Gå til innhold

Er så lei av mannens ex!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden vi ble sammen har hun jobbet iherdig for å ødelegge for oss. Hun har prøvd ALT og da mener jeg ALT. Er så lei av alle kravene om økt barnebidrag som kan bikke økonomien vår osv. Nå mener jeg ikke at mannen ikke skal betale bidrag. Men problemet i vårt tilfelle er at hun bruker pengene på seg selv, ikke barna.. Og dette vet vi uten å gå i detalj.. Er lei av at barna blir brukt som et maktmiddel (ikke fra vår side), er lei av at vi aldri får fred. Alltid noe som skal diskuteres, alltid løgner om oss, alltid noe å sladre om.. Er så LEI! Det har gått ut over vårt familieliv og vet ikke hva pokker mer vi skal gjøre.. Må jo desverre ha kontakt med dette mennesket til barna er store...

 

Måtte bare få det ut et sted.. og før folk hugger hodet av meg, ja jeg vet det er moren til barna til mannen, ja jeg visste at jeg gikk til en med barn fra før, men jeg visste for pokker ikke at hun skulle være slik. Barna er det ikke noe å si på, de er bare snill og god, og vi har et godt forhold.. Og det blir heller aldri sagt noe stygt om mor fra vår side til de, bare så det er sagt..,

 

Andre som har et problematisk forhold til mannens ex?

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er drittlei, men kan si såpass,ho kommer ingen vei med økt Barnebigdrag, exen til samboeren har prøvd,men samboeren kan ikke betale mer,og ha mindre og leve for, som deg har han ny familie,eller snart, vi venter vårt første barn i Februar, mamman her har alltid jobbet mot min samboer,så er tungvidt,men ting har blitt bedre nå etter ungen ble 1 år i Mars i år.

Skrevet

Om det er slik at kravene hennes er urimelig, så kan jo løsningen være å få det offentlige til å fastsette bidraget. Da vil det jo bli vurdert ut fra både hennes og hans inntekt

 

Her er det min ex som er problematisk og vanskelig, så her har jeg ikke en gang turt å nevnt ordet barnebidrag, men når og om den tid kommer, så vil det bli fastsatt av det offentlige da det nok kommer til å bli kluss og rot og drama av private avtaler.

Skrevet

Om det er slik at kravene hennes er urimelig, så kan jo løsningen være å få det offentlige til å fastsette bidraget. Da vil det jo bli vurdert ut fra både hennes og hans inntekt

 

Her er det min ex som er problematisk og vanskelig, så her har jeg ikke en gang turt å nevnt ordet barnebidrag, men når og om den tid kommer, så vil det bli fastsatt av det offentlige da det nok kommer til å bli kluss og rot og drama av private avtaler.

 

De tar det gjennom nav, da hennes krav iallefall er urimelige.. Men hun har prøvd å økt det opptil flere ganger likevel, og da kommer jo hun med falske opplysninger, og nav hever det, så da må vi klage på vedtaket hver gang, når vi egentlig bare vil bli ferdig med det og ha en sum og forholde oss til.

 

Vanskelig å forholde seg til slike personer som aldri blir fornøyd, og som alltid må lage kvalme.. Ja, anbefaler deg virkelig å ta det gjennom det offentlige.. Private avtaler når det er vanskelig å samarbeide fra før, er ikke å anbefale.. :P

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Skrevet

Om det er slik at kravene hennes er urimelig, så kan jo løsningen være å få det offentlige til å fastsette bidraget. Da vil det jo bli vurdert ut fra både hennes og hans inntekt

 

Her er det min ex som er problematisk og vanskelig, så her har jeg ikke en gang turt å nevnt ordet barnebidrag, men når og om den tid kommer, så vil det bli fastsatt av det offentlige da det nok kommer til å bli kluss og rot og drama av private avtaler.

 

De tar det gjennom nav, da hennes krav iallefall er urimelige.. Men hun har prøvd å økt det opptil flere ganger likevel, og da kommer jo hun med falske opplysninger, og nav hever det, så da må vi klage på vedtaket hver gang, når vi egentlig bare vil bli ferdig med det og ha en sum og forholde oss til.

