Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #26 Skrevet 15. november 2012 Orker ikke å ha mer kontakt med tampongen enn nødvendig, noe jeg må hvis jeg må surre den inn i papir og styre. Rett ut, rett i do, ha det bra. Går fortere å kaste Q-tips i do (ja, det er et tiltak å trykke på pedalen og så kaste det i søpla), hvis jeg bruker våtservietter er det for å tørke barna, og da går det raskere å kaste det rett i do (hvor vi tørker), enn å stå og holde på det drittet og så få opp lokket og så kaste. Har ikke linseetui, men kan hende det også hadde gått i do.... Er verdt all den tid jeg sparer, og all den kontakt jeg slipper med blodige og ekle ting. Miljøsvinet. Anonym poster: 1d53c6d82ef677f1a0bf5e3edb0129cc
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #27 Skrevet 15. november 2012 Jeg blir helt oppgitt, jeg. "Det er verdt det" - hva er det for uintelligent utsagn? Hva er problemet med å kaste våtservietter, innpakkede tamponger (eller bruk mooncup!), LINSEETUI (??!? Det er PLASTIKK!) og q-tips i søpla? Fordi jeg ikke alltid gidder å gå ned en etasje med søpla! Har ikke plass til søppelbøtte på badet. Kondomer går ofte i do og. Anonym poster: 3f8f2ffb5a3f554290da4914851b85f7
Tipp topp Skrevet 15. november 2012 #28 Skrevet 15. november 2012 Dere som kaster søppel i do (dvs alt annet enn tiss, bæsj og dopapir). Hvor tror dere egentlig at dette havner? Det koster utrolig mye for renseanlegget (som vi betaler for driften til) og fjerne søppel fra avløpsvannet, kjøre dette bort og betale for deponi.
Tauriel Skrevet 15. november 2012 #29 Skrevet 15. november 2012 Helt ærli så har jeg trodd at man kunne hive tamponger i do... men så bruker jeg ikke tamponger men bind, og jeg har søppel på badet
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #30 Skrevet 15. november 2012 Hvilkt merke tampong er det dere sier det kan kastes i do? Anonym poster: 4355a069970e2357be4f80fafd5d09e3
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. november 2012 #31 Skrevet 15. november 2012 Det har vært noen runder hvor tampongene mine har regelrett falt ut mens jeg har vært på do, da har jeg trukket opp og håpet det beste jeg, men aldri kastet det i do med vitende vilje gitt.. Men ikke opplevd det på leeeenge nå uansett, om det skulle hende, så trekker jeg det ned i do, frister ikke å stikke hånda ned i do etter man har gjørt det man kom dit for..
Gjest Gullguttene Skrevet 15. november 2012 #32 Skrevet 15. november 2012 Jeg kaster tamponger, Q-tips, våtservietter og annet i do. Kaster ikke bind, for det bruker jeg ikke, men jeg hadde sikkert kastet det da også. Har gått bra i alle år, og den dagen det ikke går bra, kan jeg betale regningen for å fikse det. Verdt det. Hilsen miljøsvinet. Anonym poster: 1d53c6d82ef677f1a0bf5e3edb0129cc Jeg kan også betale regninga for å få det fiksa. Men tenk hvor flaut det blir den dagen rørleggeren må komme og løsne opp på alle tampongene etc. Jeg hadde dødd inni meg av skam. Bruker derfor søplebøtta.
HeltAnonym Skrevet 15. november 2012 #33 Skrevet 15. november 2012 Jeg vet ikke hvem som gjorde det her, men det har vært delvis tett siden vi kjøpte huset. Rørleggeren mente han fant tamponger og truseinnlegg som bar preg av å ha lagt veldig lenge. I utgangspunktet har det blitt kastet i et ekstra do som egentlig ikke brukes, så pluggen har vært der frem til den plutselig en dag bevegde seg videre og stoppet opp hovedrøret ut. Veldig kjedelig. Jeg tenker STAKKARS rørlegger Tenk å måtte fiske ut ekle tamponger, truseinnlegg, bind o.l :S Men altsåå.. kjenner jeg blir helt sjokkert her av alt folk kaster i do!
