva det blir, for jeg luftet noen av ideene jeg hadde tidligere, men endte opp med å bli skikkelig irritert på navnet så fort venner visste det og det ikke bare var mitt lengre. Tørr nok ikke røpe det før hun er født, og ender nok opp med å bestemme meg HELT først da.

Vært på ul i dag vi:-) venter en liten gutt! Har jente fra før så dette blir spennende! Føler meg som en typisk jentemamma så er merkelig å tenke på at det kommer en gutt denne gangen!

Endret av skinflash1

skinflash1 gratulerer :) jeg føler det helt likens, kjempegøy at det kommer en gutt, men skikkelig uvant liksom, hehe.

Irriterer meg litt at alle rundt meg synes det "perfekte" er å få en av hver, og sier liksom: ååå da ble dere vel glade, når det kommer en gutt! vi hadde blitt like glade for en jente til vi! men liksom ingen som tror det.

så teit :P

Er det flere som opplever at kommende besteforeldre skal kjøpe sånn skikkelig kjønnsbundne klær og utstyr? ;)

Det må være rooosa ;) Eller sikkert blått. Med traktor eller barbie, hehe ;)

Og da jeg sa jeg skulle male rommet i litt nøytrale farger, fikk jeg høre at "ja, det går jo bra, du kan jo ha rosa tilbehør", hehe.

Hehe blomstogbier har ikke det "problemet" ;) men koselig at de vil kjøpe så mye til dere da! Når det er sagt så er det jo utrolig mye klær som er veldig kjønnsbundet i butikkene så man ender liksom opp med en del rosa/blått uansett hva man gjør.

Jeg fikk innkalling til enda en ultralyd i dag, trodde først det var en feil ettersom vi har vært på ordinær og dette ikke blir før i uke 32, men ringte sykehuset og de sa det skulle være vekstkontroll fordi jenta jeg har fra før var så lita ved fødsel. Så da kan jeg glede meg til enda en ul, koselig det da :) Får bare håpe alt er bra, men egentlig tror jeg at jeg rett og slett ikke lager så store babyer, hihi, er ganske lita av vekst selv, samtidig kan det jo godt hende at gutten er normalstor, føles sånn med DENNE magen iallefall :D

Er det flere som opplever at kommende besteforeldre skal kjøpe sånn skikkelig kjønnsbundne klær og utstyr? ;)

Det må være rooosa ;) Eller sikkert blått. Med traktor eller barbie, hehe ;)

Og da jeg sa jeg skulle male rommet i litt nøytrale farger, fikk jeg høre at "ja, det går jo bra, du kan jo ha rosa tilbehør", hehe.

Ja, går litt i det ja...

Men tror de har forstått at jeg ikke er interessert i at alt skal være blått selv om det er en gutt. Tenkte å sjokkere litt med en lilla barnevogn... :D

Hehe blomstogbier har ikke det "problemet" ;) men koselig at de vil kjøpe så mye til dere da! Når det er sagt så er det jo utrolig mye klær som er veldig kjønnsbundet i butikkene så man ender liksom opp med en del rosa/blått uansett hva man gjør.

Jeg fikk innkalling til enda en ultralyd i dag, trodde først det var en feil ettersom vi har vært på ordinær og dette ikke blir før i uke 32, men ringte sykehuset og de sa det skulle være vekstkontroll fordi jenta jeg har fra før var så lita ved fødsel. Så da kan jeg glede meg til enda en ul, koselig det da :) Får bare håpe alt er bra, men egentlig tror jeg at jeg rett og slett ikke lager så store babyer, hihi, er ganske lita av vekst selv, samtidig kan det jo godt hende at gutten er normalstor, føles sånn med DENNE magen iallefall :D

Kan jeg spørre hvor lita jenta di var? Nå skrev vel du at du er ganske lav, så da trodde jeg det var normalt med små barn :)

Jeg håper iallefall på en ikke alt for stor gutt.

Kjekt med ekstra ul!

Jeg skal også på det i uke 32 fordi de fant litt vann i den ene nyren. Det er visst ganske normalt når det gjelder gutter.

Lythia hun var 2100 g. Ja kan vel være normalt med små barn når man er lita selv, men hun var litt mindre enn "normalen" etter hva jeg forstod, men alt gikk bare bra da :) Håper også gutten ikke blir superstor, tenk hvis han blir 4000 g da, noe som ikke er unormalt for gutter, da blir det jo en dobbelt så stor baby! :D

Hvor langt er du på vei nå da? enda 12 uker til neste ul, virker som en evighet til, men håper det går fort :) Gleder meg så til svangerskapet er over.

Ja, er det ikke rart?! :D Her også er det fortsatt noen som virker som synes synd på oss.. eller kanskje mannen.. at vi venter ei jente til:D.. og mannen som var såå glad for det..selv om dette blir fjerde jenta og vi "bare" har èn gutt. Jaja.. de får nå tenke hva de vil, folk.

Vi kjøpte forresten en blå og sort vogn til vesla.. bare fordi vi syntes fargen var veldig fin og likte den aller best. Jeg fikk spørsmål fra ei bekjent "skal ikke dere ha jente da?", så det er nok noen oppfatninger om at man skal ha rosa til jenter og blått til gutter ja:)

Jeg har vært litt på handletur for å kjøpe nøytrale farger før vi hadde vært på OUL og visste at det ble jente. Men som du sier Zassy.. det er jo nesten ikke mulig å oppdrive! Jeg husker i farta at H&M har en egen nyfødt avdeling med masse hvitt, så jeg tenker å ta en tur dit når vår/sommerklærne kommer inn. Kanskje jeg kan finne et par kortermede bodyer som er hvite der. Vi er litt lei av rosa vi da, og kommer nok til å kjøpe endel både lilla og rødt. Jeg har sett meg ut en tapet til barnerommet som er rød og hvit, så den går vi for på en vegg på babyrommet altså.

På ultralyd sa de at de trodde helt sikkert at denne babyen også ble ganske liten/gjennomsnittlig. Jeg har to jenter fra før som lå eksakt midt på treet både i vekt og lengde, og regner egentlig med at frøkna i magen også er det da:)

Selv er jeg høy, og under dette svangerskapet, overvektig. Så jeg var engstelig for en stor baby, men ser ut som jeg klarer å spise ganske sunt og dessuten har jeg jo ikke lagt på meg til nå så.. satser på at det ivertfall ikke blir 10 kg opp på meg på de neste 4 mnd. liksom!

Men pga da litt høy BMI så skal jeg også på ny ul i uke 30, samt ta glukosebelastningstest i uke 27.

Zassy.. jeg som deg gleder meg veldig til svangerskapet er over. Idag var første gang jeg virkelig gleeeder meg STORT til å se henne, holde og snuse:) samtidig så har vi så mye å gjøre før hun kommer, og håper huset blir ferdig til da.. selv om det skal vel holde akkurat! Hadde jo vært fint å få malingslukt ut av hus og sprinkelsenga på plass og at alt er på stell når vi reiser til føden kjenner jeg. Da kan jeg liksom slappe litt mer av;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...