 

Vanskelig å forholde seg til slike personer som aldri blir fornøyd, og som alltid må lage kvalme.. Ja, anbefaler deg virkelig å ta det gjennom det offentlige.. Private avtaler når det er vanskelig å samarbeide fra før, er ikke å anbefale.. :P

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Uff, skikkelig kjip situasjon da, ja.. Det var dessverre det eneste rådet jeg hadde å komme med også, for som du selv sier, man må jo forholde seg til disse ex'ene til barna er voksne.

 

Så da får jeg bare ønske dere lykke til, og håpe nav snart innser hva denne dama holder på med. For å fare med uriktige opplysninger til Nav er vel strengt tatt straffbart, eller?!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! :P

 

Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna.

 

Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted!

 

Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv ;)

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det som er så morsomt er at det alltid bare er den ene siden sin feil...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Lei av min egen ex jeg, så skjønner deg godt

Skrevet

Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! :P

 

Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna.

 

Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted!

 

Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv ;)

 

Amen!

Skrevet

Skjønner godt du er drittlei, men kan si såpass,ho kommer ingen vei med økt Barnebigdrag, exen til samboeren har prøvd,men samboeren kan ikke betale mer,og ha mindre og leve for, som deg har han ny familie,eller snart, vi venter vårt første barn i Februar, mamman her har alltid jobbet mot min samboer,så er tungvidt,men ting har blitt bedre nå etter ungen ble 1 år i Mars i år.

Høres ut som en kjernekar du har funnet deg! To barn på to år med to damer! Jackpott!

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

Skrevet

Skjønner godt du er drittlei, men kan si såpass,ho kommer ingen vei med økt Barnebigdrag, exen til samboeren har prøvd,men samboeren kan ikke betale mer,og ha mindre og leve for, som deg har han ny familie,eller snart, vi venter vårt første barn i Februar, mamman her har alltid jobbet mot min samboer,så er tungvidt,men ting har blitt bedre nå etter ungen ble 1 år i Mars i år.

Høres ut som en kjernekar du har funnet deg! To barn på to år med to damer! Jackpott!

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

Skrevet

Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! :P

 

Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna.

 

Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted!

 

Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv ;)

 

Da får vi være enige om å være uenige, men når barna KUN skal ha merkeklær som koster skjorta, og hun ikke betaler det selv en gang, da får ikke hun min sympati.. Vi har også tilbudt oss å spleise på alle dyre ting som skal kjøpes som sykler, dresser o.l, vi har ønsket mer samvær (ikke for å slippe unna bidrag, men for vi ønsker å tilbringe mer tid sammen med barna, og da faktisk kjøpe det de trenger når de er her i steden for så de slipper å dra med seg bag hver gang de skal frem og tilbake). Vi har strukket oss LANGT for å samarbeide med henne, men UANSETT hva vi har "tilbudt" så er det gale. Det er feil om vi vil ha mer samvær, det er feil om vi beholder den slik det er, hun vil ikke at vi skal dele på utgiftene på dyre ting, men å kreve mer bidrag? det vil hun. Aller helst vil hun ha privat avtale så hun kan bestemme selv hva vi skal betale.. men nå var det ikke bare bidraget som var problemet her da, det er igrunn det minste problemet av alt.. Problemet er jo at vi aldri får fred fra dama!

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Skrevet

gale=galt*

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Skrevet

Skjønner godt du er drittlei, men kan si såpass,ho kommer ingen vei med økt Barnebigdrag, exen til samboeren har prøvd,men samboeren kan ikke betale mer,og ha mindre og leve for, som deg har han ny familie,eller snart, vi venter vårt første barn i Februar, mamman her har alltid jobbet mot min samboer,så er tungvidt,men ting har blitt bedre nå etter ungen ble 1 år i Mars i år.

Høres ut som en kjernekar du har funnet deg! To barn på to år med to damer! Jackpott!

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

 

Du vet ingenting om han, og var ho som forlot han, og ting hadde vert Annderles hvis ho ikke hadde det, da hadde ikke jeg truffet han engang, ho dro fra han når ho var 5mnd på vei med ungen deres

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! :P

 

Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna.

 

Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted!