Marjoriee Dawes Skrevet 15. november 2012 #34 Skrevet 15. november 2012 Ja kast masse bind og tamponger i do dere. Å si "det har jo gått bra da!", er like dumt som å røyke og spise salami i svangerskapet. Og etterpå si "ja men det gikk jo bra!!"... Og det var bare en sammenligning. Selvom det ene er mere alvorlig enn det andre såklart.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. november 2012 #35 Skrevet 15. november 2012 Altså... For det første så syns jeg dere skal ta en tampong, fortrinnsvis en ubrukt en..., fylle vann i vasken og legge tampongen oppi. Se hva som skjer og tenk på at det samme skjer i avløpsrørene. For det andre så blir jeg faktisk ganske overrasket over at noen har så dårlig plass på badet at de ikke har plass, faktisk, til en liten søppelbøtte. Og det må da være toppen av latskap når man ikke gidder å slippe søpla i søpla i stedet for i do! Men, men... Ønsker dere å bruke flerfoldige tusen på at rørleggeren skal komme og plukke søpla ut av avløpsrørene deres, så... Og i tillegg stå der med skamma når rørleggeren spør dere hvorfor dere i all verden har brukt do som søppelbøtte, så... Er neimen ikke rart at kommunale avgifter er høye, når man tenker på hvor mye søppel som havner i renseanleggene...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #36 Skrevet 15. november 2012 Altså... For det første så syns jeg dere skal ta en tampong, fortrinnsvis en ubrukt en..., fylle vann i vasken og legge tampongen oppi. Se hva som skjer og tenk på at det samme skjer i avløpsrørene. For det andre så blir jeg faktisk ganske overrasket over at noen har så dårlig plass på badet at de ikke har plass, faktisk, til en liten søppelbøtte. Og det må da være toppen av latskap når man ikke gidder å slippe søpla i søpla i stedet for i do! Men, men... Ønsker dere å bruke flerfoldige tusen på at rørleggeren skal komme og plukke søpla ut av avløpsrørene deres, så... Og i tillegg stå der med skamma når rørleggeren spør dere hvorfor dere i all verden har brukt do som søppelbøtte, så... Er neimen ikke rart at kommunale avgifter er høye, når man tenker på hvor mye søppel som havner i renseanleggene... Vi har faktisk så lite bad at vi ikke har plass til søppelbøtte, den måtte isåfall stått i dusjnisjen (upraktisk) Anonym poster: 3f8f2ffb5a3f554290da4914851b85f7
Musemorbr / Skrevet 16. november 2012 Forfatter #37 Skrevet 16. november 2012 Man får ganske så bittesmå søppelbokser også. Så har du plass til en dobørste, har du plass til en liten søppelbøtte. Men du bruker kanskje ikke dobørste? Kanskje tampongene rengjør doet på vei ned? ;p
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #38 Skrevet 16. november 2012 Man får ganske så bittesmå søppelbokser også. Så har du plass til en dobørste, har du plass til en liten søppelbøtte. Men du bruker kanskje ikke dobørste? Kanskje tampongene rengjør doet på vei ned? ;p Eneste stedet det er plass er det dobørsten står! Så jeg kan jo droppe dobørsten. Men det blir alltid så mye dritestriper i do, så tror jeg beholder den. Skal slutte og kaste linseetui i do da. Mannen hadde sikkert blitt sur om han visste jeg gjorde det også :S Anonym poster: 3f8f2ffb5a3f554290da4914851b85f7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #39 Skrevet 16. november 2012 Jeg mener at det står på de fleste offentlige toaletter at bind og tamponger ikke skal kastes i do, så det er jo rart at folk ikke har fått med seg dette? Jeg skjønner heller hva folk tenker med, hvor store tror dere disse rørene er? blir jo bare et tidsspørsmål før det går galt... og dere som sender alt ned i do, har dere døtre? blir festlig når de får mensen og alt de bruker også går rett i doen - da tror jeg mange av dere ikke kan leve på flaksen lenger... Skulle ikke tro det var voksne folk som satt på dette forumet, utrolig dårlige holdninger dere gir barna deres - får de forresten lov å putte alt mulig rart ned i do, sånn for moro skyld?! Anonym poster: c3207cde84d5eecd8f5fd644bebfd89a
BareMas Skrevet 16. november 2012 #40 Skrevet 16. november 2012 Wow! Visste ikke at det var så gjengs å bruke toalettet som søppelbøtte? Og linseetuier da, det er jo plastikk! Kastes annen emballasje i toalettet også? Hva med tomme eggekartonger? Søpla eller toalettet? Kjempeflott å se at folk har så god økonomi at de har råd til å kaste tamponger og annet søppel i do, men hadde det ikke vært hyggeligere å kunne bruke disse pengene på noe annet enn rørleggeren?
Marjoriee Dawes Skrevet 16. november 2012 #41 Skrevet 16. november 2012 Man får ganske så bittesmå søppelbokser også. Så har du plass til en dobørste, har du plass til en liten søppelbøtte. Men du bruker kanskje ikke dobørste? Kanskje tampongene rengjør doet på vei ned? ;p Eneste stedet det er plass er det dobørsten står! Så jeg kan jo droppe dobørsten. Men det blir alltid så mye dritestriper i do, så tror jeg beholder den. Skal slutte og kaste linseetui i do da. Mannen hadde sikkert blitt sur om han visste jeg gjorde det også :S Anonym poster: 3f8f2ffb5a3f554290da4914851b85f7 Har du ikke sett slik "klype" med plastpose på, som man kan henge på veggen? Det bruker å henge på offentlige toaletter osv. De er til og med tette, og egnet til bind. Så lukter det ikke heller.
