Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal på UL imorgen dere. Jeg har blødd litt idag, men har stoppet opp. Mindre liv fra knøttet enn før også:( Så jordmor på sykehuset valgte å ta meg inn imorgen tidlig for skikkelig kontroll og UL. Nå håper jeg alt er i skjønneste orden. Skal innrømme at jeg har vært veldig bekymret idag!

.. så imorgen kan det hende vi får vite om det er jente eller gutt inni magen min. Men kjenner veldig på at det er uviktig nå, såklart.. etter forholdene idag;)

Tenker på deg Ønsker :) Det går nok helt fint! Slimhinnene er skjøre under svangerskapet og ikke mye skal til før det kommer litt blod. Tror det er ganske vanlig at det skjer i løpet av et svangerskap. Opplevde det i 2 tri selv forrige gang og friket totalt ut en liten stund, men det gikk raskt over og alt var i skjønneste orden :) Satser på det samme for deg! Du skal ha en nydelig baby i juni! Godt at de vil ta deg inn til en sjekk så du kan få senket skuldrene uansett :)

Lykke til!

Jeg fikk endelig høre hjerteslag til legen i går, og er så glad og lettet for det! :) Bare godt å høre at det er liv der. Selv om jeg har jo begynt å kjenne bevegelse, så tørr man ikke stole på det før det er bekreftet. Det er så koselig når man begynner å kjenne bevegelser! :)

Jeg skal på UL 17. januar, og er kjempespent på om alt er bra. Og ikke minst at vi denne tredje og siste gang skal spørre om kjønn. Det har vi valgt å ikke vite de andre gangene, men vil prøve det nå, å vite hva jeg bærer på. Er så spent!! :)

Har dere sett på den kinesiske fødselskalender? Stemmer den til dere som vet? Den har stemt til meg før nemlig, men det er vel ikke alle den har stemt til..

Jeg har sjekket litt på kinesisk fødelseskalender, men det finnes jo 2 forskjellige versjoner på nettet :( Så hvilken skal man se på? Den ene sier gutt på meg, og den andre sier jente :P Så da var man like langt ;)

Hvor har du sjekket da? Jeg har bare sett på babyverden.no jeg :)

Har sjekket 6-7 forskjellige sider, og på omtrent halvparten skal jeg få gutt, og halvparten jente :P Men, leste ett sted at det finnes en europeisk og en amerikansk versjon av det kinesiske fødselskartet, så er vel kanskje derfor.

På babyverden.no skal jeg ha gutt, men feks her skal jeg ha jente:

http://www.terminkal...odselskalender/

:P

Hmm, ja sannelig! Her får jeg at jeg skal ha jente, mens på den på babyverden får jeg at jeg skal ha gutt. Men begge de andre to stemmer på begge kalenderene da! :)

Annonse

Lurer på om noen av dere har tenkt på hvordan dere skal gjøre det med permisjonen? Syns det er så vanskelig, er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Sjefen min begynner å mase litt ang hvordan jeg skal gjøre det allerede.

Jeg tar et år fri fra studiene, (er akkurat ferdig med andre året i en bachelor i juni), men kommer til å ta et fag hvert semester for å ikke falle helt ut. Der kan man liksom bare ta et år permisjon, finnes ingen mellomting.

Jobber deltid på et hotell nå, og tar 44 uker med 100% permisjon derifra, og når den tiden er over, så kommer jeg nok til å si opp jobben. Endel kveldsjobbing osv, passer dårlig når man skal bli alenemor.

Når det gjelder permisjon vil jeg prøve å ta ut ferien min innimellom permisjonen. Noen som veit om det går an?! Isåfall må jeg ta ut 5 uker ferie før fødselen.. virker litt teit det ihvertfall..

Jeg var en snartur innom jordmor nå. Jeg kjente jo lite liv noen dager, så ville bare sjekke at alt stod bra til. Jordmor måtte le, for jeg har en krabat i magen som tydeligvis ikke ligger så mye stille. Hørte tydelig hjertelyden, men den glapp raskt fordi den flytta på seg. Dette gjentok seg 4-5 ganger :) Godt å starte helga med ro i kropp og sinn. Håper du kan gjøre det samme ønsker3gull <3 tenker på deg!!!

Ønsker3gull håper alt gikk bra i dag!!

Mavat godt å høre at du fikk høre den lille og at alt sto bra til :)

Når skulle energien komme tilbake? :P jeg er såå trøtt og sover såå mye..17 uker i morgen, synes det skal begynne å gi seg litt nå, er så kjedelig å bli utmattet for hver minste ting. Håper dere alle får en fin helg!

Alt stod bra til med spiren:) Puhh.. så glad jeg er! Legen tok innvendig ultralyd + vanlig gyn. sjekk og da så han ingeting galt.

Tok utvendig ul også. Hadde med en jordmor, og hun, legen og mannen kunne se på skjermen, men ikke jeg. Jeg fikk se litt på slutten. Men jeg så at jordmor og mannen lo, smilte og koste seg:)

De ga tomlene opp til meg mens legen forklarte meg at alt så bra ut.