 

Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv ;)

 

Da får vi være enige om å være uenige, men når barna KUN skal ha merkeklær som koster skjorta, og hun ikke betaler det selv en gang, da får ikke hun min sympati.. Vi har også tilbudt oss å spleise på alle dyre ting som skal kjøpes som sykler, dresser o.l, vi har ønsket mer samvær (ikke for å slippe unna bidrag, men for vi ønsker å tilbringe mer tid sammen med barna, og da faktisk kjøpe det de trenger når de er her i steden for så de slipper å dra med seg bag hver gang de skal frem og tilbake). Vi har strukket oss LANGT for å samarbeide med henne, men UANSETT hva vi har "tilbudt" så er det gale. Det er feil om vi vil ha mer samvær, det er feil om vi beholder den slik det er, hun vil ikke at vi skal dele på utgiftene på dyre ting, men å kreve mer bidrag? det vil hun. Aller helst vil hun ha privat avtale så hun kan bestemme selv hva vi skal betale.. men nå var det ikke bare bidraget som var problemet her da, det er igrunn det minste problemet av alt.. Problemet er jo at vi aldri får fred fra dama!

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

 

Nå har jeg litt teflonhjerne, så jeg husker ikke hva du skrev i hovedinnlegget :P

 

Men dette med bidraget, om moren ikke vil gå via nav, så får heller mannen din gjøre det. Tror det er like greit egentlig, da kan ingen av dere peke finger. Hun kan ikke kreve mer enn det nav sier, og han betaler ikke mer enn det han må ;)

 

Noen ganger må man være enige om å være uenige, og det er greit. For jeg vet jo ikke alt som foregår hjemme hos dere. Bare dere sitter med alle fakta.

 

Alle barn MÅ ha klær, men de MÅ ikke ha merkeklær. Her må mor prioritere. Men det er så utrolig mye jeg kunne skrevet, så jeg tror jeg avrunder med å konkludere med at dere bør gå til nav ang bidraget. Det er uansett straffbart å opplyse feil inntekter (om det er det mor gjør), og nav kontakter skatteetaten om noe skurrer ang inntekt og forbruk...

Skrevet

Skjønner godt du er drittlei, men kan si såpass,ho kommer ingen vei med økt Barnebigdrag, exen til samboeren har prøvd,men samboeren kan ikke betale mer,og ha mindre og leve for, som deg har han ny familie,eller snart, vi venter vårt første barn i Februar, mamman her har alltid jobbet mot min samboer,så er tungvidt,men ting har blitt bedre nå etter ungen ble 1 år i Mars i år.

Høres ut som en kjernekar du har funnet deg! To barn på to år med to damer! Jackpott!

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

 

Du vet ingenting om han, og var ho som forlot han, og ting hadde vert Annderles hvis ho ikke hadde det, da hadde ikke jeg truffet han engang, ho dro fra han når ho var 5mnd på vei med ungen deres

Ooookey... Men sånn foresten, vet du ikke hvordan man lager punktum?

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

Skrevet

Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! :P

 

Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna.

 

Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted!

 

Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv ;)

 

Da får vi være enige om å være uenige, men når barna KUN skal ha merkeklær som koster skjorta, og hun ikke betaler det selv en gang, da får ikke hun min sympati.. Vi har også tilbudt oss å spleise på alle dyre ting som skal kjøpes som sykler, dresser o.l, vi har ønsket mer samvær (ikke for å slippe unna bidrag, men for vi ønsker å tilbringe mer tid sammen med barna, og da faktisk kjøpe det de trenger når de er her i steden for så de slipper å dra med seg bag hver gang de skal frem og tilbake). Vi har strukket oss LANGT for å samarbeide med henne, men UANSETT hva vi har "tilbudt" så er det gale. Det er feil om vi vil ha mer samvær, det er feil om vi beholder den slik det er, hun vil ikke at vi skal dele på utgiftene på dyre ting, men å kreve mer bidrag? det vil hun. Aller helst vil hun ha privat avtale så hun kan bestemme selv hva vi skal betale.. men nå var det ikke bare bidraget som var problemet her da, det er igrunn det minste problemet av alt.. Problemet er jo at vi aldri får fred fra dama!

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

 

Nå har jeg litt teflonhjerne, så jeg husker ikke hva du skrev i hovedinnlegget :P

 

Men dette med bidraget, om moren ikke vil gå via nav, så får heller mannen din gjøre det. Tror det er like greit egentlig, da kan ingen av dere peke finger. Hun kan ikke kreve mer enn det nav sier, og han betaler ikke mer enn det han må ;)

 

Noen ganger må man være enige om å være uenige, og det er greit. For jeg vet jo ikke alt som foregår hjemme hos dere. Bare dere sitter med alle fakta.