BikkjeBisk Skrevet 16. november 2012 #42 Skrevet 16. november 2012 Ikke kast hår dratt ut av hårbørsten heller!! Det er også med og tetter rørene. Tydeligvis mange som ikkke vet det heller.. :/ Anonym poster: c6f7923c1050e63c1b21a0d520c082d1 Oj, det visste jeg ikke. Takk for at du sa ifra!
Toocute Skrevet 16. november 2012 #43 Skrevet 16. november 2012 Jeg kaster aldri noen sånne ting i do, men jeg visste ikke at man ikke skal kaste hår i do. Så der lærte jeg noe nytt vist....Jeg syns ikke det er flaut å kaste tampongen i søppla på kjøkkenet. Surr den rundt i papir, lur den i hule hånden. Ingen som ser hva du har der, og jeg tror det er svært få som skjekker søppla for å se hva du kastet etter å ha komt ut av doen. Ingen skam å bruke tampong eller bind. Fleste kvinner har MENSEN! Hadde vi ikke hatt det av og til, så er ikke kroppen helt som den skal være. Kast i min søppel, jeg lover å ikke kikke og tenke mensen tanker om deg.
Toocute Skrevet 16. november 2012 #44 Skrevet 16. november 2012 Men så har jeg en liten søt bøtte oppå vaskemaskinen på badet. Så den kan alle som vil bruke etter ett baderoms/do besøk.
Musemorbr / Skrevet 16. november 2012 Forfatter #45 Skrevet 16. november 2012 Rørleggeren sa at i gamle hus har han opplevd at stivt toalettpapir i kombinasjon med at man bruker vaskepulver er nok til at det gradvis bygger seg opp inni rørene. Om det er en rustflekk inni et rør, kan ting henge seg fast og fikseres av vaskepulver. Vaskepulver blir like hardt som sement, så vi har gått over til flytende nå, siden han sa det er en utfordring å få opp selv med riktig utstyr. Da han fant truseinnlegg og tamponger sa han at selv ikke de største og nyeste rør er skapt for å tåle dette. Dere som kaster alt mulig hjemme hos dere selv, får bare gjøre det da. Men vennligst ha respekt nok for andre til å bruke søppelboksen i stedet for toalettet. Det er faktisk veldig dyrt og ikke spesielt gøy å måtte ringe for å få spylt og staket opp rørene.
Lille♥mitt Skrevet 16. november 2012 #46 Skrevet 16. november 2012 De som kaster alt mulig i do og håper på det beste, har tydeligvis aldri sett en tett do. Vel, dere vil få dere en overraskelse den dagen det skjer. Skjer gjerne etter at ting har hopet seg opp nede i røret der en god stund. Og så tror jeg det er veldig sannsynlig at det skjer etter at man virkelig har "tømt ryggen", det blir ofte dråpen for rørene det da. For å si det sånn, det er dritt overalt, hele doen er full, det flyter på gulvet, og når du trekker i snora og det går opp for deg at her stiger vannet, istedenfor at det blir trukket ned, vel det er ikke en god følelse.. Og det blir ikke mindre pinlig om du må ringe rørlegger og han må vasse i dritten din i tillegg til å fiske opp dine brukte tamponger..Det jobber en og annet kjekk rørlegger der ute også.. Hilsen hun som ALDRI mer kaster noe annet i do enn det som skal være der
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #47 Skrevet 16. november 2012 Alt tenger jo ikke å stå på gulvet. Hva med å henge en liten søppelbøtte på veggen, som de har på offentlige toaletter. Hvor ekkelt er det vel ikke å gå gjennom hele huset med bind, ob, bleier osv. Anonym poster: f6a9a78f5bb479ce1a0140207982e61e
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. november 2012 #48 Skrevet 16. november 2012 Dere som klager på plassmangel, det er små søplebøtter å få kjøpt som man kan henge på veggen, det bruker vi, jeg hadde panikk når jeg så doen her, for det var ikke plass til noe mer på gulvet.. Greit nok, er ikke langt fra do til kjøkken her, men vil helst bli kvitt det med det samme, så jeg lette lenge, men fant da en liten stål bøtte med lokk, er ikke store plassen i den, det blir med o.b, truse innlegg og bind.. Men heller det, enn ingenting.
Fiemamma Skrevet 16. november 2012 #49 Skrevet 16. november 2012 Jeg så en gang et program om hva folk kaster i do. Det kastes ALT mulig! Til og med barneklær og barnebleier! Alt som kan skyldes ned i vannlåset kastes i do!
Musemorbr / Skrevet 16. november 2012 Forfatter #50 Skrevet 16. november 2012 Jeg så en gang et program om hva folk kaster i do. Det kastes ALT mulig! Til og med barneklær og barnebleier! Alt som kan skyldes ned i vannlåset kastes i do! Holy shit. Men det kan da umulig ha vært i Norge? Tenker liksom at en eller annen hillbilly i usa, som ellers er vant med utedo, kunne gjort det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå