Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Gud hjelpe meg!!! Havna på fylla, og havna i senga med ex. Ikke noe å gjøre med det nå. Men bør jeg fortelle det til min mann? Samtidig som jeg håper han ikke sier noe til sin kone,for da kommer det rett ut på bygda, og det orker jeg bare ikke! Er det ikke bare best å holde kjeft? Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Uansett dritings så skulle en tro dere kanskje nevnte denne bekymringen for hverandre da dere brøt opp å gikk hjem hvert til deres? Ble dere ikke enige om å holde kjeft eller fortelle? Vil ikke gi deg råd, aner ikke hvordan din situasjon er. Men hadde jeg vært mannen din ville jeg ha vist.. Anonym poster: 22a1e45dc81cfb76d385dcd95f90c6d5
ana_fi_hob_ Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Mannen din fortjener å vite. Du valgte å ligge med eksen din. Mannen din og kona til eksen fortjener å selv kunne få velge om de vil ha dere eller ikke.
Gjest Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Som man reder, så ligger man!! Og karma kommer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Tja. Hva vil du helst gjøre da? Fortsette sammen med mannen din eller skilles? Om du helst vil fortsette å være sammen med mannen din holder du kjeft med dårlig samvittighet. Du kan aldri vite om det en gang kommer frem, men min mann hadde iallfall gått på hodet ut om han hadde gjort noe sånt. Da hadde jeg heller ikke ville vite egentlig. Anonym poster: c7b8ce3cc582ecf6089c268deaafc303
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Kanskje ikke det smarteste trikset i boka? Jeg skal ikke komme med pekefingeren, for jeg regner med dere begge vet hvor stygt gjort dette er. Men når "uhellet" først er ute så syns jeg det eneste riktige er å fortelle partnerne deres hva dere har gjort sånn at de selv kan avgjøre om de vil fortsette eller ikke. Og dere bør teste dere sånn at dere er sikre på at dere ikke smitter noen med noe eller at du har blitt gravid.. Vis partnerne deres den respekten de fortjener og fortell sannheten. Ingen fortjener å bli bedratt på denne måten
Gjest Miryks Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Er det bare meg som synes at fylla kun er noe fjortiser skylder på...?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Nei, skjønner at det ikke var lurt. Men anger ikke. Den mannen er bare helt fantastisk i senga, men vi fungerer ikke i hverdagen. Det gjør derimot jeg og min mann, så håper ikke han finner ut av dette. Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Det å fortelle er ikke deres valg, men deres ektefelle sitt valg. DE skal velge om de vil fortsette samlivet med dere etter utroskapet, ikke dere som skal tvinge dem til å fortsette samlivet ved å lure dem trill rundt. Du angrer ikke på at du var utro, hvorfor i all verden er du gift med mannen din hvis du har null respekt for ham?????
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #11 Skrevet 17. november 2012 Er det bare meg som synes at fylla kun er noe fjortiser skylder på...? Tror det er en av de damene her inne som synes det var sååå fælt å ikke få drikke i svangerskapet og ikke kunne gå ut hver helg etter at hun fikk barn. Anonym poster: c083a815bcab8755db40856b8d4d8373
Gjest Miryks Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 Nei, skjønner at det ikke var lurt. Men anger ikke. Den mannen er bare helt fantastisk i senga, men vi fungerer ikke i hverdagen. Det gjør derimot jeg og min mann, så håper ikke han finner ut av dette. Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Dere fungerer jo åpenbart ikke om du ikke kan si til ham hvordan du vil ha det i senga. Og det er ikke mye respekt fra din sine, så hvorfor er du gift med mannen din? Nei, synes jeg lukter litt troll her.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Er det bare meg som synes at fylla kun er noe fjortiser skylder på...? Tror det er en av de damene her inne som synes det var sååå fælt å ikke få drikke i svangerskapet og ikke kunne gå ut hver helg etter at hun fikk barn. Anonym poster: c083a815bcab8755db40856b8d4d8373 Nei har kun vært ute to ganger på nesten tre år, så vil ikke akkurat si jeg er en partyløve. Men mister totalt gangsynet av alkohol. Så fra nå av er det kun munkholm på meg! Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #14 Skrevet 17. november 2012 Nei, skjønner at det ikke var lurt. Men anger ikke. Den mannen er bare helt fantastisk i senga, men vi fungerer ikke i hverdagen. Det gjør derimot jeg og min mann, så håper ikke han finner ut av dette. Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Dere fungerer jo åpenbart ikke om du ikke kan si til ham hvordan du vil ha det i senga. Og det er ikke mye respekt fra din sine, så hvorfor er du gift med mannen din? Nei, synes jeg lukter litt troll her. Nei selvfølgelig, utroskap finnes ikke. Alle temaer om det er troll. Lenge leve uvitenheten! Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d
Gjest Miryks Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 Nei, skjønner at det ikke var lurt. Men anger ikke. Den mannen er bare helt fantastisk i senga, men vi fungerer ikke i hverdagen. Det gjør derimot jeg og min mann, så håper ikke han finner ut av dette. Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Dere fungerer jo åpenbart ikke om du ikke kan si til ham hvordan du vil ha det i senga. Og det er ikke mye respekt fra din sine, så hvorfor er du gift med mannen din? Nei, synes jeg lukter litt troll her. Nei selvfølgelig, utroskap finnes ikke. Alle temaer om det er troll. Lenge leve uvitenheten! Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Om dette ikke er trolleri, så synes jeg synd i deg. Og mannen din.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #16 Skrevet 17. november 2012 Nei, skjønner at det ikke var lurt. Men anger ikke. Den mannen er bare helt fantastisk i senga, men vi fungerer ikke i hverdagen. Det gjør derimot jeg og min mann, så håper ikke han finner ut av dette. Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Du angrer ikke pga han er så god i senga? Ehm.... Hadde samboeren min kommet å sagt til meg t han hadde sex med eksen sin og det var så godt at han ikke angret så hadde jeg aldri i verden satset videre på forholdet. Anonym poster: 01ccde1828fd6c66e0363de466adc02f
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 "Del 9: Bedratt, sint og bedrøvet La oss si at vage tegn har gått over til å være ugjendrivelege fakta: Utroskapen er avslørt. Hva gjør det med et menneske å bli bedratt? Vi reagerer ikke identisk, men familieterapeut og psykolog Frode Thuen mener det går an å peke på typiske reaksjoner hos den bedratte parten: -De fleste blir blir svært skuffet, sint og fortvilet. Ofte kan reaksjonene også sammenlignes med post-traumatiske lidelser etter naturkatastrofer, voldsepisoder eller store ulykker: Man kan bli plaget av minnebilder, mareritt og generell uro, sier Thuen. I en bok han har skrevet om utroskap peker han på at den bedratte parten kan oppleve det som om de grunnleggende antagelsene mange bygger livet på raser sammen: Hvis vi ikke kan stole på vår nærmeste, hvem kan vi stole på da? - Utroskapens art teller, fortsetter Thuen. Et engangstilfelle med en ukjent er som regel lettere å komme over enn et langvarig forhold drapert i mengder av løgn og svik. - Men det vanskeligste å takle er nok dobbeltsvik, det vil si at partneren er utro med en venn av dere, eller at alle andre har visst om affæren, sier Frode Thuen. Del 12: Skal en alltid fortelle partneren at en har vært utro? Jeg synes ikke en skal fortelle om utroskap til partneren for enhver pris, sier psykolog og samlivsterapeut Frode Thuen, som har skrevet bok om utroskap. - Hvis utroskapen er et avsluttet kapittel partneren garantert ikke kommer til å få nyss i fra annet hold, kan det noen ganger være mer ødeleggende å fortelle enn å la være. Når ærlighet og stabilitet står i konflikt, kan det mange ganger være vel så verdifullt å kjempe for stabiliteten i et forhold som for full ærlighet, mener Thuen. Noen ganger kan det faktisk være ren egoisme å fortelle partneren om et sidesprang: - Man kan ha så dårlig samvittighet at en føler for å dele, eller lesse, de ubehagelige følelsene over på andre. Hvis det er motivet, bør en spørre seg om dette virkelig gavner partneren eller forholdet, mener Thuen." http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.1146230