 

Alle barn MÅ ha klær, men de MÅ ikke ha merkeklær. Her må mor prioritere. Men det er så utrolig mye jeg kunne skrevet, så jeg tror jeg avrunder med å konkludere med at dere bør gå til nav ang bidraget. Det er uansett straffbart å opplyse feil inntekter (om det er det mor gjør), og nav kontakter skatteetaten om noe skurrer ang inntekt og forbruk...

 

Vi har det gjennom nav, så det er ikke noe problem sånn sett, og det som blir opplyst feil om er lett å rette på, men det vi er lei av er å måtte rette på disse opplysningene hver bidige gang, og om vi ikke gjør det så må vi betale mer enn vi skal. Men vi retter jo selvsagt på det og bidraget blir riktig i forhold til hva det skal være. poenget mitt var at dette var en liten bit i en stor sammenheng som gjør at vi blir slitne og leie :) Ingen kritikk til alenemødre generelt dette her, bare i vårt tilfelle ;)

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Skjønner godt du er drittlei, men kan si såpass,ho kommer ingen vei med økt Barnebigdrag, exen til samboeren har prøvd,men samboeren kan ikke betale mer,og ha mindre og leve for, som deg har han ny familie,eller snart, vi venter vårt første barn i Februar, mamman her har alltid jobbet mot min samboer,så er tungvidt,men ting har blitt bedre nå etter ungen ble 1 år i Mars i år.

Høres ut som en kjernekar du har funnet deg! To barn på to år med to damer! Jackpott!

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

 

Du vet ingenting om han, og var ho som forlot han, og ting hadde vert Annderles hvis ho ikke hadde det, da hadde ikke jeg truffet han engang, ho dro fra han når ho var 5mnd på vei med ungen deres

Ooookey... Men sånn foresten, vet du ikke hvordan man lager punktum?

 

Anonym poster: ac7009b6e908ef01aee7a882b0ee8946

 

Ladies!! Nå var det ikke mannen til "snartmamma2013" eller manglende punktum vi diskuterer her. FOKUUUUS!! :D

Skrevet
Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! :P Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna. Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted! Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv ;)

 

Hah "ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha". Nå har du null sympati fra min side. Det er tross alt din og hans unger, og trekker den 3.partner inn, det mener jeg er helt feil!! Jeg blir så FORBANNA på mødre som er egoist som krever og krever, og bruker ungene sine mot eksen og ikke setter ungene sine i sentrum (jeg sikter ikke til deg). Og på toppen av det hele, når mannen finner seg ny samboer, blir han straffet for mer barnebidrag siden han har en som han deler felles utgifter med. Men får hun en ny samboer, så skjer det ikke det samme. Og dersom dama får unge med den nye og tar 80% mammaperm og krever så barnebidraget skal beregnes på nytt, blir han straffes selv om den nye ungen ikke er hans engang. Og den dagen han finner på å gifte seg med sin kjære, blir dem straffe mtp hennes inntekt blir medregnet i barnebidraget! Helt utrolig hvor urettferdig hele systemet er lagt opp til!!!

 

Nå har regjeringen tenkt å ta bort klasse 2, og heller gir direkte fradrag til mødre som er helt og holdet alene, og da skriker mange der ute som har ny samboer at de mister kl.2 tilgoder. Hallo!?!!

 

Ja, jeg høres ut som ei sint kvinne som er i lag med en fyr som har unger fra før av, nope, jeg valgte å forlate han til fordel for friheten fra den gale eksen hans :( Og før jeg forlot han, advarte jeg han at dersom han lar hun få viljen sin i ett bare for å hun true han med litt av hvert, så kommer han til å få et helvete resten av livet selv etter at ungene har forlat reiret.

 

Og dere kvinner som er i lag med menn som har unger fra før av, dersom dere kjøper ting til dem, bevar alle kvitteringer. Den dagen eksen gjør et helvete, kan dere true tilbake om at dere kommer til å sende inn alle kvitteringer til NAV for å få tilbakebetaling for alle ekstra kostnadene dere har dekt til ungene som mor må i grunnen burde ha kjøpt selv med barnebidraget.

 

Over og ut forever!

 

Anonym poster: 182281b7588862ffb248edd023e2cb9f

Skrevet

Ååå som jeg kjenner meg igjen i din situasjon!

