Gå til innhold

Ikke kast tamponger i do!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang leser jeg om folk som sier de alltid gjør det. Da håper jeg dere har 5000+ kroner klar den dagen dere har vært på besøk hos meg og gjort det, for jeg nekter å ta den utgiften flere ganger. Det er på tide at folk lærer seg at rørene ikke tåler det. Kast bind og tamponger i søpla, slik det skal gjøres. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo allmennkunnskap, og ikke minst fryktelig flaut den dagen du må tilkalle rørlegger og han staker frem gamle tamponger fra den tette kloakken....

Hverken rørene våre eller renseanleggene er laget for å takle tamponger, det eneste som kan kastes i do er ting som løser seg opp i vann og det gjør ikke tamponger.

Forundrer meg at voksne mennesker ikke vet slikt.

Anonym poster: 83ac455d38c6fcbb6990061ff4810881

Skrevet

Ikke kast hår dratt ut av hårbørsten heller!! Det er også med og tetter rørene. Tydeligvis mange som ikkke vet det heller.. :/

Anonym poster: c6f7923c1050e63c1b21a0d520c082d1

Skrevet

Ikke kast hår dratt ut av hårbørsten heller!! Det er også med og tetter rørene. Tydeligvis mange som ikkke vet det heller.. :/

Anonym poster: c6f7923c1050e63c1b21a0d520c082d1

Ups..det bruker jeg å gjøre!! Ok aldri mer!!

Anonym poster: efdc93f5267b2376a15d7fa1d17dab43

Skrevet

Enig, helt utrolig merkelig at folk ikke skjønner at slike ting faktisk tetter igjen rørene. Jeg har allerede fortalt min femåring hva som er det ENESTE som skal i do. Han hadde nemlig en periode der han syntes det var gøy å putte ting nedi der. Har ikke informert ham akkurat om tamponger ennå hehehehehehe for det er vel neppe nødvendig :P

Men musemor.. hva slag relasjon har du til hun som "ga" deg denne ekstraregningen da? Noe mulighet for å få henne til å betale minst halvparten i allefall??

Skrevet

Dette vet faktisk til og med mine barn på 3 og 4 år. Det er kun tiss, bæsj og dopapir som skal i do ;)

Rart at folk ikke vet dette egentlig!

Skrevet

Jeg kaster både tamponger og hår! Aldri gått galt :-D

Anonym poster: b5327d88c2435fd044e5da777c517b07

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som gjorde det her, men det har vært delvis tett siden vi kjøpte huset. Rørleggeren mente han fant tamponger og truseinnlegg som bar preg av å ha lagt veldig lenge. I utgangspunktet har det blitt kastet i et ekstra do som egentlig ikke brukes, så pluggen har vært der frem til den plutselig en dag bevegde seg videre og stoppet opp hovedrøret ut. Veldig kjedelig.

Skrevet

Og derfor kan det aldri skje heller? Bare ha med deg penger til rørlegger du, hvis du velger å fortsatt gjøre dette selv om du nå har blitt opplyst om hva som kan skje.

Skrevet

Jeg kaster alltid tamponger i do, og det har jeg gjort i 15 år. Vet g

Anonym poster: 3f8f2ffb5a3f554290da4914851b85f7

Skrevet

Jeg kaster alltid tamponger i do, og det har jeg gjort i 15 år. Vet g

Vet godt at man ikke skal gjøre dette skulle jeg skrive :)

Skrevet

Det går bra helt til en av dem henger litt i en bøy på røret, og når neste tampong kommer setter den seg fast i den første osv osv.

Eller så glemmer mannen din seg en dag og kaster en vattpinne i doen, den henger fast i en bøy på røret også kommer tampongen din etter og henger i den igjen..

Vips har du en propp og rørleggeren må komme for å få løst den opp, tar du virkelig sjansen?

Nevøen min er rørlegger, og han er på slike oppdrag hver eneste uke. At du har hatt flaks så langt betyr ikke at du har flaks neste måned eller måneden etter der også.

Anonym poster: 83ac455d38c6fcbb6990061ff4810881

Skrevet

Jeg vet at det ikke er bra å kaste tamponger,bind og vattpinner i do, men gjør det uansett. Bruker å pakke dem inn i papir, i håp om at de blir glatter :P

Anonym poster: 62bb52e3133784bd6dedc8fdef46840f

Skrevet

Jeg vet at det ikke er bra å kaste tamponger,bind og vattpinner i do, men gjør det uansett. Bruker å pakke dem inn i papir, i håp om at de blir glatter :P

Kaster bind i do??

Anonym poster: ddd7ddb1a70dc37bf92983194c62dc02

Skrevet

Etter å ha lest dette er jeg veeeldig takknemlig for at jeg ikke er rørlegger!

Skrevet

Det er helt utrolig at folk faktisk gjør dette, og enda mer utrolig at de ikke bare gjør det hos seg selv, men også når de er på besøk. Det er så respektløst som det kan få blitt. Og å pakke papir rundt for å gjøre det glattere, det må være tull. Så dum er ingen. Vel?

Skrevet

Men, jeg leste på en tampong pakke at de kunne kastes i do. Så det gjør jeg nå etter at jeg leste det. Kaster og våtservietter i do da jeg tørker meg etter at jeg har bæsja.

Anonym poster: 03f56e45f6821c85dede9e5a2b97c2c4

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Kaster aldri tamponger i do, men har vært fristet hvis jeg er på besøk hos noen som ikke har søppelbøtte på badet!

Føler det er en liten walk of shame å gå med en innpakket brukt tampong ut på kjøkkenet...

Skrevet

Jeg kaster linseetuiene i do og jeg :o

Skrevet

Late folk, som kaster det i do.

MEN; pass på å alltid ha søppelbøtte på badet!! Ikke gøy å ha mensen å være på besøk hos folk som ikke har det..

Anonym poster: 0b00c9ecc27474cacf78f6e8c4d2c80a

Skrevet

Jeg kaster tamponger, Q-tips, våtservietter og annet i do. Kaster ikke bind, for det bruker jeg ikke, men jeg hadde sikkert kastet det da også. Har gått bra i alle år, og den dagen det ikke går bra, kan jeg betale regningen for å fikse det. Verdt det.

Hilsen miljøsvinet.

Anonym poster: 1d53c6d82ef677f1a0bf5e3edb0129cc

Skrevet

Dopapir går jo i oppløsning etter "5 sekunder" i vann.(prøvd å tørke hendene med Lambi?) Hva tror du skal skje om du pakker inn mensavfallet ditt før du skyller det i do???? De blir IKKE "glatter" nei.

Anonym poster: f9f61c942d30fac66f01eb1e121a748e

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg blir helt oppgitt, jeg. "Det er verdt det" - hva er det for uintelligent utsagn? Hva er problemet med å kaste våtservietter, innpakkede tamponger (eller bruk mooncup!), LINSEETUI (??!? Det er PLASTIKK!) og q-tips i søpla?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...