mrsrogaland. Skrevet 17. november 2012 #18 Skrevet 17. november 2012 Nei, skjønner at det ikke var lurt. Men anger ikke. Den mannen er bare helt fantastisk i senga, men vi fungerer ikke i hverdagen. Det gjør derimot jeg og min mann, så håper ikke han finner ut av dette. Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Om du ikke angrer så mistet jeg nettopp all forståelse og sympati for deg. Mannen din fortjener å vite hva slags egosentrisk menneske han lever med. Det er vel ikke helt normalt å ikke angre på å være utro mot den man elsker. Og da tror jeg ikke du elsker mannen din heller i grunn og du er ikke verd å samle på.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 17. november 2012 #19 Skrevet 17. november 2012 "Del 9: Bedratt, sint og bedrøvet La oss si at vage tegn har gått over til å være ugjendrivelege fakta: Utroskapen er avslørt. Hva gjør det med et menneske å bli bedratt? Vi reagerer ikke identisk, men familieterapeut og psykolog Frode Thuen mener det går an å peke på typiske reaksjoner hos den bedratte parten: -De fleste blir blir svært skuffet, sint og fortvilet. Ofte kan reaksjonene også sammenlignes med post-traumatiske lidelser etter naturkatastrofer, voldsepisoder eller store ulykker: Man kan bli plaget av minnebilder, mareritt og generell uro, sier Thuen. I en bok han har skrevet om utroskap peker han på at den bedratte parten kan oppleve det som om de grunnleggende antagelsene mange bygger livet på raser sammen: Hvis vi ikke kan stole på vår nærmeste, hvem kan vi stole på da? - Utroskapens art teller, fortsetter Thuen. Et engangstilfelle med en ukjent er som regel lettere å komme over enn et langvarig forhold drapert i mengder av løgn og svik. - Men det vanskeligste å takle er nok dobbeltsvik, det vil si at partneren er utro med en venn av dere, eller at alle andre har visst om affæren, sier Frode Thuen. Del 12: Skal en alltid fortelle partneren at en har vært utro? Jeg synes ikke en skal fortelle om utroskap til partneren for enhver pris, sier psykolog og samlivsterapeut Frode Thuen, som har skrevet bok om utroskap. - Hvis utroskapen er et avsluttet kapittel partneren garantert ikke kommer til å få nyss i fra annet hold, kan det noen ganger være mer ødeleggende å fortelle enn å la være. Når ærlighet og stabilitet står i konflikt, kan det mange ganger være vel så verdifullt å kjempe for stabiliteten i et forhold som for full ærlighet, mener Thuen. Noen ganger kan det faktisk være ren egoisme å fortelle partneren om et sidesprang: - Man kan ha så dårlig samvittighet at en føler for å dele, eller lesse, de ubehagelige følelsene over på andre. Hvis det er motivet, bør en spørre seg om dette virkelig gavner partneren eller forholdet, mener Thuen." http://www.nrk.no/pr...asset/1.1146230 Enig i del 9... Men del 12??? Sier virkelig en psykolog, en familieterapeut, at man burde ta "hensyn" til den andres følelser ved å IKKE fortelle det? Jeg syns han er HELT ute å sykler i svaret sitt, strider imot alle mine prinsipper ihvertfall..................
Gjest peacock Skrevet 17. november 2012 #20 Skrevet 17. november 2012 Du vil ha i både pose og sekk, du. Greit nok om mannen din og kona til eksen har lyst til å dele dere? Du sier at mannen din vil ha en kone som er tro mot ham. Vel, han har ikke det, så kanskje du burde gi ham valget om å gå eller bli under de nye forutsetningene dine? Synes du er veldig respektløs i forhold til mannen din. Om du vil være med ham og han går fra deg i fall du er utro så holder du deg på matta. Punktum. Fylla er bare en dårlig unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #21 Skrevet 17. november 2012 Er det bare meg som synes at fylla kun er noe fjortiser skylder på...? Tror det er en av de damene her inne som synes det var sååå fælt å ikke få drikke i svangerskapet og ikke kunne gå ut hver helg etter at hun fikk barn. Anonym poster: c083a815bcab8755db40856b8d4d8373 Nei har kun vært ute to ganger på nesten tre år, så vil ikke akkurat si jeg er en partyløve. Men mister totalt gangsynet av alkohol. Så fra nå av er det kun munkholm på meg! Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Jeg er dessverrel likedan. Fester svært sjeldent og drikker nå lite og aldri sprit. OG jeg er en voksen dame. Anonym poster: 9db45d66cfdc7418cb28ac0c5121fca5