Er så utrolig frustrerende når man vet at bidragspengene ikke går til klær/utstyr/livsopphold.. Vet også veldig godt hvordan det er å leve i et forhold hvor mannens eks nekter å akseptere at det er slutt.

Sender deg styrkende tanker :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! tongue.png Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna. Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted! Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv wink.png

 

Hah "ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha". Nå har du null sympati fra min side. Det er tross alt din og hans unger, og trekker den 3.partner inn, det mener jeg er helt feil!! Jeg blir så FORBANNA på mødre som er egoist som krever og krever, og bruker ungene sine mot eksen og ikke setter ungene sine i sentrum (jeg sikter ikke til deg). Og på toppen av det hele, når mannen finner seg ny samboer, blir han straffet for mer barnebidrag siden han har en som han deler felles utgifter med. Men får hun en ny samboer, så skjer det ikke det samme. Og dersom dama får unge med den nye og tar 80% mammaperm og krever så barnebidraget skal beregnes på nytt, blir han straffes selv om den nye ungen ikke er hans engang. Og den dagen han finner på å gifte seg med sin kjære, blir dem straffe mtp hennes inntekt blir medregnet i barnebidraget! Helt utrolig hvor urettferdig hele systemet er lagt opp til!!!

 

Nå har regjeringen tenkt å ta bort klasse 2, og heller gir direkte fradrag til mødre som er helt og holdet alene, og da skriker mange der ute som har ny samboer at de mister kl.2 tilgoder. Hallo!?!!

 

Ja, jeg høres ut som ei sint kvinne som er i lag med en fyr som har unger fra før av, nope, jeg valgte å forlate han til fordel for friheten fra den gale eksen hans sad.png Og før jeg forlot han, advarte jeg han at dersom han lar hun få viljen sin i ett bare for å hun true han med litt av hvert, så kommer han til å få et helvete resten av livet selv etter at ungene har forlat reiret.

 

Og dere kvinner som er i lag med menn som har unger fra før av, dersom dere kjøper ting til dem, bevar alle kvitteringer. Den dagen eksen gjør et helvete, kan dere true tilbake om at dere kommer til å sende inn alle kvitteringer til NAV for å få tilbakebetaling for alle ekstra kostnadene dere har dekt til ungene som mor må i grunnen burde ha kjøpt selv med barnebidraget.

 

Over og ut forever!

 

Anonym poster: 182281b7588862ffb248edd023e2cb9f

 

Grunnen til at jeg skrev hun fikk ta seg en ekstrajobb, var fordi hun skrev at bidraget bikket økonomien deres. Da forklarte jeg at hvis man har dårlig råd så må man jobbe mer.. Bare ikke i de ordene..

 

Og jeg har en nabo som jobber på nav, vi har snakket om dette med bidrag. Hun innrømmer at disse reglene ift barnebidrag er dømt til å lage bråk mellom foreldrene. Krangler ikke med deg på det, du sinna anonyme.. ;)

Skrevet

Ååå som jeg kjenner meg igjen i din situasjon!

Er så utrolig frustrerende når man vet at bidragspengene ikke går til klær/utstyr/livsopphold.. Vet også veldig godt hvordan det er å leve i et forhold hvor mannens eks nekter å akseptere at det er slutt.

Sender deg styrkende tanker :)

 

Takk :) Sender deg også styrkende tanker om dere er i samme situasjon enda ;)

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Skrevet

Takk for det :)

Ja, er dessverre sånn fortsatt, begynner snart på 3 året :/

Håper du slipper "billigere" unna..!

Skrevet

Takk for det :)

Ja, er dessverre sånn fortsatt, begynner snart på 3 året :/

Håper du slipper "billigere" unna..!

 

Nei, er snart på 5 året her.. :/ Lykke til!

 

Anonym poster: a7bd295c2e2a900564b052f3a57c66fa

Skrevet
Hmmm.... Nesten så jeg tror du snakker om meg... Vet at nydama til min eks tenker nøyaktig slik om meg. Han har betalt 2150 kr for 3 barn i snart to år, og gud for ei slem og grisk dame jeg er som nå har fått igjennom 3300 kr fra nav... Dette bikker jo hele deres økonomi.. Har sikkert ikke noe med at man har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har 3 barn.... grrrr...liksom... Tro meg, 3 barn, det koster! tongue.png Men vet du, det spiller ingen rolle om barnebidraget blir brukt på henne selv, så lenge barna har ALT de trenger og skal. For det er til syvende og sist mor som dekker barnas ting så om det er med hennes penger eller hans penger, det er faktisk litt likegyldig. Hadde han betalt bidrag og allikevel hadde hun krevd masse ekstra, så forstår jeg at dere reagerer om hun shopper bort pengene som egentlig er ment på barna. Min eks prøvde å dra meg for retten igjen fordi han fikk økt krav om bidrag, da ville han heller ha delt eller full omsorg enn å måtte betale bidrag til meg. Men han skjønte ikke at vi tjener ganske likt (at det da ville bli mye dyrere for han med alt som da skulle deles på to) men at det er NAV!! som bestemmer hva det koster å forsørge et barn pr måned. Som samværsforelder, har man ikke penger så har man ikke penger. Men som hovedforsørger, har man ikke penger så må man bare finne penger et sted! Og at bidraget bikker deres økonomi? Vel, dette går på HANS inntekt. Hvis bidraget gjør så dere får dårligere råd, ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha. Beklager at jeg virker usympatisk, men dette er faktisk en av de få tingene som er sikkert her i Norge; foreldre har begge ansvar for å forsørge barna sine, selv om de ikke lever sammen lenger. Sorry om jeg virker kjip, men jeg er i motsatt situasjon. Så jeg er ikke objektiv wink.png

 

Hah "ta deg/dere en ekstrajobb. Slik så mange av oss må ha". Nå har du null sympati fra min side. Det er tross alt din og hans unger, og trekker den 3.partner inn, det mener jeg er helt feil!! Jeg blir så FORBANNA på mødre som er egoist som krever og krever, og bruker ungene sine mot eksen og ikke setter ungene sine i sentrum (jeg sikter ikke til deg). Og på toppen av det hele, når mannen finner seg ny samboer, blir han straffet for mer barnebidrag siden han har en som han deler felles utgifter med. Men får hun en ny samboer, så skjer det ikke det samme. Og dersom dama får unge med den nye og tar 80% mammaperm og krever så barnebidraget skal beregnes på nytt, blir han straffes selv om den nye ungen ikke er hans engang. Og den dagen han finner på å gifte seg med sin kjære, blir dem straffe mtp hennes inntekt blir medregnet i barnebidraget! Helt utrolig hvor urettferdig hele systemet er lagt opp til!!!

 

Nå har regjeringen tenkt å ta bort klasse 2, og heller gir direkte fradrag til mødre som er helt og holdet alene, og da skriker mange der ute som har ny samboer at de mister kl.2 tilgoder. Hallo!?!!

 

Ja, jeg høres ut som ei sint kvinne som er i lag med en fyr som har unger fra før av, nope, jeg valgte å forlate han til fordel for friheten fra den gale eksen hans sad.png Og før jeg forlot han, advarte jeg han at dersom han lar hun få viljen sin i ett bare for å hun true han med litt av hvert, så kommer han til å få et helvete resten av livet selv etter at ungene har forlat reiret.

 

Og dere kvinner som er i lag med menn som har unger fra før av, dersom dere kjøper ting til dem, bevar alle kvitteringer. Den dagen eksen gjør et helvete, kan dere true tilbake om at dere kommer til å sende inn alle kvitteringer til NAV for å få tilbakebetaling for alle ekstra kostnadene dere har dekt til ungene som mor må i grunnen burde ha kjøpt selv med barnebidraget.

 

Over og ut forever!

 

Anonym poster: 182281b7588862ffb248edd023e2cb9f

 

Man må ikke betale mer bidrag fordi man har samboer. Det er kun hvis man ikke har bidragsevne at det blir relevant hvorvidt man har samboer. Dette er fordi man aldri skal betale mer bidrag enn hva man faktisk kan utfra satser til livsopphold- og boutgifter og underhold til egne barn man bor sammen med. Nav regner deg nemlig som en voksen som kan betale din andel av boutgiftene selv. Dermed får bidragspliktige bare beholde penger til halve boutgiften. Hvordan i all verden er det urettferdig at han skal forsørge sitt eget barn fremfor deg? Skal barnet hans betale dine boutgifter?

 

Og det er selvfølgelig ikke sånn for bidragsmottaker fordi denne har ikke betalingskrav, men er ansvarlig for å se til at de forsørger barnet selv. Staten legger seg dermed ikke oppi om de lever under de samme satsene som bidragspliktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...