Den lille var veeeldig aktiv visst, armer og bein gikk som trommestikker, den snudde seg i alle vinkler og retninger og stupte kråke og greier:) den lå ikke mye stille skjønte jeg. Men i og med at den lå i alle retninger, så kunne de se den fra alle vinkler.. og de synes at alt så veldig, veldig bra ut og babyen ser frisk og fin ut. Selv om det ikke var det som skulle sjekkes idag, så klarte de å se litt ivertfall. Vi skal tilbake på ordinær ultralyd om en uke, 17.januar. Da får vi vite enda mer, og jeg får sett mer til den lille:) Jeg fikk vite bare at den hadde goood plass inni der, og da den strakk seg ut så var den ikke nær livmorveggen engang.. så om et par uker skal jeg kjenne mer dult skjønte jeg.( enda jeg har jo kjent det endel da:) )

Skjønte at termin virket som stemte ganske bra, men jeg skulle få vite eksakt neste uke på OUL.

Jeg er kjempelettet fordi alt er bra. Livmorhalsen var lang og fin og lukket, morkaka lå fint der den skulle på siden og litt opp, babyen er aktiv osv:)

Nå tar jeg helg:)

Annonse

Så herlig Ønsker3gull!

Jeg kan også ta helg nå for jeg var hos jordmor og hørte hjertelyden i dag:-) Babyen likte det ikke noe særlig da og protesterte villt med harde spark hehe. Vært litt bekymra jeg også pga mye magesmerter og gallestein så var herlig å få en bekreftelse i dag!

God helg alle sammen!

Godt å høre at det sto bra til med den lille, ønsker3gull!

Nå kan du virkelig nyte helga!

Zazzy, jeg venter også på energien. Jeg jobbet 1 1/2 dag i forrige uke, da var jeg 50 % sykemeldt, men fra mandag av var jeg i full jobb. Jeg får en skikkelig downperiode midt på dagen, hvor jeg bare har lyst til å sove, men så klarer jeg å komme meg gjennom dagen. Når jeg kommer hjem sovner jeg sittende på sofaen, og likevel er jeg helt klar for senga i åtte-ni-tida igjen. I går gikk jeg faktisk og la meg kl 20.30, men er like trøtt i dag... Hvis det skal fortsette sånn blir det hardt å holde ut fram til permisjonen begynner...

Når det gjelder permisjonen er det jammen ikke lett å finne ut av hjemmesiden til NAV, men noe har jeg funnet u60 t.

Man kan avbryte permisjonen for å ha ta ut ferieuker. Det skal jeg gjøre, da jeg ikke får overføre mer enn to uker til neste år, og jeg ikke vil ta ut ferien nå.

Planen er å ha permisjon til nytt barnehageår, den 1. august, så det blir noen måneder med ulønnet permisjon. Samboeren min ønsker å ha gradert permisjon, så hvis det blir som vi planlegger er han hjemme tre dager i uka, mens jeg jobber 60 % fram til jul. Det er bare å begynne sparinga :)

Jeg var forresten på NAV for å prøve å finne ut av ting, men der kunne de heller ikke svare meg. Noen av svarene jeg fikk vet jeg er feile, så nå har jeg avtalt møte der med ei som kan reglene i slutten av måneden.

Skulle vi laget en oversikt over hvem som venter hva? Ser ut som mange venter jente her :)

Ja absolutt!! Men kanskje litt senere i måneden? Vi blir vel alle ferdig med UL iløpet av måneden? :) (er kanskje ikke alle som skal vite hva de får heller?)

Skulle vi laget en oversikt over hvem som venter hva? Ser ut som mange venter jente her :)

Ja absolutt!! Men kanskje litt senere i måneden? Vi blir vel alle ferdig med UL iløpet av måneden? :) (er kanskje ikke alle som skal vite hva de får heller?)

Man kan fylle ut etterhvert som folk drar på ultralyd :D

Og de som ikke vet kan kanskje få en egen nøytral-bolk? :)

Likte ideen om en oversikt :)

Jeg vet ikke selv hva vi får, det krøllet seg sammen som en ball i den ene enden. Så vi fikk ny time 14 februar, for JM fikk ikke sjekket bl.a hjertet heller. Stikk motsatt av min første som lå på rygg med henda bak hodet, og lot tissemannen duppe ganske åpentlyst. :D Og var veldig enkel sjekke i alle ender.

Hehe, bra dere fikk ny time da, er jo greit å undersøke hjertet o.l.

Min lå ganske langstrakt, slo litt med hendene og sparket og sånn, men hun fikk heldigvis undersøkt alt hun ville. Og alt vi ville, inkludert kjønn :) Så var heldige sånn!

Ja Zassy, nå tar jeg helg med god samvittighet og tanker om at den lille i magen har det bare godt:)

Den er forresten sikkert veldig happy nå som mor spiser "Pops sjokolade" :D

Vi skal ta 100 % permisjon. Det er rett og slett fordi vi overhodet ikke har råd til at mannen med sin gode lønn får bare 80% betalt når han skal ta ut sin del. Desverre:( Han ønsker også litt lenger permisjon denne gangen så det har litt å si for oss økonomisk. Ikke så farlig for meg.. det er ikke jeg som bidrar til hovedinntekten i huset her gitt:D, så slik blir det her.

Jeg begynner på min bachelor høsten neste år, så da passer det å begynne da. Det betyr at vi er jo ferdige med permisjon i april en gang tror jeg.. og da tar vi ut litt ferie begge to og drar permisjonen litt ut på den måten, og så tar jeg ulønnet permisjon over sommeren til barnehageplass og skole for meg kan begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...