Gjest peacock Skrevet 17. november 2012 #22 Skrevet 17. november 2012 "Del 9: Bedratt, sint og bedrøvet La oss si at vage tegn har gått over til å være ugjendrivelege fakta: Utroskapen er avslørt. Hva gjør det med et menneske å bli bedratt? Vi reagerer ikke identisk, men familieterapeut og psykolog Frode Thuen mener det går an å peke på typiske reaksjoner hos den bedratte parten: -De fleste blir blir svært skuffet, sint og fortvilet. Ofte kan reaksjonene også sammenlignes med post-traumatiske lidelser etter naturkatastrofer, voldsepisoder eller store ulykker: Man kan bli plaget av minnebilder, mareritt og generell uro, sier Thuen. I en bok han har skrevet om utroskap peker han på at den bedratte parten kan oppleve det som om de grunnleggende antagelsene mange bygger livet på raser sammen: Hvis vi ikke kan stole på vår nærmeste, hvem kan vi stole på da? - Utroskapens art teller, fortsetter Thuen. Et engangstilfelle med en ukjent er som regel lettere å komme over enn et langvarig forhold drapert i mengder av løgn og svik. - Men det vanskeligste å takle er nok dobbeltsvik, det vil si at partneren er utro med en venn av dere, eller at alle andre har visst om affæren, sier Frode Thuen. Del 12: Skal en alltid fortelle partneren at en har vært utro? Jeg synes ikke en skal fortelle om utroskap til partneren for enhver pris, sier psykolog og samlivsterapeut Frode Thuen, som har skrevet bok om utroskap. - Hvis utroskapen er et avsluttet kapittel partneren garantert ikke kommer til å få nyss i fra annet hold, kan det noen ganger være mer ødeleggende å fortelle enn å la være. Når ærlighet og stabilitet står i konflikt, kan det mange ganger være vel så verdifullt å kjempe for stabiliteten i et forhold som for full ærlighet, mener Thuen. Noen ganger kan det faktisk være ren egoisme å fortelle partneren om et sidesprang: - Man kan ha så dårlig samvittighet at en føler for å dele, eller lesse, de ubehagelige følelsene over på andre. Hvis det er motivet, bør en spørre seg om dette virkelig gavner partneren eller forholdet, mener Thuen." http://www.nrk.no/pr...asset/1.1146230 Enig i del 9... Men del 12??? Sier virkelig en psykolog, en familieterapeut, at man burde ta "hensyn" til den andres følelser ved å IKKE fortelle det? Jeg syns han er HELT ute å sykler i svaret sitt, strider imot alle mine prinsipper ihvertfall.................. Jeg er for så vidt enig i del 12, men synes det krever at man a) angrer veldig og b ) at man aldri vil få vite om det fra annet hold. Og når kan man være sikker på det?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #23 Skrevet 17. november 2012 Er det bare meg som synes at fylla kun er noe fjortiser skylder på...? Tror det er en av de damene her inne som synes det var sååå fælt å ikke få drikke i svangerskapet og ikke kunne gå ut hver helg etter at hun fikk barn. Anonym poster: c083a815bcab8755db40856b8d4d8373 Nei har kun vært ute to ganger på nesten tre år, så vil ikke akkurat si jeg er en partyløve. Men mister totalt gangsynet av alkohol. Så fra nå av er det kun munkholm på meg! Anonym poster: 1588163128e59994410a9d8128ed6e6d Ok, så du VET at du mister helt gangsynet av alkohol, likevel velger du å drikke deg dritings sammen med eksen? Modent... Anonym poster: c083a815bcab8755db40856b8d4d8373
Gjest Miryks Skrevet 17. november 2012 #24 Skrevet 17. november 2012 Jeg er for så vidt enig i del 12, men synes det krever at man a) angrer veldig og b ) at man aldri vil få vite om det fra annet hold. Og når kan man være sikker på det? Man kan jo ikke være sikker :/ Om jeg noen gang er utro, ville jeg sagt det til gubben. Såret og skuffet ville han blitt uansett, men vil tro det er noen ganger verre å høre det på en fest uka/måneden/året etter eller noe sånt.
Gjest peacock Skrevet 17. november 2012 #25 Skrevet 17. november 2012 Jeg er for så vidt enig i del 12, men synes det krever at man a) angrer veldig og b ) at man aldri vil få vite om det fra annet hold. Og når kan man være sikker på det? Man kan jo ikke være sikker :/ Om jeg noen gang er utro, ville jeg sagt det til gubben. Såret og skuffet ville han blitt uansett, men vil tro det er noen ganger verre å høre det på en fest uka/måneden/året etter eller noe sånt. Ikke sant, vanskelig å tenke seg at det aldri kommer ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå